![]() |
03.05.2005 14:56 | Perttu Karttunen | ||
No ei IC:n ja P:n lähtöraiteessa ihmeellistä olekkaan, mutta muuttunut tämä viimevuodesta jokatapauksessa on :) | ||||
![]() |
03.05.2005 14:45 | Torbjörn Sandell | ||
Oho. Olin kuullut tuon jutun Pnä-Pts -seisakkeiden nimistä vaariltani, joten päättelin asian olevan samoin Alholman/Leppäluodon kanssa (ja luulen edelleen näin olevan). Muistaakseni Resiinassa sanottiin (muutama vuosi takaperin) että liikennepaikan nimi muutettiin Alholmaksi kaupungin esityksestä, mutta näköjään tuo nimi on kuitenkin jäänyt käyttöön. Ei ollut minullakaan tarkoituksena ilkeillä (anteeksi!), tämä juridiikan opiskelu vain vetää väkisinkin pilkunviilaajien joukkoon... Enkä edes tiedä enää olenko oikeassa vai en. Olkoon. :) | ||||
![]() |
03.05.2005 14:39 | |||
Päivitetty vihjettä. | ||||
![]() |
03.05.2005 14:25 | |||
No jopas tuli kirjoitettua ihan höpöhöpö juttuja taas. Näin se menee: 1991 Rautaruukki ja Valmet yhdistävät kiskokalustoliiketoimintansa Oy Transtech Ltd:ksi, 1998 Transtechin Taivalkosken tehdas myydään Telatek Oy:lle ja 1999 Transtechin Otanmäen tehdas myydään espanjalaiselle Talgolle. Rautaruukki ei ehtinyt Sr2 -veturin koreja rakentamaan, koska ensimmäinen kori ( 3201 ) lähti Otanmäestä 25.09.1994 Dv12 2721 hinaamana. | ||||
![]() |
03.05.2005 14:22 | Valtteri Keski-Säntti | ||
Ihme juttu... Ainakin kuvassa https://vaunut.org/kuvasivu.php/8029.html?kuvaus=nopeusra&paikka=mankki&tyyppi=0&kuvaaja=0&x= ne ovat siellä, vaikka on otettu viime kesänä. Olsiko ne otettu talven ajaksi pois sieltä? Tosin muistaakseni ne olivat siellä talvellakin... | ||||
![]() |
03.05.2005 14:03 | |||
Sr2 -koreja valmisti ensin Rautaruukin Taivalkosken vaunutehdas, sitten Rautaruukki -yhtiöihin kuulunut Transtech Oy ( Valmetin kiskokalustotehtaan ja Rautaruukin vaunutehtaiden Taivalkoski ja Otanmäki yhteenliittymä ) ja lopulta Telatek Oy. Otanmäen tehdas toimi hetken aikaa nimellä Talgo-Transtech Oy, nykyisin Talgo Oy. Täysin selvää ei minulle tällä hetkellä ole, tehtiinkö myös Otanmäessä Sr2 -veturin koreja. Siellä korit kuitenkin varusteltiin ennen niiden toimitusta VR Hyvinkään konepajalle. | ||||
![]() |
03.05.2005 13:51 | |||
Tämä on juuri se tasoristeysten kuningas! Tästä alkaakin sitten pitkä väli, jossa radan suuntaista tietä ei ole. Seuraavan kerran junan voisi nähdä vitostielle palattuaan ja pohjoiseen lähdettyään Ämmänsaaressa. Ja jos juna menisi Taivalkosken suuntaan, Vääkiössä. Pesiökylään ei millään ehdi, siksi pitkä on reitti maantietä pitkin - vaikka juna hitaasti tuolla kulkeekin. | ||||
![]() |
03.05.2005 13:27 | Tero Korkeakoski | ||
Eiköhän VR tilaa seuraavaksi muutaman vahvan tavarajunatyypin sähköveturin. Sellaisen että Vartiuksen malmijunatkin kulkee yhdellä. | ||||
![]() |
03.05.2005 12:53 | Eija Mari | ||
Marsut on siis uhanalainen laji ja marsukuskien pitääkin olla tosi tarkkana etteivät tuhoa uhanalaista kantaa. Ja kyseessä on vielä mun suosikki veturi. | ||||
![]() |
03.05.2005 12:47 | Kimmo Pyrhönen | ||
