|
|
14.09.2005 07:12 | Kari Kuusela | ||
| Siis;tässä linkki mainittuun veturisarjaan http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=118248 | ||||
|
|
14.09.2005 00:05 | Mikko Peltomo | ||
| Katson siis Kokemäenjoen alkavan Vammalan Liekovedestä. ;-) | ||||
|
|
13.09.2005 23:52 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Syy moiseen? | ||||
|
|
13.09.2005 23:39 | Joni Leskinen | ||
| Kunpa olisi tullut elettyä vaikka 20 vuotta aikasemmin... Jäi monia hienoja rautatieasioita näkemättä. | ||||
|
|
13.09.2005 23:38 | Jouni Hytönen | ||
| Onkos tuossa 2 junaa -valo, eli lienevät molemmat pääraiteita? | ||||
|
|
13.09.2005 23:38 | Joni Leskinen | ||
| Miten tuo näyttää jotenkin niin toisenlaiselta... Mutta voihan se toki Sankarinkatu olla. :) | ||||
|
|
13.09.2005 23:36 | Joni Leskinen | ||
| Jouni kuvaa sitten vaan tulemaan! ;) | ||||
|
|
13.09.2005 23:36 | Jouni Hytönen | ||
| Taitaa olla tämä Sankarinkadun tasoristeys juuri ennen Iisalmea. http://www.tasoristeys.fi/rhk/image.do?imageId=16543 | ||||
|
|
13.09.2005 23:33 | Joni Leskinen | ||
| No siellä on taas Ericssonin valoyksikkö. :) | ||||
|
|
13.09.2005 23:32 | Jouni Hytönen | ||
| Päivämäärä lienee väärin, koska vuonna 1985 veturissa oli vielä vanha VR-logo. Tämä lienee 1990-luvun alusta. | ||||
|
|
13.09.2005 23:29 | Jouni Hytönen | ||
| Se on alkuperäisen sillan maatuki. | ||||
|
|
13.09.2005 23:28 | [Tunnus poistettu] | ||
| Onkos tuolla salmen toisella puolella vanhan ratapenkan siltapenkereen osa, vai mikä toi on? | ||||
|
|
13.09.2005 23:14 | Tero Korkeakoski | ||
| Näin muuten joku viikko sitten kun Porista lähteneessä junassa oli Kpb -vaunuissa Taimn vaunun kuuppia... | ||||
|
|
13.09.2005 23:07 | Joni Leskinen | ||
| Uijui mikä kuva! Alsthom ja Agan soittokello ja Ericssonin valoyksiköt kera Wanhanajan tasoristeysmerkki! Olo on ku pikkulapsella jouluaattona! :) Kiitoksia jälleen tapsalle! :) | ||||
|
|
13.09.2005 23:04 | Jouni Hytönen | ||
| Jos katsoo vanhempia näkemäkuvia, niin selviää, että tuohan on suoralla radalla eivätkä näkemät edes ole erityisen huonot. Väittäisin, että tässä on ajettu suoraan radalle katsomatta yhtään, tuleeko junaa. http://www.tasoristeys.fi/rhk/report.do?reportId=2991 | ||||
|
|
13.09.2005 23:01 | Markku-Tapani Hakala | ||
| Historiaa todellakin: Koskenkorvan saha oli varsin suuri ja työllistävä vaikutus huomattava. Nyt ei sahasta ole jäljellä kuin johtajan asuintalo ja pari muuta rakennusta, ja rappio ympäristössä. Koko asemanseutu on täysin muuttunut, elokuvateatterirakennus on purettu, osuuskauppa lakkasi olemasta, no onneksi asemarakennus vielä on pystyssä, vaikkakin vakinaista henkilöliikennettä ei ole ollut sitten vuoden 1967 jälkeen. Koskenkorvan keskusta on siirtynyt joen toiselle puolelle. | ||||
|
|
13.09.2005 22:59 | Jouni Hytönen | ||
| Mitä nyt näitä näkemäkuvia katselee, niin ei luulisi näin käyvän, jos vain malttaa kunnolla havainnoida molempiin suuntiin ennen radalle menoa. Mutta eihän niitä junia ole ennenkään kulkenut. http://www.tasoristeys.fi/rhk/report.do?reportId=5089 | ||||
