Kommenttihaku


Kirjoittaja:



Haettava teksti:



Kommentin sijainti:



Kaikki ehdot
Mikä tahansa ehdoista

Kaikki kommentit / Hakutulokset


kuva 16.08.2005 22:04 Pauli Kyllönen  
  No kuvassa kuitenki on Sm2 eikä sentään Sm1
kuva 16.08.2005 21:56 Jani Tuominen  
  Kunnon amerikanrauta taustalla..
kuva 16.08.2005 21:55 Timo Laak  
  Onpahan muuten komea auto!
kuva 16.08.2005 21:46 Jari Kuusinen  
  Eikä unohdeta raivausautoa! :) Ja tämä dieseljunahan tulikin sitten nähtyä tositoimissa jo reilun kuuden tunnin kuluttua edellisen kommentin kirjoittamisen jälkeen, jolloin paikalla tungeksi peräti kaksi junaharrastajaa Pertun ohella... :)
kuva 16.08.2005 21:38 Jari Kuusinen  
  Aninkaistenkadun sillaltahan tämä, ja lienee samalla viimeinen paikka tältä kesältä, missä T3528:n voi kuvata liikkeessä. Junan viimeisinä vaunuina on muuten kesän aikana melko usein ollut rautatiekiskoa, mikä ei taatusti ole ollut Kouvolaan matkalla, joten junan numeronkin on tuolloin täytynyt olla jotain muuta kuin T3528...
kuva 16.08.2005 21:33 Arto Papunen  
  Joko Lari sai selville höpöhöpötyksen syyn?
kuva 16.08.2005 21:32 Jari Kuusinen  
  Haiskahtaisi Jyväskylän ja Keuruun välillä otetulle, tarkemmasta paikasta ei sitten ole hajuakaan :)
kuva 16.08.2005 21:21 Mauri Lagerstedt  
  Menomatkalla on viisi Ei-vaunua. Vaunun EFi 22395 mukanaolo ei ole vielä täysin varmaa, sillä vaunu on ulkoisesti rapistunut ja puskinkorkeus alkaa olla alarajalla. Vaunujen siirto Hpk-Ri-välillä tapahtuu joko VR Cargon tai HMVY:n toimesta, jolloin veturina olisi todennäköisesti 2343.
kuva 16.08.2005 21:13 Teemu Lokka  
  pjh, siis tämä M/P junahan olisi kai tarkoitus ajaa Hki-Vks-Tkl/Tkl-Vks-Hki? tuossa olisi järkeä hitusen, mutta se ei poista sitä et juna kääntyy fyysisesti sen 180 astetta kun se on lentokentän kautta tullut tikkurilaan. Eli lentoasemalla junan pitäs vaihtaa kulkusuuntaa tai sitten junat ajettais suoraan kentälle. Josta yhteys tikkurilaan pikajunille, IL:lle ja pendolle.
kuva 16.08.2005 21:04 Arto Papunen  
  Kai tuolla on kauko-ohjaus ja suojastus?
Kai JKV:ki pittää rakentaa, ettei mennä liian lujaa :)
kuva 16.08.2005 20:49 Valtteri Keski-Säntti  
  Siis onko se nyt viisi vai kolme Ei:tä MENOmatkalla..?
kuva 16.08.2005 20:41 Tunnus poistettu  
  Taustalla kait menee kiitotavarajuna?
kuva 16.08.2005 20:31 Jokke Harju  
  Kiitän. Nopeaa toimintaa. Tässä Sotilaskodin tietokoneella selaan kuvia. Mikä mahtaa olla vaunun ikä?
kuva 16.08.2005 20:30 [Tunnus poistettu]  
  Jeps. Tarkotus olis pörräillä hiukan. IS-putkeen en ole vielä rahojani menettänyt, joten täytyy pärjätä nykyisillä. Mikähän olisi sitten pisin mahdollinen suljinaika 80-112 kinovastaavilla? Pitääköhän käydä kamerakaupassa anelemassa lainaan 17-40.. Onhan mulla tietty se kitti :-(
kuva 16.08.2005 20:28 Nikolas Peippo  
  Riksun asematapahtuman runko (muistaakseni 3 Ei, EFit, Cht, Po) menee joko jonkin tavarajunan mukana tai jokatapauksessa Dv12:n vetämänä Cargon puolesta.
kuva 16.08.2005 20:19 Perttu Karttunen  