Eikös koko Sr2:n ja sen sukulaisten valmistus ole loppu Sveitsissäkin. Lok2000 on siis jo vanha ja haudattu. | ||||
![]() |
03.05.2005 12:37 | Reijo Talka | ||
Harri; KOLMEN suunnan junaliikenteen hoitoon riittää KOLME junarunkoa, eikö totta? VR olisi jo aikapäiviä sitten voinut järjestää liikenteen esittämälläni tavalla eli Helsingistä saapuva junarunko olisi sama kuin samalla päivämäärällä seuraavana paluumatkalle lähtevä. Henkilökunnan en väitä sekoilevan (tokko hekään sille immuneja ovat), mutta matkustajat harrastavat sitä suurella hartaudella - nähty on ja monesti! | ||||
![]() |
03.05.2005 12:08 | Perttu Karttunen | ||
Onpa muuten pienoismallimainen näkymä tosiaan :) kaava on vaan hiukka isompi kuin H0 | ||||
![]() |
03.05.2005 12:07 | Perttu Karttunen | ||
Ei missään :) Ellei sitten Vr tilaa noita lisää tai joku Sr2 mene palasiksi... Onko Sr2 - tilauksissamuuten otettu huomioon se jos noille vetureille sattuu sellainen onnettomuus että joku yksilö joudutan hylkäämään, niin saadaanko niiden tilalle uutta vai yritetäänkö vanha korjata, kuten kävi 2548:lle :)) | ||||
![]() |
03.05.2005 11:51 | Marko Nyby | ||
OK. Ilmeisesti toiminta loppui, koska ratakin on suljettu. Onko vielä tietoa, missä nuo korit jatkossa tehdään? | ||||
![]() |
03.05.2005 10:46 | Riku Outinen | ||
Eao on melko yleinen vaunu suojavaununa sld-pmt-sld tavarajunissa. Olen nähnyt tämän kyseisenkin yksilön junassa 4013 monen monta kertaa. Tuo mainos lukee vieläkin vaunun kyljessä. | ||||
![]() |
03.05.2005 10:20 | Otto Vesterinen | ||
Valistaisiko joku tietämätöntä eli mistä tulee nimi "laihialainen"? Onko kyse jostain säästömallista? | ||||
![]() |
03.05.2005 10:15 | Riku Outinen | ||
Todennäköisesti tuo deeveri on 2714. Nykyään ajetaan arkisin Kouvolaan Sm4 vuoro. Tulo 10.34 ja lähtö 13.22. | ||||
![]() |
03.05.2005 10:07 | Eero Heinonen | ||
Marsujen korit valmistettiin Telatekillä (?) Taivalkoskella. | ||||
![]() |
03.05.2005 10:02 | Otto Vesterinen | ||
Ainakin Pietarsaaren kaupungin yleiskartassa lukee ruotsiksi Alholmen ja suomeksi Leppäluoto http://www.jakobstad.fi/tekniska/karta/kommun.html. Lisäksi Leppäluoto näyttää olevan myös virallinen suomenkielinen postiosoite. Merenkulkulaitos ja merentutkimuslaitoskin käyttävät sivuillaan Leppäluoto-nimeä. Näistä tiedoista päättelin sen todella olevan oikea suomenkielinen versio. Mikään kielipoliittinen ilkeily ei siis ollut tarkoituksenani.:) No tämä tästä, meni vähän sivuun rautatieaiheista. |
||||
![]() |
03.05.2005 09:28 | Marko Nyby | ||
Hieno kuva tosiaan, mutta Taivalkoski? Mitä Sr2 siellä tekee? | ||||
![]() |
03.05.2005 09:20 | [Tunnus poistettu] | ||
Juna on MV 395, tänään kokoonpano on hieman tavallisuudesta poikkeava eli EFit 23535 ja Eipt 27368. Normaali kokoonpano on EFit ja Ein.Paluujuna on MV 396. | ||||
![]() |
03.05.2005 08:49 | Simo Virtanen | ||
