|
|
21.08.2005 10:22 | Perttu Karttunen | ||
| Mites nuo Tve5:sten sijoitus menee. Kvl on ainaki 608:n sijoituspaikka ja Jns 609,610 | ||||
|
|
21.08.2005 10:20 | Perttu Karttunen | ||
| Ja entisen junasuorittajan kalpea haamukin vangittu. Ainoa mikä puuttuu on Virkalakki ja opasteliput. Kovasti tuo harrastajalle yrittää huutaa, lieneekö vihaaja vai yrittääkö kertoa wanhasta muistista seuravavan junan ohitusajan :) | ||||
|
|
21.08.2005 07:26 | Tero Korkeakoski | ||
| Olli, eihän nuo Zagkks:it nyt niin harvinaisia ole... Jokaviikkoinen näky ;) Ja kyllä ne vakkarit voisi jollekin junasivulle laittaa graafisten aikataulujen kera, vaikka geocitiesiin tms. anonyymipalvelimelle. Kyllä ne joka tapauksessa aina vuotaa harrastelijoille vaikka VR/RHK jotain järjetöntä, muista pohjoismaista poikkeavaa salailua harrastaakin... | ||||
|
|
21.08.2005 00:44 | [Tunnus poistettu] | ||
| Tietysti tämä kokoonpanohan oli vain kulkuvälillä Hki-Pm. | ||||
|
|
21.08.2005 00:41 | [Tunnus poistettu] | ||
| Eero: Tässäpä Hki:stä 12.7. lähteneen P 281:n kokoonpano 24060, -088, -086, -077, -061, -099, 23904, 26907, 27381, 23517, 23200. Täsmäsivätkö päivävaunujen numerot? | ||||
|
|
21.08.2005 00:00 | Tapio Juomukkaharju | ||
| Mikäs kuvan laadussa on vikana? Ainoa olisi, jos nykyinen omistaja maalaisi peltikaton niin se olisi paremman näköinen. | ||||
|
|
20.08.2005 23:19 | [Tunnus poistettu] | ||
| Siis tiedosta | ||||
|
|
20.08.2005 23:18 | [Tunnus poistettu] | ||
| Okeskira: kiitos tiesosta. | ||||
|
|
20.08.2005 23:15 | Olli Keski-Rahkonen | ||
| Minkä takia pitää vetää herneet nenään niinkin pienestä asiasta kuin onko 50 vuotta sitten meistetty numero 3 vai 8? Johannes Tervo on 19.8. kommentissaan mielestäni aika selvästi todennut että omasta tulkinnastaan huolimatta se voi olla myös 3. Menee hiukka turhan paljon hiusten halkomiseksi omasta mielestäni. | ||||
|
|
20.08.2005 23:06 | [Tunnus poistettu] | ||
| Pauli Kyllönen. Luepas ensin se Tervon ensimmäinen kommentti. Missään en ole tätä kuvaa Tervon kuvaksi väittänytkään. Tämä koko juttu lähti siitä, että Tervo otti kuvan jossa arvuutteli, mistä se on otettu. Oikea vastaus oli: Riston 1037 fillarin keskiö. Näin sanoi Tervo oikeana vastauksena kuva-arvoitukseensa. Tuo kuva on linkkinä tämän kuvan ensimmäisessä kommentissa jonka on kommentoinut Tervo. Tässä Pentti Yli-Karjanmaan kuvassa taasen Tervo väittää akselin olevan vaihdettu ja numeron olevan 1087. Tervo veti tästä herneen nenään, niin kuin hänellä tapana on jos joku uskaltaa hänen tekstejään oikoa. | ||||
|
|
20.08.2005 22:39 | |||
| A 1/2 : Tottakai saat käyttää liikennepaikkataulukkoani laita mulle sähköpostia niin lähetän uusimman version luettelosta ! Osoite on : veturiÄTphnet.fi | ||||
|
|
20.08.2005 22:37 | Lasse Härkönen | ||
| Voisi niitä selityksiä kuitenkin jonkin verran olla niin kuva löytyisi myös haulla... | ||||
|
|
20.08.2005 22:37 | [Tunnus poistettu] | ||
