|
|
01.09.2005 20:33 | Ville Räihä | ||
| siis mitään tietoa | ||||
|
|
01.09.2005 20:32 | Ville Räihä | ||
| prkl! mihin aikaan tuo meni? ei taas ollut mitään tuollaisesta tilausajosta | ||||
|
|
01.09.2005 20:23 | [Tunnus poistettu] | ||
| Tällaiseltahan minä näytin eräänä kovana pakkaspäivänä palvellessani vielä suomalaisia isäntiä https://vaunut.org/kuvasivu.php/5534.html Loppuaikoina olin työssä, Joensuussa, Nurmeksessa, Lieksassa ja Savonlinnassa. Ai niin olihan täällä vielä potretti noista aivan viimeisistä ajoistani Savonlinnassa https://vaunut.org/kuvasivu.php/5902.html | ||||
|
|
01.09.2005 20:20 | Joona Kärkkäinen | ||
| Ärsyttävää että Venäjällä on lähes kaikissa tavaravaunissa tuollaiset telit. on kyllä silti K14:sia tarpeeks mutta ei onneksi liikaa. | ||||
|
|
01.09.2005 20:03 | Olli Keski-Rahkonen | ||
| Tätä on kysytty aiemmin jo pariinkin kertaan: https://vaunut.org/kuvasivu.php/9017.html | ||||
|
|
01.09.2005 19:59 | Anssi Manninen | ||
| Olisiko joku uuden mallinen Vgk? | ||||
|
|
01.09.2005 19:23 | Tomi Anttila | ||
| VR ostaa tarkastusmaksujärjestelmän RHK:lta, koska operaattori ei saa määrätä tarkastusmaksuja. Ainoastaan ns. viranomaistaho saa, kuten laki joukkoliikenteen tarkastusmaksuista (904/95) sekä siihen liittyvät asetukset määrittävät. | ||||
|
|
01.09.2005 19:20 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Ehkäpä jossakin kuvassa... | ||||
|
|
01.09.2005 19:01 | Tommi K Hakala | ||
| http://fi.msnusers.com/n8g0fho8020re4ek2n80dhqts3/kiskoillakulkenutta.msnw?albumlist=2 http://fi.msnusers.com/n8g0fho8020re4ek2n80dhqts3/kiskoillakulkenutta.msnw?Page=2 |
||||
|
|
01.09.2005 18:58 | Ville Rautiainen | ||
| Näissä maaleissa ja lumet ikkunanpielissä näyttää jumalattoman kylmältä kapistukselta. hrr... | ||||
|
|
01.09.2005 18:55 | Ville Rautiainen | ||
| Kyllä tämä on P972. Hahaa! Etpä ole saanut kunnon kuvaa minusta. En mene takuuseen, mutta taidan olla tuossa keikkumassa lätän etupään oviaukossa. :) | ||||
|
|
01.09.2005 18:24 | Jukka Markkanen | ||
| =) | ||||
|
|
01.09.2005 18:21 | Jukka Markkanen | ||
| 3013 on sitä keskimallia.. | ||||
|
|
01.09.2005 18:11 | Jussi Kortman | ||
| Onkohan postivaunu P 9936 ollut koskaan Porvoon liikenteessä käytössä? | ||||
|
|
01.09.2005 16:39 | Lari Åhman | ||
| No ainakin tässä vähän aikaa sitte tää proto matkasi hinauksessa kohti Oulua ( https://vaunut.org/kuvasivu.php/16054 ) ja ilmeisesti odottaa siellä edelleen sitä uutta ahdinta. Jos ne sen siihen saavat asennettua niin eiköhän tätä vielä aktiiviajossa nähdä... | ||||
|
|
01.09.2005 16:37 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Niin, tässäkin on varmasti itseään tukevasti niskasta kiinni pitäen tultu tutulle asemalle, tutun ja arkisen liikenteen pariin, kärsitty vilua ja sormien kohmettumista jalustan kanssa. Tuloksena taas meille nautinnollisia hetkiä koneen äärellä, kiitos siitä! | ||||
|
|
01.09.2005 16:31 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Onhan tuon 2802:n liikkeistä näkynyt täällä kuvia. Vaikka 4142:lla onkin uusaktivismin aika, enää se ei ole kaupallisessa liikenteessä, jota lausahduksella tarkoitin. Olisi muuten hauskaa, jos tänne ilmestyisi kuva iloselta (?) 1980-luvulta, jossa samat koneet olisivat! | ||||
