|
|
14.09.2005 18:06 | Pauli Kyllönen | ||
| Jopas on paljon kömyyttäny tämä yksilö kun katto aivan mustana ;) | ||||
|
|
14.09.2005 18:06 | Jouni Hytönen | ||
| Montakos laituripolun tasoristeystä tuossa ykkösraiteella nykyään on? Sykysyllä 2002, kun tuon välin tasoristeykset tarkastettiin, niitä oli kolme. | ||||
|
|
14.09.2005 17:58 | Tommi K Hakala | ||
| ...aikalailla rysähtänyt,Sp:kin lyhentynyt jonkin verran... | ||||
|
|
14.09.2005 17:51 | Olli Keski-Rahkonen | ||
| Peltomaisema, kunnon pikajunarunko, Myymäläauto ja lennätinlinja. Hitto kun olisin tokaluokkalaisena tuolloin tajunnut kuvata samanlaisia maisemia :) | ||||
|
|
14.09.2005 17:49 | Eero Heinonen | ||
| Voi tätä Tapsan asjallisten Pommi-kuvien määrää ja nyt alkaa kuvauspaikkaseutupolitiikka olla kohdillaan. :) | ||||
|
|
14.09.2005 17:36 | Olavi Huotari | ||
| Toden totta. Siellä alaviitteessähän se oikea numero oli ja on siis myös kuvateksteihin nyt korjattu. | ||||
|
|
14.09.2005 17:28 | Jaakko Hujanen | ||
| Toivottavasti laiturin jatkaminen tuo kovasti kaivattua turvallisuutta Kajaanin asemalle. | ||||
|
|
14.09.2005 17:27 | Lasse Härkönen | ||
| Kannattaa huomioida myös alaviitteet, eli tässä tapauksessa junan numero 5.9. alkaen mainitaan alaviitteessä: http://www.vr.fi/heo/aika/html_kesakuu05/13_p_04.html | ||||
|
|
14.09.2005 17:20 | Olavi Huotari | ||
| Katsoin junan numeron VR:n nettisivuilta, mutta voihan nekin olla vielä päivittämättä. Onko siis P976? | ||||
|
|
14.09.2005 17:18 | Eero Heinonen | ||
| Eipä ole missään tekarissa tällä hetkellä kaksinajovalmiutta yhdellä kuskilla. | ||||
|
|
14.09.2005 17:17 | Jouni Hytönen | ||
| Eikös tämäkin ole nykyään taas P976? | ||||
|
|
14.09.2005 17:00 | Eero Heinonen | ||
| Ei ole mikään tekari (ellei sitten Tka5) eikä kyllä Ähky tai Puhkukaan. | ||||
|
|
14.09.2005 16:55 | Eero Heinonen | ||
| Juna tulee HMVY:n syksyn vakioaikataulun :) mukaan Helsinkiin päin todennäköisesti, eli lähtö on Hpk:lta n. 18.40. Siirtoajot käyttävät reittiä Hpk-Tampere-Hki-Tpe-Hpk. | ||||
|
|
14.09.2005 16:50 | Joona Kärkkäinen | ||
| Pääseekö tuolle ajolle muutkin kuin SRHS:n jäsenet. | ||||
|
|
14.09.2005 16:33 | Jape Ruotsalainen | ||
| Hyvin on kuva onnistunut, vaikka piuhoja ja tolppia joka puolella. Ja mukava kuvasarja kaikkiaan. | ||||
|
|
14.09.2005 16:28 | Jape Ruotsalainen | ||
| Joo, se on vähän kolahtanut. Onkos Larilla kertoa tarkempaa kuvausta tapahtuneesta? Vai olitko kenties näkemässä tapauksen? | ||||
|
|
14.09.2005 16:26 | Jape Ruotsalainen | ||
| Tämä kuva on todellakin Savosta ja tätä veturia ajaa Savon Sanomista tuttu Näkymätön Viänänen. | ||||
|
|
14.09.2005 16:24 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Plussaa noi natriumlamput! Ne antavat tunnelmaa... :) | ||||
|
|
14.09.2005 15:24 | Mikko Peltomo | ||
| Niinpä tietysti! Olen printtaillut VR:n sivuilta näköjään vanhat aikataulut. Onneksi kuitenkaan kulkuajat eivät ole muuttuneet, ei tullut ikäviä yllätyksiä kuvausreissulla :-). No nyt tiedot on korjattu. | ||||
