![]() |
21.05.2005 03:12 | [Tunnus poistettu] | ||
Lähtikö 3214 irti vaunuista? | ||||
![]() |
21.05.2005 03:02 | [Tunnus poistettu] | ||
Nii mutta mix ei ole "kyltit" kuin SM4:ssa? | ||||
![]() |
21.05.2005 03:00 | [Tunnus poistettu] | ||
Mä olen jo jonninaikaa kattonu tota Outokummun kapeeta rakennusjuttua. Nii mikä tää tarkotus oikeestaan on? | ||||
![]() |
21.05.2005 02:52 | [Tunnus poistettu] | ||
No voi tavaton!!!! mitä laatua! kiitos... | ||||
![]() |
21.05.2005 01:15 | Sebastian Helenius | ||
Näytti olevan ratapohja valmis jo jonkun matkaa. Meinaatte näköjään rakentaa sivuraiteen "varikon" viereen, kun oli vaihdekin paikallaan. | ||||
![]() |
20.05.2005 23:53 | Jari Kuusinen | ||
Ja ensimmäinen kerta kun näen lovipyörävaunun Ugin junassa! | ||||
![]() |
20.05.2005 23:47 | Jari Kuusinen | ||
Ja samainen kolmikko bongattu myöhemmin T3528:n nokalta! :) | ||||
![]() |
20.05.2005 23:45 | Jorma Rauhala | ||
Kuulema istuinten alkuperäinen valmistaja keikahti ja siksi on vaihdettava mallia. Tuossa ensimmäisessä vaunussa pitäisi olla myös osaksi uuden toimittajan "penkkejä". Heinäkuussa vankka pitää huoltotauon, jolloin siis varmasti loputkin tuolit vaihdetaan. Onkos saatavana tänne kuvia istuinvariaatioista, ennen kuin on myöhäistä? | ||||
![]() |
20.05.2005 23:40 | Jorma Rauhala | ||
Oulussa, Riihimäessä, Pieksämäellä, Imatralla, Turussa, Kotkassa, Kuopiossa, Vainikkalassa, Joensuussa ja Kouvolassa tapahtuu samanmoisia nimitysmuutoksia. | ||||
![]() |
20.05.2005 23:35 | Jorma Rauhala | ||
Kartasta http://www.nettilinja.fi/~ahellman/metro/turva.htm joka on linkkisivun lopussa, näkee vihjeet raidenumeroinnista. Vain halleihin menevät laitimmaiset raiteet on tilansäästön vuoksi esitetty kaaviossa. | ||||
![]() |
20.05.2005 23:31 | Mikko Mäntymäki | ||
Tylsää kun pitää opetella lyhenteet uudestaan ja muuttaa tietokanta vastaamaan nykypäivän tietoja, perkele. | ||||
![]() |
20.05.2005 23:16 | Juhani Pirttilahti | ||
Ne vaan alkoi olemaan melkoisen loppuun ajettuja jo tuolloin. | ||||
![]() |
20.05.2005 23:09 | Jokke Harju | ||
Tämä on tullu Pasilasta. | ||||
![]() |
20.05.2005 23:08 | Jokke Harju | ||
Ne sano romuttamolla, että joka toinen vuosi on joku iso huutokauppa, mistä saa ostaa vaunuja tms. Jos ei mee kaupaks, niin sitte romuks. | ||||
![]() |
20.05.2005 23:05 | Mikko Mäntymäki | ||
Alstikoiden hylkäämisestä rupeaa olemaan viisi vuotta, ikävää... | ||||
![]() |
20.05.2005 23:02 | Jaakko Hujanen | ||
siis ´muutin Suomeen. | ||||
![]() |
20.05.2005 23:01 | Jaakko Hujanen | ||
Tervetuloa InterCity junaan! Välkommen ombord på InterCity -tåget. Ladies and gentleman.Welcomw aboard... joo tuntuu enkun sanakirja vastaavan kuten ruotsinkin sanakkirja.... laivalla, aluksella.... på tåget finns en restaurangvagn.... ei i ... ruotsinruottissa se on på ja suomenruottissa i på tåget finns... mut mähän muuten Suomeen... | ||||
![]() |
20.05.2005 22:59 | Markku Kari | ||
Raiteita ei (ainakaan vielä ;>) ole viittäkymmentä. Säilytyshallin raiteet ovat nro 19-26, ohitusraide hallin sivulla 27, huoltohallin läpiajettavat 31-34 sekä päättyvät 35 ja 36. Ratakorjaamolla ovat raiteet 51-53. Tosin 51 on jaettu käsikäyttöisellä vaihteella 51A ja 51B raiteisiin, mutta liikenteenohjauksellisesti puhutaan vain viis'ykkösestä. | ||||
![]() |
20.05.2005 22:55 | Juhana Konttinen | ||
Joo, seisomatyötä on metron ajo Tukholmassa, mutta eipä siinä penkkiä ehdi paljoa kuluttamaan, kun Markun kuvauksen mukaan saa käydä aina laiturilla vahtaamassa. Jännittävät on kujeet naapurissa. Vaikka kovastihan Helsingissäkin yritetään saada kuljettajat ulos ohjaamosta :) | ||||