| Tämän kesän västinpoikanen (Mot alb) ja ilmeisesti vasta opettelemassa kovaa maailmaa, jossa emot eivät kippaakaan ruokaa suoraan suuhun :) | ||||
|
|
20.08.2005 22:21 | Olli Keski-Rahkonen | ||
| Reuben: http://makasiiniraide.fi/kalusto/tyokoneet.html#tve5 | ||||
|
|
20.08.2005 22:20 | Pauli Kyllönen | ||
| Pentti Yli-Karjanmaa on kylläkin ottanut tämän kuvan eikä suinkaan Johannes Tervo | ||||
|
|
20.08.2005 22:11 | [Tunnus poistettu] | ||
| Miksi nuo kumipyörät? | ||||
|
|
20.08.2005 22:09 | Pauli Kyllönen | ||
| mikkom: höpöhöpö. seuraavan päivän IC52:na. Liekkö sulla tullu kirjoitusvirhe. IC55:n runko tulee seuraavan päivän IC50:ssä takaisin. | ||||
|
|
20.08.2005 22:01 | Eija Mari | ||
| Voi kun kiva kuva - taitaa olla tipulla nälkä. Ei kai ruoka vaan ollut myöhässä ;) | ||||
|
|
20.08.2005 21:15 | Jukka Voudinmäki | ||
| Minun Excel-lista käsittää tällä hetkellä runsaat 2200 liikennepaikkaa, mutta siitä puuttuu melkoinen määrä kaikenlaisia esim. sora- ja teollisuusraiteita. Taulukossani on 18 eri saraketta, jotka sisältävät tietoa liikennepaikasta riippuen hyvin tai huonosti ja kaikkea siitä väliltä. Virheitä ja puutteita löytyy takuuvarmasti. | ||||
|
|
20.08.2005 21:05 | Jape Ruotsalainen | ||
| Mukava kuvasarja Larilta. Tässä kuvassa mukavan näköisiä nuo pilvet. | ||||
|
|
20.08.2005 20:55 | [Tunnus poistettu] | ||
| Hiiliäkö pojat polttivat? Ei kai sentään. Savun väri vain viittaisi kovasti hiililämmitteiseen veturiin. Eiköhän tässä sittenkin polteta halkoja. - Nieltyäni Kanan ylävalonheittäjän ja (pakolliset) sähköistyksestä varoittavat tarrat ynnä koristeraidat, tarttui pala kurkuun Kanan generaattorista tai lähinnä siitä näkyvästä poistohöyryputkesta. Okey okey. Onhat sähkävalot tätä päivää vaivattomuutensa takia, mutta sittenkin Kanassa sähkövalot. Kestää vielä vähän totuttelemista. Huomatkaa otetangot puskinlyhtyjen ympärillä. Eivät olleet aivan jokaisessa Kanassa. | ||||
|
|
20.08.2005 19:19 | [Tunnus poistettu] | ||
| J. Tervo. Milloinkas se akseli on vaihtunut jos veturin numero ja akselin numero täsmää? Itse sanot, itse ottamasi kuvan kuvatekstissä numeron olevan 1037 ja kohta väität sen olevan 1087. Riitelet itse itsesi kanssa, eikä rautalangasta tarvitse vääntää mitään. Masennukseesi kannattaa hakea apua alan ammattilaisilta, he voivat antaa sopivan lääkityksen tai ohjata hoitoon. | ||||
|
|
20.08.2005 18:03 | [Tunnus poistettu] | ||
| Rto24. | ||||
|
|
20.08.2005 18:03 | [Tunnus poistettu] | ||
| mikä kone tässä on ja paljonko on tehoa? | ||||
|
|
20.08.2005 17:58 | [Tunnus poistettu] | ||
| Jessus, että pitää vääntää rautalangasta. Eikö kuvan veturi ole 1037 vai mitä? Ja linkin kuvan akseli on TÄMÄN kuvan veturista, eikös sen numero olekin 1037. Kyse olikin siitä, että jos akeli on vaihtunut joskus, eikö. Masentaa kun ei väki osaa enää lukia, aina inttämäs jotakin. JA unohtakaa koko akseli, se on aivan yks lysti mistä se on perääsin. |
