Kommenttihaku


Kirjoittaja:



Haettava teksti:



Kommentin sijainti:



Kaikki ehdot
Mikä tahansa ehdoista

Kaikki kommentit / Hakutulokset


kuva 19.08.2005 20:58 Valtteri Keski-Säntti  
  Piti sanoa vielä että hemmetin tyylikäs kuva! :)
kuva 19.08.2005 20:58 Valtteri Keski-Säntti  
  Ellei se sitten hajoa jo ennen lähtöä? Tai ainakin siitä lähtee ovet ja kulmapalat tunneleissa. ;)
kuva 19.08.2005 20:39 Jesse Piiroinen  
  Mihin aikaan tämä on kuvattu?
kuva 19.08.2005 20:34 Eija Mari  
  Jotenkin tuo valko sopii tähän maisemaan ja tuolle vaunuletkalle. Ja kuvahan on tuttua Olavin laatua. Tätä voisi tuijotella pidempaankin.
kuva 19.08.2005 19:30 Olavi Huotari  
  No toivottavasti turbo tähän vielä löytyy. Varmuuden vuoksi kävin proton Kontiomäellä kuvaamassa ja muutenkin katsastamassa, jos jää kuitenkin viimeiseksi tapaamiseksemme :-(
kuva 19.08.2005 18:38 Ville Saarelainen  
  On varmasti ollut asjallisempi matka kuin Pieksämäki-Varkaus -välin höyryajot. Jälkimmäisen tunnelmaa hieman latisti teemaan nähden liian tasainen rata, vaikka itse juna olikin vähintään yhtä hieno. Porvoon radalla sen sijaan on kolketta ja ryskettä riittämiin.
kuva 19.08.2005 18:05 Arto Papunen  
  Näilläkö suoritetaan ajo 27.8?
kuva 19.08.2005 17:26 [Tunnus poistettu]  
  Marko A:lle. Löysin täältä toisenkin ottamani Tuunaansalmen kuvan. https://vaunut.org/kuvasivu.php/5932.html Tässä vinkissä juna lähestyy siltaa eli kulkee samaan suuntaan kuin tämä Dv12 2552:n vetämä juna. Vinkissä juna on suurinpiirtein tämän kuvan sillan vasemmalla puolella.
kuva 19.08.2005 17:08 Olli Keski-Rahkonen  
  Hitto Lari nyt on erittäin asianmukainen ja harvinainekin vaunu kuvassa!
kuva 19.08.2005 17:06 Joona Kärkkäinen  
  no ei tod :)
kuva 19.08.2005 17:01 Teemu Lokka  
  tuohon vaan noitten tilalle yks kakskerrosvaunu :D
kuva 19.08.2005 16:57 Joona Kärkkäinen  
  onpas omituinen ovi no kun on saneerattu...
kuva 19.08.2005 16:52 Miika Rissanen  
  se on niin nopea, että ehtii määräasemalle ennen hajoamistaan ;P
kuva 19.08.2005 16:50 Jukka Voudinmäki  
  Ei muuta kuin talkoot pystyyn. En usko, että kukaan on koonnut täsmälleen samanlaista listaa kuin toinen, ja jokaisella on varmasti hyviä, käyttökelpoisia ideoita, joiden avulla yhteistyötä tekemällä saataisiin hyväkin tietopankki.
kuva 19.08.2005 16:43 [Tunnus poistettu]  
  Tämähän on se pitkäaikainen (moni moni vuotinen) Savonlinna-Parikkala-Savonlinna henkilöjunien H805/806 vakiokone. Juuri tämä kone syrjäytti lopullisesti höyryt (Hv3:t) tuosta em. yöjunasta toukokuussa 1970. Tuntui niin oudolta, kun tiheästi vaihtuvien höyryjen tilalle tulikin sitten pysyvästi yksi ja ainoa kone tämä diesel. Mukava nähdä tästä veteraanista kuva, joka kerran päätti erään (merkittävän)aikakauden.
kuva 19.08.2005 16:33 Kimmo Pyrhönen  
  Jyhkeän näköinen yhdistelmä, näihin sopii pitkät nokat eteenpäin, deeverit taas...äsch, antaa olla ;D
kuva 19.08.2005 16:08 [Tunnus poistettu]  
  Kyllä Eifet vielä menee H 223:lla, näin kun juna ohitti Rekolan aseman klo 15.48.
kuva 19.08.2005 15:56 Eija Mari  
  Kuinkahan hurjan lujaa kulkeekaan expresspendo - kolmeesataa kenties?! ;)
kuva 19.08.2005 15:51 Eija Mari  
  Tästä kulmasta katsoen kaikille noilla vetokoneilla on samankaltainen profiili.
kuva 19.08.2005 15:51 Eija Mari  
  Ai niin ja ilahduttavan monta marsuakin eksynyt tulilinjalle ;)
kuva 19.08.2005 15:50 Eija Mari  
  Hauska kalastus + junabongailu sarja sulla Lari!
kuva 19.08.2005 15:48 Eija Mari  
  Eikös kalat sitten kammoa noita maanpäällisiä kolistelijoita?
kuva 19.08.2005 15:46 Eija Mari  
  Minä ihailen näitä pimeän ajan kuvia - olen niiden suhteen ihan onneton. Pitänee alkaa treenata!
