|
|
27.09.2005 18:44 | Lari Nylund | ||
| Onkos tällä sillalla jo tänä päivänä käyttöä? | ||||
|
|
27.09.2005 18:33 | Joona Kärkkäinen | ||
| Hähn roselewin? | ||||
|
|
27.09.2005 18:24 | Lari Nylund | ||
| Saattaen vaihdettava? | ||||
|
|
27.09.2005 18:23 | Lari Nylund | ||
| Vieläkö tällä tehdään Turussa hommia? Tuo Vapiti on niin hieno. | ||||
|
|
27.09.2005 18:19 | Olli Keski-Rahkonen | ||
| Viimeisin havainto Turun konepajalta jossa tätä on purettu. | ||||
|
|
27.09.2005 18:17 | Joona Kärkkäinen | ||
| Pikemminkin kömyajo :P | ||||
|
|
27.09.2005 18:14 | Joona Kärkkäinen | ||
| Otettu EFit:stä | ||||
|
|
27.09.2005 18:09 | Lari Nylund | ||
| Missäs tämä Eiu27067 näkyään junailee? | ||||
|
|
27.09.2005 18:08 | Lari Nylund | ||
| Sikäli Vihreällä asemalla on tekemistä rautateiden kanssa Pellossa, että sillä ruokittiin tänä vuonna lättähatullinen eurooppalaisia rautatieharrastajia. Lätät jäi linjalle ja porukka syömään... | ||||
|
|
27.09.2005 18:06 | Lari Nylund | ||
| Jos lovet tai jurnuava teli häiritsee, niin ota yhteys konduktöörin. Mikäli junassa on tilaa, voidaan yrittää saada paikka toisesta vaunusta. | ||||
|
|
27.09.2005 18:03 | Lari Nylund | ||
| Nykyään tämäkin juna ajetaan Dv12-veturilla. Keulilla näyttää olevan kuvassa vielä Dr16. Tulevaisuus on uhattuna tälläkin junalla. | ||||
|
|
27.09.2005 17:59 | [Tunnus poistettu] | ||
| Tammikuun alussa 2002 parina päivänä Y393:n kokoonpano oli 3*Ein+EFit, lisätietoja ei ole saatavilla. | ||||
|
|
27.09.2005 17:57 | Lari Nylund | ||
| Mitäs noissa tarroissa luki? | ||||
|
|
27.09.2005 17:56 | Lari Nylund | ||
| Aikanaan rantaradalla oli junassa hyvin tilaa ja käännettiin istuimet kohti ikkunoita. | ||||
|
|
27.09.2005 17:53 | Lari Nylund | ||
| Niin tasaista kattoa että... | ||||
|
|
27.09.2005 17:53 | Lari Nylund | ||
| Se on tämäkin jo historiaa. Pendolinon tupakkahytti vaunussa 6. | ||||
|
|
27.09.2005 17:51 | Lari Nylund | ||
| Tuo radiokanava ongelma johtuu radioissa olevista RDS-säädöistä. Se etsii paikallisen taajuuden. Radio Suomen kanavalla tulee paikallislähetyksiä ja jossain kohtiin ne vaihtuvat. Raja-alueella se paikallislähetys kuuluu, jolla on parempi taajuus. Joskus tulee mielenkiintoisiakin sanoitusversioita. Paras on ollut "jos Sä konduktöörin mieheksesi sait... lentävä kalakukko." | ||||
|
|
27.09.2005 17:50 | [Tunnus poistettu] | ||
| Nykysen ohjeen mukaan junissa P61/68, P69/60, P81/84 ja P265/264/266 pitäisi käyttää CEmt-vaunuja 24041-24114. | ||||
|
|
27.09.2005 17:49 | Olli Keski-Rahkonen | ||
| Sivu https://vaunut.org/vaunut.php/Eikt.html kertoo omaa, karuakin kieltään. Harmi, ettei näitä jäänyt yhtään jälkipolville. | ||||
|
|
27.09.2005 17:45 | [Tunnus poistettu] | ||
| Tällä paikalla oli nähtävissä 26.9. noin klo 17.00 erittäin harvinainen näky. Kaikki kolme Ilmalan päivystäjää eli vempua olivat rinnaikkain ja jokaisella vaunuroikka mukanaan. Tällaista "ryhmätyötä" vältetään rajallisen ratapihakapasiteetin takia. | ||||
|
|
27.09.2005 17:44 | Teemu Lokka | ||
| Kyl tää on hieno kuva ... vaikka laitteisto ei toiminut oikein, noh ainakin hienoudessaan hakkaa photoshopilla muokatut... | ||||
|
|
27.09.2005 17:44 | Lari Nylund | ||
