|
|
27.09.2005 16:09 | Joona Kärkkäinen | ||
| Suomen juna ja raitiovaunukuvastossa on kuva veturista 3000 on se hieman erilainen kun muut tai siis OLI. | ||||
|
|
27.09.2005 15:28 | Joona Kärkkäinen | ||
| >niinpä n e äkyy | ||||
|
|
27.09.2005 15:28 | Jukka Voudinmäki | ||
| Kävellen pääsee ihan tähän samaan kohtaan, jossa kuvaajakin on seisonut. Ei tarvitse kurkistella aidan raosta, elleivät ole sitten viime aikoina rakentaneet mitään estettä tähän. Enpä huomannut katsoa junan ikkunasta viime lauauntaina. | ||||
|
|
27.09.2005 15:19 | Joona Kärkkäinen | ||
| Jossain luki että jos viimeisessä vaunussa on tähystäjä niin sn50 en nyt ole varma onko se ihan oikeasti niin. | ||||
|
|
27.09.2005 15:16 | Joona Kärkkäinen | ||
| Nykyajan lapset haluavat nähdä junia noin 3-5 vuotiaana yleensä, mutta on niitä minunkin ikäisiä muutama kylläkin. | ||||
|
|
27.09.2005 14:59 | Joona Kärkkäinen | ||
| Ok vissiin saatiin halvemmalla itänaapurista. | ||||
|
|
27.09.2005 14:31 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Mites tonne pääsee vai näkyykö Move ihan aidan takaa? | ||||
|
|
27.09.2005 14:29 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Tämä on mielestäni paljon parempi kuin ne muut Sm1:set. :) | ||||
|
|
27.09.2005 13:30 | Pyry Entonen | ||
| Ainakin heinäkuussa tämä move 51h oli vielä vaihtotöissä Myllyojalla. Onkohan tälläkin nyt sitten romutus edessä? | ||||
|
|
27.09.2005 12:55 | Otto Tuomainen | ||
| Tässä https://vaunut.org/kuvasivu.php/16300.html kuvassa Myllyojalle jätetään vaunuja. Vaijeria en sattunut huomaamaan, mutta en kyllä tuolla kauempana edes käynyt. | ||||
|
|
27.09.2005 12:14 | Eija Mari | ||
| Mulle ihan riittävä vastaus! | ||||
|
|
27.09.2005 11:57 | Nikolas Peippo | ||
| Yppis, viitsisitkö ottaa muhun yhteyttä sähköpostilla, nikolas immonen gmail com (lisää tarvittavat merkit väliin), olisi asiaa. | ||||
|
|
27.09.2005 10:46 | Esa-Pekka Karvinen | ||
| Tämä näkyy motarille joo, muuten Kuusakoskella ei ole enää omaa veturia työssä, VR hoitaa vaihtamisen ja vaunujen siirtoon on vaijerilaite. Asun kilsan päässä Myllyojan asemalta ja tämä paikka on lähes vastapäätä sitä... | ||||
|
|
27.09.2005 10:44 | Ville Saarelainen | ||
| Kuvan https://vaunut.org/kuvasivu.php/15052 kommenteissa on linkki Hurun käynnistysvideoon. | ||||
|
|
27.09.2005 10:15 | [Tunnus poistettu] | ||
| Säilytysaika Oulussa jäi näköjään melko lyhyeksi, A40 on jo nyt ehtinyt Moskovaan. | ||||
|
|
27.09.2005 10:13 | [Tunnus poistettu] | ||
| Enpä ole koskaan nähnyt, että fosforin hehku heittäisi varjoja. Ainakin alareunassa on ihan tavallinen polttimo. | ||||
|
|
27.09.2005 09:10 | Teppo Niemi | ||
| Rautaruukin malmin kuljetusvaunut ovat riippuvaisia siitä, mistä malmi on tullut. Aikoinaan Otanmäestä malmi kuljetettiin Om-vaunuilla, Rautuvaarasta (Kolari) taas Eao ja Eaov-vaunulla, joista jälkimmäiset muistuttavat Vok-vaunuja. Kostamuksesta (Venäjältä) Vok vaunuissa, Kiirunasta taas Ob-tyyppisiin vaunuihin lastatuilla kuljetussäiliöillä. Eli vastauksena Joonalle: Siitä lähtien kun malmitoimitukset Venäjältä / Neuvostoliitosta alkoivat. | ||||