|
|
14.09.2005 14:59 | [Tunnus poistettu] | ||
| joo kyllä on http://www.hkrs.org.hk/photogallery/chinarail/electrics/X2000-0002.jpg |
||||
|
|
14.09.2005 14:58 | Arttu Kosonen | ||
| Ja sama juttu tässäkin kun tuossa pendokuvassa, eikö junan numeron pitäis olla P820? | ||||
|
|
14.09.2005 14:58 | Lari Nylund | ||
| Totta. Kuvaan liityen VR:n tarjous: Tampereen ja Jyväskylän välillä vain 15 eurolla Nyt pääset junalla vaivattomasti ja edullisesti Tampereelta Jyväskylään ja päinvastoin. Käytössäsi on runsaasti lähtöjä molempiin suuntiin. Kokeile myös Pendolinoa! Tarjous voimassa 15.9.-31.10.2005 15 euron hintaisten matkojen myynti vain VR asemien lipunmyynnissä; ei VR:n verkkokaupassa eikä junamaatissa. Tarjous koskee 2. luokan yhdensuuntaisia matkoja Tampereen ja Jyväskylän välillä kaikilla junatyypeillä tarjouksen voimassaoloaikana. 15 euron hintaisesta matkasta ei lisäalennuksia. |
||||
|
|
14.09.2005 14:55 | Arttu Kosonen | ||
| Eikös sen pitäis olla S94, koska ei eletä enää kesäkautta? | ||||
|
|
14.09.2005 14:53 | Lari Nylund | ||
| Tulee vanha pilapiirros mieleen, jossa oli Sm1 6041 koemaalaus kohteena - "piilokuva, missä juna?" | ||||
|
|
14.09.2005 13:53 | Lasse Härkönen | ||
| Aikataulu on ehkä selkeämmin hahmotettavissa itse tiedotteesta: http://www.dlc.fi/~srhs/index4b.htm (turha copypasteta koko tiedotetta jos sama hoituu pelkällä linkillä) | ||||
|
|
14.09.2005 13:30 | Jouni Hytönen | ||
| Jyväskylän asemalla oli hienoa seurata täysien junien menoa, koska ne siirtyivät pohjoispään lyhyistä vaihteista raiteelle 2 ja ohittivat Jyväskylän aseman täydellä möyryllä. | ||||
|
|
14.09.2005 13:25 | Jouni Hytönen | ||
| Vuosi 1993 oli viimeinen Rautakanavan toimintavuosi. Nyyh! Seuraavana kesänä kanava oli jo toiminnassa. | ||||
|
|
14.09.2005 13:24 | Jouni Hytönen | ||
| Ellen nyt väärin muista, niin toinen veturi aloitti menemällä yksinään veturina 6922 Keljonlahteen ja otti sieltä edellisen päivän 6930:n tuoman rungon ja vei sen junana 6925 Suolahteen. Sieltä palattiin täyden junan 6926 kera Keljonlahteen, josta edelleen tyhjävaunujunana 6929 Suolahteen. Iltapäivän lämmössä tuotiin vielä täysi juna 6930 Keljonlahteen, jonne runko jäi purkaukseen ja veturi palasi 6933:na Jyväskylän tallille. Toinen veturi otti edellisen päivän 6931:n Jyväskylään tuoman tyhjän rungon ja vei sen junana 6923 Suolahteen. Sieltä palattiin täysillä vaunuilla junana 6924, edelleen tyhjät vaunut Keljonlahdesta Suolahteen junana 6927, täysi roikka Keljonlahteen junana 6928 ja lopuksi tyhjä roikka Jyväskylän ratapihalle 6931:nä odottamaan uutta päivää. | ||||
|
|
14.09.2005 13:23 | Lari Nylund | ||
| Haapamäki-Orivesi-Tampere(todennäköisesti kolmioraidetta)-Toijala-Hämeenlinna-Riihimäki-Pasila. | ||||
|
|
14.09.2005 13:18 | Jouni Hytönen | ||
| Veturina oli näissä junissa käytännössä aina Dr13, koska tähän suuntaan junien Sn oli 100, niillä oli kiire hakemaan uutta lastia. Satasen vauhti ei tietenkään millä tahansa mopovetureilla olisi onnistunut. ;) | ||||