|
|
01.09.2005 16:22 | Nikolas Peippo | ||
| Ehdottomasti tämän sivuston parhaat talvikuvat!! | ||||
|
|
01.09.2005 16:05 | Jouni Hytönen | ||
| Kyllähän protot liikkuivat usein junaparissa P101/106 Tampere-Pieksämäki-Tampere, eli nämä yksiköt ovat hyvinkin voineet osua samaan kuvaan vaikkapa Jyväskylässä tai Pieksämäellä. Muistan kyllä, että tämä 4142 oli etenkin loppuaikana sitkeästi Raumalla, sitä näki Jyväskylässä verraten harvoin. | ||||
|
|
01.09.2005 15:48 | Miika Rissanen | ||
| sekä valko- että punavalot päällä? hämmentävää :S | ||||
|
|
01.09.2005 15:46 | Pauli Kyllönen | ||
| Mikäs juna tuossa vasemmalla vilahtaa ohitse? | ||||
|
|
01.09.2005 15:43 | |||
| Tainnut tulla 3013:lla kiire töihin lähtiessä, kun ei ole kerennyt meikata...jäänyt ripsivärit ja silmänympärysvoiteet laittamatta :D | ||||
|
|
01.09.2005 15:37 | Eero Heinonen | ||
| Upea kuvasarja. | ||||
|
|
01.09.2005 15:34 | Olli Keski-Rahkonen | ||
| Eikös tän 2802:n aktiiviaika jatku yhä? | ||||
|
|
01.09.2005 15:21 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Noin, nyt sekin on korjattu. Tulipa muuten mieleen, että kyseinen Proto-Vaalee oli mahdollista kuvata aktiiviaikanaankin lättien kanssa. Tuskin kuitenkaan tämän 4142:n kanssa, joka oli Pieksämäen kirjoilla. | ||||
|
|
01.09.2005 15:13 | Joona Kärkkäinen | ||
| miltä asemalta? | ||||
|
|
01.09.2005 15:03 | Miika Rissanen | ||
| kyllä | ||||
|
|
01.09.2005 15:02 | Miika Rissanen | ||
| mutta onkos kellojen viisarit ylhäällä vai alhaalla, vai onko kellotaulut tulessa? | ||||
|
|
01.09.2005 15:01 | Miika Rissanen | ||
| awh, samassa kuvassa alsti, sami kokeiluvärityksellä, helsingin asema ilman katosta ja postitalo.... | ||||
|
|
01.09.2005 14:59 | Miika Rissanen | ||
| albiinosusi | ||||
|
|
01.09.2005 14:33 | Torbjörn Sandell | ||
| Korjataan nyt vielä sen verran, että P 972 kulkee Ol-Ilm... :) | ||||
|
|
01.09.2005 14:18 | Tuukka Ryyppö | ||
| Tuo junahan levitoi :) | ||||
|
|
01.09.2005 14:14 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Näissä talvi-iltatunnelma kuvissa on sanoinkuvaamattoman mahtava tunnelma... :) Näitä vaan lisää. | ||||
|
|
01.09.2005 14:07 | Timo Palokangas | ||
| Tästähän vilistää 10.9 lättä ohi matkalla Jyväskylästä Ähtäriin. Mutta millä aikataululla? | ||||
|
|
01.09.2005 13:56 | Jorma Rauhala | ||
| Keuruulla ei ole muita raiteita kuin mitä kuvassa näkyy. Keuruun ja Alavuden asemien vaihteet kääntyvät vain paikallisesti paikan päällä. "Radio-ohjaaja" ei niitä pysty Seinäjoelta kääntelemään. | ||||
|
|
01.09.2005 13:52 | Pyry Entonen | ||
| Kaikki sivuraiteet on purettu jo kauan sitten paitsi nuo jotka näkyy kuvassa. | ||||
|
|
01.09.2005 13:38 | [Tunnus poistettu] | ||
| Onko Keuruulla vielä Tiwi? Oy:n sivuraide? Otavan kirjapainon raidehan purettiin jo aikaa sitten. Luulisi että paperinkuljetus kirjapainoon rautateitse olisi järkevää, ei ehkä niinkään kirjojen. | ||||
|
|
