|
|
27.08.2005 13:57 | Risto Hirvonen | ||
| Niin tämä kuva on Pieksämäeltä vieläkin joten "ruotsinlaiva"ei kyllä kuvaan kuulu...ei mitenkään!!! | ||||
|
|
27.08.2005 13:49 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Sitten voipi kysyä miksi siinä edes on ikkunat.. :D | ||||
|
|
27.08.2005 13:28 | Jonne Reitti | ||
| Ikkunat myös takaavat yksityisyyden. Kaikki vangit eivät mielellään näytä naamaansa julkisesti, paitsi että nuo ikkunat estävät vankeja katselemasta ulos, ne myös estävät uteliaita ihmisiä tuijottamasta sisään. | ||||
|
|
27.08.2005 13:22 | Pasi Kokkonen | ||
| Korjataan tuota omaa sen verran, että yläreuna = kuvan alalaita :) | ||||
|
|
27.08.2005 13:20 | Olli Keski-Rahkonen | ||
| Vaunu ei ole Uact, eikä tässä ehkä ihan aluskehyksestäkään voida puhua. | ||||
|
|
27.08.2005 13:11 | Tero Korkeakoski | ||
| Myös minä veikkaan kyseessä olevan Uact -vaunun alusta... | ||||
|
|
27.08.2005 13:06 | Juha Vuorinen | ||
| vaunun aluskehys ja jarrusylinteri. Sanoisin, että kuva on otettu Hämeenlinnassa. :) | ||||
|
|
27.08.2005 12:33 | Pasi Kokkonen | ||
| Äkkiseltään sanoisin jonkun vaunun alustaksi. Yläreunasta pilkistää puskinpalkki ja kytkimen kiinnitys tuossa mutikassa? | ||||
|
|
27.08.2005 12:16 | Teemu Sirkiä | ||
| Jos joku ei vielä tiedä, mikä on tämä Julia, josta 6nen puhui, niin käykääpä katsomassa http://koti.mbnet.fi/hyundai/julia/ ja liittykkää joukkoon. | ||||
|
|
27.08.2005 12:12 | Miika Rissanen | ||
| kyllä laskemisen takia voisi lopettaa työnteon, mutta jos pitäis valita mallun ja duunin välillä, niin mieluummin ottaisin duunin ;) | ||||
|
|
27.08.2005 12:11 | Olli Keski-Rahkonen | ||
| Rovaniemihän tämä tosiaan on kuten lähes kaikki tiesivätkin. :) Päädyssä oleva ikkuna on konduktööriä varten; tähystäminen voisi muuten olla hankalahkoa kun vaunun päädyssä ei ole edes astinlautoja. Ihan oma mielipiteeni tuohon vankihyttien ikkuna-asiaan on se, että vankilaan on tultu kärsimään rangaistusta eikä katselemaan maisemia. | ||||
|
|
27.08.2005 12:03 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Tää ei kyllä mun mielestä näytä Rovaniemeltä, mutta en keksi muutakaan. Tuossa päädyssä olisi kiva näköalapaikka, jos tuo ikkuna, mistä näkee läpi on vankihytin ikkuna. Minkähän takia lähes kaikki ikkunat on peitetty? Pitääkö kriminaaleja rangaista niin, että edes junamatkalla ei saa katsella maisemia? | ||||
|
|
27.08.2005 12:02 | Miika Rissanen | ||
| syksy on tullut, koppa on kiinni :] | ||||
|
|
27.08.2005 10:56 | Otto Vesterinen | ||
| Ja lisätään vielä ko -liite tuohon liikkui sanan perään.:) | ||||
|
|
27.08.2005 10:52 | Otto Vesterinen | ||
| Minun silmiin näyttäisi, että tuolla kauempana olisi peräti ruotsinlaiva, eli varhaisin mahdollinen kuvausvuosi olisi siinä tapauksessa 1965. Liikkui 2700-sarjalaisia 60-luvulla noilla suunnin? | ||||
|
|
27.08.2005 10:31 | Ari Palin | ||
| Taisin erehtyä tuossa, kun kysyin P 831:n makuuvaunujen reitistä. Ilmeisesti Helsingin kautta kiertänyt juna olikin klo 21.05 lähtenyt P 835. Eli tarkoitin, missä junassa P 835:ssä olleet makuuvaunut menivät Tampereelta eteenpäin. Odottiko P 69 niitä Tampereella vai menivätkö ne omana junanaan Rovaniemelle? Vai kuljetettiinko P 835:nkin matkustajat busseilla Tampereelle P 69:lle? | ||||
