|
|
26.08.2005 21:22 | Tommi K Hakala | ||
| Kenen valmistamia nämä on? | ||||
|
|
26.08.2005 21:22 | Miika Rissanen | ||
| "pöllö sanoo keekooässäs" sanoin minä mtv3:n tunnuksesta pienenä, ilosena. mitenkäs tämä keekooässäs on suruinen? | ||||
|
|
26.08.2005 21:21 | Simo Toikkanen | ||
| Kyllä, näin on. Kun veturi on ajettu kumipyörillä raiteelle, teräspyörät ovat laskettaessa oikealla kohdalla. Kumipyörien on oikeastaan pakko olla toteutettu juuri noin, koska kuljettajan on muuten melko mahdoton kohdistaa veturia kiskoille oikein. Kumipyörien käyttö helpottaa vaihtotöitä kummasti, kun ei tarvitse kiertää vaihteiden kautta raidetta vaihtaakseen. Valitettavasti veturin tätä ominaisuutta käytetään melko harvoin. | ||||
|
|
26.08.2005 21:18 | Miika Rissanen | ||
| tätä on puunattu huolella :) | ||||
|
|
26.08.2005 21:16 | Miika Rissanen | ||
| tuotahan varmaankin ohjataan pyörien pyörimisnopeutta säätämällä? | ||||
|
|
26.08.2005 21:15 | Miika Rissanen | ||
| näyttää siltä. komeet ketjut ja rattaistot, kiitos että viitsit kysyä :) | ||||
|
|
26.08.2005 21:08 | Miika Rissanen | ||
| loparit ois helpompia koriste-esineitä kun kiskot... :) | ||||
|
|
26.08.2005 21:07 | Antti Busk | ||
| Onko tuossa mitoitettu kumipyörien akseliväli ja rengaskoko niin, että kun pyörät "loksahtavat" kiskojen ympärille, tarvitsee vain laskea veturi alas, ja teräspyörät ovat oikein kiskoillaan? | ||||
|
|
26.08.2005 21:07 | Tommi K Hakala | ||
| Ja nykytila tälle vaunulle; https://vaunut.org/kuvasivu.php/13059.html? | ||||
|
|
26.08.2005 21:04 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Niin tulee. :) | ||||
|
|
26.08.2005 21:04 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Sitten seuraavaksi ohjaamokuvia! =) | ||||
|
|
26.08.2005 21:03 | Perttu Karttunen | ||
| Hmm.. Kymysys: Tänään kattelin kun T4075 tuli kakkosraiteelle ja T4718 seisoi kolmosella... Tehtiin ainakin minua kovasti ihmetyttänyt vaihtoliike. T4075:sesta siirrettiin vaunuja T4718:iin. T4075 jäi kolmevaunuiseksi ja T4718:n kokoonpano oli taas melkoinen. | ||||
|
|
26.08.2005 20:47 | [Tunnus poistettu] | ||
| Hienoa, kuva vanhasta vankivaunusta. Eikös tällainen ollut siinä Kaurismäen elokuvassa "Legenda, tarina Sammakoiden suvusta" tai jotenkin sinnepäin taisi sen elokuvan nimi olla. | ||||
|
|
26.08.2005 20:43 | |||
| Joo, en itse asiassa huomannut asemaa kommenttia kirjoittaessani. Matkustaja taisi vilahtaa ennen kuvani ottoa, muistaakseni vaunusta poispäin eikä sisään. | ||||
|
|
26.08.2005 20:43 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Tähän kuvaan ne sopii hyvin piirtyen hienosti taivasta vasten, mutta muuten olen edellisten kommentoijien kanssa samaa mieltä. | ||||
|
|
26.08.2005 20:43 | [Tunnus poistettu] | ||
| Tuosta säiliöstä tulee jossakin määrin mieleen sukellusvene :). | ||||
|
|
26.08.2005 20:42 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Mietin tovin ja tarkistin; 22.6. oli fosforihapossa näitä pari, en muista koska olisin liikenteessä näitä viimeksi nähnyt. | ||||
|
|
26.08.2005 20:41 | [Tunnus poistettu] | ||
| Jep, hyvä rata pilattu sähköistämällä :). | ||||
|
|