| Maailma muuttuu. Onko Eikt-vaunuja jäljellä? | ||||
|
|
27.09.2005 17:41 | Lari Nylund | ||
| Turvavyökokeilun tulos on nähtävissä tämän päivän junissa. Niitä ei ole. Onneksi tämäkin on tallennettu. Valtterin kysymykseen vastaus, minä ainakin tykkään olla vöissä yli 20 tunnin lennoilla, kun pääsee Australiaan. | ||||
|
|
27.09.2005 17:39 | Jussi Kortman | ||
| Joo saatat olla oikeassa ainakin vaunosto oli juuri sellainen, aika tosin taisi olla vähän myöhempi mutta sehän on aika normaalia. | ||||
|
|
27.09.2005 17:39 | Lari Nylund | ||
| Taitto-ovetkin on jo historiaa Eileissä. | ||||
|
|
27.09.2005 17:38 | Lari Nylund | ||
| Vertailukuvaa kaipaa Leppävaaran MAXI. Minne tuo MAXI-neliö muuten päätyi? | ||||
|
|
27.09.2005 17:37 | Lari Nylund | ||
| Elokuussa 2005 matkustin Rx:ssä, josta tuo kuusisormiset oli poistettu. | ||||
|
|
27.09.2005 17:36 | Miika Rissanen | ||
| ensivaikutelma: Huru suistumassa jalankulkijoiden niskaan! melkoista taidetta :) | ||||
|
|
27.09.2005 17:35 | Lari Nylund | ||
| Tyylikäs foto Dr16 2804:stä. | ||||
|
|
27.09.2005 17:35 | Pasi Kokkonen | ||
| Harmittaako? Omalla tavallaan kuitenkin hieno kuva. | ||||
|
|
27.09.2005 17:33 | Lari Nylund | ||
| Eikös tämä P93 ollut se perjantainen pikajuna sekavina määräasemineen? Peräpäästä 4 vaunua meni Jyväskylään, osa jäi Tampereelle ja osa meni Poriin? Niin ja joka kerta oli matkustajia Tampereen jälkeen väärissä vaunuissa menossa väärään suuntaan. | ||||
|
|
27.09.2005 17:30 | Lari Nylund | ||
| Saisiko tälle kuvalle vertailukuvan Leppävaarasta 2005? | ||||
|
|
27.09.2005 17:28 | Lari Nylund | ||
| Ei ole Sellosta mitään tietoa tämän kuvan aikaan. | ||||
|
|
27.09.2005 17:27 | Lari Nylund | ||
| Tosiaan, miltä näyttää paikka tänään Selloineen? | ||||
|
|
27.09.2005 17:27 | Lari Åhman | ||
| Tämähän pyöri vielä pari kuukautta sitten Savon radan yöjunissa, sen jälkeen ei ole havaintoa. Jarrulappukin löytyy P281:stä muistaakseni, josta kyseinen 24001 löytyi. | ||||
|
|
27.09.2005 17:26 | Lari Nylund | ||
| Näissä istuimissa sitä oli hyvä matkustaa. | ||||
|
|
27.09.2005 17:25 | Lari Nylund | ||
| Missä mahtaa tämä CEmt 24001 nykyään olla? | ||||
|
|
27.09.2005 17:24 | Lari Åhman | ||
| Niinpä on, ja moni muukin sen lajitovereista :( (Mutta onnea Kaima, pyöräytit juuri 70 000. kommentin.) | ||||
|
|
27.09.2005 17:21 | Lari Nylund | ||
| Historiaa tämäkin. Eit. | ||||
|
|
27.09.2005 17:14 | Lari Nylund | ||
| Ennen avorahastukseen siirtymistä joskus 1980-luvun puolen välin tienoilla, lähijunissa tarkistettiin kaikkien matkaliput. Junissa oli konduktööri ja rahastajia. | ||||
|
|
27.09.2005 17:11 | Lari Nylund | ||
| Tämäkin Eil-juna rantaradalla on jo historiaa. Nykyään Y-junat hoidetaan Sm-kalustolla. | ||||
|
|
27.09.2005 17:05 | Pasi Seppälä | ||
| Taitaa olla T2472 Luumäeltä Kouvolaan. Vaunuina on yleensä jokunen venäläinen umpivaunu sekä maanantaisin ja torstaisin saattaa olla muutama siilovaunu Taavetista. Juna on useasti Kouvolassa siinä iltapäiväyhden jälkeen. | ||||
|
|
27.09.2005 17:01 | Niklas Savinsaari | ||
| ...matkalla Turusta Helsinkiin kesällä -75 Perniön vaiheilla.. :) | ||||
|
|
27.09.2005 17:01 | Lari Nylund | ||
