|
|
16.08.2005 22:04 | Pauli Kyllönen | ||
| No kuvassa kuitenki on Sm2 eikä sentään Sm1 | ||||
|
|
16.08.2005 21:56 | Jani Tuominen | ||
| Kunnon amerikanrauta taustalla.. | ||||
|
|
16.08.2005 21:55 | Timo Laak | ||
| Onpahan muuten komea auto! | ||||
|
|
16.08.2005 21:46 | Jari Kuusinen | ||
| Eikä unohdeta raivausautoa! :) Ja tämä dieseljunahan tulikin sitten nähtyä tositoimissa jo reilun kuuden tunnin kuluttua edellisen kommentin kirjoittamisen jälkeen, jolloin paikalla tungeksi peräti kaksi junaharrastajaa Pertun ohella... :) | ||||
|
|
16.08.2005 21:38 | Jari Kuusinen | ||
| Aninkaistenkadun sillaltahan tämä, ja lienee samalla viimeinen paikka tältä kesältä, missä T3528:n voi kuvata liikkeessä. Junan viimeisinä vaunuina on muuten kesän aikana melko usein ollut rautatiekiskoa, mikä ei taatusti ole ollut Kouvolaan matkalla, joten junan numeronkin on tuolloin täytynyt olla jotain muuta kuin T3528... | ||||
|
|
16.08.2005 21:33 | Arto Papunen | ||
| Joko Lari sai selville höpöhöpötyksen syyn? | ||||
|
|
16.08.2005 21:32 | Jari Kuusinen | ||
| Haiskahtaisi Jyväskylän ja Keuruun välillä otetulle, tarkemmasta paikasta ei sitten ole hajuakaan :) | ||||
|
|
16.08.2005 21:21 | Mauri Lagerstedt | ||
| Menomatkalla on viisi Ei-vaunua. Vaunun EFi 22395 mukanaolo ei ole vielä täysin varmaa, sillä vaunu on ulkoisesti rapistunut ja puskinkorkeus alkaa olla alarajalla. Vaunujen siirto Hpk-Ri-välillä tapahtuu joko VR Cargon tai HMVY:n toimesta, jolloin veturina olisi todennäköisesti 2343. | ||||
|
|
16.08.2005 21:13 | Teemu Lokka | ||
| pjh, siis tämä M/P junahan olisi kai tarkoitus ajaa Hki-Vks-Tkl/Tkl-Vks-Hki? tuossa olisi järkeä hitusen, mutta se ei poista sitä et juna kääntyy fyysisesti sen 180 astetta kun se on lentokentän kautta tullut tikkurilaan. Eli lentoasemalla junan pitäs vaihtaa kulkusuuntaa tai sitten junat ajettais suoraan kentälle. Josta yhteys tikkurilaan pikajunille, IL:lle ja pendolle. | ||||
|
|
16.08.2005 21:04 | Arto Papunen | ||
| Kai tuolla on kauko-ohjaus ja suojastus? Kai JKV:ki pittää rakentaa, ettei mennä liian lujaa :) |
||||
|
|
16.08.2005 20:49 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Siis onko se nyt viisi vai kolme Ei:tä MENOmatkalla..? | ||||
|
|
16.08.2005 20:41 | Tunnus poistettu | ||
| Taustalla kait menee kiitotavarajuna? | ||||
|
|
16.08.2005 20:31 | Jokke Harju | ||
| Kiitän. Nopeaa toimintaa. Tässä Sotilaskodin tietokoneella selaan kuvia. Mikä mahtaa olla vaunun ikä? | ||||
|
|
16.08.2005 20:30 | [Tunnus poistettu] | ||
| Jeps. Tarkotus olis pörräillä hiukan. IS-putkeen en ole vielä rahojani menettänyt, joten täytyy pärjätä nykyisillä. Mikähän olisi sitten pisin mahdollinen suljinaika 80-112 kinovastaavilla? Pitääköhän käydä kamerakaupassa anelemassa lainaan 17-40.. Onhan mulla tietty se kitti :-( | ||||
|
|
16.08.2005 20:28 | Nikolas Peippo | ||
| Riksun asematapahtuman runko (muistaakseni 3 Ei, EFit, Cht, Po) menee joko jonkin tavarajunan mukana tai jokatapauksessa Dv12:n vetämänä Cargon puolesta. | ||||
|
|
16.08.2005 20:19 | Perttu Karttunen | ||
