Kommenttihaku


Kirjoittaja:



Haettava teksti:



Kommentin sijainti:



Kaikki ehdot
Mikä tahansa ehdoista

Kaikki kommentit / Hakutulokset


kuva 25.08.2005 21:03 Valtteri Keski-Säntti  
  Ei se niin ihmeellistä olisi... ;)
kuva 25.08.2005 20:56 Eija Mari  
  Ainakin viimeksi kun reissasin pendolla ja käytin hmmm. hiekkalaatikon palveluita niin tuo puhallin oli suorastaan virkaintoinen - kun yritti vaivihkaa ujuttaa käytetyn käsipyyhkeen roskikseen niin puhallin aloitti täyskonsertin
kuva 25.08.2005 20:51 Miika Rissanen  
  nämä uudet lavuaarit ovat saaneet paljon lisäominaisuuksia.
kuva 25.08.2005 20:44 Kimmo Pyrhönen  
  Taustalla näkyykin puukorinen Kutter 8 uusiokäytössä. Harmi etteivät Dv16-veturit pääse uusiokäyttöön, ellei siihen lueta kiinalaiset paistinpannut (tunnistaminen ainakin on vaikeaa) :-(
kuva 25.08.2005 20:42 Miika Rissanen  
  löytyispä meidän kukkapenkistäkin pari...
kuva 25.08.2005 20:42 Kimmo Pyrhönen  
  Tällaisella piipulla taisi meno olla melkoista papatusta.
kuva 25.08.2005 20:41 Kimmo Pyrhönen  
  Eilen oli Tampereen henkilöratapihan eteläpäässä kolme pupua ja vain yksi niistä oli numeroitu (6316).
kuva 25.08.2005 20:39 Eija Mari  
  Joo onhan se - kiitos kuvateksti on korjattu!
kuva 25.08.2005 20:38 Eija Mari  
  Kiitos korjauksesta - eipä saisi 13 tuntisen päivän päätteeksi tehdä mitään tarkkuutta vaativaa ;-)
kuva 25.08.2005 20:22 Jiri Tonteri  
  Eikös tuo ole kuitenkin 2031?
kuva 25.08.2005 20:20 Jiri Tonteri  
  Jospa tuo on kuitenkin 2030.
kuva 25.08.2005 20:19 Petri Lehtonen  
  Ja Raunistulan siilotkin kuvassa.
kuva 25.08.2005 20:10 Anssi Manninen  
  Tuo takana oleva venäläinen Vaunu on Vgk.
kuva 25.08.2005 20:00 Antti Busk  
  Aika mielenkiintoisen muotoinen piippu. Etenkin kun Tk3:sissa on tottunu näkemään lähes aina halkopiipun.
kuva 25.08.2005 20:00  
  #sr2:n on erinomainen juttu. Pari kertaa siellä on tullut käytyä ja tietoakin löytyy jos sinne oikeaan aikaan löytää. Ongelma on vain siinä, ettei siellä yksinkertaisesti voi olla joka päivä ja koko ajan. Sekään ei oikein toimi - töitäkin pitää tehdä, ja tietysti harrastaa tuolla radanvarressa - että pitäisi itseään roikkumassa kanavalla kone jatkuvasti auki - luettavaa kertyisi tolkuttomasti. Mutta kuten sanottu, erinomainen juttu tuo #sr2, vielä kun siellä kerrottu tieto tulevista tapahtumista löytäisi vaikkapa vaunut.org etusivulle.
kuva 25.08.2005 18:06 Kasimir Kärkkäinen  
  Haapamäen keikan jälkeen voin kuvitella ja jopa tuntea sen, millaista pikurilla matkustaminen oli silloin aikoinaan vaikka en ole elänytkään sitä aikaa!
kuva 25.08.2005 18:05 Lasse Härkönen  
  Kun tarjotaan yksi junapari kerran vuodessa niin henkilöliikennettä voidaan hoitaa kannattavasti :)
kuva 25.08.2005 18:04 Kasimir Kärkkäinen  
  Onhan Märklinillä pienoismallihöryvetureita, joihin saa savut.
kuva 25.08.2005 17:58 Kasimir Kärkkäinen  
  Minkähän taki kamera on suunnattu kohti tuota... Ei kun sehän onkin se Kuusankosken rautatieasema. Luulin sitä omakotitaloksi.
kuva 25.08.2005 17:56 Kasimir Kärkkäinen  
