Kommenttihaku


Kirjoittaja:



Haettava teksti:



Kommentin sijainti:



Kaikki ehdot
Mikä tahansa ehdoista

Kaikki kommentit / Hakutulokset


kuva 17.09.2005 18:01 Matti Jalava  
  Uutissivuillani (toiminta lopetettu 31.8.2005) on kerrottu Uudenkaupungin junaliikenneselvityksestä osoitteessa http://www.vakkamedia.fi/050830e.htm
kuva 17.09.2005 17:59 Arto Papunen  
  Onkos tämä nyt ennen "siltaa" vai "sillan" jälkeen Porista päin kattottaessa?
kuva 17.09.2005 17:50 Karri Pietikäinen  
  Milloin tästä on viimeksi junia kulkenut?
kuva 17.09.2005 17:12 Jorma Rauhala  
  Kolmipyöräelämysresiinamatkailua varten ovat nuo siirtymäpölkyt kiskoilta asvaltille ja takaisin. Periaatteessa tässä pystyy ajamaan "Pyreä" ilman pysähtymistä. Vain pieni ajolinjan korjaus takaisin kiskoille laskeutuessa.
kuva 17.09.2005 16:48 Jouni Hytönen  
  Näitä taitaa olla Petroskoin kirjoilla, eli sieltä se kai on harhautunut. Enpä ole minäkään tuolla näitä nähnyt.
kuva 17.09.2005 16:46 Jouni Hytönen  
  Ilmankos onkin täytynyt ottaa molemmat kädet käyttöön. ;)
kuva 17.09.2005 16:27  
  Kappas vaan, miehellä onkin oma lemmikkikivi. Mahtaa olla hidasta puuhaa tuommoisen kiven ulkoiluttaminen ;)
kuva 17.09.2005 14:37 Miika Rissanen  
  pelto mikä pelto, vaikka toisen pellon keskellä pönöttääkin pari lasikuutiota. mutta eihän sillä nykyaikana ole niin väliä miten paljon on myöhässä, minuutti on viikko! siispä ei auta muu kuin juosta, jos haluaa pitää työnsä/kurssinsa, ikävä kyllä :/
kuva 17.09.2005 13:39 Jouni Hytönen  
  Mikäli saat hommattua Valko-Venäjän transitviisumin, helpottuu homma huomattavasti. Pietarista pääsee nimittäin kaikkina päivinä suoralla vaunulla aina Szczeciniin (ex.Stettin) asti. Berliiniin on myös suoria vaunuja Odessan junassa, en kyllä muista, onko kaikkina päivinä. Nuo junat vain menevät Valko-Venäjän halki, eli ilman transitviisumia sinut heitettäneen ulos Valko-Venäjän ja Puolan rajalla. Kaikki mennee hyvin sinne asti, koska Venäjän ja Valko-Venäjän välillähän ei passeja kysellä. ;)
kuva 17.09.2005 13:33 Jouni Hytönen  
  Helsingistä Pietariin vaikkapa Sibeljuksella, sieltä parittomina päivinä Pietari-Vilna-junalla Vilnaan ja sitten edelleen DR1A-dieselmoottorijunalla Sestokaihin, jossa vaihto puolalaiseen junaan, joka vie Suwalkiin asti. Siellä käsittääkseni taas vaihto junaan, joka vie Varsovaan. Vilna-Varsova-yöjuna on ilmeisesti nyt loppunut kokonaan, Liettuan rautateiden sivuilta ainakin saa käsityksen, että juna on korvattu bussilla. :(
kuva 17.09.2005 13:26 Jouni Hytönen  
  Hullusti? Mitä merkitystä sillä nyt on, mennäänkö sivulle 80:n vaihteista, jos kuitenkin pysähdytään?
kuva 17.09.2005 13:24 Jouni Hytönen  
  Kyllähän tuo koiranulkoiluttaminen on melko helppoa ja vaivatonta puuhaa, mutta kivenjärkäleen ulkoiluttamiselle nostan jo hattua! :D
kuva 17.09.2005 12:20 Ville Saarelainen  
  Ja tältä näytti (ja kuulosti), kun tämä juna lähti seuraavana päivänä takaisin Haapamäelle: http://junat.idlaajat.net/vsaar/Ri_050911-1604_M1905.avi
kuva 17.09.2005 11:28 Ville Saarelainen  
  Selailin hieman www.tasoristeys.fi -sivustoa, ja huomasin että sieltähän löytyy jopa tasoristeysten kuvia. Niiden perusteella tämä paikka näyttäisi olevan Nihua 235+630.