| Mainittakoon vielä että reissu heitettiin tyhjällä junalla ja mitään vaaratilannetta ei olisi syntynyt vaikka juna olisi ollut täysi ihmisiä. Kansi on nyt korjattu ja ne kakkosneloset on nyt siellä missä pitääkin, eli pöllin päissä. | ||||
|
|
16.08.2005 20:16 | Perttu Karttunen | ||
| Jaa-a. Sattumien summasta lienee kymysys :) sora-auton kuljettaja ei ilmeisesti osannut arvioida soran purkautumisvauhtia lavalta tai siten peruutti epähuomiossa liian lähelle rataa. Laipoimalla tosjaan selvittiin :) | ||||
|
|
16.08.2005 20:13 | [Tunnus poistettu] | ||
| Ovatkos ne ylenmäärin viksut vammalalaiset, jotka taannon kasasivat vanhoja hetekoita sun muuta mukavaa kiskoille, päässeet häkistä muuttaneet sinne teille päin? Vai mikä mahtaa olla sorakasan nerokkaan sijoittelun tarkoitus? | ||||
|
|
16.08.2005 20:06 | [Tunnus poistettu] | ||
| Teemu: Tarkoitat Marja-rataa (tai Kehärataa, niin kuin jotkuta haluavat sitä kutsua). Olen jossain nähnyt suunnitelman, jonka mukaan paikut ajaisivat rataa välillä Hki-Vks-Tkl eivätkä jatkaisi takaisin Helsinkiin. Mene tiedä, rata on vasta suunnitelma. Lisää kertoo http://www.marja-rata.net/ -sivusto. | ||||
|
|
16.08.2005 19:41 | Mauri Lagerstedt | ||
| Tämän yksilön runsaampaa käyttöä rajoittaa runsaat viat: Suoratoimijarru ei toimi lainkaan. Lisäksi toisen koneen tehonsäätö ei toimi, vaan kone pyörii täysillä kierroksilla. Tätä on kyllä tarkoitus koeajaa vielä toistamiseen tänä syksynä. Lisäksi on tarkoitus yrittää sähkölaitoksen vanhan Move51m-veturin eli Puhkun koekäyttöä. |
||||
|
|
16.08.2005 18:15 | Otto Vesterinen | ||
| Muistiini tulee viisi pendomatkaa, joista neljässä on oltu myöhässä eli aikataulussaoloprosentti omilla pendomatkoilla on huikeat 20. Mutta mutta, myöhästymisistä vain yksi on ollut Pendon oma syy! Kerran ovat syynä olleet ratatyöt ja kaksi kertaa yhteysjunan myöhästyminen. Kyllä pendossa muuten ihan mukava on matkustaa, mutta vähän ahtaanoloinen se on ja ikkunat näin harrastajanäkökulmasta liian pienet.:) | ||||
|
|
16.08.2005 18:03 | Otto Vesterinen | ||
| Hmm. jos ikivanhat vakkarini pitävät enää yhtään kutiaan, niin tuo "jämsänkoskelaiseksi" sanomani lienee ollutkin menossa Kajaaniin ja tuo jälkimmäinenhän saattoi ollakin jokin ratatöiden vuoksi Haapamäen kautta kiertävä Jyväskylän suunnan juna. Mene ja tiedä - tavarajunatietämykseni on pahasti päivittämättä :) | ||||
|
|
16.08.2005 17:51 | Otto Vesterinen | ||
| No minä olin päättänyt lähteä vain 20 minuuttia etuajassa, eli aika amatöörimaista touhua.:) Enkä siitä tavarajunasta tosiaan niin varma ole. Kymmentä vaille seitsemän meni susiparin vetämä tavara, ilmeisesti jämsänkoskelainen ja tuo toinen 20 min. myöhemmin keulillaan deeverit, joista päättelin sen menevän Vilppulaan. Olin kuitenkin ilmeisestä myöhästymisestäni sen verran harmissani, etten edes kyseisen junan vaunustoa sen tarkemmin jäänyt havainnoimaan. | ||||
|
|
16.08.2005 16:38 | Teemu Lokka | ||
| Muutens, lentoasemalle ei tulla suoraan ajamaan pika/IC1/2/Pendolla pohjosesta tai lännestä. Syynä on radan linjaus, siitä tällähetkellä on tulossa suora rata Vantaankoskelta pääradalle siten et juna jatkaa hiekkaharjun pohjoispuolelta helsinkiin jos nyt oikeen muistan, eli ISO kolmio raide. Saas nähä katoaakos lähiliikenne aikatauluista se kartta joka kertoo miten lipunmyynti, WC ja koira osasto on junassa :D kun ei voi tietää kummin päin se sami sieltä tulee... Olen muuten huomauttanut asian suunnittelioita tästä ... | ||||
