Kommenttihaku


Kirjoittaja:



Haettava teksti:



Kommentin sijainti:



Kaikki ehdot
Mikä tahansa ehdoista

Kaikki kommentit / Hakutulokset


kuva 26.08.2005 21:22 Tommi K Hakala  
  Kenen valmistamia nämä on?
kuva 26.08.2005 21:22 Miika Rissanen  
  "pöllö sanoo keekooässäs" sanoin minä mtv3:n tunnuksesta pienenä, ilosena. mitenkäs tämä keekooässäs on suruinen?
kuva 26.08.2005 21:21 Simo Toikkanen  
  Kyllä, näin on. Kun veturi on ajettu kumipyörillä raiteelle, teräspyörät ovat laskettaessa oikealla kohdalla. Kumipyörien on oikeastaan pakko olla toteutettu juuri noin, koska kuljettajan on muuten melko mahdoton kohdistaa veturia kiskoille oikein. Kumipyörien käyttö helpottaa vaihtotöitä kummasti, kun ei tarvitse kiertää vaihteiden kautta raidetta vaihtaakseen. Valitettavasti veturin tätä ominaisuutta käytetään melko harvoin.
kuva 26.08.2005 21:18 Miika Rissanen  
  tätä on puunattu huolella :)
kuva 26.08.2005 21:16 Miika Rissanen  
  tuotahan varmaankin ohjataan pyörien pyörimisnopeutta säätämällä?
kuva 26.08.2005 21:15 Miika Rissanen  
  näyttää siltä. komeet ketjut ja rattaistot, kiitos että viitsit kysyä :)
kuva 26.08.2005 21:08 Miika Rissanen  
  loparit ois helpompia koriste-esineitä kun kiskot... :)
kuva 26.08.2005 21:07 Antti Busk  
  Onko tuossa mitoitettu kumipyörien akseliväli ja rengaskoko niin, että kun pyörät "loksahtavat" kiskojen ympärille, tarvitsee vain laskea veturi alas, ja teräspyörät ovat oikein kiskoillaan?
kuva 26.08.2005 21:07 Tommi K Hakala  
  Ja nykytila tälle vaunulle; https://vaunut.org/kuvasivu.php/13059.html?
kuva 26.08.2005 21:04 Valtteri Keski-Säntti  
  Niin tulee. :)
kuva 26.08.2005 21:04 Valtteri Keski-Säntti  
  Sitten seuraavaksi ohjaamokuvia! =)
kuva 26.08.2005 21:03 Perttu Karttunen  
  Hmm.. Kymysys: Tänään kattelin kun T4075 tuli kakkosraiteelle ja T4718 seisoi kolmosella... Tehtiin ainakin minua kovasti ihmetyttänyt vaihtoliike. T4075:sesta siirrettiin vaunuja T4718:iin. T4075 jäi kolmevaunuiseksi ja T4718:n kokoonpano oli taas melkoinen.
kuva 26.08.2005 20:47 [Tunnus poistettu]  
  Hienoa, kuva vanhasta vankivaunusta. Eikös tällainen ollut siinä Kaurismäen elokuvassa "Legenda, tarina Sammakoiden suvusta" tai jotenkin sinnepäin taisi sen elokuvan nimi olla.
kuva 26.08.2005 20:43  
  Joo, en itse asiassa huomannut asemaa kommenttia kirjoittaessani. Matkustaja taisi vilahtaa ennen kuvani ottoa, muistaakseni vaunusta poispäin eikä sisään.
kuva 26.08.2005 20:43 Kimmo Pyrhönen  
  Tähän kuvaan ne sopii hyvin piirtyen hienosti taivasta vasten, mutta muuten olen edellisten kommentoijien kanssa samaa mieltä.
kuva 26.08.2005 20:43 [Tunnus poistettu]  
  Tuosta säiliöstä tulee jossakin määrin mieleen sukellusvene :).
kuva 26.08.2005 20:42 Kimmo Pyrhönen  
  Mietin tovin ja tarkistin; 22.6. oli fosforihapossa näitä pari, en muista koska olisin liikenteessä näitä viimeksi nähnyt.
kuva 26.08.2005 20:41 [Tunnus poistettu]  