||||
|
|
20.08.2005 17:54 | [Tunnus poistettu] | ||
| köh kröh... olisi parempi jos se huru saataisiin kuntoon. tämän vaihdelaatikko on lauennut. | ||||
|
|
20.08.2005 15:43 | Jouni Ijäs | ||
| Valoisat kesäyöt oli ja meni.. Vielä ei ole syksy, mutta se on aivan nurkan takana. | ||||
|
|
20.08.2005 15:09 | Jesse Piiroinen | ||
| Joop, kiitti tiedosta. Vaikka radan yli/ali tulee hyvin usein kuljettua (nyt joka päivä), olen aina väärässä paikassa väärään aikaan. Hauska yksityiskohtahan tämä rata Lappeenrannassa on. | ||||
|
|
20.08.2005 12:44 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Tuo kyltti antaa Pendolinosta seuraavan vaikutelman: Vanha rämä. Huom. Kaikella pilalla ja kunnioituksella vielä "erikoiskiitojuna". | ||||
|
|
20.08.2005 12:39 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Hieno Lapin Kulta-mainos. | ||||
|
|
20.08.2005 10:42 | [Tunnus poistettu] | ||
| Tervo on tässä kuvassa vahvasti sitä mieltä, että se akselin numero on 1087. Oman, esimerkiksi asettamansa kuvan kuvatekstissä hän itsekin kertoo sen olevan 1037. | ||||
|
|
20.08.2005 09:54 | Niila Heikkilä | ||
| Kiitoksia kuvasta. Kuvaa katsoessa tulee kyllä positiivisia ajatuksia 2x25kV järjestelmää kohtaan, kun tietää että seuraava syöttöasema on vasta Kemin pohjoispuolella Tervolan Törmässä. Matkaa satakunta kilometriä. Ja kuinka yksinkertaisella pakettiratkaisulla järjestelmä on toteutettu verrattuna etelän imumuuntajajärjestelmään. No, onhan se huomattavasti häiriöherkempi maaston suuntaan, mutta kumminkin. | ||||
|
|
20.08.2005 09:44 | Niila Heikkilä | ||
| Tuosta kuvatekstissä mainitusta kolmosmoottoritien sillasta puheenollen: Olisi kiva nähdä kuvia täälläkin (vai enkö ole huomannut) jossa juna on ylittämässä tuota siltaa. Ainakin Höyry/Huruvetoisista junista on kuvia, sen todisti kuvaajien määrä pellolla. Mutta missä ne ovat? Yhä muistikortilla? Pöytälaatikossa? Hukassa? Jossain piilogalleriassa? Odottelemassa aikoja parempia? | ||||
|
|
20.08.2005 08:32 | Timo Laak | ||
| Tällaisia vehreitä kuvia katselee etenkin talvella mielellään. | ||||
|
|
20.08.2005 08:24 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Taustalla uusi Emma..? :) | ||||
|
|
20.08.2005 04:49 | Markku Blomgren | ||
| Hehe, eiköhän tuo ajassa ollut. Päivystäjä käy tuolla sahalla kaksi kertaa päivässä, ainakin ma-pe, saattaa käydä myös lauantaisin, joskaan en ole ihan varma. Eka käynti yleensä aamutuimaan ja toka tossa iltapäivällä. Tosa tr:n kohdalla kujettaja oli jo löysännyt tehoja ja antoi junan rullata alamäkeen...kunhan ensin oli kiivetty 20km/h mäkeä ylös =) | ||||
|
|
20.08.2005 01:28 | Arto Papunen | ||
| Onko tämä tarkoitus saada ajokuntoiseksi? | ||||
|
|
20.08.2005 00:45 | Jonne Reitti | ||
| Onhan niitä tälläki foorumilla jonkun verran, kuvahakuun vaan hakusanaks Dr16, tossa esim. yks https://vaunut.org/kuvasivu.php/7789.html?kuvaus=Dr16&paikka=&tyyppi=0&kuvaaja=0&x=150 | ||||