|
|
16.08.2005 16:11 | Toni Aitta | ||
| Hyrkkäältä on menny raide pälliin. Radan paikka näkyy uuden karttapaikan kartoissakin (ei rataa, mutta lija näkyy). Lehtoselästä on menny rata montan ja leppiniemen voimalaitoksille. Liekö purettu viimeistään viime perusparannuksessa, mahdollisesti jopa aikaisemmin. | ||||
|
|
16.08.2005 15:34 | Antti-Matti Hartikainen | ||
| Missä päin kuopijjoo... | ||||
|
|
16.08.2005 15:28 | Eija Mari | ||
| Suureksi häpeäkseni täytyy vielä tunnustaa että olen asunut vajaan vuoden Kyrössä. Sunnuntaisin menin kaiken lisäksi aina junalla Kyröön. Lähti muistaakseni Turusta klo 15 ja runko koostui puuvaunuista. | ||||
|
|
16.08.2005 15:13 | Petri Lehtonen | ||
| Voi hiisi! Kerrankin kun minä olisin tietänyt paikan ja mitä tapahtuu. (Olin poissa pari päivää) | ||||
|
|
16.08.2005 14:48 | Joona Kärkkäinen | ||
| Ei vaan mä Valtteri oli vielä hitusen vasemmalla. :) | ||||
|
|
16.08.2005 14:21 | Eero Heinonen | ||
| Eikös lähinnä ykköset ole mätiä, ei niinkään edes saneeraamattomat kakkoset? | ||||
|
|
16.08.2005 14:18 | Eero Heinonen | ||
| Käytetään tarpeen mukaan, kuten muutakin museovarikon kalustoa. | ||||
|
|
16.08.2005 12:52 | Otto Tuomainen | ||
| Ja tässä https://vaunut.org/kuvasivu.php/14155.html se silta... | ||||
|
|
16.08.2005 12:49 | Otto Tuomainen | ||
| Tämä on otettu noin kilometri siitä sillasta Rajamäelle päin. | ||||
|
|
16.08.2005 12:46 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Sinä vai? | ||||
|
|
16.08.2005 12:43 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Mitäs vikaa saneeraamattomassa Samikakkosessa on ?? | ||||
|
|
16.08.2005 11:16 | Ville Saarelainen | ||
| Oletkos lähdössä yläilmoihin? :-) Korkeusmittari huiteli siinä 1500 jalan tienoilla (merenpinnasta), eli käytännössä n. 400 metriä maasta. 35-105 millin (kinovastaava) polttoväli eli "3x zoom" on varsin sopiva, ja kuvanvakaaja ei ole lainkaan pahitteeksi. Kone heiluu sen verran, ettei teletötteröllä kuvaamisesta tulisi mitään. Itse käytin 300D:n nokalla 28-135 IS -putkea. | ||||
|
|
16.08.2005 10:44 | [Tunnus poistettu] | ||
| Jep nuohan ne raskaat höyryvaihtarit ovat. Maaliskuussa 1971, kun olin matkalla Ouluun (jälleen kerran) viimeisten höyryhaikujen perään, kohtasi Seinäjoella lohduton näky. Eräs lapsuus-ja nuoruusvuosieni rakkaimmista vanhoista puuasemista oli purkutyön alla. Voi kuinka monet kerrat 1960-luvun alussa parkkeerasimme Honda mp:mme ja kupla Ww:mme parkkipaikallesi nauttiaksemme hodarimme vilinässäsi asemalaiturilla junia katsellen. Aikaisemmasta muistoista puhumattakaan. | ||||
|
|
16.08.2005 10:32 | Janne Määttä | ||
| Jos niitä noin eroteltaisi, niin pitkän matkan juniin ei saneerattuja pääsisi lainkaan, kyn YTV vaatisi ajamaan omia vuorojaan saneeratuilla pelkästään. | ||||
|
|
16.08.2005 10:24 | Timo J Lindqvist | ||
