Kommenttihaku


Kirjoittaja:



Haettava teksti:



Kommentin sijainti:



Kaikki ehdot
Mikä tahansa ehdoista

Kaikki kommentit / Hakutulokset


kuva 28.08.2005 12:23 [Tunnus poistettu]  
  Onpas vähän sumuinen kuva, vai onko mulla noin paha krapula :)? Zoomaus ei ehkä ole oikein kohdallaan tässä kuvassa.
kuva 28.08.2005 12:21 [Tunnus poistettu]  
  On tosiaan mahtava tilannekuva, harvemmmin näkee kuvissa puun kaatuvan ja vielä harvemmin on kuvia joissa se kaatuu radalle :).
kuva 28.08.2005 12:18 [Tunnus poistettu]  
  Kuvaa ei ole, mutta rautatieaiheisessa dokumenttielokuvassa "Lokomotiivi" vuodelta 1986 on vielä nähtävissä tämä 1988 palanut asemarakennus.
kuva 28.08.2005 12:09 Marko Anttila  
  Jonkinmoinen varastokuva tuli otettua, https://vaunut.org/kuvasivu.php/16240.html, mutta minusta se näyttää aika pieneltä tanssipaikaksi.
kuva 28.08.2005 10:33 Olli Keski-Rahkonen  
  Eero ja Perttu löivät vastauksen lopullisesti lukkoon, kysessähän on tosiaan Osb:n telirakenne päältä päin katsottuna. Kuvan alareunassa oleva iso mutteri on vetolaitteen kiinnitys. Kuvan yläreunassa näkyvä palkki siirtää kuorman tästä kahta teliä yhdistävästä rungosta itse teliin.
kuva 28.08.2005 09:10 Jukka Voudinmäki  
  En hämääntynyt MarkoA:n kommentista, mutta tuo Junat-lehden artikkeli yhdessä Matkaopas rautateille -kirjan tekstin kanssa jättää ilmaan monta kysymystä, joita edellä jo vähän heittelinkin.
kuva 28.08.2005 08:03 Valtteri Keski-Säntti  
  Kysyntää on! ;)
kuva 28.08.2005 07:58 Pasi Hölttä  
  Minulla on jonkinlaiset kuvat sekä varastosta että vyörytyslavasta, voisin skannailla ne joskus tänne, jos on kysyntää.
kuva 28.08.2005 02:17 Kari Paavola  
  Toivottavasti mahdollisimman pian, sitten voisin harkita matkaa Kouvolan suuntaan junallakin.
kuva 28.08.2005 01:01 Reijo Salminen  
  Et sattunut ottamaan kuvaa tästä oikealle sijoittuvasta varastorakennuksesta, siellä on nykyään ihan uutta toimintaa - pitävät siellä tansseja. Siitäkin oikealle on sitten varmaankin vyörytyslaitoksen jämät, kiskotkin on alkuperäistä vuoden 1928 valmistetta.
kuva 28.08.2005 00:52 Reijo Salminen  
  Turistien tamppaamisella ei valitettavasti saa aikaan kuin loisvirtaa, mutta tampesterin teekkarit on tehneet näihin imumuuntajiin uuden kytkennän, jolla jopa pendoliinojenkin pitäisi kulkea aikataulujen mukaisesti.
kuva 28.08.2005 00:38 Tero Korkeakoski  
  Ei ihan lauantaipäivän ainoa, koska puoliltaöin pe-la yöllä lähtee toinen.
kuva 28.08.2005 00:08 Marko Anttila  
  Kommenttini taisi hämätä Reijoa ja Jukkaa: kyllä uskon että asemarakennus todellakin paloi 1980-luvulla. Lähinnä ihmettelin vain kun kaksi samanlaista parakkia on istutettu vierekkäin aivan kuin olisi "kaksoisasemarakennus". Toivottavasti kuvani, https://vaunut.org/kuvasivu.php/16237.html, havainnollistaa aiempaa kommenttiani.
kuva 28.08.2005 00:05 Teemu Lokka  
  Väistä näkyy taas linja-auto asema :D
kuva 28.08.2005 00:00 Marko Anttila  
  Jahas, tuo linkki kuvatekstissä ei siis toiminutkaan, joten tässä se uudestaan https://vaunut.org/kuvasivu.php/502.html
