Kommenttihaku


Kirjoittaja:



Haettava teksti:



Kommentin sijainti:



Kaikki ehdot
Mikä tahansa ehdoista

Kaikki kommentit / Hakutulokset


kuva 16.09.2005 14:42 Perttu Karttunen  
  Juu, toki tuo asia vaikeuttaa myyntiä, samoin kuin se tosiseikka että kysellessäni alustavasti, selkisi ettei tätä saa siirtää rautateitse esim Sysmäjärvelle. Ostyattelin aikanani (Hanke kaauti ostajan varallisuuteen...) ns. Sirkusvaunua pm konepajalta, islloin tuli sellainen hinta, jossa oli mukana mm. jarrujen tarkastus ja katsastus. Hinaausnopeus olisi vaunulle ollut 80 peräti muistaakseni ja vaunu olisi toimitettu tänne Sysmäjärvelle saakka junalla, paikallinen raaosasto tarjoutui vielä edullisesti pkkaamaan vaunun Outokummun asemalle :) Ei se aina siis hankalaakaan ole mutta tässä tapauksessa se kauppa lienee mahdoton.
kuva 16.09.2005 14:40 Mika Hakala  
  mut et se on ilmassa eikä tolpassa... vai enkö näetkö metalliputken?
kuva 16.09.2005 14:31 Teppo Niemi  
  Kauppaehdot ovat mielestäni olleet täysin kohtuulliset. Ja lisäksi on muistettava, että Tr1 1051 myyjä ei ole ollut VR vaan Keuruun Matkailu Oy. Korpivaaran perikunta sai vuoden jatkoajan siirtoon viime syyskuussa, mitään vaan ei ole tapahtunut. Ja lisäksi suuri yleisö mieltää kaiken kaluston kuuluvan VR:lle (kuten myös rataverkonkin). Ja valitukset "ratapihan laidan romuista" menevät VR:lle. Mietihän asiaa myös VR:n kannalta. Käykääpä katsomassa miten "edustavia" ovat Höyryveturipuistossa tai sen aidan ulkopuolella aikaisemmassa viestissä mainitsemani kalusto.
kuva 16.09.2005 14:31 Teppo Niemi  
  Kauppaehdot ovat mielestäni olleet täysin kohtuulliset. Ja lisäksi on muistettava, että Tr1 1051 myyjä ei ole ollut VR vaan Keuruun Matkailu Oy. Korpivaaran perikunta sai vuoden jatkoajan siirtoon viime syyskuussa, mitään vaan ei ole tapahtunut. Ja lisäksi suuri yleisö mieltää kaiken kaluston kuuluvan VR:lle (kuten myös rataverkonkin). Ja valitukset "ratapihan laidan romuista" menevät VR:lle. Mietihän asiaa myös VR:n kannalta. Käykääpä katsomassa miten "edustavia" ovat Höyryveturipuistossa tai sen aidan ulkopuolella aikaisemmassa viestissä mainitsemani kalusto.
kuva 16.09.2005 14:25 Perttu Karttunen  
  Enpä le VR:n kanssa ikinä kauppoja tehnyt, muuten kuin joskus kysellyt vanhaa tavaravaunua tai juurikin tätä DM10:ä. RHK:n kanssa tuli yhdistyksen nimissä tehtyä viimevonna sopimus Smj - Oku radan purkamisesta ja sen projektin kanssa tuli vähän kiirus, mutta RHK sentään joustaa, EN tiedä mit kautta tätä yksilöä kannattaisi yrittää jollekin museolle / yhdistykselle saada, hinaus rautateitse kuulemma on mahdoton, pitäisi kai lavetti olla joten ilmaista hupia ei se siirto tule olemaan ja aavistelempa ettei VR sitä myyntihinnassaan huomioi. Kuten jo todettu romutuspäätös on jo tehty mutta mitää'n konkreettista sille ei kahteen vuoteen ole tapahtunu, muuta kuin ohjaamon ja sisustusen purku ainakin osittain
kuva 16.09.2005 14:02 Miika Rissanen  
  kilpilahti tosiaan kuulostaa jotenkin maal... mh, kaukaiselta :)
kuva 16.09.2005 13:51 Miika Rissanen  
  "mä voin hoitaa Murren ulkoilutukset, niin sinä voisit vaikka laittaa ruokaa sillä aikaa"
kuva 16.09.2005 13:42 Perttu Karttunen  
  Eipä ole bugi. toisella puolella on samallalailla asennettuna wanha kunnon Ericssonin valoyksikkö.
kuva 16.09.2005 13:38 Kimmo Kotimäki  