  No huhhuh, kun on huru iso vaunuihin verrattuna. Miltäköhän IC-kakkoset näyttäisivät huruun verrattuna?
kuva 25.08.2005 17:53 Arto Papunen  
  Offtopic: Se nyt riippuu onko päivystäjänä ollu (alue)palomestari vai (alue)palopäällikkö. Tai sitte on (alue)
palopäällikkö hälytetty, kun tilanne oli suuri, jollei ole lomilla tms...
kuva 25.08.2005 17:53 Kasimir Kärkkäinen  
  Arvasit! Mutta tuttuja ovat Bravan ja Viessmannin kautta.
kuva 25.08.2005 17:46 Arto Papunen  
  Olispas tämäkin totta joka päivä. :)
Kuinkahan hankalasti nuo ihmiset tuolta Kaskisten päästä matkustavat ees Helsinkiin tms kun ei ole junaa...
Luulis kyllä, että matkustajapotenttiaalia olis, ihmeen aikaisin kyllä lopettivat henkilöliikenteen tällä radalla.
kuva 25.08.2005 17:37 Miika Rissanen  
  kemin pupu :)
kuva 25.08.2005 17:26 Miika Rissanen  
  tyyyyyyyyliä!
kuva 25.08.2005 17:07 Juha Kutvonen  
  Mallia Märklin :D
kuva 25.08.2005 17:04 Juha Kutvonen  
  Aivan kuin vielä 35 vuotta sitten, tosin ilman noita autoja, varoituslaitosta ja Lidliä - eikä tainnut Jäppiläntiellä olla silloin vielä asvalttiakaan...
kuva 25.08.2005 16:57 Juha Kutvonen  
  Olisi siis sittenkin pitänyt selata ne säännöt tarkemmin läpi :( Jos jollakulla on Varkauden liikennöimissääntö vuodelta 1965 tai vanhempi, niin saa myydä minulle! Myös vaihto muuhun tavaraan käy.
kuva 25.08.2005 16:44 Elias Murto  
  Jalkaan menee :D
kuva 25.08.2005 16:29 Eero Heinonen  
  Hmm, vaikkei tosin matkustusmukavuudeltaan omena kauas puusta pudonnut...:) Tosin perustan arvioni nyt muiden lähteiden (osittain ko. motin omistajan) kertomuksiin.
kuva 25.08.2005 16:21 Eero Heinonen  
  Jos kerran olivat portaalien kannatinorsissa muovi osat sulaneet, niin oli aivan täysin perusteltua katkaista liikenne. Lisäksi ehkä on painanut semmoisetkin syyt, kuten pelastusyksikköjen sijoittautuminen, jos niitä olisi ollut niin paljon että olisi pitänyt jättää tasurin päälle. Tai sitten jos olisi joutunut vetämään letkuja radan yli, kiskon ali niitä tuskin vedetään mahtumis- ja turvallisuus syistä. Tuolla on luultavasti suurimpana jehuna ollut päivystävä palomestari.
kuva 25.08.2005 16:09 Eero Heinonen  
  Tässä kuvassa ei ole koko erotusjakso, koska erotusjakso alkaa jo siitä kertovasta merkistä ja päättyy puolestaan erotusjakso päättyy -merkkiin. Mutta tämä vain pilkkua pahoinpideltäessä.
kuva 25.08.2005 16:02 Eero Heinonen  
  Kiitos Tapsa hienosta kuvasarjasta päivän piristeeksi!
kuva 25.08.2005 15:40 [Tunnus poistettu]  
  tämähän korjattiin?
kuva 25.08.2005 15:32 Otto Tuomainen  
  Oli siellä tänäkin vuonna jotain myynnissä. Itse ostin mm. Vaasan liikennöimissäännön vuodelta 1972.
kuva 25.08.2005 15:22 [Tunnus poistettu]  
  miksei 2241 ei enää ole ajokuntoinen? eikai siitä ole purettu mitään osia pois?
kuva 25.08.2005 15:02 Kimmo Pyrhönen  
  Ainakin arkipäivittäin.
kuva 25.08.2005 14:25 Teppo Niemi  
  Olen törmännyt matkustajajunien (M ja MV) aikatauluissa jarrulajiin G, jopa tänä uuden JT:n voimassaoloaikana. JT:n sivulla 38 kerrotaan matkustajajunan jarrulajin olevan R tai P. Junien numerot olivat miehitetyjen matkustajajunien sarjasta. En tosiaankaan ihmettele, miksi junalaji olisi T, etenkin jos alkuun suunniteltiin vain autovaunujen vientiä.
