|
|
15.09.2005 21:42 | [Tunnus poistettu] | ||
| Jokainen varmaan ymmärsi, että pidän todella tästä kuvasta. Väkisinkin vetää hymyn korviin! | ||||
|
|
15.09.2005 21:27 | Jorma Rauhala | ||
| Turvaväritys tuli 1980-luvulla. Alunperin nokan keltainen oli punainen ja punainen kermaa. Jos tämä on noinkin vanha kuin vm.1955, niin sitten se on ollut myös Dm4-tyylisen punervan ja vaalean värinen, mutta tämä näyttäisi kyllä 1960-luvun alun bussityypiltä. Ja taitaa olla se jonka kotipesä oli Tampereen vanhoilla talleilla viimeisinä työvuosinaan. Miksi Rau-numero on poistettu eli mikäs se on? | ||||
|
|
15.09.2005 21:20 | Niila Heikkilä | ||
| Painavia laitteita kyllä. Tosin tuo yksilö jäi hieman alle 300 tonnin, tarkka paino oli 267 tonnia. | ||||
|
|
15.09.2005 20:46 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Tuo Toijalan pysähdys oli hauska. Aika moni meinasi eksyä tuohon "aavejunaan". (erään laiturilla odottelevan sanoin;)) | ||||
|
|
15.09.2005 20:38 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Kävisikö kuva moottorista, jossa on reikä? | ||||
|
|
15.09.2005 20:34 | Perttu Karttunen | ||
| Tämähän on loistava kuva osoittamaan mihin harrastajat on valmiita alentumaan :D | ||||
|
|
15.09.2005 20:23 | Jokke Harju | ||
| No kyllä niitä renkaita tarvitaan... Tuo muuntaja painaa reilut 300 tonnia. Ainakin Alajärven vastaava on. | ||||
|
|
15.09.2005 20:10 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Sitä mäkin. Mä tuun tänne kattomaan junia enkä miesten perspuoliskoja. | ||||
|
|
15.09.2005 19:45 | Topi Lajunen | ||
| Junan numeron ja tarjousmainoksen lisäksi on aiheellista mainita, että kuva on vallan mainio. | ||||
|
|
15.09.2005 19:38 | Topi Lajunen | ||
| Kuva jossa reikä... :) | ||||
|
|
15.09.2005 18:14 | Eero Heinonen | ||
| Ei kuitenkaan (vielä) ole tullut poikkeamailmoitusta HMVY:n ATU:n vastaisesta junasta. :P | ||||
|
|
15.09.2005 18:14 | Juha Vuorinen | ||
| Mitens toi asento on niin kumman näkonen?? | ||||
|
|
15.09.2005 18:13 | Juha Vuorinen | ||
| Tällä kertaa ol sentäs riittävän iso paita.. :) | ||||
|
|
15.09.2005 17:43 | [Tunnus poistettu] | ||
| No tää on sitten toinen "naurettava" kuva! Sais nyt olla hiukan isompanakin esillä. | ||||
|
|
15.09.2005 17:20 | Olli Keski-Rahkonen | ||
| Kääk! Kuvasit sitten minutkin :) | ||||
|
|
15.09.2005 17:18 | Otto Tuomainen | ||
| Eli olen kuvannut tämän junan https://vaunut.org/kuvasivu.php/15963.html hetkeä aikaisemmin... | ||||
|
|
15.09.2005 16:28 | Otto Tuomainen | ||
| Tätä https://vaunut.org/kuvasivu.php/12070.html alemmas en ole vielä junien takia vajonnut... :) | ||||
|
|
15.09.2005 16:15 | Olli Keski-Rahkonen | ||
| Ison Vaaleen mäntä on 200 mm halkaisijaltaan. Kuten todettua, ei missään ison veturin päämoottorissa ole noin pientä mäntää. Jostain pienveturista, työkoneesta tai moottorivaunusta se voisi tietty olla. | ||||
|
|
15.09.2005 16:09 | [Tunnus poistettu] | ||
| hetkinen.. onko jossain 117mm lähellä? | ||||
|
|
15.09.2005 16:08 | [Tunnus poistettu] | ||
| minkä kokoinen on iso-vaaleen mäntä? | ||||
|
|
15.09.2005 16:04 | Olli Keski-Rahkonen | ||
| Juha on kyllä todistettavasti ennenkin langennut palvomaan raidekulkuneuvoja ;) http://sm3.1g.fi/kuvat/SRSajelu_250705/img_8829.jpg | ||||
|
|
15.09.2005 16:02 | Tunnus poistettu | ||
| Ai,vastauskin oli jo. | ||||
|
|
15.09.2005 16:01 | Tunnus poistettu | ||
| Lättä...? | ||||
|
|
15.09.2005 15:50 | Eero Heinonen | ||
| Täytyy myöntää, että Lari taitaa olla enemmän tosi-Vemppu-harrastaja kuin minä, vaikka kaikkea rojua ja dokumenttia täältäkin löytyy, niin MANin mäntää ei (toistaiseksi) löydy...:) | ||||
|
|
15.09.2005 15:40 | Jukka Kolppanen | ||
| Tämähän on ihan siisti kuva, ei edes raksavakoa näkyvissä ;~) | ||||
|
|
15.09.2005 15:40 | Lari Åhman | ||
| 120 mm. halkaisijan omaava mäntä voisi sopia vaikka kuorma-auton koneeseen, tai kenties jopa eräiden Vr:n käyttämien dieselvetureiden Sisu/Valmet-kompressorin dieseleihin... :) Ja kyllä tämä on ollut käytössä, tosin en tiesä milloin... | ||||