|
|
27.08.2005 09:42 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Onpa hienompi toi vanhempi asema kuin se nykyinen työmaaparakkia muistuttava hökkeli. ;) | ||||
|
|
27.08.2005 09:17 | Pauli Kyllönen | ||
| eiköhän se taida olla samassa kohtaa ja sama veturihan on kuvassa muutenki kyseessä ;) | ||||
|
|
27.08.2005 08:37 | Jukka Voudinmäki | ||
| Tältä näyttää (yksi?) Heinolan entinen asema: http://mikavahalassila.tripod.com/asemat/index.album?i=32&s=1 Junat-lehti 1991-4 kertoo, että tämä olisi alkuperäinen asema (kuvat v. 1932 ja 1966) ja samassa artikkelissa mainitaan, että vanha asema paloi kesäkuusssa 1988. Timo Louhikarin kirja "Matkaopas rautateille" kertoo: "...suurehko asemarakennus paloi 1968...". Minusta tässä on vähän ristiriitaa tai sitten olen ymmärtänyt lukemani ihan väärin. Osaako joku heinolalainen tai asiaa paremmin tunteva selittää, miten asia oikeasti on? Onko asemia ollut 2 vai 3, jos ei oteta laskuun tuota MarkoA:n mainitsemaa toista parakkia? | ||||
|
|
27.08.2005 08:26 | Janne Vieri | ||
| Heh, näin muutaman vuoden Oulussa asuneena en kyllä olisi tunnistanut samaksi paikaksi. Onko tämä samasta kohtaa, missä vielä vuosi pari sitten kökötti höyryveturi omalla, eristetyllä raiteenpätkällään? | ||||
|
|
27.08.2005 07:12 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Laitatko kuvan tänne jos löydät sen? ;) | ||||
|
|
27.08.2005 01:24 | Ilari Eskelinen | ||
| Joulukuussa on tarkoitus lähteä Kuubaan etsimään Dm11. | ||||
|
|
27.08.2005 01:24 | Tero Korkeakoski | ||
| Tässä kun ei ole kuin yksi ovi niin luonnollisesti siirtokatevaunu oli parempi ratkaisu. Tämäkin taitaa vieläkin viettää eläkepäiviä virkatarvevaununa. | ||||
|
|
27.08.2005 00:42 | Miika Rissanen | ||
| hehhe, mainiota pikku sarkasmia, ja todella tyylikkäästi piirrettyjä nämä! | ||||
|
|
27.08.2005 00:39 | Miika Rissanen | ||
| no nyt toimii, on kaunis pönttö :) | ||||
|
|
27.08.2005 00:37 | Miika Rissanen | ||
| keidas on kasvanut erämaahan o/ | ||||
|
|
27.08.2005 00:15 | Jonne Reitti | ||
| Eipä oo ennen tullu vastaan tollanen valo "järjestely", valonheittimet päällä, mutta puskinvalot sammuksissa. | ||||
|
|
26.08.2005 23:22 | Reijo Salminen | ||
| Siis alkuperäinen ei kärähtänytkään jonkun henkilöliikenteen lopettamiseen suivaantuneen mielenpurkaukseen. Vaikka tuolla tuli 70-80 luvun taitteessa liikuttua paljonkin, ei ole mitään muistikuvaa vanhasta asemasta. | ||||
|
|
26.08.2005 23:18 | Antti Busk | ||
| Viihtyisän näköinen vaunu... Not! | ||||
|
|
26.08.2005 23:11 | Lari Åhman | ||
| KooPee, ettei vaan olisi Vempu tuolla vaunujen edessä? Jos tämä on 60-luvun alusta niin eikö se silloin voisi olla mahdollista..? | ||||
|
|
26.08.2005 22:49 | Miika Rissanen | ||
| toinen ääni tuolle^ | ||||
|
|
26.08.2005 22:43 | Kimmo Pyrhönen | ||
| 60-lukuahan tässä mennään. Kuvassa on teräsvaunuja ja taitaa olla deeveri niiden kanssa. Teräsvaunut tuovat vuodeksi 1961, deeveri(t) 1963... | ||||
|
|
26.08.2005 22:31 | |||
| Joo, ko. elokuvahan oli "Klaani - tarina sammakoitten suvusta" ja elokuvassa kiskokulkineista oli esillä ei ainoastaan Nom-vaunu, vaan myös Dr12 Porin pikajunan keulula sekä Dv15. | ||||
|
|
26.08.2005 22:28 | Marko Anttila | ||