|
|
27.09.2005 09:01 | Lari Nylund | ||
| Eipä kestä. Tuo nyt oli kyllä aikalailla sellainen "sinne päin" vastaus, mutta en viitsi täällä antaa ohjeita, joita joku voisi käyttää väärin. Vastaus kysymykseen se kuitenkin oli. | ||||
|
|
27.09.2005 08:55 | Eija Mari | ||
| Kiitos tarjouksesta, muistan tämän sitten kunhan matkustan sinne päin. | ||||
|
|
27.09.2005 08:54 | Eija Mari | ||
| Kiitos Lari, tätä jäin tänä aamuna viimeksi funtsimaan. | ||||
|
|
27.09.2005 08:42 | Lari Nylund | ||
| Kahvit tarjoan, Emppu, jos samaan junaan satutaan. Omasta mielestä vorg on korkeatasoinen foorumi, joten taso laskee ja pahasti meikäläisen bongauksilla. | ||||
|
|
27.09.2005 08:40 | Lari Nylund | ||
| Asettaa yhteisajokytkimen sellaiseen asentoon, että myös takimmainen runko lähtee liikkeelle. | ||||
|
|
27.09.2005 08:35 | Lari Nylund | ||
| Hyvin kuvassa edustettuna 1970-, 1980-, 1990- ja 2000-luvun rautatiekalusto. | ||||
|
|
27.09.2005 08:10 | Aki Grönblom | ||
| Onko todella? Mittareissahan on sähkövalaistus. Olisiko se kuitenkin vain vihreällä lasilla/polttimolla, jottei valo ole pimeällä liian silmää ärsyttävä. | ||||
|
|
27.09.2005 08:07 | Aki Grönblom | ||
| Kiitos Pekalle hienojen sävelten äänittämisestä. Koneen käynnistyksestä olisi kiva saada joskus äänite. Mielestäni siinä hurun äänimaailma on ehkä kaikkein rikkaimmillaan. | ||||
|
|
27.09.2005 08:00 | Aki Grönblom | ||
| Itse asiassa toijalassa taulu saatiin jo kiinni, kun hämeenlinnan pysähdys -jolla 163 oli tarkoitus päästää ohi- jäi sitten pois. | ||||
|
|
27.09.2005 07:26 | Eija Mari | ||
| Katselen aamuisin junassa kun viereiselle raiteelle tule sami kiinni toiseen samiin. Mitä kuski käy tekemässä siinä paikallaan olleessa samissa? (Sarjassamme tyhmät kysymykset) | ||||
|
|
27.09.2005 07:23 | Eija Mari | ||
| Onko tuo Larin kuvaaminen tällä hetkellä vorgissa in - pitänee yrittää sitten itsekin Rovaniemen reissulla :D | ||||
|
|
27.09.2005 07:22 | Ari-Pekka Lanne | ||
| Virroittimista päätellen molemmat veturit oli vedossa, mutta molemmat veturinkuljettajat oli silti johtoveturin etummaisessa ohjaamossa. En tiedä, miten on mahdollista. | ||||
|
|
27.09.2005 01:07 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Tämä on hauska! Sivullinen voisi luulla, että vaaleanpunaista elefanttia tai kuurakettia tässä odotellaan ja kuvataan! | ||||
|
|
27.09.2005 01:04 | Kimmo Pyrhönen | ||
| -,,- | ||||
|
|
27.09.2005 01:02 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Ei, kaikki Hurut olivat aina Tampereen ikiomia. | ||||
|
|
27.09.2005 01:00 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Mä sain pari koppia! ;D | ||||
|
|
27.09.2005 00:59 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Tämähän edustaa sitä modernisoitua, joten siksi tuplavalot. Haapamäen 2343 taas sitä perinteistä. | ||||
|
|
27.09.2005 00:44 | Kimmo Pyrhönen | ||
| 1990-luvun alkaessa oli vielä, raiteistolla on kuvattu ainakin Ttv 2. | ||||
|
|