kuva 27.08.2005 23:44 Miika Rissanen  
  turistit tamppaa näköalatasanteella ympyrää. joskus laiskojen kävelijöiden takia pendoliinot myöhästelee.
kuva 27.08.2005 22:49 Jaakko Hujanen  
  Siis tällä työkoneella ei ole mitään tekemistä tuon hiekkakasan kanssa. Tämä kuva on otettu läheltä tasoristeystä ja sen kohtalo on vielä avoin. Rata kestää jo nyt todella kovia nopeuksia,sillä kiskot vaihdettiin. 140 km/h ei tuo välttämättä tarvetta poistaa tasoristeystä, mutta ainahan on turvallisempaa ilman.
kuva 27.08.2005 22:45 Jaakko Hujanen  
  Tulipa kirjoitettua nimi alle ja hyväksyttyä tämä työmaa maanomistajan puolesta. Hyvin teki VR-rata työnsä ja loppuun asti. Suuret kiitokset VR:n vastaavalle työnjohtalle. Aikas pehmoista hiekkaa näyttävät tuovan sähköradan pylväille. Kaipa ne kestää vesisateen huuhdontaa.. Elnet?
kuva 27.08.2005 22:41 Jaakko Hujanen  
  Rautatíet saavat virran Näsinneulan pyörivästä ravintelista, koska siihen on asennettu dynamo. Kaikki virta pitää ottaa talteen.
kuva 27.08.2005 22:26 Mikko Martimo  
  Ahaa, eli siis toisessa kuvassa puu ei ole vielä kaatunut kokonaan, ts. puu oli liikkeessä!
kuva 27.08.2005 22:24 Mikko Martimo  
  Ohho! Onko tuo puu liikkeessä?!
kuva 27.08.2005 21:39 Kasimir Kärkkäinen  
  Not 4lk. Nom 3lk. pikurit, pendot ja IC:t 2lk. IC:t ja pendot 1lk. tarkoitan Businesslk.
kuva 27.08.2005 21:33 Kasimir Kärkkäinen  
  Ja tuskin noista ikkunoista kukaan mahtuu läpi.
kuva 27.08.2005 21:20 Jukka Kolppanen  
  Mainioita kuvia molemmat..tosin näitä ei välttämättä halua katsella kanuuna-aamuna, sen verran pyörryttävä tunnelma ;)
kuva 27.08.2005 21:18 Valtteri Keski-Säntti  
  Aa, jopas huomasin! ;)
kuva 27.08.2005 21:17 Valtteri Keski-Säntti  
  Öö... Mikäs tässä ei ole kunnossa..?
kuva 27.08.2005 20:55 Perttu Karttunen  
  Enpäs osaa sanoa mutta villi ja varmaan ihan sivuraiteelle menevä veikkaus: lasihiekkaa.. Kun nykyisin näitä on BSvs:nä veturihiekkavaununa :) Ja sementti lienee ollut toinen mahdollinen kuljetettava
kuva 27.08.2005 20:50 Eero Heinonen  
  Vaunustossa lienee EFiti, ehkä 2-3 Ein, Eip ja voisiko olla ihan ravintola? Ei kai? Toki varmaan rööki on, eli voisiko olla sitten Eip+Ei(t)=Eipt? Ja vielä kysymysten pariin päästyäni pitää kysäistä, että huoltokierrätetäänkö vaunusto Helsingissä vai Turussa? Jos Helsingissä, niin pitääkö voida päätellä, että IC9:ssä olisi 209/204:n aikana joka sunnuntai sinisiä? Johan tuli litania...:)
kuva 27.08.2005 20:44 Eero Heinonen  
  Hmm, junakokoonpano on omalaatuinen, 1.lk + ravinteli + rööki + konnari, liekkö edes enempää vaunuja? Ainakin elukka puuttuu, liekkö vaan portaali edessä? Oliko tuommoinen sitten normaali käytäntö?
kuva 27.08.2005 20:43 [Tunnus poistettu]  
  P 209/P 204 ajetaan sinisellä kalustolla. 4.9. IC 9:ssä on sinisiä vaunuja Joensuuhun ja IC-runko jää Parikkalaan.
kuva 27.08.2005 20:36 [Tunnus poistettu]  
  Mitä näissä kuljetettiin? Muistan nähneeni näitä usein Sl:ssa ja olisiko ollut Silvolassakin.
kuva 27.08.2005 20:34 Perttu Karttunen  