kuva 17.09.2005 10:53 [Tunnus poistettu]  
  pjh. Voit olla tosi ylpee kunnon koneista. Mä en pääse lähellekään samaa. Eka Vk1 ja korkea numeroisin Valtionrautateillä liikenteessä ollut höyryveturi (kun vuokra- ja sotasaalisvetureita ei lasketa lukuun) + 27.
kuva 17.09.2005 09:13 Juha Paulavuo  
  Tampereella on vielä vanha tavara-asema pystyssä, errilista varastointitoimintaa. Täytyypä vierailla kameran kanssa.
kuva 17.09.2005 07:46 Valtteri Keski-Säntti  
  Viime lauantaina oli Tpe:llä ainakin Dv16 2030...
kuva 17.09.2005 02:17 Arto Papunen  
  Niin ja onhan Jalasjärvelläkin, vaikka siellä pysähtyykin niin monta junaa...
kuva 17.09.2005 00:45 Ville Saarelainen  
  Esim. Mäntsälä tulee olemaan sellainen paikka. Suorilla raiteilla Pendot ym. painelee täysiä ohi, ja paikut menee sivulle poimimaan matkustajia.
kuva 17.09.2005 00:27 Jonne Reitti  
  Varmaanki jonkin sortin infrapuna laitteella mittaillaan.
kuva 17.09.2005 00:16 Miika Rissanen  
  tälläselle nobolle tulee ensimmäisenä mieleen, että miten ihmeessä laakerin lämpöä pystytään mittaamaan lennosta? eikös ne akselit vilahtele ohi aika nopeasti ja kaukaa?
kuva 17.09.2005 00:14 Arto Papunen  
  Onko muualla henkilöliikennepaikalla näin hullusti, että aina pysähtyvän henkilöjunan pitää mennä poikkevan raiteen kautta?
kuva 17.09.2005 00:08 Miika Rissanen  
  sangen ystävällistä :)
kuva 16.09.2005 23:51 Tapio Juomukkaharju  
  On tossa tankissa vielä keltainen pohjamaali, ollessani Lokomolla maalarina joskus 1980 luvun alkupuolella sitä käytettiin, eli kun maalaus on kotoisin vielä aiemmalta ajalta niin on tosi hyvin kestänyt, sillä ei Lokomolla käynyt enää silloin VR.n vetureita edes remontissa. Muistan kyllä pari yksityisen Movea jotka siellä korjattiin ja korjausmaalattiin. Telejä kyllä Lokomo teki Deevereihin vielä sillon ainakin muutaman sillä niitä olen maalannut.
kuva 16.09.2005 23:39 Tapio Juomukkaharju  
  Puunaus oli tärkeä tehtävä silloin kun oli nimikkoveturit, siis miksei nytkin? Siis höyrykoneilla, eihän noita sähköjä ja dieseleitä enää kukaan puunaa.
kuva 16.09.2005 23:36 Tapio Juomukkaharju  
  Siis kuten olen jostain historiikista lukenut, "halkojen antoa käsin".:)Ja ei ole vitsi. Harvoin vaan nykyään näkee sellaista.
kuva 16.09.2005 23:03 Joni Leskinen  
  Ymmärtääkseni noita 2 junaa-yksiköitä oli jo Agan vehkeissä aikoinaan. Ericssonithan tuli vasta 50-luvun lopulla.
kuva 16.09.2005 22:59 Hannu-Heikki Puupponen  
  Täällä kun näyttää olevan idän junamatkailun spesialisteja, niin tuli mieleen kysyä, kun olen vähän harkinnut ehkä matkustaa itäisen Euroopan kautta Saksaan junalla ensi kesänä, että minkälaisia reittejä tuollainen on mahdollista? Kun itse yritin tuota selvitellä, niin en ainakaan nopeasti onnistunut kovin hyvin tietoa mahdollisuuksista löytämään? Tarkoitus ainakin olisi aloittaa Helsingistä, ja toivottavasti päätyä Saksan rajojen sisäpuolelle, mahdollisimman paljon tai kokonaan junalla matkustaen.
kuva 16.09.2005 22:28 Reijo Salminen  
  Tämä ajaa sitten Heinolan radalla juuri kun olen itse reissussa. Toivottavasti nähdään täällä hyviä kuvia esimerkiksi Jyrängön sillalta.

