|
|
17.08.2005 18:55 | Jape Ruotsalainen | ||
| Olisi se vaan juhlallista, jos junat vieläkin levyllä lähetettäisiin... | ||||
|
|
17.08.2005 18:36 | Jukka Ak | ||
| Miten muuten voi ilmoittaa havainnoista..miten systeemi toimii? Tänään tuntemattomaksi jäänyt sm2 juna [r-juna Tampereelle] simahti Järvenpään ja Jokelan välillä, juuri ja juuri sinnitteli Jokelaan minne jäi; yritettyään nykien edetä. Palaneenkäry tuli junaan sisälle? Seisontajarrut kenties jumissa? P43 teki sitten ylimääräisen pysähdyksen Jokelassa ja Hyvinkäällä.Ilmeisesti P43 tekee ylimääräiset pysähdykset Riihimäen ja Tampereen välillä, jäi epäselväksi. |
||||
|
|
17.08.2005 18:26 | Pasi Hölttä | ||
| Ja numerostakin ne voi tunnistaa: Sm1 6001-6050, Sm2 6051-6100, Eio (Sm1:n liitevaunu) 6201-6250, Eioc (Sm2:n liitevaunu) 6251-6300. | ||||
|
|
17.08.2005 17:18 | Jouni Hytönen | ||
| Sää on melkeinpä jopa asiallisen tympeä ja mitäänsanomaton. Ei ole varsinaisesti kylmä, mutta kosteus saa ainakin vasemmanpuoleisen, puutteellisesti pukeutuneen henkilön hytisemään. Vaikkei olisi krapulaa, niin tällaisena päivänä olo tuntuu aivan samalta. Krapula yhdistettynä tähän säähän on painajaismainen ajatus. :) | ||||
|
|
17.08.2005 17:15 | Eero Heinonen | ||
| Mahtava tilannekuva ja komea juna asiallisine vaunuineen. | ||||
|
|
17.08.2005 16:02 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Aa, joo... heh... ;) | ||||
|
|
17.08.2005 16:00 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Ihan uudelta, tuo valmistui nimenomaan 1984. | ||||
|
|
17.08.2005 15:57 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Niimpä näyttää, mutta miltä? | ||||
|
|
17.08.2005 15:19 | Tatu Lindeman | ||
| Viileä ilma väreilee Hurun lämpimistä "höyryistä" katon yläpuolella. | ||||
|
|
17.08.2005 14:45 | Markku-Tapani Hakala | ||
| Auto on 1960 Dodge Dart Pioneer 4d , 5,2 V8 - auto on tallessa. | ||||
|
|
17.08.2005 14:31 | Nikolas Peippo | ||
| Villelle: 23002:n ulkoisesta kunnosta en muista, mutta sisältä se on muistaakseni melko homehtunut.. CEit on vielä pahemmassa kunnossa. Rt ja Cht taas ovat sisäisesti hyvässä kunnossa, mutta Rt:ssä on seinissä graffiteja ja Cht:n maalipinta on aika himmeä. | ||||
|
|
17.08.2005 14:30 | Nikolas Peippo | ||
| HMVY:n puheenjohtaja on sanonut että vaunujen kuskaus hpk-ri on jo sovittu cargon kanssa. | ||||
|
|
17.08.2005 14:21 | Otto Vesterinen | ||
| Pitkästyminen estyy, kun selaa odotellessa junakuvia. :) | ||||
|
|
17.08.2005 13:01 | Teppo Niemi | ||
| Kelassa oli ennen rataoikaisua vaihteet myös itäpäässä lähellä purosiltaa. Samoin Kelassa oli erillinen lastausraide. Siihen aikaan Kela-Pikkala väli kuljettiin työntämällä, eli Kelan ympäriajomahdollisuutta ei hyödynnetty. | ||||
|
|
17.08.2005 12:36 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Siltähän tuo 2663 näyttääkin. Mainio kuvasarja jälleen ajalta jolloin oma harrastus oli lähinnä junakokoonpanojen kirjaamista laskukonenauhoille. Nekin ovat kaikki hävinneet :-( | ||||
|
|
17.08.2005 11:18 | Ville Saarelainen | ||
| Minkälaisessa kunnossa Eit 23002 mahtaa olla, ja nähdäänkö sitä kenties joskus vielä jossain museojunassa? Joskus 90-luvun alussa muistan matkustaneeni kerran Esslingenin vaunussa. Silloin en ollut vielä harrastaja, mutta mieleen jäi kuitenkin ne punaruskeat penkit ja osastojen väliovi joka ei mennyt itsestään kiinni. | ||||
|
|
17.08.2005 11:06 | Kimmo Pyrhönen | ||
| OVE:lle, että oikein muistat. Vastausta olet näemmä odottanut jo kahdeksatta kuukautta. Toivottavasti et ole pitkästynyt?! ;D ;D | ||||
|
|
17.08.2005 11:03 | [Tunnus poistettu] | ||
| Auto on Dodge vm. 1960 | ||||