Kerro edes syy kilpien peittämiseen. Eipä silti, mukavat kuvat olet ottanut. Mutta kyllähän kilvet ovat kuitenkin olennainen osa kuvasta välittyvää tunnelmaa. Kun katselee vaikkapa vanhoja kuvia turkulaisista raitiovaunuista, niin kyllähän mustat Turun- ja porinläänin T-rekisterikilvet kuuluvat olennaisena osana kuvaan. Vähän niinkuin peittäisi kuvista veturin numerot.. | ||||
![]() |
03.05.2005 08:28 | |||
Taitaa olla Dr16 -sarjan ajot Rovaniemeltä itään loppuneet sähköistyksen myötä, sillä Kemijärvelle kuulemma ajetaan yöjuna nykyään 2Dv12:lla. | ||||
![]() |
03.05.2005 08:25 | |||
Onkohan tuolla vasemmassa reunassa oleva vaunu se kuuluisa saunavaunu? | ||||
![]() |
03.05.2005 08:19 | |||
Jep. 2311:sta vetämään kolmen Obrk -romuvaunun junaan liikenne Kankaanpäästä loppui. Muistiinpanojeni mukaan juna kulki T3147:n viivalla - se mikä junan numero oikeasti oli, vai liikkuiko se vaihtotyönä, en tiedä. Aitonevan liikenteestä näyttäisi viimeinen kuvani olevan otettu suon raiteelta 26.02.1999 junan T3124 veturista 2334. | ||||
![]() |
03.05.2005 08:03 | Janne Määttä | ||
pjh: Laitat vaan pelkän urlin (välilyönnit molemminpuolin), niin se linkkiytyy ihan itsestään. | ||||
![]() |
03.05.2005 01:05 | Harri Häyrinen | ||
PERTTU; anteeksi tyhmyyteni mutta jos seinällä olevassa aikataulussa kerrotaan sekä P10 että IC12 lähtevän raiteelta 2, ja molemmat lähtivät raiteelta 2, vaikkakin 3 tunnin välein, niin luulisi aika selkeätä olevan?!?!? kyllähän niitä runkoja voidaan välillä siirrellään vaikka ties minne raiteelle "#¤%, mutta tuskinpa siellä vielä matkustajat seisoskelee 2½ tuntia ennen lähtöaikaa seuraamassa, minkä raiteen kautta mikäkin juna peruuttaa lähtöraiteelle!!!!!???? Yksinkertaistettuna: MITÄ KUMMALLISTA SIINÄ ON JOS LÄHTEVÄ JUNA AJETAAN "VASTA" 2½ TUNTIA ENNEN LÄHTÖAIKAANSA LÄHTÖRAITEELLE raiteen esim 3 kautta...?!?! Anteeksi kaikille hieman kärkevä ilmaisutapani tällä kertaa... | ||||
![]() |
03.05.2005 00:50 | Harri Häyrinen | ||
REPE; kun kerran "junien kulkua valvova" henkilökunta tuntuu mielestäsi pahasti sekoilevan, niin sinunko esittelemäsi parempi ratkaisu olisi että P 5 saapuisi samalle raiteelle 3 kuin missä on lähtevä IC 12...saattaisi kolahtaa...HEI HALOO!?!?! | ||||
![]() |
03.05.2005 00:41 | Harri Häyrinen | ||
Eikös aikataulussa isolla sanota että Nurmeksen juna r1, IC12 r2 ja Pieksämäelle r3... | ||||
![]() |
02.05.2005 23:37 | Jussi-Pekka Halonen | ||
Melko vaatimattoman pituinen numero. :D | ||||
![]() |
02.05.2005 23:33 | Pyry Entonen | ||
Tr sijaitsee muutaman metrin päässä Niinisalon tulovaihteesta ja on tosiaan toiminnassa edelleen. junia ei tosin ole tainnut kulkea lumien lähdön jälkeen. Eikös tuo 2311 vetoinen juna ollut lopultakin viimeinen Kankaanpäässä käynyt juna. Loppuikos muuten myös Aitonevan liikenne noihin aikoihin? Itse en vielä tuolloin liikkunut tuolla seudulla enkä älynnyt kuvata junia enkä varsinkaan tehdä muistiinpanoja. Kuvauksen alotin vasta 10 vuotta junia katseltuani kesällä 2001. On tuo ajattelemattomuus hieman harmittanut jälkeenpäin. | ||||
![]() |
02.05.2005 23:04 | [Tunnus poistettu] | ||
Blah, kuinkas tänne nuo linkit olisi pitänyt tehdä?-} | ||||
![]() |
02.05.2005 23:03 | [Tunnus poistettu] | ||