  Mainittakoon vielä että reissu heitettiin tyhjällä junalla ja mitään vaaratilannetta ei olisi syntynyt vaikka juna olisi ollut täysi ihmisiä. Kansi on nyt korjattu ja ne kakkosneloset on nyt siellä missä pitääkin, eli pöllin päissä.
kuva 16.08.2005 20:16 Perttu Karttunen  
  Jaa-a. Sattumien summasta lienee kymysys :) sora-auton kuljettaja ei ilmeisesti osannut arvioida soran purkautumisvauhtia lavalta tai siten peruutti epähuomiossa liian lähelle rataa. Laipoimalla tosjaan selvittiin :)
kuva 16.08.2005 20:13 [Tunnus poistettu]  
  Ovatkos ne ylenmäärin viksut vammalalaiset, jotka taannon kasasivat vanhoja hetekoita sun muuta mukavaa kiskoille, päässeet häkistä muuttaneet sinne teille päin? Vai mikä mahtaa olla sorakasan nerokkaan sijoittelun tarkoitus?
kuva 16.08.2005 20:06 [Tunnus poistettu]  
  Teemu: Tarkoitat Marja-rataa (tai Kehärataa, niin kuin jotkuta haluavat sitä kutsua). Olen jossain nähnyt suunnitelman, jonka mukaan paikut ajaisivat rataa välillä Hki-Vks-Tkl eivätkä jatkaisi takaisin Helsinkiin. Mene tiedä, rata on vasta suunnitelma. Lisää kertoo http://www.marja-rata.net/ -sivusto.
kuva 16.08.2005 19:41 Mauri Lagerstedt  
  Tämän yksilön runsaampaa käyttöä rajoittaa runsaat viat: Suoratoimijarru ei toimi lainkaan. Lisäksi toisen koneen tehonsäätö ei toimi, vaan kone pyörii täysillä kierroksilla.
Tätä on kyllä tarkoitus koeajaa vielä toistamiseen tänä syksynä. Lisäksi on tarkoitus yrittää sähkölaitoksen vanhan Move51m-veturin eli Puhkun koekäyttöä.
kuva 16.08.2005 18:15 Otto Vesterinen  
  Muistiini tulee viisi pendomatkaa, joista neljässä on oltu myöhässä eli aikataulussaoloprosentti omilla pendomatkoilla on huikeat 20. Mutta mutta, myöhästymisistä vain yksi on ollut Pendon oma syy! Kerran ovat syynä olleet ratatyöt ja kaksi kertaa yhteysjunan myöhästyminen. Kyllä pendossa muuten ihan mukava on matkustaa, mutta vähän ahtaanoloinen se on ja ikkunat näin harrastajanäkökulmasta liian pienet.:)
kuva 16.08.2005 18:03 Otto Vesterinen  
  Hmm. jos ikivanhat vakkarini pitävät enää yhtään kutiaan, niin tuo "jämsänkoskelaiseksi" sanomani lienee ollutkin menossa Kajaaniin ja tuo jälkimmäinenhän saattoi ollakin jokin ratatöiden vuoksi Haapamäen kautta kiertävä Jyväskylän suunnan juna. Mene ja tiedä - tavarajunatietämykseni on pahasti päivittämättä :)
kuva 16.08.2005 17:51 Otto Vesterinen  
  No minä olin päättänyt lähteä vain 20 minuuttia etuajassa, eli aika amatöörimaista touhua.:) Enkä siitä tavarajunasta tosiaan niin varma ole. Kymmentä vaille seitsemän meni susiparin vetämä tavara, ilmeisesti jämsänkoskelainen ja tuo toinen 20 min. myöhemmin keulillaan deeverit, joista päättelin sen menevän Vilppulaan. Olin kuitenkin ilmeisestä myöhästymisestäni sen verran harmissani, etten edes kyseisen junan vaunustoa sen tarkemmin jäänyt havainnoimaan.
kuva 16.08.2005 16:38 Teemu Lokka  
