|
|
15.09.2005 10:20 | Simo Toikkanen | ||
| SRHS:n sivuilta http://www.dlc.fi/~srhs/index5b.htm ilmenee, että veturi on Höyrykoneyhdistyksen omistama. | ||||
|
|
15.09.2005 10:19 | Ville Saarelainen | ||
| Tämän ajelun paras kuva tähän mennessä! Tässä selvästikin palvotaan Suurta Hiivattia, rautatieharrastajien jumalaa. :-D | ||||
|
|
15.09.2005 10:16 | Ville Saarelainen | ||
| Jos/kun kuljettajarahastukseen siirrytään jossain vaiheessa, menee homma samaan tyyliin kuin etelän lähijunissa. Eli ensimmäisessä yksikössä on lipunmyynti kuskin toimesta, ja muissa yksiköissä on konnarin sijaan vain leimauslaite. Pummilla matkustaminen muuttuu siis lähes mahdottomasta varsin helpoksi, mutta RHK:n lipuntarkastajat varmaan tulevat sitten tekemään yllätysiskuja näihinkin juniin. | ||||
|
|
15.09.2005 09:50 | Samu Sirkiä | ||
| KooPee: Kiitos tarkennuksesta. | ||||
|
|
15.09.2005 09:48 | Samu Sirkiä | ||
| Tilanne syntyi siitä kun allekirjoittaneelta kyseltiin että tuleeko sieltä hyviä kuvia.. kun siis tavan mukaan olin taas heittäytynyt lankuille/sepelille kiskojen väliin makaamaan, itse kun satun tykkäämään alatyylin, öh siis alakulmista otetuista kuvista. Huikkasin vastauksena jotain tyyliin mikset ole kokeillut itse :) Ja seuraus siitä näkyy tässä kuvassa :p | ||||
|
|
15.09.2005 09:33 | Pasi Kokkonen | ||
| Do dih. Nöyryyttä pitää olla. Vuorisen Juhan persekkö se tuossa keskimmäisenä "loistaa" :) | ||||
|
|
15.09.2005 09:28 | Jukka Pitkänen | ||
| Hyvä kuva. Tässä näkyy hyvin konehuoneen valaistus. | ||||
|
|
15.09.2005 09:23 | Lari Åhman | ||
| Joo lannoitteen valmistukseenhan tämä ilmeisesti meneekin Kokkolaan. Tämän päivän Iisalmen Sanomissa vaan oli juttua jopa evakuonnista: http://www.iisalmensanomat.fi/ . Tuo linkki vaan on huono kun se vanhentuu huomiseen mennessä, ts. uusi lehi ilmestyy. | ||||
|
|
15.09.2005 09:19 | Lari Åhman | ||
| Eli jos saan korjata kuvatekstiä ja raiskata pilkkua hieman, niin onhan tämä 27lainen ja muutkin sarjan yksilöt saneerattu, mutta ei kuitenkaan aivan äskettäin! ;) Tosiaan, tämä on hyvä kuva, nimim. itsekin monesti miettinyt, miten saisi Deeverin koko ohjaamon samaan kuvaan, mutta näinhän se käy... ;) | ||||
|
|
15.09.2005 08:49 | Marko Lillinen | ||
| Kyllä poistuu tietojeni mukaan, kuten myös poistuu r:8 pätkä mikä on ollut ennen käytössä eteläpäästä. Henkilölaituria jatketaan ykkösen varressa etelään päin. | ||||
|
|
15.09.2005 08:06 | Otto Tuomainen | ||
| Tämä 2723 oli 8.9 junassa 3046 ja palasi Riihimäelle todennäköisesti 9.9 junassa 3679. | ||||
|
|
15.09.2005 07:48 | Tapio Keränen | ||
| Yhteyksissä oli eilen jotakin hämärää, kun kuvat ja tekstit eivät asettuneet kohdalleen. Täytyy yrittää palauttaa oikea sekapikatavarajunan kuva illalla kotona. Epäilen eniten yhteysväliä pää - sormenpäät. | ||||
|
|
15.09.2005 07:46 | Eija Mari | ||
| Tässä löytyy oikeaa asennetta harrastajilta - kumartavat maahan asti 'oikean junan' edessä. Toivottavsti ei ollut viimeinen kumarrus ;D | ||||
|
|
15.09.2005 06:58 | Sauli Vähäkoski | ||
| no nyt näyttää nimi jo uskottavammalta :) | ||||
|
|
15.09.2005 06:45 | Sauli Vähäkoski | ||
