|
|
01.09.2005 11:38 | Otto Vesterinen | ||
| Onko Keuruun nelosraide purettu vai jääkö se vain muuten ulos kuva-alalta? | ||||
|
|
01.09.2005 11:36 | Otto Vesterinen | ||
| Meneekös tuota siltaa pitkin vielä myös kevyen liikenteen väylä/ kävelytie. Joskus vuonna 1990 tuli sitä pitkin käveltyä. | ||||
|
|
01.09.2005 11:34 | Otto Vesterinen | ||
| Joo, liikennepaikan suorimman raiteen kuuluu olla numeroltaan ykkönen. Näin menee sääntö, mutta kyllä tuo käytäntö monelle tavalliselle matkustajalle naurun tai ihmetyksen tuottaa. | ||||
|
|
01.09.2005 10:57 | Petri Koskela | ||
| Katsastamatta on laite ainakin jäänyt jos ison valkean kilven alimmaista osaa oikein tulkitsen. Tarvitsisiko Sveitsiin rekisteröity koje oikeastaan CE-merkkiä? | ||||
|
|
01.09.2005 10:04 | Ville Saarelainen | ||
| Ei liene vaikea arvata VR:n haluukkuustasoa Ukin paikkuajosta. Mutta ehkä sitten joskus muun operaattorin toimesta, kun henkilöliikenne avautuu kilpailulle. | ||||
|
|
01.09.2005 09:54 | Tapio Keränen | ||
| Ikkunajaon perusteella vaunu voisi olla kaksikselinen D-sarjan II luokan vaunu, yksinäinen käymälän ikkuna keskellä vaunua, tosin asematalon puolella. Tällä puolella olisi ollut paikka kamiinalle, mutta savutorvea ei näy katolla, joten vaunu on saattanut olla vain höyrylämmitteinen. Veikkaan rakennusajankohdaksi näin ilman lähdeaineistoa 1900-luvun alkuvuosia. Pyöräkertojen välissä näkyy kaasusäiliö vaunun valaistusta varten. | ||||
|
|
01.09.2005 09:40 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Korjattu, syy on nyt sinun jos... ;D | ||||
|
|
01.09.2005 09:39 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Ahaa, jää nuo henkilöliikenneaikataulujen tarkastelu vähemmälle, kun tulee kai kiinnitettyä liikaa huomiota noihin tavara- ja erikoisjuniin. Hmm, mahtaakohan minulla olla edes kevään taskaria, josta voisi korjata havaintokirjaan muutkin erheet?! | ||||
|
|
01.09.2005 09:29 | Lari Åhman | ||
| Kyllä sitä aina näin syksyllä odottelee, että pääsee ottamaan lumikuvia, mutta sitten kun se talvi tulee, ja alkaa nenä jäätymään niin eipä olekkaan niin kivaa enää... :P Vielä tuosta pikurista, eli kyseessä on ilmeisesti P972, koska jos pvm on oikein niin niin P82 ei ole kahteen kuukauteen enää kulkenut ;) | ||||
|
|
01.09.2005 07:41 | Eija Mari | ||
| Jaa alkaispa olla kaupungissakin vähän monipuolisempaa kalustoa bongattavissa. Työmatkatkin Helsinkiin pääsisi jo melkein kokonaan junalla. Mutta eihän tällaisia asioita oikeassa elämässä tapahdu - valitettavasti! | ||||
|
|
01.09.2005 00:41 | Niklas Savinsaari | ||
| PANKKI PALVELU PISTE ;-) | ||||
|
|
01.09.2005 00:39 | Niklas Savinsaari | ||
| Itse sijoitaisin tämän likipitäen kuvan https://vaunut.org/kuvasivu.php/8252 kuvauspaikalle. Otettuna samassa kaarteessa, hieman tuosta toisesta kuvasta Turkuun päin. | ||||
|
|
01.09.2005 00:31 | Niklas Savinsaari | ||
| Mahtavan hieno ja antiikkinen paikka tuo Pohjankuru! | ||||