  Jep, hyvä rata pilattu sähköistämällä :).
kuva 26.08.2005 20:38 [Tunnus poistettu]  
  Kaima kuskina :)!
kuva 26.08.2005 20:37 Lari Åhman  
  Komea on taivas ja sen mukaan myös kuva! Mikäs on veturimiehen Valakolla päästellessä kun tällaista maisemaa saa katsella, ainoa mistä on haittaa on tietysti nuo pylväät...
kuva 26.08.2005 20:37 [Tunnus poistettu]  
  Kertakaikkisen hieno värimaailma!
kuva 26.08.2005 20:30 Kimmo Pyrhönen  
  Sitä matalaa mallia ja vielä toinen puolapyöräkerta. Kaikkiaan komea sarja, tavaravaunut muuttuvat ja uusiutuvat suhteellisen nopeaa tahtia.
kuva 26.08.2005 20:29 Kimmo Pyrhönen  
  Muistan ainakin vuonna 1987 tämän kulkeneen Joensuun ja Turun välisessä yöjunassa.
kuva 26.08.2005 20:27 Kimmo Pyrhönen  
  Tämä pitkä äffä löytyy nykyisin Haapamäeltä.
kuva 26.08.2005 20:14 Olavi Huotari  
  Onhan siinä naispoliisi ja heti joutui "matkaeväiden" kantajaksi :) Kilpailukuvaksikin olisi ollut aineksia, jos olisin tohtinut lähempää kuvata. Ilkalle: Vai oli tästäkin tilanteesta jo kuva. Sentään asema on eri ja matkustajaakaan en kuvastasi löytänyt.
kuva 26.08.2005 19:40 Olavi Huotari  
  Nämä ja muut kuvat tämän kertaisesta vierailustani Vartiukseen löytyvät osoitteesta -> http://noviisi.1g.fi/kuvat/Vartius+25082005/ . Kuvia siellä tällä hetkellä 27, mutta saatan myöhemmin vielä niitä sinne lisätä. Tulihan niitä sentään otettua n. 80 kpl.
kuva 26.08.2005 18:35 Pauli Kyllönen  
  lisää kuvia Lomapassi reissultani http://paltsu.1g.fi/lomapassi2005/
kuva 26.08.2005 18:22 [Tunnus poistettu]  
  Tuleva Tk3 1165:n vesivaunu? Komeilla isokokoisilla Shellin leimoilla varustettuja vastaavia 2- ja 3-akselisia säiliövaunuja näki Kotkan vanhassa satamassa vielä Kanojen perässä usein 1970-luvun alkuvuosina.
kuva 26.08.2005 18:19 Perttu Karttunen  
  Purettu on ja tilalla jalkaanmenevän korkuinen sepelikasa, ainakin oli keväällä siellä käydessäni...
kuva 26.08.2005 18:18 Olli Keski-Rahkonen  
  Nyt just btw olis Ilmalan-Huopalahden välillä noin 100m langat alhaalla kaupunkiradalla, joten liikenne lienee loppuillan aika sekaisin, mm. 143 pysähtynyt Huopalahdessa ottamaan matkustajia. Käykääs kastumassa ja kuvaamassa poikkeusliikennettä :)
kuva 26.08.2005 18:18 Perttu Karttunen  
  Hmm.. Nyt pääsi Sr1:seltä kömmähdys :) Ravintelissa on kyllä punainen raita ylhäällä ja sitäpaitti ikkunajakokaan ei sovi... Henkilövaunuja on kieltämättä hankala tunnistaa katsomatta litteraa, mutta ravintolavaunun ja makuuvaunun ja päivävaunun tunnistaa jopa meikäläinen toisistaan.
kuva 26.08.2005 18:08 Jari Kuusinen  
  Jarkko puhuu asjaa... Vieläpä jos sattuisi kiinnostamaan muutkin kuin junat, niin ei se aika sitten riittäisi enää edes keskustelupalstojen ja -kanavien kahlaamiseen! :) 6nen ilmaantuu tunnetusti Sr2:lle silloin kun rantaradalla on liikenne kuralla tai ohi vilahtaa poikkeavaa kalustoa, jolloin kanava toimii reaaliaikaisena tiedotusvälineenä muillekin harrastajille Julian ohella! Esimerkiksi kuva https://vaunut.org/kuvasivu.php/15413 olisi jäänyt ottamatta ilman Sr2:lta saatua vihjettä, mistä kiitos näin jälkikäteen Teemulle! Pitäisikö ottaa käyttöön joissain paikoissa hyväksi havaittu käytäntö kerääntyä höpisemään kanavalle tiettyyn aikaan sopimalla vaikka joku "höyrytunti" kerran viikossa tai päivässä?