| Siis Heinolassahan on kaksi parakkirakennusta vierekkäin vain pari metriä välissä. Lienevätkö sitten molemmat asemarakennusta/-rakennuksia (eli on jopa 2 asemarakennusta?). | ||||
|
|
26.08.2005 22:27 | Jukka Voudinmäki | ||
| Porukkaa on kuin erään ranskalaisvalmisteisen automerkin korjaamolla ja ratapihakin näyttää todella ahtaalta. | ||||
|
|
26.08.2005 22:26 | Risto Hirvonen | ||
| Tänä päivänä Pieksämäen asema on hiljaisempi..paljon.-60-80 luvulla riitti vielä matkustajia Savonlinnankin suuntaan.Nykyään rata on kai vain tavaraliikenteelle sallittu? | ||||
|
|
26.08.2005 22:17 | Lasse Härkönen | ||
| Itse asiassa junamatkojen ja hlö-kilometrien määrä on vuosien saatossa kasvanut. Mutta liikkuminen on muutenkin yleistynyt joten junan %-osuus kaikista matkoista on tainnut vähentyä. Historiakatsaus rautatietilaston sivulla 44: http://www.rhk.fi/tutkimus/srt05.pdf | ||||
|
|
26.08.2005 22:09 | Jarkko Rokka | ||
| Kappas, olet sitten kuvannut minut! ;) | ||||
|
|
26.08.2005 21:58 | Esko Peranto | ||
| Sori S-vika yksi likaa | ||||
|
|
26.08.2005 21:58 | Esko Peranto | ||
| Tulihan tuo vaunu pitkäperjantaina ikuistettua.Laatassa seuraava teksti.SSalon sähkö ja konetehdas 1933.Koep.1 kg/sm2 V=16 m#. | ||||
|
|
26.08.2005 21:48 | Lari Åhman | ||
| Muuta en osaa sanoa tähän, muutakuin että väkeä on ainakin riittänyt junan täydeltä, toista on nykyään kun "kaikki" ajavat omilla kotteroillaan... :) | ||||
|
|
26.08.2005 21:45 | Jouni Ijäs | ||
| Oikeastaan tälläainen kuva sopisi vaikka tuonne luontokuvienkin puolelle.. Suomen leveysasteilla ei ole liikaa tällaista: pimeetä, lämmintä, kuutamo ja kuitenkin vielä kesä.. Tätä todellakin kelpaa katsella pitempääkin. | ||||
|
|
26.08.2005 21:45 | Lari Åhman | ||
| Joo, ei valu öljyä kansien välistä eikä mistään muustakaan välistä :) Tai mistäs minä tiedän... :P | ||||
|
|
26.08.2005 21:30 | Jukka P. T. Ruuskanen | ||
| Muuttuuko vaihdekujat olennaisesti vai onko raiteita tarkoitus pidentää kun ratapihalle joudutaan louhimaan lisää tilaa? Ratapölkkyvaunukin on eristetty Petäisenniskan raiteelle. Paperilakon aikaanhan sillalla seisoi Sim(n-t) vaunuja. | ||||
|
|
26.08.2005 21:24 | Olli Keski-Rahkonen | ||
| Risukasa: juurikin näin. | ||||
|
|
26.08.2005 21:23 | Olli Keski-Rahkonen | ||
| Saalasti, Kirkkonummi. | ||||
|
|
26.08.2005 21:22 | Tommi K Hakala | ||
| Kenen valmistamia nämä on? | ||||
|
|
26.08.2005 21:22 | Miika Rissanen | ||
| "pöllö sanoo keekooässäs" sanoin minä mtv3:n tunnuksesta pienenä, ilosena. mitenkäs tämä keekooässäs on suruinen? | ||||
|
|
26.08.2005 21:21 | Simo Toikkanen | ||
| Kyllä, näin on. Kun veturi on ajettu kumipyörillä raiteelle, teräspyörät ovat laskettaessa oikealla kohdalla. Kumipyörien on oikeastaan pakko olla toteutettu juuri noin, koska kuljettajan on muuten melko mahdoton kohdistaa veturia kiskoille oikein. Kumipyörien käyttö helpottaa vaihtotöitä kummasti, kun ei tarvitse kiertää vaihteiden kautta raidetta vaihtaakseen. Valitettavasti veturin tätä ominaisuutta käytetään melko harvoin. | ||||
|
|
26.08.2005 21:18 | Miika Rissanen | ||
| tätä on puunattu huolella :) | ||||
|
|
26.08.2005 21:16 | Miika Rissanen | ||
| tuotahan varmaankin ohjataan pyörien pyörimisnopeutta säätämällä? | ||||