kuva 19.08.2005 15:44 Eija Mari  
  Tää on hieno isolla hoolla! Tätä voisi luulla kyllä pienoismalliksikin.
kuva 19.08.2005 15:20 Kimmo Pyrhönen  
  Keuruun itäpuolelta?
kuva 19.08.2005 15:05 Jari Kuusinen  
  Viimeaikaisten uutisten perusteella ei tarvitse olla ainakaan huolissaan siitä, että liikenne lakkaisi tai edes vähenisi tällä radalla, toisin kuin trendinä muutoin tuntuu olevan lähtivuosikymmenten aikana!
kuva 19.08.2005 14:53 Valtteri Keski-Säntti  
  Upea kuva.
kuva 19.08.2005 14:34 Valtteri Keski-Säntti  
  Eli siis kokonaan yksikerroksisia IC-junia on olemassa, ja hyvä niin. :)
kuva 19.08.2005 13:21 Jonne Reitti  
  Eipäs kun Sr2+Cx, ykköluokan palvelut kaikille :)
kuva 19.08.2005 13:07 Kimmo Pyrhönen  
  Hmm, kuinkahan moni lopultakin on kasannut liikennepaikkalistoja. Täällä on ollut jo pari-kolme avautumista asian suhteen ja nyt tulee neljäs; aktiivisesti on tullut tietoa kerättyä ja sitä on piripintainen paksu luentomapillinen ryhmiteltynä ja lisätietoahan saisi kyllä. Pitäisiköhän joskus pitää tietojen yhdistelytalkoot. Tuloksenahan voisi syntyä jotakin suurta...
kuva 19.08.2005 13:03 Kimmo Pyrhönen  
  Heh!
kuva 19.08.2005 13:01 Kimmo Pyrhönen  
  Tuo haavimies kruunaa kyllä kuvan. Voin olettaa, että ilme on ihaileva, mutta samalla mieli närkästynyt. Junan ryminä pelottaa kaloja - vai lienevätkö jo tottuneet?
kuva 19.08.2005 12:42 Lari Nylund  
  Hyvä linkitys kuvaan. Arvasin, että onhan tätä toisetkin kuvanneet.
kuva 19.08.2005 12:41 [Tunnus poistettu]  
  Periaatteistaan täytyy pitää kiinni. Tosin pitkässä juoksussa voi joutua tarkistamaan kantaansa ja pistämään asiat uuteen tärkeysjärjestykseen. Heh heh. No kulkuneuvoja ainakin tulee aina uusia. - Vasta Eeron kivojen Vemppujen äänimailma kommenttien ansioista olen alkanyt myös kuunnella näiden murinoita ja erottavinani Vemppujen äänet jo Deevereiden desibeleistä.
kuva 19.08.2005 12:39 Lari Nylund  
  En valitettavasti muista.
kuva 19.08.2005 12:33 Lari Nylund  
  Perjantaisin ja sunnuntaisin, jolloin juna jatkaa Kokkolasta edelleen Ouluun on kokoonpanossa enemmän vaunuja. Ainakin kyseisellä reissulla kokoonpano oli täysin riittävä, jopa hieman liikaakin. Sr2+Ex olisi riittänyt varsin mainiosti.
kuva 19.08.2005 12:26 [Tunnus poistettu]  
  Hyvä tuo identiteetti polemiikki. Aikoinaan Suomen veturit osa 1 kirjan työryhmässä törmäsimme laajasti vetureihin, joissa oli paljon vaihto-osia. Tuolloin päädyttiin pitämään (höyry)veturin omimpana identiteettinä kehystä.
kuva 19.08.2005 12:24 Antti Havukainen  
  Täytyy kyllä sanoa, että ihme kun tällaisiakin junia vielä nykypäivänä on olemassa. Muistelen itse matkustaneeni muutama vuosi sitten IC603:ssa, jonka kokoonpano oli Sr2+Ex+Rk+Ex+Ex mutta tämä vie kyllä voiton.
kuva 19.08.2005 11:54 Perttu Karttunen  
  TTrk 1108-800 ? :) Mitenkäs nykyisin menisi höryveturien mrkinnät jos niissäkin ensimmäinen kirjaio olisi käyttövoimaa. Höyryllähän se kulkee mutta olisiko tässätapauksessa vielä erikseen merkitä mikä se alkuvoima on, puu vai hiili? Eli olisko Halkopolttoinen kevyt henkilöliikenne ollut vaikka Hhhk ja numero eli hakopolttoinen Höyry, henkilöliikenne ja kevyt akselipaino. Kyllä vaan vanhanajan tapa merkitä höyryt Käyttötarkoituksen mukaan oli loistava. Nyskyisinhän kaikki olisi Sv:tä tai Sr:ää. Mutta jos Sr12 oli jo varattu niin olisko sähköveturit jatkettu litanniaan vain tylysti numeroimalla ne Sr132 ja Sr14 vai olisiko ne litteroitu henkilöliikennevetureiksi. Olihan Hr13:kin Sekajunavturi samoin kui Hr12.
kuva 19.08.2005 11:41 Perttu Karttunen  