|
|
14.09.2005 13:16 | Jouni Hytönen | ||
| Erittäin asiallista liikennettä: kaksi Alstikkaa ajoi pendeliä koko päivän Suolahden sataman ja Keljonlahden välillä. Vaunustona oli 21 Ocpp-vaunua. 21 siksi, että runko jaettiin Suolahden päässä kolmeen yhtä pitkään palaan kuormauksen ajaksi. Muistaakseni molemmat veturit toivat kaksi täyttä runkoa päivän aikana. Arkistoista löytyisi kyllä täsmälliset tiedot päivän ajoista, noita junia tuli melko paljon kuvattua. | ||||
|
|
14.09.2005 13:13 | Jouni Hytönen | ||
| Toiseen suuntaan tämä kuvan juna on menossa, mutta sillä välillähän Rautakanava puuta kuljetti. Täysinä alas, tyhjänä ylös. | ||||
|
|
14.09.2005 12:56 | Timo Tjurin | ||
| Kertokaapas, mitä reittiä nuo siirtoajot mahtaa noudattaa?? Jos ei ehdi yllä mainittuna ajankohtana radan varteen bongaamaan. Toi Riihimäki aamupv vois kyllä olla hiinä ja hiinä... | ||||
|
|
14.09.2005 11:04 | Samu Sirkiä | ||
| Lari no hienosti asettelit :p | ||||
|
|
14.09.2005 11:03 | Samu Sirkiä | ||
| Ei kyllä tää on menomatkalla eka stoppi, kun kateltiin että kaikki on ok. Kuvan päiväys ja aika tukee väittämää. En nyt muista 23-25.9 viikonlopulle alustavasti kaavailtuja aikatauluja, mutta pe illalla myöhään ajellaan Helsinkiin, perillä lauantain puolella joskus 01 jälkeen.. ja sunnuntaina ollaan takaisin Hpk:lla joskus viiden jälkeen. Jos meni ihan metsään, niin joku aikataulupedantti ja asiasta tietoa omaava henkilö korjannee. |
||||
|
|
14.09.2005 11:02 | Lari Nylund | ||
| Hyvinhän se taas meni. | ||||
|
|
14.09.2005 11:01 | Lari Nylund | ||
| Laitetaan nyt tähänkin, ettei keneltäkään mene ohi. 24.09.05 Suomen rautatiehistoriallinen seura ry esittää: Dr12 2216 HURU-MATKA LOVIISAAN JA HEINOLAAN LA 24.9.2005 SRHS ry järjestää syysretken Haapamäen Museoveturiyhdistys ry:n kalustolla (Dr12 2216 + Ei + Ei + Ei + EFit + Po) Loviisaan ja Heinolaan. Matkan hinta on 25 € (lapset 6–16v. 15 €) matkan pituudesta riippumatta sisältäen junamatkan Helsingistä Loviisan ja Heinolan kautta Helsinkiin. Matkaan ei sisälly järjestettyä lounasta (mahdollisuus ruokailuun Lahdessa = pidempi tauko). Matkalla on kolme kuvaustaukoa ja kaksi kuvausajoa. Näiden kuvauksien ajaksi järjestetään ns. kuvausrintamat, joita koskevat tarkemmat ohjeet annetaan junassa jaettavassa aikataulussa. Aikataulun pääkohdat (lähtöajat): Helsinki 08.56, Pasila 09.03, Tikkurila 09.26, Jokela 10.00, Hyvinkää 10.17, Riihimäki 10.31, Hausjärvi 10.57, Järvelä 11.45, Lahti 12.12, Myrskylä 13.04, Lapinjärvi 13.31, Loviisan satama 14.45, Lahti 16.32-17.15, Heinola 18.45, Lahti 19.32, Riihimäki 20.24, Jokela 20.52, Tikkurila 21.21, Pasila 21.35, Helsinkiin tulo 21.40. (tiedot poimittu SRHS jäsentiedotteesta) |
||||
|
|
14.09.2005 10:57 | Lari Nylund | ||
| Jep. Siirtoajojen aikatauluja ei ole vielä, mutta todennäköisesti Hpk-Pslt 23.9. ja Pslt-Hpk 25.9. Nämä junat eivät tämän hetken tiedon mukaan ota matkustajia. | ||||