|
|
17.08.2005 10:56 | Janne Peltola | ||
| Vaihde on purettu kuulema n. vuosi sitten. Kysyin asiaa Kelloselän reissulla lätän kuskilta. Oli joo vähän yllättävä näky... :) | ||||
|
|
17.08.2005 10:48 | Jorma Rauhala | ||
| Nyt pitäisi päästä korjailemaan aikaisempia kirjoituksiansa! Tarkemmin tiirailtuani pässin kytkin kun näyttääkin olevan Trumpettikytkin, jossa on Albert-kytkimen "apulenkki". Vihellin on Brillin jenkkivaunusta otettu amerikkalainen "preeria-visla" (pitkä, messinkinen ja äänekäs) ja varmaan tarpeellinen ratapihavekslailuissa. | ||||
|
|
17.08.2005 10:18 | Sami Hovi | ||
| Aivan KooPeen sanojen mukaisesti: https://vaunut.org/kuvasivu.php/10876.html | ||||
|
|
17.08.2005 09:54 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Siinä ne katselevat toisinsa, päättäväisellä ilmeellä. Kohta viedään matkustajia vauhdilla - sen me olemme päättäneet ja siitä pidetään huolta! | ||||
|
|
17.08.2005 09:54 | Riku Hyvärinen | ||
| Tuo auto on muuten mitä ilmeisimmin De Soto. | ||||
|
|
17.08.2005 09:44 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Arkistoni mukaan vaunu on entinen 100-paikkainen Ei numeroltaan 22228 ja rakennusvuosi 1947 eli aavistuksen meni Tepon ikähaitari pieleen, ikää on 58 vuotta. | ||||
|
|
17.08.2005 09:42 | Johannes Erra | ||
| Hieno kuva. Harvemminpa loppujen lopuksi näkeekään kuvia noista vanhemmista hinausvaunuista. | ||||
|
|
17.08.2005 09:13 | Janne Määttä | ||
| Ei taustalla kyllä mitään junaa mene, joku varasto siellä taisi olla. Mutta 6nen kyllä jo irkissä arvasi rataosan oikeaksi. Se kun on juuri se, minkä sulki pois arvailulistalta. ;) | ||||
|
|
17.08.2005 08:03 | Teppo Niemi | ||
| Enpä osaa sanoa, riippuu ihan siitä, mistä vaunusta se on tehty, mutta ikähaitariksi päättelen 48 - 57 vuotta. | ||||
|
|
17.08.2005 07:41 | Jukka Pitkänen | ||
| Hieno kuva. | ||||
|
|
17.08.2005 01:51 | Teemu Lokka | ||
| Tikkurilassa on kuusi raidetta, joten 2 nopeille 2 keravan lähijunalle, 2, kehä-radan junille, tosin hiekkaharjusta pohjoseen on se 4 raidetta, mutta kyllä ne lentokentän junat ja keravan lähijunat samoille raiteille mahtuu. | ||||
|
|
17.08.2005 01:04 | Arto Papunen | ||
| Kuinkas Tikkurilan raiteet? Riittääkö raiteet Marja-radan valmistuttua? | ||||
|
|
17.08.2005 00:57 | [Tunnus poistettu] | ||
| Itse asiassa sillä ei ole merkitystä vaikka runko jatkaisi Helsinkiin asti JOS sitä runkoa ei sitten käytetä muuhun kuin kehäradan liikenteeseen ja jos se palaa takaisin vastakkaiseen suuntaan :-) No joo, nyt alkaa mennä saivarteluksi. | ||||
|
|
17.08.2005 00:38 | Arto Papunen | ||
| Onkos täällä ollut paljonkin raiteita? Lättäaikaanhan täällä oli junakohtaamisia... | ||||
|
|
17.08.2005 00:15 | Teemu Lokka | ||
| Niin, noh juu. Ei kai sillä mitään suurempaa merkitystä ole jos linja ei kulje kehä-radan kautta ympäri takaisin helsinkiin. Mutta jos se niin sittenkin tekee niin siitä sitten tulee varmaan sanomista, eritoten jos VR jatkaa lähijunien kaaviokuvien painattamista aikataulukirjaan. | ||||
|
|
16.08.2005 23:16 | Jorma Rauhala | ||
| Hämeentiellä on saapumassa Karian kaksiakselinen moottorivaunu (HM III) jossakin kotiutuvassa ruuhkavuorossa yöpymään Vallilan halliin (VH toimi tuolloin vielä normaalina linjavaunujen sijoitusvarikkona, toisin kuin nykyään eli nythän se on periaatteessa vain pääkonepaja ja raitioliikenteen pääkonttori). Loittonemassa on linjan 6 VTS-moottorivaunu (RM1) Karian perävaunun (HP II) kanssa (ja väli on tietysti kytketty hienolla Compact-kytkimellä). Norddeutsche Waggonfabrikin valmistama pässi odottaa seuraavaa liikettä, eli tuollaisen kuutosen tai Mustangilla (HM IV) ajettavan kasin kaksiakselisen ASEA-perävaunun ruuhka-ajan jälkeistä hallin sisuksiin poisvetämistä. Pässin päässä on Albert-kytkin, joka kytkeytyy myös teknisesti uudempaan Compactiin. | ||||