|
|
13.09.2005 22:51 | Jouni Hytönen | ||
| Selevä. Asja ymmärretty. | ||||
|
|
13.09.2005 22:50 | Lari Nylund | ||
| Näissä paikoissahan ei ole luvallista autoilijan pysähtyä ja katsoa tarkkaan molempiin suuntiin, kun on niin kiire. | ||||
|
|
13.09.2005 22:49 | Jouni Hytönen | ||
| Etenkin jos on herännyt neljältä edellisenä aamuna... :) | ||||
|
|
13.09.2005 22:48 | Jouni Hytönen | ||
| Jännittävää. | ||||
|
|
13.09.2005 22:43 | Jouni Hytönen | ||
| Tämä maisema ei ole sanottavasti muuttunut etenkään kun Keitele-Päijänne-kanava jää kuvan ulkopuolelle oikealle. | ||||
|
|
13.09.2005 22:42 | Jouni Hytönen | ||
| Paikasta ei ole ensi hätään hajua, mutta joku saisi keksiä sen aikakoneen! Varsin jalkaanmenevä näkymä! Lehmänkellokin vielä! :D | ||||
|
|
13.09.2005 22:28 | Arto Papunen | ||
| Olisivat ostaneet jonkun kaksikerrosdiisselin niin olis tilaa, kun muutenkin kaksikerroksisuus on in. | ||||
|
|
13.09.2005 22:27 | Otto Tuomainen | ||
| Minäkään en ole tuota 2552:sta kovin usein sattunut näkemään Hangon radalla. Vuonna 2004 havaitsin sen vain 2 kertaa. Ja Dv12-havaintoja tuolla rataosalla tein viime vuonna yhteensä 476 kpl... :) | ||||
|
|
13.09.2005 22:19 | Miika Rissanen | ||
| "mutta kakkuunhan kuuluukin laittaa täytettä." | ||||
|
|
13.09.2005 22:18 | Juha Malinen | ||
| Joku kaunis heinäkuinen perjantai oli myös sinuvaunuisena ajettu H853 tupaten täynnä. Muistaakseni oikeastaan etummaista vaunuosastoa lukuunottamatta oli lähes joka penkissä matkustaja. Pikaisella laskutoimituksella näitä siis pitäisi olla kai neljä yhteenliitettyä yksikköä, että sataisiin vastaava matkustajakapasiteetti, kuin sinivaunutaajiksella. Mutta kyllä se helpottaa siitä, kun matkustajat kyllästyvät täysiin moottorivaunuihin ja koviin penkkeihin, vuoden päästä ei varmasti ole enää tungosta... ;) | ||||
|
|
13.09.2005 22:16 | [Tunnus poistettu] | ||
| Hienoa Petri. Tietosi tai vainusi oli jälleen hyvä. Molemmat Rulla-Pekat siirrettiin helmikuussa 1959 Kouvolaan. Niillä alettiin heti ajamaan Kuopioon. Tehokkaampi kierto Kouvolassa Hesaan verrattuna oli varmaan pääsyitä siirtoon. Km tilastoista näkee, että Rulla-Pekoilla ajettiin huomattavasti enemmän kuin muilla Pekoilla kuukausittain. - Rulla-Pekoissa ja Rulla-Ristoissa oli uutena liian väljä vetopuhallin, jolloin niiden iskut olivat teräviä ja ne kuluttivat enemmän hiiliä. Varsinkin Rulla-Ristoissa ero oli huomattava. Tämä Rulla koneiden suurempi hiilenkulutus oli yleisesti veturimiesten tiedossa ja siinä osa syy vieroksuntaan. Myöhemmin kaikki Rulla koneet saivat vanhan malliset vetopuhaltimet. | ||||
|
|
13.09.2005 22:07 | Ari Palin | ||
| Eerolle kiitos tiedosta. Havaintoni 2552:sta Hangon radalla olikin näköjään jo vuoden 2004 huhtikuulta ja se onkin ainoa havaintoni siitä siellä. | ||||
|
|
13.09.2005 22:03 | Juha Vuorinen | ||
| Jep! | ||||
|
|
13.09.2005 21:55 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Haapamäellä vai? | ||||
|
|