26.08.2005 20:38 | [Tunnus poistettu] | ||
| Kaima kuskina :)! | ||||
|
|
26.08.2005 20:37 | Lari Åhman | ||
| Komea on taivas ja sen mukaan myös kuva! Mikäs on veturimiehen Valakolla päästellessä kun tällaista maisemaa saa katsella, ainoa mistä on haittaa on tietysti nuo pylväät... | ||||
|
|
26.08.2005 20:37 | [Tunnus poistettu] | ||
| Kertakaikkisen hieno värimaailma! | ||||
|
|
26.08.2005 20:30 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Sitä matalaa mallia ja vielä toinen puolapyöräkerta. Kaikkiaan komea sarja, tavaravaunut muuttuvat ja uusiutuvat suhteellisen nopeaa tahtia. | ||||
|
|
26.08.2005 20:29 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Muistan ainakin vuonna 1987 tämän kulkeneen Joensuun ja Turun välisessä yöjunassa. | ||||
|
|
26.08.2005 20:27 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Tämä pitkä äffä löytyy nykyisin Haapamäeltä. | ||||
|
|
26.08.2005 20:14 | Olavi Huotari | ||
| Onhan siinä naispoliisi ja heti joutui "matkaeväiden" kantajaksi :) Kilpailukuvaksikin olisi ollut aineksia, jos olisin tohtinut lähempää kuvata. Ilkalle: Vai oli tästäkin tilanteesta jo kuva. Sentään asema on eri ja matkustajaakaan en kuvastasi löytänyt. | ||||
|
|
26.08.2005 19:40 | Olavi Huotari | ||
| Nämä ja muut kuvat tämän kertaisesta vierailustani Vartiukseen löytyvät osoitteesta -> http://noviisi.1g.fi/kuvat/Vartius+25082005/ . Kuvia siellä tällä hetkellä 27, mutta saatan myöhemmin vielä niitä sinne lisätä. Tulihan niitä sentään otettua n. 80 kpl. | ||||
|
|
26.08.2005 18:35 | Pauli Kyllönen | ||
| lisää kuvia Lomapassi reissultani http://paltsu.1g.fi/lomapassi2005/ | ||||
|
|
26.08.2005 18:22 | [Tunnus poistettu] | ||
| Tuleva Tk3 1165:n vesivaunu? Komeilla isokokoisilla Shellin leimoilla varustettuja vastaavia 2- ja 3-akselisia säiliövaunuja näki Kotkan vanhassa satamassa vielä Kanojen perässä usein 1970-luvun alkuvuosina. | ||||
|
|
26.08.2005 18:19 | Perttu Karttunen | ||
| Purettu on ja tilalla jalkaanmenevän korkuinen sepelikasa, ainakin oli keväällä siellä käydessäni... | ||||
|
|
26.08.2005 18:18 | Olli Keski-Rahkonen | ||
| Nyt just btw olis Ilmalan-Huopalahden välillä noin 100m langat alhaalla kaupunkiradalla, joten liikenne lienee loppuillan aika sekaisin, mm. 143 pysähtynyt Huopalahdessa ottamaan matkustajia. Käykääs kastumassa ja kuvaamassa poikkeusliikennettä :) | ||||
|
|
26.08.2005 18:18 | Perttu Karttunen | ||
| Hmm.. Nyt pääsi Sr1:seltä kömmähdys :) Ravintelissa on kyllä punainen raita ylhäällä ja sitäpaitti ikkunajakokaan ei sovi... Henkilövaunuja on kieltämättä hankala tunnistaa katsomatta litteraa, mutta ravintolavaunun ja makuuvaunun ja päivävaunun tunnistaa jopa meikäläinen toisistaan. | ||||
|
|
26.08.2005 18:08 | Jari Kuusinen | ||
| Jarkko puhuu asjaa... Vieläpä jos sattuisi kiinnostamaan muutkin kuin junat, niin ei se aika sitten riittäisi enää edes keskustelupalstojen ja -kanavien kahlaamiseen! :) 6nen ilmaantuu tunnetusti Sr2:lle silloin kun rantaradalla on liikenne kuralla tai ohi vilahtaa poikkeavaa kalustoa, jolloin kanava toimii reaaliaikaisena tiedotusvälineenä muillekin harrastajille Julian ohella! Esimerkiksi kuva https://vaunut.org/kuvasivu.php/15413 olisi jäänyt ottamatta ilman Sr2:lta saatua vihjettä, mistä kiitos näin jälkikäteen Teemulle! Pitäisikö ottaa käyttöön joissain paikoissa hyväksi havaittu käytäntö kerääntyä höpisemään kanavalle tiettyyn aikaan sopimalla vaikka joku "höyrytunti" kerran viikossa tai päivässä? | ||||