|
|
16.08.2005 23:04 | [Tunnus poistettu] | ||
| Teemu: Mitä sillä on väliä vaikka juna Tkl:ssa olisikin "keula" Helsinkiin päin jos se sieltä palaa Vks:n kautta taas Helsinkiin, jossa se sitten on samoin päin kuin lähtiessään? | ||||
|
|
16.08.2005 23:01 | [Tunnus poistettu] | ||
| Luulisi kiskon olleen matkalla Lahteen ja sieltä oikoradalle. Oikoradan kiskothan on laivattu Saksasta. | ||||
|
|
16.08.2005 22:47 | [Tunnus poistettu] | ||
| Missä siellä on auto? Ai toi paskanruskea bensasyöppö lulla, joka sopisi paremmin hevosen perään? Hieno ratikkakuva, Jorma! Kiitos siitä! | ||||
|
|
16.08.2005 22:45 | Jorma Rauhala | ||
| Tulikos tää väärälle foorumille :^) | ||||
|
|
16.08.2005 22:21 | Jani Tuominen | ||
| Joo, kiitos.. katsotaan tunnistanko näitä.. | ||||
|
|
16.08.2005 22:18 | Pauli Kyllönen | ||
| Ja kaikki Sm1:t ovat jo punavalkeita jäykistepoimuineen ja Sm2:a on myös alettu saneeraamaan joten nekin tulee olemaan punavalko värityksessä. Kolmas mistä Sm1:n tunnistaa on etulasit jotka ovat erilaiset kuin Sm2:ssa. Sm2:ssa on sileät kyljet. | ||||
|
|
16.08.2005 22:14 | [Tunnus poistettu] | ||
| Nynny kertoo teille auton merkin ja mallin. | ||||
|
|
16.08.2005 22:09 | Simo Toikkanen | ||
| Ehkä helpoimmin ulospäin näkyvä ero on siinä, että Sm1-junassa on kyljessä jäykistepoimuja, Sm2-junassa kyljet ovat sileät. | ||||
|
|
16.08.2005 22:07 | Jani Tuominen | ||
| Joo, arvelinkin että näin käy. Siis kompakysymys tälle joka ei tiedä mitään oikeestaan: Mistä ne erottaa? | ||||
|
|
16.08.2005 22:05 | Jari Kuusinen | ||
| Ja maanvieremistä tunnettu Halikonjoki kulkee aivan tässä vasemmalla puolen jyrkästi kaartaen. Ilmeisesti maamme kaksi suurinta maanvieremää on tapahtunut juuri näillä main 1700- ja 1800-lukujen molemmin puolin. 1890-luvulla rakennettu rautatie kulki siis riskialttiisti kolmen vuosikymmenen ajan joen rantapengertä seuraten. Veturinkuljettajat joutuivat tällä kohdin vähentämään nopeutta ja paikalle asetettiin jopa automaattiset hälytyslaitteet varoittamaan heti maan liikkumisesta! Ongelmasta päästiinkin sitten eroon kesällä 1928 rautatietunnelin valmistuttua, mutta savipohja tullee vaivaamaan ikuisesti rantarataa. (Perustuu Kuntasanomien kirjoitukseen 28.01.2005) | ||||
|
|
16.08.2005 22:04 | Pauli Kyllönen | ||
| No kuvassa kuitenki on Sm2 eikä sentään Sm1 | ||||
|
|
16.08.2005 21:56 | Jani Tuominen | ||
| Kunnon amerikanrauta taustalla.. | ||||
|
|
16.08.2005 21:55 | Timo Laak | ||
| Onpahan muuten komea auto! | ||||
|
|
16.08.2005 21:46 | Jari Kuusinen | ||
| Eikä unohdeta raivausautoa! :) Ja tämä dieseljunahan tulikin sitten nähtyä tositoimissa jo reilun kuuden tunnin kuluttua edellisen kommentin kirjoittamisen jälkeen, jolloin paikalla tungeksi peräti kaksi junaharrastajaa Pertun ohella... :) | ||||
|
|
16.08.2005 21:38 | Jari Kuusinen | ||
| Aninkaistenkadun sillaltahan tämä, ja lienee samalla viimeinen paikka tältä kesältä, missä T3528:n voi kuvata liikkeessä. Junan viimeisinä vaunuina on muuten kesän aikana melko usein ollut rautatiekiskoa, mikä ei taatusti ole ollut Kouvolaan matkalla, joten junan numeronkin on tuolloin täytynyt olla jotain muuta kuin T3528... | ||||
|
|
16.08.2005 21:33 | Arto Papunen | ||
| Joko Lari sai selville höpöhöpötyksen syyn? | ||||
|
|
16.08.2005 21:32 | Jari Kuusinen | ||
| Haiskahtaisi Jyväskylän ja Keuruun välillä otetulle, tarkemmasta paikasta ei sitten ole hajuakaan :) | ||||