![]() |
20.05.2005 22:54 | Markku Kari | ||
Kaikki ratakorjaamon vehkeet ovat nykyään HKL-Metroliikenteen. HKL-Rata-ja kiinteistöpalvelut lakkautettiin viime vuonna, ja toimintoja yhdistettiin muihin yksiköihin. Mm. ratakunnossapito ja turvalaitehuolto saatiin siihen yksikköön, jossa toiminta muutoinkin tapahtuu, eli metroliikenteeseen. Rippeistä muodostettiin HKL-Rakennusyksikkö RAY. |
||||
![]() |
20.05.2005 22:39 | Mikko Mäntymäki | ||
mistä tämän DivX-codecia:n voi hankia ja miten sitä käytetään? | ||||
![]() |
20.05.2005 22:34 | Juhana Hietaranta | ||
Ai niin, hmph... Laitetaanpas vielä linkiksi http://www.seisake.net/uudetkuvat.php?u=2005-05-20 | ||||
![]() |
20.05.2005 22:33 | Juhana Hietaranta | ||
http://www.seisake.net/uudetkuvat.php?u=2005-05-20 löytyy muutama uusi metrokuva, mukana myös M203 + Dv16 2024 -kuva. | ||||
![]() |
20.05.2005 22:30 | Mikko Mäntymäki | ||
Mikä oli junan numero? | ||||
![]() |
20.05.2005 22:27 | Tomi Lapinlampi | ||
Yhdessäkään täällä olleessa kuvassa ei tainnut näkyä tuo matkustamon väliovi tämän paremmin joten kommentoidaanpa tähän kuvaan :) Ovet ovat todella kapeat kapsäkkien kanssa liikkuville matkustavaisille. Sisäoven vieressä istuva matkustaja saa helposti ovesta siipeensä kun joku ovea avaa - ne siis eivät ole VR:n muusta kalustosta tutut liukuovet vaan tavalliset saranoidut räppänät. Ahtaalta tuntuu. Sama ahtaus jatkuu ulko-ovissa, joista aukeaa vain toinen puolisko ellei paina molempien puoliskojen nappuloita. Penkeistä en sano vielä mitään jos ne kerran kohta vaihdetaan... | ||||
![]() |
20.05.2005 22:26 | Markku Blomgren | ||
Rupesinkin jo miettimään, että missä se pendo luuraa, mutta se olikin piilossa tuon kaalihäkin (Sr 1) takana...hieman ujo vissiin =) Hienoja yökuvia Juhanalta. | ||||
![]() |
20.05.2005 22:22 | Markku Blomgren | ||
Vieläkös Tukholmassa kuljettajat varmistavat junan lähtövalmiuden 'nojaamalla' ulos omasta ovestaan nyt uuden kaluston aikaan? Siellä taitaa kuljettajat muutenkin seistä matkan ajan...tai löyhästi nojata johonkin penkin tapaiseen? | ||||
![]() |
20.05.2005 22:20 | Tomi Lapinlampi | ||
Tulipa tuon Dm12:n kyytiä kokeiltua. Äänimaailmaa en kyllä vahingossakaan kutsuisi mukavaksi: Mekkala sisätiloissa on kiihdytysten aikana melkoinen, ehkäpä kuski sitten kokeili miten se liikahtaa kun oikein komentaa. Matkavauhdissa kyyti oli kyllä hiljaista, joten varmaankin suuri kontrasti hiljaisuuden ja kiihdytyspörinän välillä tekee tehtävänsä. Nimenomaan pörinän, kun vertailukohtana on MGO-murina :) Kumpi pää tuossa Dm12:ssa muuten on "etupää"? | ||||
![]() |
20.05.2005 22:02 | Marko Anttila | ||
Kiitos, JR! Tämähän on sama muutos kuin Imatralla tapahtui vuodenvaihteessa (oli myös tämän palstan uutisissa). Nyt voin huokaista helpostuksesta: Tpe. | ||||
![]() |
20.05.2005 21:54 | Petri Lehtonen | ||
...på Intercity två -tåget... | ||||
![]() |
20.05.2005 21:53 | Otto Tuomainen | ||
Taas olen kuvannut https://vaunut.org/kuvasivu.php/13845.html samoja koneita kuin Jari... | ||||
![]() |
20.05.2005 21:49 | Juhana Hietaranta | ||
Noo, sehän tuntuu vastaavan englannin aboard:ia... | ||||
![]() |
20.05.2005 21:46 | Petri Lehtonen | ||
Eli radan oikealla puolella olevassa tolpassa ei tarvita nuolta? Siinäkö oli se vika? | ||||
![]() |
20.05.2005 21:28 | Jaakko Hujanen | ||