  Muutens, lentoasemalle ei tulla suoraan ajamaan pika/IC1/2/Pendolla pohjosesta tai lännestä. Syynä on radan linjaus, siitä tällähetkellä on tulossa suora rata Vantaankoskelta pääradalle siten et juna jatkaa hiekkaharjun pohjoispuolelta helsinkiin jos nyt oikeen muistan, eli ISO kolmio raide. Saas nähä katoaakos lähiliikenne aikatauluista se kartta joka kertoo miten lipunmyynti, WC ja koira osasto on junassa :D kun ei voi tietää kummin päin se sami sieltä tulee... Olen muuten huomauttanut asian suunnittelioita tästä ...
kuva 16.08.2005 16:11 Toni Aitta  
  Hyrkkäältä on menny raide pälliin. Radan paikka näkyy uuden karttapaikan kartoissakin (ei rataa, mutta lija näkyy). Lehtoselästä on menny rata montan ja leppiniemen voimalaitoksille. Liekö purettu viimeistään viime perusparannuksessa, mahdollisesti jopa aikaisemmin.
kuva 16.08.2005 15:34 Antti-Matti Hartikainen  
  Missä päin kuopijjoo...
kuva 16.08.2005 15:28 Eija Mari  
  Suureksi häpeäkseni täytyy vielä tunnustaa että olen asunut vajaan vuoden Kyrössä. Sunnuntaisin menin kaiken lisäksi aina junalla Kyröön. Lähti muistaakseni Turusta klo 15 ja runko koostui puuvaunuista.
kuva 16.08.2005 15:13 Petri Lehtonen  
  Voi hiisi! Kerrankin kun minä olisin tietänyt paikan ja mitä tapahtuu. (Olin poissa pari päivää)
kuva 16.08.2005 14:48 Joona Kärkkäinen  
  Ei vaan mä Valtteri oli vielä hitusen vasemmalla. :)
kuva 16.08.2005 14:21 Eero Heinonen  
  Eikös lähinnä ykköset ole mätiä, ei niinkään edes saneeraamattomat kakkoset?
kuva 16.08.2005 14:18 Eero Heinonen  
  Käytetään tarpeen mukaan, kuten muutakin museovarikon kalustoa.
kuva 16.08.2005 12:52 Otto Tuomainen  
  Ja tässä https://vaunut.org/kuvasivu.php/14155.html se silta...
kuva 16.08.2005 12:49 Otto Tuomainen  
  Tämä on otettu noin kilometri siitä sillasta Rajamäelle päin.
kuva 16.08.2005 12:46 Kasimir Kärkkäinen  
  Sinä vai?
kuva 16.08.2005 12:43 Valtteri Keski-Säntti  
  Mitäs vikaa saneeraamattomassa Samikakkosessa on ??
kuva 16.08.2005 11:16 Ville Saarelainen  
  Oletkos lähdössä yläilmoihin? :-) Korkeusmittari huiteli siinä 1500 jalan tienoilla (merenpinnasta), eli käytännössä n. 400 metriä maasta. 35-105 millin (kinovastaava) polttoväli eli "3x zoom" on varsin sopiva, ja kuvanvakaaja ei ole lainkaan pahitteeksi. Kone heiluu sen verran, ettei teletötteröllä kuvaamisesta tulisi mitään. Itse käytin 300D:n nokalla 28-135 IS -putkea.
kuva 16.08.2005 10:44 [Tunnus poistettu]  
  Jep nuohan ne raskaat höyryvaihtarit ovat. Maaliskuussa 1971, kun olin matkalla Ouluun (jälleen kerran) viimeisten höyryhaikujen perään, kohtasi Seinäjoella lohduton näky. Eräs lapsuus-ja nuoruusvuosieni rakkaimmista vanhoista puuasemista oli purkutyön alla. Voi kuinka monet kerrat 1960-luvun alussa parkkeerasimme Honda mp:mme ja kupla Ww:mme parkkipaikallesi nauttiaksemme hodarimme vilinässäsi asemalaiturilla junia katsellen. Aikaisemmasta muistoista puhumattakaan.
kuva 16.08.2005 10:32 Janne Määttä  
  Jos niitä noin eroteltaisi, niin pitkän matkan juniin ei saneerattuja pääsisi lainkaan, kyn YTV vaatisi ajamaan omia vuorojaan saneeratuilla pelkästään.
kuva 16.08.2005 10:24 Timo J Lindqvist  