|
|
01.09.2005 00:14 | Niklas Savinsaari | ||
| Aivan mahtava kuva tämä(kin)! On muuten edellisenä talvena vielä ollut raidenumerointi näemmä erilailla... https://vaunut.org/kuvasivu.php/13170 | ||||
|
|
31.08.2005 23:55 | Lasse Härkönen | ||
| Pointti lienee siinä että tuo ex r2. eli nykyinen r1 on pääkulkutie. Parikkalassahan tehdään turvalaitetöitä ja suoritus poistuu nyt syksyn aikana. (samalla loppuu myös lipunmyynti). Matkustajien kannalta tuo ei kyllä kovinkaan selkeä systeemi ole... | ||||
|
|
31.08.2005 23:45 | [Tunnus poistettu] | ||
| Hepskukkuu! Tässäpä onkin jossain määrin kiintoisa kuva: http://pjh.iki.fi/Parikkala.jpg - näyttävät todellakin vaihtaneen raiteiden järjestystä kesäkuussa. Mutta miksi!? | ||||
|
|
31.08.2005 23:37 | [Tunnus poistettu] | ||
| Mikä ihmeen idea siinä sitten olisi, että raiteiden numerointi menisi asemalta lukien 2-1-3. Savonlinnan junat lähtevät loogisesti (jos käytte katsomassa kuinka raiteet menevät Parikkalasta itäkoilliseen) lähinnä asemaa olevalta raiteelta. Lasse H:n viittaama kuva joulukuulta 2003 näyttää kyllä selvästi, että asemaa lähinnä oleva raide on silloin ollut 1. Onko järjestys muuttunut? | ||||
|
|
31.08.2005 23:30 | [Tunnus poistettu] | ||
| Mitä kummallista on kolmikerrosvaunussa? Siis makuu-sellaisessa. | ||||
|
|
31.08.2005 23:18 | Jari Kuusinen | ||
| "Hiivatti"! Johan on jalkaanmenevä suunnitelma! Uki-Raisio-Turku-Kaarina-Piikkiö-Paimio-Salo -paikallisliikennehaaveet saa jälleen lisäpotkua... Ja tuostahan hyötyisi myös tavarajunaliikenne Ukiin, kun Turussa ei tarvitsisi enää vaihdella vetureita. Tosin Ukissa tarvittaisiin yhä dieseseleitä tekemään vaihtotöitä, joten veturitalli uudelleen VR:n haltuun ja "Vemput töihin!" ;) | ||||
|
|
31.08.2005 22:53 | Anssi Pesonen | ||
| Lähinnä asemaa remontissa oleva raide on 2, tässä kuvassa IC5 raiteella 1 ja IC10 raiteella 3. En muista tarkkaan milloin asia muuttui mutta ei ne tässä järjestyksessä ole kovin kauan olleet... | ||||
|
|
31.08.2005 22:33 | Anssi Krooks | ||
| Kyllä minäkin Kökkeliä veikkaisin juuri aseman ja kioskin perusteella. Tässä tämän päivän referenssiä: http://turbaani.1g.fi/kuvat/junat/050411/050411_02.jpg/full | ||||
|
|
31.08.2005 21:46 | Otto Tuomainen | ||
| Romukasojen takaa näkyi muutama tavaravaunu odottamassa kohtaloaan. | ||||
|
|
31.08.2005 21:43 | Otto Tuomainen | ||
| En onnistunut/ehtinyt näkemään sitä. Mutta ehkä Move tuli hakemaan T 2873:n jättämät 5 vaunua. | ||||
|
|
31.08.2005 21:38 | Sauli Vähäkoski | ||
| Kuvassa on jo luonnosta havaittavissa päättyvän pitkän kesän ja alkavan, odotetun syksyn merkkejä :) | ||||
|
|
31.08.2005 21:18 | Antti Busk | ||
| Ääh, yksikkö ja monikko menivät sekaisin... No, asian kyllä ymmärtää! =) | ||||
|
|
31.08.2005 21:17 | Antti Busk | ||
| Vaunu ovat kyllä todella vanhan mallinen. Mikä on littera ja milloin kyseinen vaunutyyppi on tullut liikenteeseen? | ||||
|
|