kuva 25.08.2005 13:57 Valtteri Keski-Säntti  
  Kuinka kauan Turku-Toijala -rataosalla on vielä sinisiä? (Ja milloin Karjaa-Hanko välile tulee Vankkoja?) :)
kuva 25.08.2005 13:52 Valtteri Keski-Säntti  
  Tuohan Move90, ei siis voivotin... :) Kuinka usein noita Move90:ää ja Vempua käytetään?
kuva 25.08.2005 13:22 Lari Nylund  
  ...ja mitä kiroiluun tulee, niin ei sellaista tällaisella foorumilla tarvitse harrastaa ollenkaan - sensuroimallakaan. Elämä on.
kuva 25.08.2005 13:21 Lari Nylund  
  Huhuja on liikkeellä, että sinisillä tulee jatkossakin toistaiseksi pääsemään Savon suuntaan, mutta junaa vaihtamalla. Oikoradalle ei ole asiaa hitailla junilla.
kuva 25.08.2005 13:17 Lari Nylund  
  Menee pilkun viilaamiseksi, mutta... S40 kulkee Seinäjoelta Tampereelle, jossa se liitetään Jyväskylästä tulleeseen S88 ja yksiköt jatkavat S88-numerolla Helsinkiin.
kuva 25.08.2005 13:11 Lari Nylund  
  Mistäs sait tuollaisen tiedon, että T1904? Itse näin Rovaniemellä ollessani junan virallisen aikataulun ja junan tunnus oli siinä M1904/1903. Muutenkin ihmetyttäisi antaa matkustajajunalle tunnukseksi T eli tavarajuna?
kuva 25.08.2005 13:07 Lari Nylund  
  Kuuntelin tuossa juuri radiosta kappaletta, jossa lauletaan "the King is gone, but not forgotten". Jostain syystä tuli huru mieleen...
kuva 25.08.2005 12:27 Juha Kutvonen  
  Vanhat liikennöimissäännöt on toimitettu VR:n kirjastosta Suomen rautatiemuseoon. Ylimääräisiä kappaleita on myyty rautatiemuseopäivillä jo monen vuoden ajan, mutta ne on jo myyty loppuun. Itseänikin harmittaa, kun joitain 50- ja 60-lukujen sääntöjä on aikoinaan jäänyt hankkimatta ja nyt niitä ei tahdo saada mistään. Johannekselle (ja muillekin) tiedoksi, että mulla olisi ylimääräisiä liikennöimissääntöjä 1970-luvulta ainakin Seinäjoelta, Tampereelta ja Porista.
kuva 25.08.2005 10:36 Tapio Juomukkaharju  
  Niin, jokainen tuolla lähellä palopaikkaa notkuva henkilö on siellä omalla vastuullaan. Palopäällikön vastuulla on oman harkintasa mukaan estää lisävahingot. Palopaikalla palopäällikkö on isoin pomo, jää poliisitkin toiseksi.
kuva 25.08.2005 10:16 Petri Nummijoki  
  Vanhan aikataulun mukaan se oli Joensuuhun kulkeva EP7, joka lähti EP57:n perään. Tämä myös selittänee dieselveturin käytön. Sähköistys oli tuohon aikaan vain Imatralle asti, joten Helsingistä lähtevällä Dr13-vedolla saattoi aikatauluun jäädä enemmän pelivaraa, kun veturinvaihto Imatralla jäi pois.
kuva 25.08.2005 10:14 Kimmo Pyrhönen  
  Pitäisiköhän sitäkin opetella käyttämään, ettei jää asioista "ulos"?
kuva 25.08.2005 10:13 Kimmo Pyrhönen  
  Kalvitsasta on mukavia muistoja. Matkattaessa Mikkeliin lättä pysähtyi täällä kakkoselle. Tilanteesta riippuen ovet pidettiin lukittuina, kunnes pohjoiseen menevä pikajuna oli jyristen kiitänyt ohi täyttä vauhtia. Muistan hyvin, miten paljon lätsy huojahti ilmavirran vaikutuksesta.
kuva 25.08.2005 10:10 Olli Keski-Rahkonen  
  Aktiivisella harrastuskanva #sr2:lla tästä kuitenkin osattiin kertoa jo pari viikkoa sitten. ;)