  Meikäläisen mielestä saneeratut ja saneeraamattomat Sm1/2 yksiköt pitäisi jotenkin erotella kalustokierrossa siten että pitkillä reiteillä, esim. Y, H, R ja T käytettäisiin vain saneerattua kalustoa. Jos tämä on vaikeaa niin ainakin voisi katsoa, että Sm-junissa jotka jatkavat Riihimäeltä eteenpäin olisi vain saneerattua kalustoa...huvittava tilanne, että kaluston taso on tuurista sattuen heikompi esim. junamatkalla Helsinki-Tampere/Lahti/Kouvola/Kotka (mätä saneeraamaton Sm2) kuin matkalla Helsinki-Tikkurila I-junassa.
kuva 16.08.2005 09:46 Simo Toikkanen  
  Junaturvallisuussääntö määrää asiasta hyvin yksiselitteisesti: Aja Sn 35 -opasteen jälkeen junan suurin sallittu nopeus on 35 km/h, ellei JKV-laite toisin osoita. Numero-opastin poistettiin, koska sama vihreäkeltainen opaste salli nopeudeksi mitä vain väliltä 35-140 km/h, numero-opastimesta riippuen. Veturimiehet ovat itse pitäneet tilannetta epäselvänä: http://www.yle.fi/mot/161198/mot1a_1j.htm
kuva 16.08.2005 08:29 Joona Kärkkäinen  
  Raahessa on sähköt olisko Iisalmi-kiuruvesi?
kuva 16.08.2005 07:30 Eija Mari  
  No sieltähän se sitten saapui paikalle ja ihan aikataulussa. Samalla tuli tunti plussaa.
kuva 16.08.2005 07:24 Eija Mari  
  Eka Helsingin vuonna kuljin Pendolla. Nyt kuljen IC:llä koska kyyti on tasaisempaa ja junassa voi jopa kirjoittaa, hakea kahvia junan liikkuessa ja käydä 'hiekkalaatikollakin'.
kuva 16.08.2005 07:17 Eija Mari  
  No onhan se. Työkaveri raahasi mut sinne suurin piirtein korvasta vetäen, mutta kokemuksena se oli hieno.
kuva 16.08.2005 02:21  
  Tietojeni mukaan matkustajajunien pysähdykset loppuivat (ainakin virallisesti) 31.05.1992. Ei tavaraliikennettä. Hyvinkäältä löysin kirjamyynnistä viimeinkin kirjan "Liikennepaikkojen Välimatkat 1948" joten alkaa taulukko taas tarkentua lisää...
kuva 16.08.2005 02:18  
  Onko tämä otettu läheltä maantien 130 siltaa ? Olin tietääkseni kys. sillalla tai siis sen alla parin muun Topparoikkalaisen kanssa ja ihmnettelin eikö muita ole, jotka ovat äkänneet hyvän kuvauspaikan ;-)
kuva 16.08.2005 01:19 Marko Anttila  
  Onko diplomisi Ruunaankoskelta? Itseltäni löytyy sellainen vuodelta 1987, olisikohan ollut 21.7.
kuva 16.08.2005 00:53 Arto Papunen  
  Mikähän järki numeronäytön poistamisessa on? Jos vaikka JKV menee epäkuntoon niin, tietää meneekö sivulle 35km/h vai 80km/h...
kuva 16.08.2005 00:31 Arto Papunen  
  Kärrymyynti tuo mieleen lentokoneessa kulkemisen, mutta kun kerran junassa on ravintolavaunu niin miksi pitää erikseen olla kärrymyynti.
kuva 15.08.2005 23:59 Olli Keski-Rahkonen  
  Riku: Kolmen Deeverin nippu oli säännöllinen VET 3687 jolla tasoitellaan Hangon ja Riihimäen deeverikatraita. Sen on yleensä voinut bongata jokaisena Rautatiemuseopäivänä, tällä kertaa johtoveturina oli kauko-ohjattava 2710 ja muuna vetovoimana 2735+2706.
kuva 15.08.2005 23:51 Riku Hyvärinen  
  Ajelin Rajamäeltä Hurun lähdön jälkeen Röykkään odottelemaan mahdollisia junia, ja yhytin tuon 2723:n siellä. :)

Joku kolmen Deeverin nippu huristeli muuten Ukko-Pekan ja Hurun välillä Hyvinkäälle päin. Mikä lie oli matkan tarkoitus?