31.08.2005 21:11 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Tuollaisen kun laittaisi takapihalle - voisi naapurit olla katellisia että onpas hieno jouluk... ei kun opastin. ;) | ||||
|
|
31.08.2005 21:01 | Ilkka Hovi | ||
| Voisi olla hyvinkin pääkaupunkiseudulta, sillä vaunussa on loppuopastelevy ! Kuvan omistajaa ei ollut tarkoitus piilotella, koska erityisesti kysyttiin voidaanko auttaa. Kuva on alkujaan Tammisaaren Museosta, kuvan on ottanut se tammisaarelainen jeppe, joka kuvasi A4 vetureita Tammisaaressa. Ilmeisesti käynyt muuallakin. Kuvan koodi VL11.tif ( tiffi kait tiedosto, minun rompulla koko 8M ) |
||||
|
|
31.08.2005 21:01 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Näkyikös Veivari liikkeessä? | ||||
|
|
31.08.2005 20:55 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Kun nyt tarkemmin miettii niin Heinola on todella mukava paikka... ;) Varsinkin tuo taustalla näkyvä eräs hmm... rakennus... | ||||
|
|
31.08.2005 20:29 | Antti Busk | ||
| Tämä vaunu löytyy nykyään ilmeisesti Oulun vauhtipuistosta: https://vaunut.org/kuvasivu.php/15333.html | ||||
|
|
31.08.2005 20:21 | Antti Busk | ||
| Deeveri on 2656. | ||||
|
|
31.08.2005 19:54 | Petri Lehtonen | ||
| Tolpat uhkaavasti kenollaan :S | ||||
|
|
31.08.2005 19:31 | Jonne Reitti | ||
| Kerranki näin päin, yleensä se on valakko jota hinataan. Mutta kiva nähä näinki päin, valakko on komea veturi. | ||||
|
|
31.08.2005 18:45 | Juha Vuorinen | ||
| Itse olen miettinyt, että miksi RHK tarkastaa lippuja? Sehän on operaattorin ongelma, jos joku ei maksa lippuja. Jos vaan operaattorit tarkastais lippunsa itse ja RHK osoittaisi tarkastukseen käytettävät rahat johonkin muuhun, vaikka vähäliikenteisten ratojen kunnossapitoon! | ||||
|
|
31.08.2005 18:42 | Teemu Lokka | ||
| ehkä deeveri oli mukana sen takia jos valko olis hajonnu matkalla :D | ||||
|
|
31.08.2005 18:39 | Tunnus poistettu | ||
| Vai onko kenties Case:ja? | ||||
|
|
31.08.2005 18:13 | Miika Rissanen | ||
| kolmikerrosvaunu! | ||||
|
|
31.08.2005 18:03 | Pauli Kyllönen | ||
| mikäli Lassen kuvaan on uskominen niin se viittaisi että raide 1 on rempan alla eikä suinkaan raide 2. Olisit ottanut vielä kuvaan mukaan raidenumerot jostain pylväästä niin voisi tätä kuvaa paremmin tutkia ja sitten vasta tulkita ollaanko väärässä vaiko ei. Iisalmessa oli myös Raide 1 remontissa, mutta aikataulujen mukaan yksi juna käyttää vain Raidetta 1 lähtevien osalta entiä sit miten saapumisten kohdalla on. | ||||
|
|
31.08.2005 18:01 | Miika Rissanen | ||
| niin minäkin luulin pikkukuvan perusteella ! | ||||
|
|
31.08.2005 17:29 | Otto Tuomainen | ||
| Kyllä tämän samaksi paikaksi tunnistaa... Raiteisto itsessään on muuttunut hyvin vähän. | ||||
|
|
31.08.2005 17:04 | Tomi Lapinlampi | ||