kuva 26.08.2005 18:00 Juha Paulavuo  
  Milloin nuo postinkeltaiset poistuivat liikenteestä?
kuva 26.08.2005 17:51 Lari Nylund  
  Rovaniemen raide 4, jos oikein numeroinnin muistan.
kuva 26.08.2005 17:50 Lari Nylund  
  Tällähän voitaisiin osallistua juna&tyttö-kilipailuun. Eikös tuo oikeanpuoleinen polliisi ole nainen...
kuva 26.08.2005 17:48 Juha Paulavuo  
  Muistelen nähneeni noita ( tai ainakin samantapaisia) aikoinaan Tampereella, aikaan jolloin Shellillä ja Essolla oli polttoainevarastot Järvensivulla. Vaunut purettiin putkistojen avulla sivuraiteilta. Tämä joskus 60-70-luvulla
kuva 26.08.2005 17:35 Simo Toikkanen  
  Mandolinot valmisti GEC Alsthom, nykyiseltä nimeltään Alstom.
kuva 26.08.2005 17:34  
  Otit jo toisen .orgin kuvan samasta tilanteesta: https://vaunut.org/kuvasivu.php/7418 :)
kuva 26.08.2005 17:23 Lari Åhman  
  Jep, tuo Uad jäikin Iisalmeen joten siksi sitä ei siellä Kontsassa asti näkynytkään :)
kuva 26.08.2005 17:12 Juho Haapala  
  Voisin kysyä tuolta pääosassa esiintyvältä että vi**ttaako?
kuva 26.08.2005 16:40 Olli Keski-Rahkonen  
  Uutta paperituotevaunua tästä kehiteltiin, mutta ilmeisesti Sim osoittautui paremmaksi vaihtoehdoksi.
kuva 26.08.2005 16:38 Olavi Huotari  
  Hetkinen! Vikaa korjataan ...
kuva 26.08.2005 16:33 Topi Lajunen  
  Ei, kun etummainen on makuuvaunu, ja perimmäinen on ravinteli.
kuva 26.08.2005 16:26 Teppo Niemi  
  Kyllä vaunussa on vinot eteiset, ellei vaunuun ole vaihdettu A7 telejä, Numerosarja olisi 22391 - 22400, mutta ei kuitenkaan vaunut 22393 (A7 telit, päätyikkunat), 22394 (A8-telit, päätyikkunat), (22395 ja 22400) A8 telit
kuva 26.08.2005 16:25 Olavi Huotari  
  En ole laittanut, koska minusta tämä on aivan hyvä kuva hinauksesta. Omat kuvani ovat toki erilaisia, koska niissä ovat veturina nuo mainitsemani deeverit, eikä tuo murskevaunukaan Kontiomäkeen asti koskaan tullut.
kuva 26.08.2005 16:22 Matias Kauramäki  
  Tästä ei tavaravaunu kuva parane!
kuva 26.08.2005 16:14 Jape Ruotsalainen  
  Oletkos Olavi laittanut tuon tästä junasta ottamasi kuvan vaunut.orgiin? Vai enkö ole vain huomannut??
kuva 26.08.2005 16:13 Tunnus poistettu  
  Mikäs oli näiden valmistaja?
kuva 26.08.2005 15:59 Tommi K Hakala  
  No mikäs "härkävaunu" tästä on pitänyt tulla?,aerodynaaminen aaltopeltikattokin...
kuva 26.08.2005 15:58 Juha Tuhkanen  
  kiitoliikenteen scania 141/111 taustalla.
kuva 26.08.2005 15:55 Ville Rautiainen  
  Voisiko joku kertoa notta milloin Kajaanin veturitalli poistettiin käytöstä ja milloin sinne johtavat kiskot purettiin? Itse kun olen näin "pikkuinen" niin en tiedä, vaikka Kajjaanissa asustankin.