|
|
20.08.2005 00:43 | [Tunnus poistettu] | ||
| A1/2: 1800 suomalaista liikennepaikka? Aika huimaa. Minulla on nyt reilut viisi ja puolisataa sekä jonkin verran hajua muutamista puuttuvista. Minua kiinnostaisi excel-taulukkosi rakenne eli rivien otsikointi? mailto:pjh@iki.fi | ||||
|
|
20.08.2005 00:37 | Jonne Reitti | ||
| Mun mielestä pitäis keskittyä vaarallisten ja "hidasteena" olevien tasoristeysten poistoon. Tuo ei ilmeisesti ollut vaarallinen tasoristeys eikä sen takia Sn:ää jouduta laskemaan. | ||||
|
|
20.08.2005 00:15 | Anssi Tammi | ||
| Mahtaisko kellään olla sisäkuvia Vaaleista? Ite kun en oo pohjoisen vetureita juuri päässyt kärkkymään. | ||||
|
|
19.08.2005 23:46 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Ja minulla ei ole varsinaista tiedostolistaa, vaan liikennepaikkatiedot ovat tekstitiedostona hieman samaan malliin kuin kirjassa Matkaopas rautateille, mutta rataosakohtaisessa järjestyksessä. Eräistä liikennepaikoista on tekstiä kymmeniä rivejä, joistain vain km+m, nimi, laatu, avaamis- ja sulkemispäivät. | ||||
|
|
19.08.2005 23:43 | Marko Tuominen | ||
| Ja se mun listani on tehty niin, että jokaisessa solussa on vain yksi tieto, joten tietokannan tekeminen siitä on helppoa. | ||||
|
|
19.08.2005 23:40 | Marko Tuominen | ||
| Mulla on excelissä noin 1800 liikennepaikan tiedot. Isosta osasta tosin puuttuu sijaintitieto ja/tai avaamispäivä ja/tai lakkauttamispäivä. Jos saan Harrin listalta ottaa puuttuvat tiedot, alkaa se olla melko pitkällä. | ||||
|
|
19.08.2005 23:20 | [Tunnus poistettu] | ||
| Pyry: RHK:n mukaan ei ole vaihteita. | ||||
|
|
19.08.2005 23:18 | Ville Saarelainen | ||
| VR ei enää luovuta vakkareita harrastajille, joten orgiinkaan niitä ei voi imuroitavaksi laittaa vaikka aikataulut jostain onnistuisikin saamaan. :-( | ||||
|
|
19.08.2005 23:15 | [Tunnus poistettu] | ||
| Talkoista: ajatus on hyvä. Minä kun olen vain hyödyntänyt muiden kkokoamaa tietoa ja tarkoituksena on ollut saada se tieto sopivasti tietokantaan ja nettisivulle kaikkien saataville. Tietoa on kuitenkin aika paljon ja sen jäsentely on hiukan konstikasta kun eri tiedonkasaajilla tuntuu olevan hyvin erilainen lähestymistapa. Minulla on nyt osapuilleen RHK:lta saatava tieto kannassa, tosin sisäänsyöttöä on vielä jonkin verran. Olisiko halukkaita näppäimistön käyttäjiä jos kopioin datan ja formit saataville? | ||||
|
|
19.08.2005 23:09 | [Tunnus poistettu] | ||
| Jepu: 16.36.40 jos kameran kello oli ajassa. | ||||
|
|
19.08.2005 21:11 | Jouni Ijäs | ||
| Koska nuo uudet aikataulut tulee vaunut.org:iin? Tai mistä ne näkee. | ||||
|
|
19.08.2005 21:01 | Eija Mari | ||
| Oliskohan joku sen tarkemmin nimeltä manitsematon junissa työskentelevä henkilö laittanut kyltin matkatavaroitansa vasten nojalleen ;) | ||||
|
|
19.08.2005 20:58 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Piti sanoa vielä että hemmetin tyylikäs kuva! :) | ||||