|
|
26.08.2005 18:00 | Juha Paulavuo | ||
| Milloin nuo postinkeltaiset poistuivat liikenteestä? | ||||
|
|
26.08.2005 17:51 | Lari Nylund | ||
| Rovaniemen raide 4, jos oikein numeroinnin muistan. | ||||
|
|
26.08.2005 17:50 | Lari Nylund | ||
| Tällähän voitaisiin osallistua juna&tyttö-kilipailuun. Eikös tuo oikeanpuoleinen polliisi ole nainen... | ||||
|
|
26.08.2005 17:48 | Juha Paulavuo | ||
| Muistelen nähneeni noita ( tai ainakin samantapaisia) aikoinaan Tampereella, aikaan jolloin Shellillä ja Essolla oli polttoainevarastot Järvensivulla. Vaunut purettiin putkistojen avulla sivuraiteilta. Tämä joskus 60-70-luvulla | ||||
|
|
26.08.2005 17:35 | Simo Toikkanen | ||
| Mandolinot valmisti GEC Alsthom, nykyiseltä nimeltään Alstom. | ||||
|
|
26.08.2005 17:34 | |||
| Otit jo toisen .orgin kuvan samasta tilanteesta: https://vaunut.org/kuvasivu.php/7418 :) | ||||
|
|
26.08.2005 17:23 | Lari Åhman | ||
| Jep, tuo Uad jäikin Iisalmeen joten siksi sitä ei siellä Kontsassa asti näkynytkään :) | ||||
|
|
26.08.2005 17:12 | Juho Haapala | ||
| Voisin kysyä tuolta pääosassa esiintyvältä että vi**ttaako? | ||||
|
|
26.08.2005 16:40 | Olli Keski-Rahkonen | ||
| Uutta paperituotevaunua tästä kehiteltiin, mutta ilmeisesti Sim osoittautui paremmaksi vaihtoehdoksi. | ||||
|
|
26.08.2005 16:38 | Olavi Huotari | ||
| Hetkinen! Vikaa korjataan ... | ||||
|
|
26.08.2005 16:33 | Topi Lajunen | ||
| Ei, kun etummainen on makuuvaunu, ja perimmäinen on ravinteli. | ||||
|
|
26.08.2005 16:26 | Teppo Niemi | ||
| Kyllä vaunussa on vinot eteiset, ellei vaunuun ole vaihdettu A7 telejä, Numerosarja olisi 22391 - 22400, mutta ei kuitenkaan vaunut 22393 (A7 telit, päätyikkunat), 22394 (A8-telit, päätyikkunat), (22395 ja 22400) A8 telit | ||||
|
|
26.08.2005 16:25 | Olavi Huotari | ||
| En ole laittanut, koska minusta tämä on aivan hyvä kuva hinauksesta. Omat kuvani ovat toki erilaisia, koska niissä ovat veturina nuo mainitsemani deeverit, eikä tuo murskevaunukaan Kontiomäkeen asti koskaan tullut. | ||||
|
|
26.08.2005 16:22 | Matias Kauramäki | ||
| Tästä ei tavaravaunu kuva parane! | ||||
|
|
26.08.2005 16:14 | Jape Ruotsalainen | ||
| Oletkos Olavi laittanut tuon tästä junasta ottamasi kuvan vaunut.orgiin? Vai enkö ole vain huomannut?? | ||||
|
|
26.08.2005 16:13 | Tunnus poistettu | ||
| Mikäs oli näiden valmistaja? | ||||
|
|
26.08.2005 15:59 | Tommi K Hakala | ||
| No mikäs "härkävaunu" tästä on pitänyt tulla?,aerodynaaminen aaltopeltikattokin... | ||||
|
|
26.08.2005 15:58 | Juha Tuhkanen | ||
| kiitoliikenteen scania 141/111 taustalla. | ||||
|
|
26.08.2005 15:55 | Ville Rautiainen | ||
| Voisiko joku kertoa notta milloin Kajaanin veturitalli poistettiin käytöstä ja milloin sinne johtavat kiskot purettiin? Itse kun olen näin "pikkuinen" niin en tiedä, vaikka Kajjaanissa asustankin. | ||||