| Aikataulu osoitteessa http://www.vr.fi/heo/aika/asemakohtaiset_kesakuu05/parikkala.pdf taas kertoo, että etelään ja pohjoiseen kuljetaan raiteilta 1 ja 3, länteen eli Savonlinnaan raiteelta 2. Ja tuohan siis kertoo normaalitilanteesta, jossa se kakkonenkin on käytössä. (Huomasinpa muuten senkin, että tässä kuvassa on sama Deeveri kuin tuossa Oton tuoreessa kuvassa Jyrängön sillalta) | ||||
|
|
31.08.2005 16:20 | Teppo Niemi | ||
| Vanhan Asema- ja junapalvelusohjesäännön mukaan kaikkien liput piti tarkastaa, kun juna lähtee - Suurelta risteysasemalta - Henkilökunnan vaihdon jälkeen. Myöhemmin vastaavan sisältöinen määräys oli liikenneosaston toimintaohjeissa. Eli Arton ja Paulin tapauksissa lienee kyse tällaisesta tapauksesta. Tällöin konduktöörille muodostuu mieleen kuva junasta. |
||||
|
|
31.08.2005 15:35 | Lari Åhman | ||
| Nyt on tämäkin periaatteessa historiaa: Sukevalle on asennettu sähköiset vaihteet, tosin vielä porakonekäyttöisenä, mutta tämä kampiasetinlaite on poistettu käytöstä. Tämähän tarkoittaa sitä että kammen käännöt ovat Sukevalla poissa :( | ||||
|
|
31.08.2005 15:33 | Lasse Härkönen | ||
| Mielestäni tuo raidenumerointi on mennyt tuolla ihan perinteisesti eli aseman edessä olisi raide 1. Ja tätä tukisi kuva joulukuulta 2003: http://lasseh.avaruus.net/rata/joulu2003/ic1ic6h743.jpg | ||||
|
|
31.08.2005 15:29 | Tomi Lapinlampi | ||
| Näin on menetelty varmaankin siitä lähtien kun aseman edessä oleva raide 2 meni remonttiin. Sepeliä siellä vaihdettiin ja jotain kaiveltiin, kiskojakin puuttui viime sunnuntaina kun kuvan otin. | ||||
|
|
31.08.2005 15:26 | Pauli Kyllönen | ||
| Nykyisin oon huomannu että joskus ottavat ja tarkastavat kaikkien liput Seinäjoella ei tosin aina. | ||||
|
|
31.08.2005 15:17 | Arto Papunen | ||
| Niin aika useasti Tampereelta lähtiessä, tarkastettiin kaikkien matkaliput. | ||||
|
|
31.08.2005 15:11 | Lasse Härkönen | ||
| Kaukoliikenteessä ei tarvita RHK:n tarkastajia niin usein koska konduktöörit huolehtivat varsin tehokkaasti siitä että jokaisella on lippu. Lähiliikenteessähän tuo tarkastustarve on suurempi erilaisesta matkustuskäytännöstä johtuen. | ||||
|
|
31.08.2005 14:49 | Arto Papunen | ||
| Mulle ei sattunu tarkastajia kertaakaan välille Jyväskylä-Parkano kun puoli vuotta intissä kävin, johtuneeko siitä, että käytin junaa lähinnä vain perjantai ja sunnuntai-iltaisin, jolloin tarkastajia ei pahemmin näy(?). Ainut kerta, jolloin tarkastaja iski oli muutama vuosi sitten IC52 ja Riihimäen jälkeen... |
||||
|
|
31.08.2005 14:42 | [Tunnus poistettu] | ||
| Eipä ole tuohon Vemppu pikajunaan merkitty kokoonpanoa. (Joskus kokoonpanot on merkitty hyvinkin tarkkaan). Tuona päivänä Toijalassa on merkitty ylös muutakin hauskaa. Esim. Pekka 1008 LP69:ssä, Dm4 1613 P 370:ssä, Tk3 821 vaihtotöissä, Hr12 2215 TK 1065:ssä, Tr1 1078 LT 2426:ssa jne. Niinkuin kaikki ehkä hyvin tiedämme? Viimeisen kerran Hv1:tä käytettiin (numeroltaan muuten 554, se Riihimäen muistomerkkikone) Turun ja Tampereen välisessä PIKAJUNASSA vielä yhden kerran tammikuussa 1967. | ||||