13.09.2005 21:54 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Minä en, mutta tiedättehän sen satelliittikanavan Discovery? Siitä saa taivutettua "this kaveri" tai "discoveri". | ||||
|
|
13.09.2005 21:53 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Tai sitten yksi on museoitu... | ||||
|
|
13.09.2005 21:53 | Lari Nylund | ||
| Haalistumisesta. | ||||
|
|
13.09.2005 21:51 | Sauli Vähäkoski | ||
| ... "moni kakku päältä kaunis". | ||||
|
|
13.09.2005 21:50 | Lari Nylund | ||
| Sijainti taisi olla Toijala. | ||||
|
|
13.09.2005 21:49 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Onkos siniset olleet alunperinkin vaaleahkon sinisiä vai johtuuko tuo vaaleus vain haalistumisesta? | ||||
|
|
13.09.2005 21:46 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Ja hyvin nukuttaa... ;-D | ||||
|
|
13.09.2005 21:44 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Tai ei kaikkia Cht:jä ole romutettu. Edelleen hengissä, mutta muutettuina. | ||||
|
|
13.09.2005 21:43 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Samalla tavalla ihmetyttää tuo Kimmon kuva. | ||||
|
|
13.09.2005 21:42 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Hieno on. Hetkinen! Kuva otetu 10.9.2005? Kolme päivää sitten? Ajat sitten ennen viime lauantaita ensimmäinen luokkahan lopetettiin pikajunista ja kaikki Cht:it on romutettu. | ||||
|
|
13.09.2005 21:38 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Kun ihminen liikkuu julkisella paikalla, johon luetaan myös tiettyjä sisätiloja, ei ole mitään syytä ryhtyä sottaamaan naamoja. Asiasta on käyty joskus vilkasta keskustelua paitsi täällä, myös ammattikuvaajien parissa. Vaikuttaa jotenkin siltä, että kun "maailma vapautui", niin kaikki tiukentui. Turhaan. Esimerkkinä voi mainita, että seinien omistaja ei voi kieltää, mitä sisätiloissa kuvataan. Salakatselusta (johon kuvaaminen luetaan) on olemassa omat ja melko tiukasti määritellyt kriteerit, jolloin puhutaan yksityisalueesta ja varsin tiukalla seulalla. Olen JR:n kanssa aivantäysin samaa mieltä. Kuten Hill Street Bluesissa sanottiin: "Let's be carefull out there", sama pätee täälläkin; kuvaaja vaanii... | ||||
|
|
13.09.2005 21:38 | Pasi Kokkonen | ||
| Komento takas. Toijalasta tämä kuva on, eikä mäeltä. | ||||
|
|
13.09.2005 21:38 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Ana? Minä vai? Anteeksi nyt tämä minun tarkkaavaisuuteni ja viisasteluni. | ||||
|
|
13.09.2005 21:36 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Ne purkivat tuon. Perk... | ||||
|
|
13.09.2005 21:33 | Pasi Kokkonen | ||
| Jokke: Etkö koskaan ole tavuttanut Transuotilaa Transu Otilaksi? | ||||
|
|
13.09.2005 21:08 | Pasi Kokkonen | ||
| Ähky vai Puhku? Se keltainen veivari Hpk:lla kuitenkin. | ||||
|
|
13.09.2005 21:08 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Tka 7..? | ||||
|
|
13.09.2005 21:06 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Ei ku eipäs olekaan... | ||||
|
|
13.09.2005 21:05 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Tka4? | ||||
|
|
13.09.2005 21:00 | Juha Vuorinen | ||
| Ttv? | ||||