|
|
14.09.2005 10:34 | Mika T. Polamo | ||
| siis 24.9 viikonlopun siirtoja kysäisin | ||||
|
|
14.09.2005 10:28 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Eikös tämä ole Koivion entisen liikennepaikan luota pohjoisesta tulokaarteesta ja matka nimenomaan kohti etelää. | ||||
|
|
14.09.2005 10:25 | Lari Åhman | ||
| Sankarinkatuhan tämä on. Mutta Iisalmen pohjoispuolelta Parkatilta löytyy samalta kadulta kaksi tasoristeystä (Ilm-Yv ja Ilm-Kaj) joissa molemmissa on vastaavanlaiset Ericssonin yksiköt :) | ||||
|
|
14.09.2005 09:37 | Lari Åhman | ||
| Katsoin ensin että "mitä mitä onko tuo eka vaunu 1-luokan vaunu keltaisin teipein" vaan taitaa kuitenkin heijastua aika ovelasti tuosta vaunun kyljestä... :P | ||||
|
|
14.09.2005 09:35 | Mika T. Polamo | ||
| Mut mut... Miten ja milloin tuo saadaan Haapamäjeltä ja takaisin sinne? Postipakettina? Yöajoina? | ||||
|
|
14.09.2005 09:33 | Mika T. Polamo | ||
| Hyvä. Thanks KooPee. | ||||
|
|
14.09.2005 09:32 | Lari Åhman | ||
| Ja Kaima kenties kipparina kys. junassa? | ||||
|
|
14.09.2005 09:22 | Lari Nylund | ||
| Tästä kun kömytys paranee, niin siihen saadaan lisää efektejä. Katso linkki: http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=40361 | ||||
|
|
14.09.2005 09:15 | Sauli Vähäkoski | ||
| kyllä, kyllä, mutta käytännössä lähes mahdotonta jälkikäteen rakentaa vanhaan, ehkä huonokuntoiseen rakennukseen nykyajan hienouksia, joita ennenvanhaan ei ollut. Halvemmaksi tulee rakentaa kokonaan uusi, nykyajan vaatimusten mukainen talo. | ||||
|
|
14.09.2005 09:03 | Lari Nylund | ||
| Tämä rautateiden kuningas lähtee liikenteeseen lauantaina 24.9. Suomen rautatiehistoriallisen seura ry:n syysretkelle Helsingistä Loviisaan ja Heinolaan. Lisätietoja matkasta etusivun havaintoja radanvarrelta-osassa. | ||||
|
|
14.09.2005 08:59 | [Tunnus poistettu] | ||
| Kulkiko tämä juna Suolahden satamasta Keljonlahteen? | ||||
|
|
14.09.2005 08:36 | [Tunnus poistettu] | ||
| Petrille Vähän lisää Kouvolaan sijoitetuista Pekoista. Kesäkuussa 1960 Kouvola sai lisää Pekkoja. Nyt Kv:n kirjoilla oli koneet 1015-1021. Tammikuussa 1962 taas Kv:llaan lisää Pekkoja. 1/62 ne olivat 1012-1021. 6./62 1011-1021. 1011 siirettiin pian kuitenkin Pm:keen ja joulukuussa 1964 taas Pasilaan. - Pieksämäkeen sijoitettujen Pekkojen lukumäärä vaihteli heinäkuusta 1963 joulukuuhun 1964 usein kuukausittainkin. Milloin siellä oli esim lyhyen aikaa Pasilan Pekkoja jotka taas pian palautettiin Hesaan. Eli tässä ei kannata noita Pm tuolloin sijoitettuja Pekkoja luetella. - Mainittakoon, että kaikki Pekat oli heinäkuusta 1957 helmikuuhun 1959 Psl:n kirjoilla. | ||||
|
|
14.09.2005 08:34 | [Tunnus poistettu] | ||
| Juna saattaisi olla P146 Pri-Hki Syynä Dr13:n käyttöön oli tarkoitus nopeuttaa junaa ajamalla koko matka samalla veturilla, eli Tpe:lla veturin vaihto jäi pois. 27.5. 1990 siirryttiin Porin junissa Hki-Tpe välillä Sr1:n käyttöön. | ||||