Bästa passagare. Välkommen ombord på Intercity -tåget... en ole koskaan ymmärtänyt ruotsia hyvin. Sanakirja sanoo, että ombord = laivalla, laivalle. Aina kun nousen junaa tulee kuulutus, välkommen ombord på Pendolino-tåget 95.... kiinnostaisi tietää sana ombord... ollaanko junassa laivalla vai missä hiivatin aluksella? Itämerellä? | ||||
![]() |
20.05.2005 21:17 | Pasi Seppälä | ||
Hieno kuva niinkuin edellisetkin! Uusi kamera Otolla? | ||||
![]() |
20.05.2005 21:16 | Eero Heinonen | ||
Se on vaan terveen deeverin merkki. ;) MGO kun toimii niin, että öljyä täytyy vaan lisätä, ei esim vaihtaa... | ||||
![]() |
20.05.2005 21:15 | Eero Heinonen | ||
Kulostaa ihan fiksulta, sen mitä tuon vikahistoriaan on tullut tutustuttua, mutta ei se kyllä Kuopiossa käynyt, se oli viimeinen 16 joka sai pyörästöhuollon Hy knp:llä keväällä 04. | ||||
![]() |
20.05.2005 21:12 | Eero Heinonen | ||
Sivulla-alhaalla...:) | ||||
![]() |
20.05.2005 21:12 | Eero Heinonen | ||
Myös todella harvoin voi nähdä päiväsaikaan liikkeellä, ei siis tätä kuten Jorma kertoo, mutta esimerkiksi ykköstä, koska ´siinä on rasvauslaitteet. | ||||
![]() |
20.05.2005 20:43 | [Tunnus poistettu] | ||
Tämä taitaa olla niitä asemia missä junaa ei näe lainkaan. Aseman seinissä olevat ovet ovat samalla jaolla kuin metron ovet. Metro tulee asemalle, pysähtyy aina samaan kohtaan ja avaa ovet, sitten avautuu aseman ovet. Matkustajien mentyä sulkeutuu aseman ovet ja sitten metron ovet ja juna lähtee. | ||||
![]() |
20.05.2005 20:32 | Perttu Karttunen | ||
Joo. VR Henkilöliikenne ei mitään myy, tiedon ain että möisivät Joensuusta Tve1:sen mutta kuinkakohan varma sekään tieto on, kun senhän voi kanssa kunnostaa henkilöliikenteeseen. Että näin meillä suomessa... Romuttamohan saa myydä tämän eteenpäin, sitten kun se on romutettu. Sitä ennen ei, tai tulee sanktiot. | ||||
![]() |
20.05.2005 19:49 | Pasi Seppälä | ||
Hieno alkukesän kuva komeine pilvineen. | ||||
![]() |
20.05.2005 19:43 | Tapio Juomukkaharju | ||
Kaikkina arkipäivinä Ma-La on mahdollista yleensä ei su en ainakaan muista että su olisi ollut junat ulkona. | ||||
![]() |
20.05.2005 19:36 | [Tunnus poistettu] | ||
Lieneekö tonne VR:n pesitynyt eräs omituinen sairaus. Se varmaan tunnetaan paremmin nimellä kilpailun pelko. Mutta, että sairaus on edennyt jo niin pitkälle, ettei voi myydä/lahjoittaa tälläistä epäkuranttia vanhaa nosturia, on kyllä jo liikaa. Joku innokashan vois perustaa lipailevan rataurakointifirman. No sehän sulla, Jokke, varmaan olikin mielessä ;^) | ||||
![]() |
20.05.2005 19:32 | Eero Heinonen | ||
Tässäpä jotenkin tyllillinen kuva! Ja vetovoimallinen..;) | ||||
![]() |
20.05.2005 19:32 | Eero Heinonen | ||
Ymmärsinkö nyt oikein että tämä operaatio voi tapahtua minä päivänä hyvänsä, kunhan ei ole lakkoilevia määränpäitä? | ||||
![]() |
20.05.2005 19:31 | Jonne Reitti | ||
Kiinassa on kuljettajilla raskas työ, kun kerran joutuvat joka välissä nousemaan ylös. | ||||
![]() |
20.05.2005 19:30 | Ilari Eskelinen | ||
Kiinassahan taitaa olla tuo rautatievalokuvaus virallisesti kiellettyä, mutta ei sitä kovin tarkasti valvota ja kun on nopea, niin aina ehtii kuvata helposti. | ||||
![]() |
20.05.2005 19:27 | Jokke Harju | ||
Nojoo pitänee pikkuhiljaa rauhoittua.... | ||||
![]() |
20.05.2005 19:26 | Jokke Harju | ||
Katselkaapa tuosta-> https://vaunut.org/kuvasivu.php/13844.html?&x= | ||||
![]() |
20.05.2005 19:24 | Jorma Rauhala | ||
Junan keula pysäytettävä laiturin keltaisten viivojen sisään ja kuljettajan sallittu seisoma-alue valkoisten viivojen välissä. Kuljettaja tulee ulos joka asemalla tarkastamaan lähtövalmiuden. Onkos asemilla lisäksi punalakkista "laiturisuorittaja"? Mitenkäs suhtautuvat valokuvaajiin? |