  Tuollainen tosin Kontiolahden ilmaisintaulu on tällä hetkellä Volvon suksiboksin katolla odottamassa outokumpuun pääsyä :)
kuva 27.08.2005 20:32 [Tunnus poistettu]  
  Tuttu vaunu tämäkin, seisoi pitkään Sl:ssa, tietääkö kukaan viimeisestä käytöstä?
kuva 27.08.2005 20:31 Perttu Karttunen  
  Osb´:n toi Ose:n teli kai tässä ihan selkeesti o
kuva 27.08.2005 20:29 [Tunnus poistettu]  
  Kävin itsekin tuona kesänä Hangossa katselemassa näitä vaunuja, oli melkoisen paljon mm. viimeinen Ei 22800. Samaan aikaan paikalla oli parikin kuvaajaa, pvm. ei ollut kylläkään tämä. Tietääkö joku mikä raiteisto tämä oli?
kuva 27.08.2005 20:10 Eero Heinonen  
  HMVY:n Porkkanoista toinen on tosiaan tynkä, eli vain veto-veto, toisella on CEiv välissä.
kuva 27.08.2005 20:06 Eero Heinonen  
  Uusimpien tietojen mukaan Sl-Par-väli alkaisi vasta "ensi kesällä", mutta tiedä häntä.
kuva 27.08.2005 20:02 Eero Heinonen  
  Voi kun se olisi noin yksinkertaista... Ainakaan Sm1:ssä ei ole diginäytöt kuin toisessa vaunussa, ja onkohan siinäkään koko matkalla... Sitä paitsi edelleen junissa on myös kiintein tarroin merkkejä lipunmyynnistä.
kuva 27.08.2005 19:28 Eero Heinonen  
  Ja tämähän löytyy selvästi vanhemman polven suurkuormavaunusta.
kuva 27.08.2005 19:05 Eero Heinonen  
  Tuossa kumipyörä-systeemissä on kuulemma ainakin yksi mutta, se vaatii ilmeisesti asfaltin tai jonkin muun, kovan ja tasaisen alustan. Näin ollen esim Hyvinkään konepajalla tuli nopeammaksi ajaa jopa tällä vaihteen kautta.
kuva 27.08.2005 18:57 Juho Haapala  
  Ja näin 16 vuotta Oulussa asuneena en tosiaankaan tunnistais paikkaa!
kuva 27.08.2005 18:32 Juhana Hietaranta  
  No tässä kyllä on melko harvinainen tilannekuva!
kuva 27.08.2005 18:30 Jonne Reitti  
  Ruotsinlaiva nimittely johtuu 27xx-sarjan muhkeammasta, hieman ruotsinlaivojen tyylisestä pakoputkesta (tai piipusta).
kuva 27.08.2005 18:24 Risto Hirvonen  
  Anteeksi tietämättömyyteni...olen savosta tätä nykyä Helsingissä mut enpä ole kuullu moista nimitystä!!
kuva 27.08.2005 16:11  
  Hirvonen Risto: Ruotsinlaiva = 27-sarjan Dv12.
kuva 27.08.2005 15:57 Tunnus poistettu  
  Olisiko jonkun tavaravaunun jarrumäntä?
kuva 27.08.2005 14:17 Jonne Reitti  
  Tuohan ne valoa, ei tartte kallista sähköä tuhlata niin paljon. Meinasin myös sanoa että toimivat varmaan jonkinsortin hätäuloskäynteinä, mutta sitte ajattelin vähän tarkemmin, ei taia noista makuuhyteista ikkunavasaraa löytyä.
kuva 27.08.2005 13:57 Risto Hirvonen  
  Niin tämä kuva on Pieksämäeltä vieläkin joten "ruotsinlaiva"ei kyllä kuvaan kuulu...ei mitenkään!!!
kuva 27.08.2005 13:49 Valtteri Keski-Säntti  
  Sitten voipi kysyä miksi siinä edes on ikkunat.. :D
kuva 27.08.2005 13:28 Jonne Reitti  
  Ikkunat myös takaavat yksityisyyden. Kaikki vangit eivät mielellään näytä naamaansa julkisesti, paitsi että nuo ikkunat estävät vankeja katselemasta ulos, ne myös estävät uteliaita ihmisiä tuijottamasta sisään.
kuva 27.08.2005 13:22 Pasi Kokkonen  
  Korjataan tuota omaa sen verran, että yläreuna = kuvan alalaita :)