| Mutta missäpäin Poria sijaitsee Mäntyniemen satama? | ||||
|
|
15.09.2005 03:33 | Jouni Hytönen | ||
| Heh, Viitasaarelle matkalla olevalle deeverille täytyy rakentaa kunnon hyppyri ja ottaa hyvät alkuvauhdit. :D No joo, ehkä se on ollut matkalla Viitasaaren Keitelepohjaan. | ||||
|
|
15.09.2005 00:55 | Niila Heikkilä | ||
| Dv12-sarja ei rankassakaan tulipalossa voi tuhoutua "korjauskelvottomaksi", sillä saahan ehjän valmistajanlaatan ja ajovalonpolttimon kehyksen ympärille rakennettua täysin uuden veturin samalla numerolla. Sen ovat osoittaneet pahoissa kolareissa lähes täysin tuhoutuneet, mutta uudelleenrakennetut deeverit. | ||||
|
|
15.09.2005 00:54 | [Tunnus poistettu] | ||
| No hemmetti, tämäpä on hyvä kuva. Varsinkin kun en ole koskaan Deeverin ohjaamossa käynyt. | ||||
|
|
15.09.2005 00:43 | Samu Sirkiä | ||
| Muistaakseni Toijalassa siirryin nokkavuoroon, joten Toijalan jälkeen tämä on, mutta joo.. eipä näy maisemia. Ruuvasin kuvan sävyjä hieman paremmiksi. | ||||
|
|
15.09.2005 00:42 | [Tunnus poistettu] | ||
| Yksi ehkä pieni, mutta ei mitätön pointti kannattavuuteen: henkilökunta. Deeveri+siniset = yksi konduktööri (minimi). Kolme Dm12:ta = kolme kipparia (tai jos kuljettaja rahastaa, kaksi). Eppäilisin, että korkeintaan kahdella Vankalla ajetaan. | ||||
|
|
14.09.2005 23:48 | Pauli Kyllönen | ||
| Kyllä se vielä noin iltapäivällä näkyi ihan oikea kuva että mitähä lie käyny kun vaihtunut kuva kesken päivän | ||||
|
|
14.09.2005 23:30 | Jussi-Pekka Halonen | ||
| "Minusta tulee isona Lättähattu..." | ||||
|
|
14.09.2005 22:44 | Lari Nylund | ||
| IC55 saapunut ja IC50 lähtevä. | ||||
|
|
14.09.2005 22:34 | Tomi Lapinlampi | ||
| Missähän kohtaa muuten menee taloudellisuuden/kannattavuuden raja vertailussa Dm12 vs. Dv12+siniset vaunut? Onko kolmella yksiköllä ajo (huom, kuusi moottoria :) kaikkine huoltoineen ja muineen kannattavampaa kuin Deeveri + 3 vaunua? | ||||
|
|
14.09.2005 22:18 | Jonne Reitti | ||
| Katos, muistin väärin. Netissä luki tosta jutussa ja muistin että siinä mainittiin että veturi paloi korjauskelvottomaksi, mutta se paloikin "vain" käyttökelvottomaksi. | ||||
|
|
14.09.2005 22:17 | Simo Toikkanen | ||
| Näin kemistin näkökulmasta fosforihappo ei ole esim. rikki- tai suolahappoon verrattava vahva happo, vaan etikkahappoa vähän vahvempi heikko happo. Ylivoimaisesti suurin osa tuotetusta fosforihaposta menee lannoitteisiin. | ||||
|
|
14.09.2005 22:06 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Niin ja vielä kerran Samulle ja Juhallekin; tämä on Koiviosta, tarkistin omasta kuvastani, täsmää! | ||||
|
|
14.09.2005 21:56 | Lari Åhman | ||
| Nooh, eipä tartte välttämättä olla ees pakkastakaan, kunhan vaan MGO on seissyt työttömänä vähän aikaa ilman lämpöjä niin johan kömyyttää! Tosin eihän yhdestä irtoa läheskään niin paljon kuin kahdesta... ;) | ||||
|
|
14.09.2005 21:47 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Veturi tulessa! | ||||
|
|
14.09.2005 21:46 | Lari Åhman | ||