| Nämä on todella olleet vähäisessä käytössä, mutta on niissä ainakin yksi muuttokuorma nähty tänä kesänä etelästä pohjoiseen. Pyörätelineet ovat erittäin hyvässä käytössä kesäisin. | ||||
|
|
27.09.2005 16:59 | Lari Nylund | ||
| Makuupaikkojenmyynti asemalla loppuu 30-60 min ennen junan lähtöaikaa lähtöasemalta, koska siinä vaiheessa makuuvaunukartat tulostuvat konduktööreille. Pl. makuuvaunut, jotka myydään esim. P60 Ol-Hki välille. Junamaatti- ja internetmyynnistä on ollut puhetta, mutta en muista aikatauluja. Jos tuo pariskunta haluaa kahden hengen hytin, niin he saavat sen - hinta hieman kalliimpi. Kolmas vuoden nostetaan seinälle, eikä sitä myydä. Kuvassa taitaa olla hytti 34-35, koska en näe kolmatta vuodetta. Hyteissä 1-33 on kaikissa 3 vuodetta, mutta ne on myytävissä 1-,2- tai 3-hengen hyteiksi. | ||||
|
|
27.09.2005 16:57 | Niklas Savinsaari | ||
| 20 vuotta liikenteessä ja kohta 20 vuotta hylättynä, lieköhän tämä vielä hengissä seuraavan 20 vuoden kuluttua... | ||||
|
|
27.09.2005 16:55 | Pasi Kokkonen | ||
| https://vaunut.org/kuvasivu.php/1252.html Ainakin kun itse poikkesin tuolla viime syksynä, tuolla oli vain tämä vetovaunu ja 5503 liitevaunu kahdessa palassa. Toisesta vetovaunusta ei ollut tietoakaan. | ||||
|
|
27.09.2005 16:52 | Lari Nylund | ||
| Vaunut.org ensimmäinen kuva on syytä nostaa jälleen julkisuuteen. Tästä kaikki taisi alkaa vai miten se meni Janne? Lipunmyynnissä makuupaikkaa myydessä merkitään monen hengen hytistä asiakas haluaa paikan, sukupuoli, mistä mihin ja päivämäärä. Tuon pvm:n kanssa saa olla tarkkana etenkin väliasemilta kyytiin nousevien asiakkaiden kanssa, jotka saattaa pyytää paikkaa esim. keskiviikoksi, mutta oikeasti lähtevät reissuun torstain puolelle (esim.P68 Oulusta 0.20). Ostoajankohdalla ei ole muuta vaikutusta kuin, että alapedin saanti vaikeutuu mitä lähemmäs lähtöaikaa mennään. Tänä kesänä koko makuupaikan saaminen matkalle lähtöpäivän iltana oli mahdotonta, koska yöjunat (60,61,68,69) oli lähes päivittäin loppuunmyyty. Jossain tapauksissa lähtö/määräasema voi vaikuttaa paikkaan, koska junissa on vaunuja jotka myydään tietyille yhteysväleille (vaikka menevät koko matkan junassa). Tällä vältetään "melusaaste" yön tunneilla muissa vaunuissa. Hki-Roi junissa on mm. Tpe-Roi ja Hki-Ol väleille myytäviä vaunuja. Itse jouduin melusaasteen uhriksi Tampereella viime la-su yönä, kun kyytiin tulleet eivät ymmärtäneet muiden asiakkaiden nukkuvan. Vaunuun tullessa oli sellainen puheensorina, että koko vaunu heräsi. Yöjunassa kannattaa aina muistaa, että muut saattavat jo nukkua. | ||||
|
|
27.09.2005 16:46 | Petri Koskela | ||
| Tässä linkki siihen uudempaan kuvaan: https://vaunut.org/kuvasivu.php/17018.html - helpommin näin. | ||||
|
|
27.09.2005 16:43 | Petri Koskela | ||
| Tässä linkki siihen vertailukuvaan https://vaunut.org/kuvasivu.php/12205.html - jatka Jussi kuvaamista ja täällä esittelemistä vaikka heti ensimmäistä kuvaasi noin arvioivat. Mahtuu tänne isompiakin tiedostoja ettei tarvitse hurjasti pakkailla, 37 on aika rankkaa rutistusta... | ||||
|
|
27.09.2005 16:20 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Tämäkin on todella hieno otos pääradalta. Ei vielä pusikot peitä näkymää. | ||||