  Onko kauppaehdot kohtuullisia? Eli onko ne pidettävissä. Ja onko VR pitänyt aina kauppaehtonsa? Ja onko toi nyt oikeasti mikään imagotappio VR:lle jos joku kalusto seisoo vuoden vielä sen jälkeen kun VR on seisottanut sitä itse kymmenen vuotta.
kuva 16.09.2005 13:30 [Tunnus poistettu]  
  Jumbot 1200-1211 olivat niitä ns. "pula-ajan" koneita (Tampella 1944-45), joissa oli käytetty poikkeuksellisia ratkaisuja. Niiden numerolaatat olivat esim. messingin sijasta valurautaa. Toki useita muitakin eroavaisuuksia oli verrattuna muihin Jumboihin. 1200-sarjan koneet olivat suurimman osan elinkaarestaan sijoitettu Tampereelle. Ja joista suurin osa sijoitettiin vielä myöhemmin Ouluun. 1204 osui munkin kameran eteen tosin kylmänä jo Oulun pätkässä. Tv1 1204 oli ajanut vikan kerran 1967 Oulussa. Hr11:sta 1950-54 ovat myös tuttuja koneita. Kuvailin niitä mm. kiitojunanrungon kanssa Turun pikajunissa 1960-luvun lopulla. Ei tiedä vaikka tuokin numero olisi osunut kamerani eteen.
kuva 16.09.2005 12:26 Mika Hakala  
  ettei vaa ois tullu nä joku bugi kun toi laite on irrallaa tolpasta?
kuva 16.09.2005 12:25 Otto Tuomainen  
  Näin tuon 585:n Otalammella 8.9. Oli menossa Kr:n suuntaan.
kuva 16.09.2005 12:13 Jani Tuominen  
  Siis tuolla porissa.
kuva 16.09.2005 12:13 Jani Tuominen  
  Joo, näkyy vaan Deevereitä.
kuva 16.09.2005 11:32 [Tunnus poistettu]  
  Vaunu tuli eilen Hyvinkään konepajalta Ilmalaan, on taas kunnossa. Oli melkein 5 kk pois liikenteestä.
kuva 16.09.2005 10:43 Teppo Niemi  
  Perttu: Olisikohan syynä "kielteisyyteen" esim. Korpivaaran perikunnaan 1111, Laaksomiehen 1130 (nämä myytiin heille jo 1998) sekä 2003 elokuussa Koskiselle myyty Tr1 1051 sekä Eims-vaunut, joka olisi tietääkseni kauppaehtojen mukaan pitänyt siirtää pois v. 2003 marraskuun loppuun mennessä. Ei liene jatkonkaan kannalta hyvä asia, että sopimuksista ei pidetä kiinni. Tk3 1111 jäänti edelleen Haapamäkeen ei ainakaan vakuuta VR-yhtymää siitä, että kalustoa voitaisiin luovuttaa.
kuva 16.09.2005 10:41 [Tunnus poistettu]  
  No onkos 1204 myös Tv1? 1953:a ei kuitenkaan taida löytyä?
kuva 16.09.2005 10:37 Lari Åhman  
  KooPee, tuo oli hyvä! xD
kuva 16.09.2005 10:36 Lari Åhman  
  Katoppas Dakkus nuo seuraavan kuvan kommentit, en nääs jaksa kirjoittaa selostusta uudelleen tähän kuvaan.
kuva 16.09.2005 10:29 Teppo Niemi  
  "Ensimmäisen" sarjan Cht-vaunut ovat kaikki romutettu lukuunottamatta vaunua 2365, joka on museovaununa Haapamäellä. Eht-vaunuista muutetut Cht-vaunut modernisoitiin Ci-vaunuiksi, josta ne "alennettiin" toiseen luokkaan sarjaan Eipt. Kuvahan on otettu HMVY:n museoajolla Haapamäki - Riihimäki 10.9.2005.
kuva 16.09.2005 10:12 Teppo Niemi  
  Ovat pysähtymissektoreita, eli kertovat, mihin kohtaan vaunut pysähtyvät. (Eli mitkä vaunut tulevat alueelle A, B, C jne kerrotaan joko raidenäytössä tai erillisessä vaunustotaulussa. Hyvin yleinen järjestelmä esim. Saksassa)
kuva 16.09.2005 09:54 Simo Virtanen  
  Joo. Turussa "kehitys kehittyy", valitettavasti..
kuva 16.09.2005 09:52 Miika Rissanen  
  venppu ja deeveri, oon selvästi uuden ajan hömpötyksiä :(
kuva 16.09.2005 09:51 Simo Virtanen  
  Mitä nuo laitureille ilmestyneet kirjaimet merkitsevät? Tyhmä kysymys?
kuva 16.09.2005 09:42 Miika Rissanen  
  oho, kuvitella että puistolallekin on joskus riittänyt palveluja.
kuva 16.09.2005 09:30 Miika Rissanen  
  :D
kuva 16.09.2005 09:27 Tatu Lindeman  
  Olihan/onhan mm. Hurustakin yhteys vaunuihin.
