Kommenttihaku


Kirjoittaja:



Haettava teksti:



Kommentin sijainti:



Kaikki ehdot
Mikä tahansa ehdoista

Kaikki kommentit / Hakutulokset


kuva 27.09.2005 18:44 Lari Nylund  
  Onkos tällä sillalla jo tänä päivänä käyttöä?
kuva 27.09.2005 18:33 Joona Kärkkäinen  
  Hähn roselewin?
kuva 27.09.2005 18:24 Lari Nylund  
  Saattaen vaihdettava?
kuva 27.09.2005 18:23 Lari Nylund  
  Vieläkö tällä tehdään Turussa hommia? Tuo Vapiti on niin hieno.
kuva 27.09.2005 18:19 Olli Keski-Rahkonen  
  Viimeisin havainto Turun konepajalta jossa tätä on purettu.
kuva 27.09.2005 18:17 Joona Kärkkäinen  
  Pikemminkin kömyajo :P
kuva 27.09.2005 18:14 Joona Kärkkäinen  
  Otettu EFit:stä
kuva 27.09.2005 18:09 Lari Nylund  
  Missäs tämä Eiu27067 näkyään junailee?
kuva 27.09.2005 18:08 Lari Nylund  
  Sikäli Vihreällä asemalla on tekemistä rautateiden kanssa Pellossa, että sillä ruokittiin tänä vuonna lättähatullinen eurooppalaisia rautatieharrastajia. Lätät jäi linjalle ja porukka syömään...
kuva 27.09.2005 18:06 Lari Nylund  
  Jos lovet tai jurnuava teli häiritsee, niin ota yhteys konduktöörin. Mikäli junassa on tilaa, voidaan yrittää saada paikka toisesta vaunusta.
kuva 27.09.2005 18:03 Lari Nylund  
  Nykyään tämäkin juna ajetaan Dv12-veturilla. Keulilla näyttää olevan kuvassa vielä Dr16. Tulevaisuus on uhattuna tälläkin junalla.
kuva 27.09.2005 17:59 [Tunnus poistettu]  
  Tammikuun alussa 2002 parina päivänä Y393:n kokoonpano oli 3*Ein+EFit, lisätietoja ei ole saatavilla.
kuva 27.09.2005 17:57 Lari Nylund  
  Mitäs noissa tarroissa luki?
kuva 27.09.2005 17:56 Lari Nylund  
  Aikanaan rantaradalla oli junassa hyvin tilaa ja käännettiin istuimet kohti ikkunoita.
kuva 27.09.2005 17:53 Lari Nylund  
  Niin tasaista kattoa että...
kuva 27.09.2005 17:53 Lari Nylund  
  Se on tämäkin jo historiaa. Pendolinon tupakkahytti vaunussa 6.
kuva 27.09.2005 17:51 Lari Nylund  
  Tuo radiokanava ongelma johtuu radioissa olevista RDS-säädöistä. Se etsii paikallisen taajuuden. Radio Suomen kanavalla tulee paikallislähetyksiä ja jossain kohtiin ne vaihtuvat. Raja-alueella se paikallislähetys kuuluu, jolla on parempi taajuus. Joskus tulee mielenkiintoisiakin sanoitusversioita. Paras on ollut "jos Sä konduktöörin mieheksesi sait... lentävä kalakukko."
kuva 27.09.2005 17:50 [Tunnus poistettu]  
  Nykysen ohjeen mukaan junissa P61/68, P69/60, P81/84 ja P265/264/266 pitäisi käyttää CEmt-vaunuja 24041-24114.
kuva 27.09.2005 17:49 Olli Keski-Rahkonen  
  Sivu https://vaunut.org/vaunut.php/Eikt.html kertoo omaa, karuakin kieltään. Harmi, ettei näitä jäänyt yhtään jälkipolville.
kuva 27.09.2005 17:45 [Tunnus poistettu]  
  Tällä paikalla oli nähtävissä 26.9. noin klo 17.00 erittäin harvinainen näky. Kaikki kolme Ilmalan päivystäjää eli vempua olivat rinnaikkain ja jokaisella vaunuroikka mukanaan. Tällaista "ryhmätyötä" vältetään rajallisen ratapihakapasiteetin takia.
kuva 27.09.2005 17:44 Teemu Lokka  
  Kyl tää on hieno kuva ... vaikka laitteisto ei toiminut oikein, noh ainakin hienoudessaan hakkaa photoshopilla muokatut...