| Jape, en ollut näkemässä, kuulin itsekin asiasta vasta tänäaamuna... Aika helppo tämä on arvata, ainakin kun olen kyseisen junan (4059) vaihtoliikkeitä niin usein seurannut, että kun se on ajettu ratapihan läpi ensin pohjoiseen ja ilmeisesti on ollut tarkoitus nostaa pönttörunko Ome-roikkaan kiinni, joka usein lähtee tuon junan perään. Joten on mahdollista, että js:lla on jäänyt vaihde väärään asentoon, muuta järkevää syytä en keksi. Tai sitten Sp:t on yksinkertaisesti olleet väärässä paikassa väärään aikaan... :P Tuokin Zan-v muuten täynnä fosforihappoa, onneksi ei alkanut vuotamaan, millaista myrkkyä lienee sitten. | ||||
|
|
14.09.2005 21:39 | [Tunnus poistettu] | ||
| Tuota se kylmäkäynnistys teettää :). | ||||
|
|
14.09.2005 21:32 | [Tunnus poistettu] | ||
| Virroitin paljasti, mistä sami löytyy :). | ||||
|
|
14.09.2005 21:26 | [Tunnus poistettu] | ||
| On tainnu Tapsalla tulla tähän väärä kuva, päätellen kuvatekstistä. | ||||
|
|
14.09.2005 21:09 | Olli Keski-Rahkonen | ||
| Eiköhän ekana ole Uact, Uacs:ssä kun pitäisi lukea kyljessä "NESTE". | ||||
|
|
14.09.2005 21:06 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Asjallisuus! | ||||
|
|
14.09.2005 21:05 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Ahaa... kiitos tiedoista. :) | ||||
|
|
14.09.2005 20:58 | Arto Papunen | ||
| Poistuuko "nysäraiteet kuten 3" ratapiharemontissa? | ||||
|
|
14.09.2005 20:56 | Arto Papunen | ||
| Maanantaiaamuna, kun Viitasaarelle matkanneen veturin moottoritila paloi täysin, muualla tuli savu ja nokivahinkoja. Palon epäillään saaneen alkunsa moottorin lämmityslaitteesta. |
||||
|
|
14.09.2005 20:44 | Lasse Härkönen | ||
| Oliskohan tämmöinen: https://vaunut.org/kuvasivu.php/14861.html | ||||
|
|
14.09.2005 20:41 | Tero Korkeakoski | ||
| Melkoisesti on pituutta. Lieneekö eka vaunu jopa Uacs, toisena on ainakin Sne. Harvinainen kokoonpano kun on muitakin kuin säiliövaunuja menossa kohti Sköldvikiä. | ||||
|
|
14.09.2005 20:41 | Kimmo Kotimäki | ||
| Toi seislevy näyttää mielenkiintoiselta, millainen se on edestäpäin? | ||||
|
|
14.09.2005 20:40 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Tätähän ajaa Savolaisukko. Taisi hankkia silmälasit, kun on n e ä hnyt kuvaajan ja piiloutunut! | ||||
|
|
14.09.2005 20:40 | Joona Kärkkäinen | ||
| Mitä mulle ei kerrottu mistään... | ||||
|
|
14.09.2005 20:34 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| HÄH?! Milloin se deeveri on palanut ja miksi? Toivottavasti ei mene hylkyyn... | ||||
|
|
14.09.2005 20:27 | Olli Keski-Rahkonen | ||
| Tai sitten Dr13 ja Dv15 Turun talleilla joskus 90-luvun alussa :) | ||||
|
|
14.09.2005 20:09 | Eero Heinonen | ||
| Joutuu hylkyyn? Uutisessa mielestäni luki, että veturi hinataan Tampereen varikolle korjattavaksi. | ||||
|
|
14.09.2005 20:07 | Jonne Reitti | ||
| Nyyh, ilmeisesti ensimmäinen deeveri joka joutuu hylkäyksen kohteeksi. | ||||
|
|
14.09.2005 20:03 | Arto Papunen | ||
| Mikäs runko tuossa oikialla? | ||||
|
|
14.09.2005 19:46 | Antti Busk | ||
| Siinä on kiertokanki tullu kurkkaamaan käskijäänsä! | ||||
|
|
14.09.2005 19:36 | Esko Peranto | ||
| Näin ne paikat tulee julki,mistä kuvia napsitaan.Vanajan valmistamasta Rau-Rto:sta on kuva napattu. | ||||
|
|
14.09.2005 19:33 | Tommi K Hakala | ||
| Onko tämä "turvanokkaväritys" ihan alkuperäinen? | ||||