01.09.2005 13:20 | Pauli Kyllönen | ||
| Jos kerran suoran pääkulkutie pitää olla raide 1 niin saas nähdä käykö sama homma Oulussa, jossa on myös raide 1 aseman vieressä ja raiteet 2-3 sitten. Oulussa on tällä hetkellä raide 2 se suorin ainaki pohjoisesta tultaessa, tosin 3 taas on suorin etelästä tultaessa. | ||||
|
|
01.09.2005 13:10 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Ilmeisesti vaatii, koska siellä ei ole ollut junakohtauksia, vaikka liikenne nyt kesän ajan on ollut varsin vilkasta. Mutta onkohan suunnitelmissakaan muuttaa tämä kauko-ohjatuksi? | ||||
|
|
01.09.2005 13:05 | Timo Palokangas | ||
| Eikös Keuruun saaminen kohtauspaiksi vaadi "miehityksen"? | ||||
|
|
01.09.2005 12:43 | Teppo Niemi | ||
| Kyllä nelosraide on purettu Keuruulta jo 1990-luvulla, muistaakseni samassa yhteydessä kun ratapihaa muutenkin kunnostettiin. | ||||
|
|
01.09.2005 12:26 | Jorma Rauhala | ||
| Kasimir: Hietalahden oma ratikkalinja oli tuolloinkin kuutonen, mutta kun nyt on vappu ja marssit kaupungilla, kymppi ei kulkenut omaa reittiään Kallioon Linjoille. Sosiaalidemokraatit kokoontuivat mielenosoitusmarssia ennen Hakaniementorille ja kommunistit sekä kansandemokraatit Senaatintorille. SDP marssi keskustan kautta Töölöön (Mäntymäelle) ja SKP+SKDL keskustan kautta Hakaniementorille. Poikkeusreittejä oli paljon ja liikenteenohjaus valvoi, etteivät nuo eripuraiset ryhmät törmänneet toisiinsa :) | ||||
|
|
01.09.2005 12:13 | Jouni Hytönen | ||
| On näemmä tavuviivat osattu unohtaa jo tuolloin. :-/ | ||||
|
|
01.09.2005 12:10 | Jouni Hytönen | ||
| Äh, ennenkuin joku ehtii tähänkin jotenkin puuttua, vakuutan tietäväni, ettei noissa langoissa tietenkään vielä jännitettä ole. ;) Ähäkutti! | ||||
|
|
01.09.2005 12:09 | Jouni Hytönen | ||
| Mielenkiintoista, että kolmosraiteelta on lähtöopastin, mutta ei sähköjä. | ||||
|
|
01.09.2005 12:06 | Tomi Lapinlampi | ||
| Lahdessahan on myös nyt ratapiharemontin aikaan melkoinen härdelli ja raidenumeroinnille voi vielä sielläkin tapahtua jänniä asioita kun nykyisten raiteiden 1 ja 2 itäpuolelle valmistuu uusi laituri. Vaiko eikö? | ||||
|
|
01.09.2005 11:38 | Otto Vesterinen | ||
| Onko Keuruun nelosraide purettu vai jääkö se vain muuten ulos kuva-alalta? | ||||
|
|
01.09.2005 11:36 | Otto Vesterinen | ||
| Meneekös tuota siltaa pitkin vielä myös kevyen liikenteen väylä/ kävelytie. Joskus vuonna 1990 tuli sitä pitkin käveltyä. | ||||
|
|
01.09.2005 11:34 | Otto Vesterinen | ||
| Joo, liikennepaikan suorimman raiteen kuuluu olla numeroltaan ykkönen. Näin menee sääntö, mutta kyllä tuo käytäntö monelle tavalliselle matkustajalle naurun tai ihmetyksen tuottaa. | ||||
|
|
01.09.2005 10:57 | Petri Koskela | ||
| Katsastamatta on laite ainakin jäänyt jos ison valkean kilven alimmaista osaa oikein tulkitsen. Tarvitsisiko Sveitsiin rekisteröity koje oikeastaan CE-merkkiä? | ||||
|
|
01.09.2005 10:04 | Ville Saarelainen | ||
| Ei liene vaikea arvata VR:n haluukkuustasoa Ukin paikkuajosta. Mutta ehkä sitten joskus muun operaattorin toimesta, kun henkilöliikenne avautuu kilpailulle. | ||||