27.09.2005 00:01 | Esa-Pekka Karvinen | ||
| Minä en ole kovin tarkkaan seurannut kun asun kauempana keskustasta, joskus Myllyojan teollisuusraiteella seisoo Kuusakoskelle meneviä romuvaunuja, sekä konttivaunuja... | ||||
|
|
26.09.2005 23:46 | [Tunnus poistettu] | ||
| Ja pieni tarkennus vielä. Trumaneissa oli erilisellä höyrykoneella toimiva automaattinen hiilensyöttölaite eli stokeri. Se toi pyörivän kierukkaruuvin avulla hiilet tenderistä moniosaista nivelikästä syöttöputkea pitkin tulipesän suuluukulle. Lopuksi ja nyt tulee se tärkeä höyrysuikut (ei siis paine ilma niinkuin VR:n 100-vuotis historiikissä lukee) puhalsi polttoaineen tasaisesti arinalle. | ||||
|
|
26.09.2005 23:45 | Otto Tuomainen | ||
| Näköjään lauantaina tuolla ratapihalla seissyt yksinäinen Snps on kadonnut. | ||||
|
|
26.09.2005 23:43 | Jorma Rauhala | ||
| Viereinen talo on Pohjois-Suomen liikenteenohjauskeskus, jossa mm. kauko-ohjataan "puolen Suomen" junaliikenne. | ||||
|
|
26.09.2005 23:43 | Juha Mäkinen | ||
| Kyllähän tuonne on aikanaan kiskot mennyt.. Kesällä kiipesin laitoksen päälle ja nappasin muutaman kuvan. Vuotta en muista jolloin kiskot olisi purettu, mutta tällä paikalla taisi olla kunnon ratapihakin... Joku tietää asiasta paremmin.. | ||||
|
|
26.09.2005 23:42 | Pauli Kyllönen | ||
| Joo onnistuu vaihtaa vielä tuosta oikean punaiseksi ainaki Adobe Photoshopilla tuosta noin vain, kun tietää vaa oikean konstin :) | ||||
|
|
26.09.2005 23:39 | Matti Mäntyvaara | ||
| Olisikohan minun syytä kalibroida monitori tai puhdistaa silmälasit. Mutta helppohan se on tänä päivänä muuttaa värit miten vain :-) | ||||
|
|
26.09.2005 23:39 | Otto Tuomainen | ||
| Ja tuossa kuvassani tuo "ruuhka" aiheutui lähinnä metsäteollisuuden työsulusta. | ||||
|
|
26.09.2005 23:34 | Samu Sirkiä | ||
| Jpeg pakkaus se tätä kuvaa kiusaa, ja saa itseasiassa aikaiseksi jonkinlaisen "train simulator" fiiliksen.. | ||||
|
|
26.09.2005 23:30 | Pauli Kyllönen | ||
| Jaha VR:llä käytössä aivan uusi maaliväri juniin :^) | ||||
|
|
26.09.2005 23:28 | Esa-Pekka Karvinen | ||
| Meikäläinen oli pikkupoikana Isän veljen kyydissä kun se ajoi mm. näillä vehkeillä...Kova meteli sisällä ja räminä sekä kolina...150 kilsaa kun istuu tuollaisen kyydissä niin siinä korvat soi vähänaikaa sen jälkeen...Eikä se Sr1 kyytikään mitään niin ihmeellistä ole... | ||||
|
|
26.09.2005 23:27 | Teemu Lokka | ||
| jeps, aika pahaa pixeli mössöä... noh, ainakin tuonne ei tarvitte rakentaa paljoa jos meinaavat tehä "kaupunkiradan" riksuun asti :D | ||||
|
|
26.09.2005 23:22 | Esa-Pekka Karvinen | ||
| Joo, tuo puu onkin se mitä siellä siirtokuormataan vietäväksi muualle...Mutta hiljaista on siihen verrattuna mitä oli 70 luvulla... | ||||
|
|
26.09.2005 23:14 | Otto Tuomainen | ||
| Kesällä Heinolassa saattoi ikuistaa jopa näin https://vaunut.org/kuvasivu.php/14795.html "ruuhkaisan" näkymän. | ||||
|
|
26.09.2005 23:11 | Otto Tuomainen | ||
| Käyhän se täällä sentään kaksi kertaa. | ||||
|
|
26.09.2005 23:03 | Miika Rissanen | ||
| komediaa :D | ||||