  Kas. Olavi kuvannut Bongarin taivaan... Toivcottovasti nuo melko synkän oloiset pilvet ei kerro mitään tulevasta :P
kuva 19.08.2005 11:37 Perttu Karttunen  
  Tämä on toinenvartioimaton tasoristeys sen Vinirannantiellä olevan vartioidun tasoristeyksen jälkeen, tässä on kilometrin matkalla kolme tasoristeystä, ellei kauempana oleva neljäskin itten satu samalle kilometrille.... Radassa on todella pimeä japusikoitunut kaarre Sysmäjärven suuntaan jonne ei n e ä ko 200 metriä, jos sitäkään. Viinijörvenkin suntaan pusikot peittävät näkyvyyttä melko pahoin muuten suoralla rataosalla. Varsin vaarallinen tasoristeys siis kun tie on vielä sen oloinen että tosiaan paikalliset Ari Vataset pitänee tätä Ek:naan
kuva 19.08.2005 11:30 Jukka Voudinmäki  
  GT-kartalta katsottuna Arola on selkeästi Kuhmon puolella eikä siinä pitäisi olla mitään kyseenalaisuutta. Asiaa sivuten, olen koonnut listaa Suomen liikennepaikoista kaikkina aikoina, ja niissä on joskus ollut melkomoinen päätteleminen, minkä kunnan alueella jokin seisake tms. on ollut. Esimerkkinä Ahon seisake Tuomioja-Raahe -radalla. Pitäisi olla melkein suunnistajien käyttämä kartta, josta näkisi, onko Aho sijainnut Ruukin, Pattijoen (nyk. Raahe) vai Siikajoen alueella. Mäkkylän seisake on myös kiistatta Espoon puolella, ainakin v. 2005 Espoon turistikartan mukaan.
kuva 19.08.2005 10:41 [Tunnus poistettu]  
  Tavaravaunuja saa edelleen liittää matkustajajuniin, mutta niillä on alhaisempi sn sekä pienempi jarrupaino joka olisi pudottanut junan nopeutta. Eikös polkupyörien nostelu G-vaunuun ole hankalampaa kuin Gfottiin.
kuva 19.08.2005 10:11 Otto Vesterinen  
  18.8. eli eilen havaittu tämä P44:n vetojuhtana Tampereella.
kuva 19.08.2005 10:06 Jouni Hytönen  
  Eikös Mäkkylä ole selkeästi Espoon puolella, vaikka rajalla onkin? Vai meneekö raja nykyisten laitureiden halki? :) Turuntien varressa oleva Vermon bussipysäkkipari kai on Helsingin alueella, mutta nykyään sitäkin käsitellään yksinkertaisuuden vuoksi Espooseen kuuluvana.
kuva 19.08.2005 10:03 Jouni Hytönen  
  Joissakin vetureissa myös hytti on peräisin toisesta veturista. Muistelen jotain Resiinaa, jossa kerrottiin Turun 1108:ssa olevan jonkun 800-sarjan Tk3:n hytin. Jos parhaimmillaan hytti, kattila ja tenderi sekä lukuisia pienempiä osia olisivat eri vetureista, mikä veturi lopulta onkaan kyseessä? :)
kuva 19.08.2005 10:01 Jouni Hytönen  
  Eikös tuolla ma-pe käydä.
kuva 19.08.2005 09:58 Eija Mari  
  Tai sitten minä olin niin hyvin naamioitunut lähijunan matkustajaksi ;)
Onpahan marsu ollut sitten liukkaasti liikkeellä!
kuva 19.08.2005 09:27 Matti Sunell  
  Mukavaa, että 2700-sarjalaisissa käytetään vielä kermanvalkoista väriä. Epäilen, että 2500-sarjan uusi vaaleanvalkoinen muuttuu helposti likaisen nuhjuiseksi.
kuva 19.08.2005 09:24 Otto Tuomainen  
  Tässä https://vaunut.org/kuvasivu.php/14649.html kuvassa maali on tuoreempaa...
kuva 19.08.2005 08:58 Simo Toikkanen  
  Tervon kuvasta näkee myös, että akselinpäässä on merkintä R1 sekä vuosiluku 1942. 1037 on valmistunut kyseisenä vuonna, 1087 taas vasta 1955, jolloin Riston sarjamerkintäkin oli vaihtunut R1:stä Tr1:ksi. Totta kyllä on, että höyryveturien osat ovat vaihtuneet konepajassa veturista toiseen, suurimpana komponenttina ehkä tenderit! Hyvä kysymys toisaalta on, missä vaiheessa veturi on vaihtanut identiteettiään osavaihdon seurauksena. Onko veturin identiteetti hytissä, jonka kyljessä ovat numerot ja useimmiten valmistajalaatta, sen aluskehyksessä vaiko kattilassa? Entä olisiko Sr1 3003 pitänyt numeroida uudestaan korivaihdon seurauksena, uudelleenrakennetuista Deevereistä (mm. 2508, 2548, 2748) puhumattakaan?