|
|
15.09.2005 15:37 | Samu Sirkiä | ||
| Juha lepo nyt, kyllä me se alligaattori tutkitaan ennen ens juhannusta :p | ||||
|
|
15.09.2005 15:31 | [Tunnus poistettu] | ||
| ku löysin semmosen oulun varikon läheltä.mutta oli niin likane etten ottanu mukaan | ||||
|
|
15.09.2005 15:30 | [Tunnus poistettu] | ||
| mikä vois olla veturin mäntä jonka halkaisia on n.120 mm? | ||||
|
|
15.09.2005 15:30 | [Tunnus poistettu] | ||
| klunks... | ||||
|
|
15.09.2005 15:29 | Antti Busk | ||
| Halkaisija on 220 mm. | ||||
|
|
15.09.2005 15:27 | [Tunnus poistettu] | ||
| minkä kokonen tää mäntä on? ja onko koskaan ollu käytössä? |
||||
|
|
15.09.2005 15:11 | Jani Tuominen | ||
| Joo, mut hieno kuva | ||||
|
|
15.09.2005 15:10 | Jani Tuominen | ||
| Hieno kuva. | ||||
|
|
15.09.2005 14:54 | Samu Sirkiä | ||
| Muutin kuvatekstiä hetki sitten, kun otin itsekin ajatuksen käteen ja huomasin erheeni. | ||||
|
|
15.09.2005 14:38 | Simo Toikkanen | ||
| Sattuipa lukuvirhe. Koska tullaan Rajamäeltä, on kyseessä tietenkin Po. | ||||
|
|
15.09.2005 14:37 | Simo Toikkanen | ||
| Oma veikkaukseni on jonkin vaunun avoin päätyovi. Rajamäelle mentäessä taisi Po olla junarungon peräpäässä, joten kyseessä lie jokin Ei. | ||||
|
|
15.09.2005 14:35 | Samu Sirkiä | ||
| Roikuin siinä puskimen päällä... ei sentäs vaan Po:n päätyovesta :) | ||||
|
|
15.09.2005 14:29 | Tero Korkeakoski | ||
| On muuten aika hankala homma ottaa tuo pois kyydistä niin etteivät sähköradan rakenteet kärsi. | ||||
|
|
15.09.2005 14:09 | Timo Laak | ||
| Pakko kysyä. Mistä tämä kuva on otettu? | ||||
|
|
15.09.2005 14:00 | Tuukka Ryyppö | ||
| Tuon linkin kuvasta päätellen noista vetureista on yhteys itse junarunkoon. Hurja idea. | ||||
|
|
15.09.2005 13:47 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Jahas ja mikäs sen palaneen deeverin numero mahtoi olla? Hyvällä tuurilla olen kuvannut sen... | ||||
|
|
15.09.2005 13:41 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Tyylikäs! | ||||
|
|
15.09.2005 13:18 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Olin kyseisenä päivänä liikkeellä Tampereella, mutta lähinnä Amurin tienoilla tein havaintoja. 2327 on hylätty 15.9.1995. Ja taisipa se 2347:kin olla tuolloin vain varikolla. Tuona päivänä n. klo 12.30 Perkiöstä löytyi 2302, 2310, 2311, 2328, 2343, 2347 ja 2314, joka oli kytketty yhteen 2004:n kanssa. | ||||
|
|
15.09.2005 13:09 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Näinhän se oli, 2327 ei ollut enää liikenteessä. Jos kyseessä on näköhavaintovirhe? 2307, 2347...?? | ||||
|
|
15.09.2005 12:29 | Juha Vuorinen | ||
| mm. Rt 23705 kaipaisi uudet värit niskaansa ja sähkömiestä tutkimaan generaattorin. Kuka olisi innostunut? | ||||
|
|
15.09.2005 12:12 | Juha Vuorinen | ||
| Cht:n väri on oikeasti tuon näkyvän vaalean ja EFit:n sinisen väliltä. Haaleus johtuu päällä olevasta vahasta, joka on auringon polttamana haalistunut. Lisäksi maaleista liukenee kalkkia (tms). Cht ja pari muuta vaunua olisi tarkoitus maalata, jos vain rahaa löytyisi jostain. | ||||
|
|
15.09.2005 11:58 | [Tunnus poistettu] | ||
| Lappu on ollut löysärillä, heittänyt vuoron jälkeen menemään. J=jarruton, V=asiakkaalle vuokrattu vaunu, S=sidottu tiettyyn kuljetukseen. Pertun näkemä K=vaunu määrävälikorjaukseen, VK=Vaunukuorma ja VT=Tyhjävaunu. | ||||
|
|
15.09.2005 11:51 | Jouni Hytönen | ||
| Tämä on jo niin voimakas laajis, että on riski saada omat kenkänsä mukaan kuvaan. :D | ||||
|
|
15.09.2005 11:49 | Jouni Hytönen | ||
| Hiukan taas kohdistan epäilyjä päivämäärään (toivottavasti et hermostu), mutta muistelen, että 2327 jäi pois ajosta jo kesällä 1996. | ||||
|
|
15.09.2005 11:33 | [Tunnus poistettu] | ||
| Cht on haalistunut, mutta Kasimir on siinä oikeassa että sinisten vaunujen värisävy muuttui 1990-luvulla "sinisemmäksi". Tietääkö joku ajankohtaa tarkemmin? | ||||