Jännää. Koskahan tuo rajoitus tuohon ilmestyi. Näissä se ei kuitenkaan vielä ole siellä: vaunut.org/kuvasivu.php/12529.html, pjh.iki.fi/album/junat/il-mas_20050328/4b.html ? |
||||
![]() |
02.05.2005 22:54 | Olavi Huotari | ||
Tässäpä oiva osoitus, miten melko uusikin kuva voi sisältää melkoisesti historiaa, joka ei enää toistu. Hienoa! Jotenkin sykähdyttävä kuva kaikin puolin. | ||||
![]() |
02.05.2005 22:52 | Olavi Huotari | ||
No eikös tämä juurikin ole kesäinen kuva Pihkalasta, tuosta tasoristeysten kuninkaasta :) | ||||
![]() |
02.05.2005 22:35 | Sami Hovi | ||
Onhan muissakin vastaavissa metropoleissa sovellettu moista: https://vaunut.org/kuvasivu.php/13203.html :) | ||||
![]() |
02.05.2005 22:24 | |||
Seuraava vaihe löytyykin kuvasta: https://www.vaunut.org/kuvasivu.php/6119.html | ||||
![]() |
02.05.2005 22:07 | Perttu Karttunen | ||
Juna ja tr menee kyllä molemmat jalkaan :) | ||||
![]() |
02.05.2005 22:07 | Jari Kuusinen | ||
Maasta Anni Helena oli tullut, ja maaksi... Mielenkiintoinen ja historiallinen kuvasarja vuodelta 2001: http://nesu.org/~oil/Pics/2001/AnniHelena/pics.html .. | ||||
![]() |
02.05.2005 22:00 | [Tunnus poistettu] | ||
Niin, mutta mikä idea tuolla kaksoiskiskotuksella on? | ||||
![]() |
02.05.2005 21:52 | Jorma Rauhala | ||
Urakisko olisi toisenlaista. Sisempi puoli olisi ohuempi. Tämä on tavalliseen tapaan tehtyä eli kahdesta vierekkäin asetetusta Vignol-kiskosta kyhättyä. | ||||
![]() |
02.05.2005 21:26 | Juuso Nurmela | ||
Pendot pussaa joulun kunniaksi. :) | ||||
![]() |
02.05.2005 21:19 | |||
On kai parempi, etten sano enää mitään. Joko muisti pätkii aivan totaalisesti tai sitten olen täysin väärässä - ei mitenkään tavatonta... Harmi ettei tullut otettua paikasta valokuvaa 23.6.2004 siellä käydessäni. | ||||
![]() |
02.05.2005 21:12 | Juhani Pirttilahti | ||
Urakiskoahan tuo on joskus ollut, ura vain lie peittynyt? | ||||
![]() |
02.05.2005 21:07 | [Tunnus poistettu] | ||
Miksi tuplakiskot? | ||||
![]() |
02.05.2005 20:45 | Valtteri Keski-Säntti | ||
Joop, selvä... Tosin ainoat kuvat mitä olen ko. junasta nähnyt, on veturina ollut Sr2. Mutta tavallisesti ilmeisesti sitten Sr1. Näkehään niitä susia rantaradalla sittenkin, tosin vain kerran viikossa, mutta on sekin parempi kun ei mitään! | ||||
![]() |
02.05.2005 20:00 | Tero Toivonen | ||
Kyllä, Anni-Helenan siilolle tuo rata johti. | ||||
![]() |
02.05.2005 19:58 | Tero Toivonen | ||
Kilvet pysyvät piilossa jatkossakin. | ||||
![]() |
02.05.2005 19:55 | Janne Määttä | ||
Joukahainen: Voisit vilkaista ilmoittamasi sähköpostiosoitteen laatikkoon, tai muuten vaan laittaa oikean nimen tietoihisi. | ||||
![]() |
02.05.2005 19:10 | Mikko Martimo | ||
Tarkistin asian vuoden 1976 kartasta. Rata päättyi 200 metrin päähän kuvaajan selän taakse Untamon kadun varteen. Siispä raide on todennäköisesti ollat juuri Anni-Helenan viljasiilojen käytössä. | ||||
![]() |
02.05.2005 19:09 | Joni Leskinen | ||
Juu ja mutsi totesi kuvan nähtyään, että hän saattaa jopa olla itsekin tässä kuvassa! :D |