kuva 27.09.2005 17:44 Lari Nylund  
  Maailma muuttuu. Onko Eikt-vaunuja jäljellä?
kuva 27.09.2005 17:41 Lari Nylund  
  Turvavyökokeilun tulos on nähtävissä tämän päivän junissa. Niitä ei ole. Onneksi tämäkin on tallennettu. Valtterin kysymykseen vastaus, minä ainakin tykkään olla vöissä yli 20 tunnin lennoilla, kun pääsee Australiaan.
kuva 27.09.2005 17:39 Jussi Kortman  
  Joo saatat olla oikeassa ainakin vaunosto oli juuri sellainen, aika tosin taisi olla vähän myöhempi mutta sehän on aika normaalia.
kuva 27.09.2005 17:39 Lari Nylund  
  Taitto-ovetkin on jo historiaa Eileissä.
kuva 27.09.2005 17:38 Lari Nylund  
  Vertailukuvaa kaipaa Leppävaaran MAXI. Minne tuo MAXI-neliö muuten päätyi?
kuva 27.09.2005 17:37 Lari Nylund  
  Elokuussa 2005 matkustin Rx:ssä, josta tuo kuusisormiset oli poistettu.
kuva 27.09.2005 17:36 Miika Rissanen  
  ensivaikutelma: Huru suistumassa jalankulkijoiden niskaan! melkoista taidetta :)
kuva 27.09.2005 17:35 Lari Nylund  
  Tyylikäs foto Dr16 2804:stä.
kuva 27.09.2005 17:35 Pasi Kokkonen  
  Harmittaako? Omalla tavallaan kuitenkin hieno kuva.
kuva 27.09.2005 17:33 Lari Nylund  
  Eikös tämä P93 ollut se perjantainen pikajuna sekavina määräasemineen? Peräpäästä 4 vaunua meni Jyväskylään, osa jäi Tampereelle ja osa meni Poriin? Niin ja joka kerta oli matkustajia Tampereen jälkeen väärissä vaunuissa menossa väärään suuntaan.
kuva 27.09.2005 17:30 Lari Nylund  
  Saisiko tälle kuvalle vertailukuvan Leppävaarasta 2005?
kuva 27.09.2005 17:28 Lari Nylund  
  Ei ole Sellosta mitään tietoa tämän kuvan aikaan.
kuva 27.09.2005 17:27 Lari Nylund  
  Tosiaan, miltä näyttää paikka tänään Selloineen?
kuva 27.09.2005 17:27 Lari Åhman  
  Tämähän pyöri vielä pari kuukautta sitten Savon radan yöjunissa, sen jälkeen ei ole havaintoa. Jarrulappukin löytyy P281:stä muistaakseni, josta kyseinen 24001 löytyi.
kuva 27.09.2005 17:26 Lari Nylund  
  Näissä istuimissa sitä oli hyvä matkustaa.
kuva 27.09.2005 17:25 Lari Nylund  
  Missä mahtaa tämä CEmt 24001 nykyään olla?
kuva 27.09.2005 17:24 Lari Åhman  
  Niinpä on, ja moni muukin sen lajitovereista :( (Mutta onnea Kaima, pyöräytit juuri 70 000. kommentin.)
kuva 27.09.2005 17:21 Lari Nylund  
  Historiaa tämäkin. Eit.
kuva 27.09.2005 17:14 Lari Nylund  
  Ennen avorahastukseen siirtymistä joskus 1980-luvun puolen välin tienoilla, lähijunissa tarkistettiin kaikkien matkaliput. Junissa oli konduktööri ja rahastajia.
kuva 27.09.2005 17:11 Lari Nylund  
  Tämäkin Eil-juna rantaradalla on jo historiaa. Nykyään Y-junat hoidetaan Sm-kalustolla.
kuva 27.09.2005 17:05 Pasi Seppälä  
  Taitaa olla T2472 Luumäeltä Kouvolaan. Vaunuina on yleensä jokunen venäläinen umpivaunu sekä maanantaisin ja torstaisin saattaa olla muutama siilovaunu Taavetista. Juna on useasti Kouvolassa siinä iltapäiväyhden jälkeen.
kuva 27.09.2005 17:01 Niklas Savinsaari  
  ...matkalla Turusta Helsinkiin kesällä -75 Perniön vaiheilla.. :)
kuva 27.09.2005 17:01 Lari Nylund  