| Meikäläisen mielestä saneeratut ja saneeraamattomat Sm1/2 yksiköt pitäisi jotenkin erotella kalustokierrossa siten että pitkillä reiteillä, esim. Y, H, R ja T käytettäisiin vain saneerattua kalustoa. Jos tämä on vaikeaa niin ainakin voisi katsoa, että Sm-junissa jotka jatkavat Riihimäeltä eteenpäin olisi vain saneerattua kalustoa...huvittava tilanne, että kaluston taso on tuurista sattuen heikompi esim. junamatkalla Helsinki-Tampere/Lahti/Kouvola/Kotka (mätä saneeraamaton Sm2) kuin matkalla Helsinki-Tikkurila I-junassa. | ||||
|
|
16.08.2005 09:46 | Simo Toikkanen | ||
| Junaturvallisuussääntö määrää asiasta hyvin yksiselitteisesti: Aja Sn 35 -opasteen jälkeen junan suurin sallittu nopeus on 35 km/h, ellei JKV-laite toisin osoita. Numero-opastin poistettiin, koska sama vihreäkeltainen opaste salli nopeudeksi mitä vain väliltä 35-140 km/h, numero-opastimesta riippuen. Veturimiehet ovat itse pitäneet tilannetta epäselvänä: http://www.yle.fi/mot/161198/mot1a_1j.htm | ||||
|
|
16.08.2005 08:29 | Joona Kärkkäinen | ||
| Raahessa on sähköt olisko Iisalmi-kiuruvesi? | ||||
|
|
16.08.2005 07:30 | Eija Mari | ||
| No sieltähän se sitten saapui paikalle ja ihan aikataulussa. Samalla tuli tunti plussaa. | ||||
|
|
16.08.2005 07:24 | Eija Mari | ||
| Eka Helsingin vuonna kuljin Pendolla. Nyt kuljen IC:llä koska kyyti on tasaisempaa ja junassa voi jopa kirjoittaa, hakea kahvia junan liikkuessa ja käydä 'hiekkalaatikollakin'. | ||||
|
|
16.08.2005 07:17 | Eija Mari | ||
| No onhan se. Työkaveri raahasi mut sinne suurin piirtein korvasta vetäen, mutta kokemuksena se oli hieno. | ||||
|
|
16.08.2005 02:21 | |||
| Tietojeni mukaan matkustajajunien pysähdykset loppuivat (ainakin virallisesti) 31.05.1992. Ei tavaraliikennettä. Hyvinkäältä löysin kirjamyynnistä viimeinkin kirjan "Liikennepaikkojen Välimatkat 1948" joten alkaa taulukko taas tarkentua lisää... | ||||
|
|
16.08.2005 02:18 | |||
| Onko tämä otettu läheltä maantien 130 siltaa ? Olin tietääkseni kys. sillalla tai siis sen alla parin muun Topparoikkalaisen kanssa ja ihmnettelin eikö muita ole, jotka ovat äkänneet hyvän kuvauspaikan ;-) | ||||
|
|
16.08.2005 01:19 | Marko Anttila | ||
| Onko diplomisi Ruunaankoskelta? Itseltäni löytyy sellainen vuodelta 1987, olisikohan ollut 21.7. | ||||
|
|
16.08.2005 00:53 | Arto Papunen | ||
| Mikähän järki numeronäytön poistamisessa on? Jos vaikka JKV menee epäkuntoon niin, tietää meneekö sivulle 35km/h vai 80km/h... | ||||
|
|
16.08.2005 00:31 | Arto Papunen | ||
| Kärrymyynti tuo mieleen lentokoneessa kulkemisen, mutta kun kerran junassa on ravintolavaunu niin miksi pitää erikseen olla kärrymyynti. | ||||
|
|
15.08.2005 23:59 | Olli Keski-Rahkonen | ||
| Riku: Kolmen Deeverin nippu oli säännöllinen VET 3687 jolla tasoitellaan Hangon ja Riihimäen deeverikatraita. Sen on yleensä voinut bongata jokaisena Rautatiemuseopäivänä, tällä kertaa johtoveturina oli kauko-ohjattava 2710 ja muuna vetovoimana 2735+2706. | ||||
|
|
15.08.2005 23:51 | Riku Hyvärinen | ||
| Ajelin Rajamäeltä Hurun lähdön jälkeen Röykkään odottelemaan mahdollisia junia, ja yhytin tuon 2723:n siellä. :) Joku kolmen Deeverin nippu huristeli muuten Ukko-Pekan ja Hurun välillä Hyvinkäälle päin. Mikä lie oli matkan tarkoitus? |
||||