kuva 16.09.2005 09:25 Kimmo Pyrhönen  
  Viaton kysymys puolisolle; saanhan tuoda meille kivan nallen ja marsun? ;-D
kuva 16.09.2005 09:24 Kimmo Pyrhönen  
  *naurua*, mainio tuo linkin opas. Tulostan sen oitis ja laitan seinä taulukseni ja ohjeeksi valokuvaustoimilleni ;-D
kuva 16.09.2005 09:23 Eija Mari  
  Mulle kelpais joko marsu olohuoneeseen tai olohuone marsuun ;D
kuva 16.09.2005 09:16 Valtteri Keski-Säntti  
  Ja minun toiveeni saada Dv15 1995:n valmistajalaatta koristamaan olkkaria...
kuva 16.09.2005 09:13 Kimmo Pyrhönen  
  Vähän niin kuin minun toiveeni saada lennätinpylväs poikkiorsineen koristamaan olkkaria...
kuva 16.09.2005 08:40 Samu Sirkiä  
  Harmittaa kun 2234:ää purkaessa ei saanut otettua mäntää talteen. Olisi se komea olkkarissa.. ja vaimon mielestä kaamea.. tietty.
kuva 16.09.2005 08:06 Valtteri Keski-Säntti  
  Tunnelmallinen kuva. Porissakaan ei varmaan Vempuja enää n e ä... PS. http://koti.mbnet.fi/jiikoo/kaivos/valokuvausopas.txt <-- ;)
kuva 16.09.2005 07:02 Eija Mari  
  Tämä onkin aika jännän näköinen kuva johtuen noista sateen raidoittamista ikkunoista.
kuva 16.09.2005 07:01 Eija Mari  
  Mihinkäs aikaan olit 6nen kuvaamassa Turun ihmeitä? Minä tulin 139:llä - kuten yleensäkin (toistaiseksi).
kuva 16.09.2005 06:51 Eija Mari  
  Sattuipas sitten hyvin kun mulle esitteli itseään se toiseksi vanhin - joka mun kuvissa oli sitten varmaankin ontumassa huoltohallin nurkkaan "vanhuuden lepoon" ;D
kuva 16.09.2005 06:50 [Tunnus poistettu]  
  "Rautateiden" tulevaisuus on melkein taattu, kun Fossiiliset polttoaineet loppuu pallosta...
kuva 16.09.2005 05:30 [Tunnus poistettu]  
  On se "omakuva", minä tuossa Valtrassa ihmettelen suden nostoa. HIH! En oo enää tuolla, mut en kovin kaukana...
kuva 16.09.2005 05:08 [Tunnus poistettu]  
  Nää asemat haisi iha kuselle sillo aikoinaan, vaik ei nää nykyäänkään mitään yrttitarhoja oo.
kuva 16.09.2005 01:27 Juha Tuhkanen  
  Mäessä kiihyttävän näyttäs,että oesko Vuohijärvellä?(Leikkoo harjun sielläpäen)
kuva 16.09.2005 01:14 Juha Tuhkanen  
  Siis TROY kontti Hkb vaunussa.
kuva 16.09.2005 01:04 Juha Tuhkanen  
  Hienoa,junassa 2*Gbl(k)+Hkb+TROY kontti.
kuva 15.09.2005 23:51 Tero Korkeakoski  
  Niin ja jos joku ihmettelee että miksi tuo tuli Mäntyluodosta eikä lähempää niin täällä on riittävän voimakas satamanosturi, "Masa" jolla muuntaja nousee kevyesti laivasta. Hitto soikoon, mutta en ole bongannut Osgia moneen vuoteen täältä vaikka viimeisen vuoden aikana on varmaan kymmenen kertaa mennyt kilometrin päästä ohi...
kuva 15.09.2005 23:47 Tuukka Ryyppö  
  Kyllä on melkoisia itsemurhakandidaatteja sekä tässä kuvassa että näytetyissä linkeissä :D
kuva 15.09.2005 23:37 Tuukka Ryyppö  
  Ton vasemman laidan schöpöläistalonko ne on purkaneet? :(
kuva 15.09.2005 23:33 Tuukka Ryyppö  
  Mitä tuossa on tapahtunut? Säiliövaunulle päästetty liika vauhtia?
kuva 15.09.2005 23:02 Sami Hovi  
  Asento on kaiken A ja O.
kuva 15.09.2005 23:01 Niila Heikkilä  
  Vaijerikaivinkone on toki yhä tallella aseman takana http://members.surfeu.fi/dr800/Hullujussi.jpg
kuva 15.09.2005 22:45 Anssi Manninen  
  Kylläpä taitaa löytyä.
kuva 15.09.2005 22:32 [Tunnus poistettu]  
  Löytyykö kyseiseltä aseman seudulta yhä edelleen joskus kauan sitten sinne työnsä ääreen uupunut? ennen niin oleellisesti rautateiden rakentamiseen liittynyt kone muistomerkkinä.