  Nämä on todella olleet vähäisessä käytössä, mutta on niissä ainakin yksi muuttokuorma nähty tänä kesänä etelästä pohjoiseen. Pyörätelineet ovat erittäin hyvässä käytössä kesäisin.
kuva 27.09.2005 16:59 Lari Nylund  
  Makuupaikkojenmyynti asemalla loppuu 30-60 min ennen junan lähtöaikaa lähtöasemalta, koska siinä vaiheessa makuuvaunukartat tulostuvat konduktööreille. Pl. makuuvaunut, jotka myydään esim. P60 Ol-Hki välille. Junamaatti- ja internetmyynnistä on ollut puhetta, mutta en muista aikatauluja. Jos tuo pariskunta haluaa kahden hengen hytin, niin he saavat sen - hinta hieman kalliimpi. Kolmas vuoden nostetaan seinälle, eikä sitä myydä. Kuvassa taitaa olla hytti 34-35, koska en näe kolmatta vuodetta. Hyteissä 1-33 on kaikissa 3 vuodetta, mutta ne on myytävissä 1-,2- tai 3-hengen hyteiksi.
kuva 27.09.2005 16:57 Niklas Savinsaari  
  20 vuotta liikenteessä ja kohta 20 vuotta hylättynä, lieköhän tämä vielä hengissä seuraavan 20 vuoden kuluttua...
kuva 27.09.2005 16:55 Pasi Kokkonen  
  https://vaunut.org/kuvasivu.php/1252.html Ainakin kun itse poikkesin tuolla viime syksynä, tuolla oli vain tämä vetovaunu ja 5503 liitevaunu kahdessa palassa. Toisesta vetovaunusta ei ollut tietoakaan.
kuva 27.09.2005 16:52 Lari Nylund  
  Vaunut.org ensimmäinen kuva on syytä nostaa jälleen julkisuuteen. Tästä kaikki taisi alkaa vai miten se meni Janne? Lipunmyynnissä makuupaikkaa myydessä merkitään monen hengen hytistä asiakas haluaa paikan, sukupuoli, mistä mihin ja päivämäärä. Tuon pvm:n kanssa saa olla tarkkana etenkin väliasemilta kyytiin nousevien asiakkaiden kanssa, jotka saattaa pyytää paikkaa esim. keskiviikoksi, mutta oikeasti lähtevät reissuun torstain puolelle (esim.P68 Oulusta 0.20). Ostoajankohdalla ei ole muuta vaikutusta kuin, että alapedin saanti vaikeutuu mitä lähemmäs lähtöaikaa mennään. Tänä kesänä koko makuupaikan saaminen matkalle lähtöpäivän iltana oli mahdotonta, koska yöjunat (60,61,68,69) oli lähes päivittäin loppuunmyyty. Jossain tapauksissa lähtö/määräasema voi vaikuttaa paikkaan, koska junissa on vaunuja jotka myydään tietyille yhteysväleille (vaikka menevät koko matkan junassa). Tällä vältetään "melusaaste" yön tunneilla muissa vaunuissa. Hki-Roi junissa on mm. Tpe-Roi ja Hki-Ol väleille myytäviä vaunuja. Itse jouduin melusaasteen uhriksi Tampereella viime la-su yönä, kun kyytiin tulleet eivät ymmärtäneet muiden asiakkaiden nukkuvan. Vaunuun tullessa oli sellainen puheensorina, että koko vaunu heräsi. Yöjunassa kannattaa aina muistaa, että muut saattavat jo nukkua.
kuva 27.09.2005 16:46 Petri Koskela  
  Tässä linkki siihen uudempaan kuvaan: https://vaunut.org/kuvasivu.php/17018.html - helpommin näin.
kuva 27.09.2005 16:43 Petri Koskela  
  Tässä linkki siihen vertailukuvaan https://vaunut.org/kuvasivu.php/12205.html - jatka Jussi kuvaamista ja täällä esittelemistä vaikka heti ensimmäistä kuvaasi noin arvioivat. Mahtuu tänne isompiakin tiedostoja ettei tarvitse hurjasti pakkailla, 37 on aika rankkaa rutistusta...
kuva 27.09.2005 16:20 Kimmo Pyrhönen  
  Tämäkin on todella hieno otos pääradalta. Ei vielä pusikot peitä näkymää.