Yritän kompensoida tämän jollakin lailla matkakuvilla, mutta kuitenkin tämän järkäleen kuva Seestan liikennepaikkaa ohittavana olisi hieno juttu.
kuva 16.09.2005 22:23 Juhana Hietaranta  
  Samille kuva Pasilan laskumäkikopista: http://www.seisake.net/kuva.php?tiedosto=psl_laskumakikoppi_4.jpg
kuva 16.09.2005 22:22 [Tunnus poistettu]  
  Kiitos Juhani! Näköjään voin siis olla ihan ylpeä omasta koodistani :-)
kuva 16.09.2005 21:58 Joni Leskinen  
  Nonni! Nyt on sitte kuva pääradan viimesestä tasoristeyksestä. Tässähän on sitten ymmärtääkseni hieman erilainen logiikka kun muissa.
kuva 16.09.2005 21:52 Lari Åhman  
  Joo kyllä tää kolmeseiska on 2540:n jälkeen yksi siisteimmistä saneeraamattomista 25-Deevereistä. Siisti on kyllä myös kuvakin, mutkia riittää tuolla rataosalla!
kuva 16.09.2005 21:36 Matti Salminen  
  Viime viikolla hinattiin TKU:sta 2 Dv16 TPE:lle. Näistä toinen jatkoi HKI:iin ja toinen PRI:iin varakoneeksi.
kuva 16.09.2005 21:33 Anssi Manninen  
  Ihan kohtuu kunnossa oleva 25-sarjainen veturi! Ainakin tästä kuvakulmasta katsottuna!
kuva 16.09.2005 20:26 Ville Saarelainen  
  No nytpä tiedät millaisen saa. :-) Tämä juna oli yli puoli tuntia myöhässä, ja junakohtaus H852:n kanssa tapahtui Vihtarin sijaan Heinävedellä.
kuva 16.09.2005 20:21 Tomi Lapinlampi  
  Komia kuva! Itsekin olen usein junassa istuessani miettinyt millaisen kuvan tältä paikalta saisi...
kuva 16.09.2005 20:01 Petri Pitkänen  
  Oli ihan aiheellinen siirto. Aamuruuhkassa ohitse vilahtavat pikikset ja kymmeniä ihmisiä ahtautuneena myös tässä kohdassa laituria odottelemassa paikkua. Eipä jäänyt paljoa tilaa laiturin "turva-alueen" ja asemarakennuksen väliin.
kuva 16.09.2005 19:40 Esko Peranto  
  Yhteissisusta Vanajan ja Sisun kautta Patriaan kirjassa,kerrotaan näin:Vanaja valmisti Kiitokorin kanssa Vuonna 1955 4 kiskoautoa.Samainen kirja kertoo Toijalassa nykyään majaileva yksilö olisi ainoa lajissaan ja muut on eri korilla.Tästä toisesta korimallista löytyy ainakin kuva Vetkun sivuilta.Rau numerosta ei ole hajuakaan.
kuva 16.09.2005 19:31 Miika Rissanen  
  todellakin surullinen kuva, käy masentamaan... mikähän olis semmonen kiva keskikokonen kaupunki missä vielä sais nähdä tavaraliikennettä... onko tukholman keskustassa mitään tavara-asemia?
kuva 16.09.2005 19:21 Jarno Korhonen  
  Mielenkiintoinen valo näissä ulkokuvissa.. pikaisella vilkaisulla voisi kuvitella, että aika on patinoinut vanhaa paperivalokuvaa.
kuva 16.09.2005 18:57 Petri Pitkänen  
  Tämä oli melko painava yhdistelmä Veto-Jussille matkan mäissä, etenkin Viikissä. Tuo 418 oli siitä erikoinen vatkain, että ellei ollut tarkkana, niin alamäessä max-nopeuden vaiheilla vaihteisto heitti ykköselle, eikä vaihtanut suuremmalle ennenkuin pysähtyi ja aloitti alusta.
kuva 16.09.2005 18:44 Petri Pitkänen  
  Ilmalassa löytyy 2020:n keulilta, kunnes poistetaan ja asennetaan mihin milloinkin.
kuva 16.09.2005 17:46 Kimmo Pyrhönen  
  Surullinen näky, mutta taiteellisen upea kuva!
kuva 16.09.2005 17:46 Kimmo Pyrhönen  
  Presidenttikin on virallisesti vierailemassa eduskunnassa, sillä vaakunalippu liehuu salossa. Minä vierailin siellä epävirallisemmin ;-)
kuva 16.09.2005 17:18 Eija Mari  
  Joo sinne on maalattu iso punainen ympyrä ja teksti "Olet tässä" ;-)
Sorry olen tässä tunnin kasannut soutulaitetta ja alkaa mennä hauskan puolelle
kuva 16.09.2005 16:59 Perttu Karttunen  
  Tonnehan tietämätön eksyy Vempulla ajellessasan, kai siellä jossai o infopiste jossa eksyneet veturikuskit voi tietä kysellä :))
kuva 16.09.2005 16:51 Perttu Karttunen  
  Kappas. Eduskunnan päättäjien salonkivaunu...
kuva 16.09.2005 16:36 Ville Saarelainen  
  tks, esim. tuossa kuvassa näkyy kiekkomittari paneelin vasemmassa yläkulmassa: https://vaunut.org/kuvasivu.php/2894.html
kuva 16.09.2005 16:04 Valtteri Keski-Säntti  
  Joo, kyllä on. ;)
kuva 16.09.2005 15:59 Lari Åhman  
  MGO:n kiekkamittari jää kuva-alan ulkopuolelle vasemmalle, tuon vasemmassa ylälaidassa sijaitsevan lämpömittarin oik. puolellahan se on. Ja nopeusmittarin vieressä olevilla vipukytkimillä voidaan valita, näyttääkö mittari pää- vai sivukierron vedenlmpö ja alemmasta vaihteiston tai moottorin öljynlämpöä. Ja nop.mittarin alapuolella olevasta katkaisimesta valitaan päälle joko puna- tai puskinvalot. Pitkät/lyhyetvalot saa tuolta ratin oik. puolella olevan keltaisen katkaisijan vieressä olevasta vivusta. Onko tarpeeksi selvästi selitetty Valtterille? :P