|
|
16.08.2005 01:19 | Marko Anttila | ||
| Onko diplomisi Ruunaankoskelta? Itseltäni löytyy sellainen vuodelta 1987, olisikohan ollut 21.7. | ||||
|
|
16.08.2005 00:53 | Arto Papunen | ||
| Mikähän järki numeronäytön poistamisessa on? Jos vaikka JKV menee epäkuntoon niin, tietää meneekö sivulle 35km/h vai 80km/h... | ||||
|
|
16.08.2005 00:31 | Arto Papunen | ||
| Kärrymyynti tuo mieleen lentokoneessa kulkemisen, mutta kun kerran junassa on ravintolavaunu niin miksi pitää erikseen olla kärrymyynti. | ||||
|
|
15.08.2005 23:59 | Olli Keski-Rahkonen | ||
| Riku: Kolmen Deeverin nippu oli säännöllinen VET 3687 jolla tasoitellaan Hangon ja Riihimäen deeverikatraita. Sen on yleensä voinut bongata jokaisena Rautatiemuseopäivänä, tällä kertaa johtoveturina oli kauko-ohjattava 2710 ja muuna vetovoimana 2735+2706. | ||||
|
|
15.08.2005 23:51 | Riku Hyvärinen | ||
| Ajelin Rajamäeltä Hurun lähdön jälkeen Röykkään odottelemaan mahdollisia junia, ja yhytin tuon 2723:n siellä. :) Joku kolmen Deeverin nippu huristeli muuten Ukko-Pekan ja Hurun välillä Hyvinkäälle päin. Mikä lie oli matkan tarkoitus? |
||||
|
|
15.08.2005 23:30 | Marko Anttila | ||
| Muistan nähneeni 1950-luvun peruskartan, jossa oli ratalinja Hyrkkäästä Pällin voimalaitokselle Oulujoessa. Mutta mitään vahvistusta tämän raiteen olemassaololle en ole löytänyt. Pällin voimalaitos rakennettiin 1949-1954. | ||||
|
|
15.08.2005 23:17 | Jouni Hytönen | ||
| Tämä on Dv12 2601. | ||||
|
|
15.08.2005 23:12 | Jouni Hytönen | ||
| Kireä papatus. :) | ||||
|
|
15.08.2005 23:09 | Jouni Hytönen | ||
| Mika tiesi, tämä on Pietarsaaren tulo-opastimen lähestymismerkki. | ||||
|
|
15.08.2005 22:58 | Jarmo Luotonen | ||
| No ilmankos. Ihmeteltiinkin faijan kanssa (kuvaaja), miksi se jäi tuonne seisoskelemaan. Tietysti meidän tuurilla se oli juuri se saneerattu sm2, joka tuonne jäi ja meidän Y-juna takaisin pk-seudulle oli saneeraamaton. Vaan mitäpä tuosta kun päivä oli muuten todella onnistunut (sadekin alkoi vasta illalla). | ||||
|
|
15.08.2005 22:47 | Olli Keski-Rahkonen | ||
| Ei keneltäkään sattuisi löytymään kuvaa tästä samalta paikalta jossa näkyis vielä Lönnrotinkadun silta? Sehän purettiin joskus 90-luvun puolivälissä ja omat muistikuvat siitä on turhan hataria :) Myös vanhempia kuvia Marian sairaalan viereisestä ratapihasta ennen Ruoholahden suunnan raiteiden purkamista olisi hieno nähdä, vink vink :) | ||||
|
|
15.08.2005 22:43 | [Tunnus poistettu] | ||
| Lari: Vaikka sinulla varmasti on minua paljon parempi kokonaiskuva, rohkenen silti epäillä 1) sitä, että Pendojen Hl-pysähdys loppuisi ja 2) sitä, että kaikki alkaisivat pysähtyä Tikkurilassa. Epäily perustuu ihan pelkästään mutuun siitä, kuinka VR:n aikataulusuunnittelu yleesä toimii. Pidän varsin todennäköisenä, että pääradan pysähdykset pysyvät ennallaan ja siitä, pysähtyvätkö oikoradan pendot Tiksussa vai ei, käydään vielä vääntöä, joka päättyy siihen, että eivät pysähdy. | ||||
|
|
15.08.2005 22:33 | Otto Tuomainen | ||
| Aika todennäköistä, että tämä liittyy siihen suistumiseen. | ||||
|
|
15.08.2005 22:29 | Mikko Mäntymäki | ||
| Tässä kuvassa on asiallista kalustoa vielä pommi mukaan tulisi hieno kuva. | ||||
|
|
15.08.2005 22:26 | Mikko Mäntymäki | ||
| Joo niin onkin, kuka viitsii valvoa noin mitätöntä asiaa Haapamäki Tampere välillä, mutta sieläkin otetaan kohtuudella eikä mitää kaatokännejä, mitä nyt pari janoon kun, tuo ilmastointi on mitä on... | ||||
|
|
15.08.2005 22:25 | Olli Keski-Rahkonen | ||
| Ylimääräinen Dv12 kulki numerolla VET 5900 ja sai naiskaukolta luvat Karjaalle asti museojunan saavuttua Hyvinkäälle. Mahtaisiko tuon Deeverin ajattaminen (Hankoon?) liittyä kolmen Kbp-vaunun suistumiseen Hangossa josta johtuen myöskään VR:n raivaus-rasi ei ehtinyt esiteltäväksi Rautatiemuseolle? | ||||
|
|
15.08.2005 22:15 | Jukka Kolppanen | ||
| Heh, jopas sattui, kävin siinä riehumassa kameran kans just eilen iltasella.. Virkatarvevaunuhan se oli (täynnä rompetta), laitan kuvan jahka kerkiän. | ||||
|
|
15.08.2005 21:59 | Jonne Reitti | ||
| Ensinnäkin pendolinossa on ravintolavaunu jossa on A-oikeudet, toisekseen missään junassa ei saa nauttia omia alkoholijuomia, valvonnan tarkkuus sitte vaihtelee. | ||||
|
|
15.08.2005 21:57 | Jonne Reitti | ||
| Ilman savua, tätä(kin) vois luulla pienoismalliksi. | ||||
|
|
15.08.2005 21:56 | Elias Murto | ||
| Aivan... hyviä mielipiteitä. Itse yritin ottaa edes pari sellaista kuvaa, joissa ei näkyisi muita kuvaajia. Satunnaiset kuvaan päätyneet henkilöt ovat tietysti ok, mutta jos kuvassa näkyy viisi veturinpällistelijää, niin tunnelma on hiukan pilalla... Meikäläinenkin näkyy yhdessä tänne päätyneessä Ukko-Pekka -kuvassa. | ||||
|
|
15.08.2005 21:51 | Elias Murto | ||
| Totta puhut Juha. Mutta kun vertaan kuvia jotka otin Pekasta ja Hurusta samassa kohdassa (tuosta noin 50 m taaksepäin), niin Hurusta tuli pahemmat savut. | ||||
|
|
15.08.2005 21:51 | [Tunnus poistettu] | ||
| Eipä ole kovin paljon kerrottavaa. Jyskyttelin tuota rataosaa kerran viikossa lätällä edestakaisin vuoden ajan 1973-1974 ja silloin Hyrkäksessä (Hyr) oli vielä pysähdys. Tavaraliikenne on ilmeisesti lopetettu 26.5.1968 (lähde: Harri Sillankorva). | ||||
|
|
15.08.2005 21:49 | Elias Murto | ||
| Tokihan tämä on luonnonmukainen kuva. Kömy tahtoo olla jo yliarvostettua täällä... | ||||
|
|
15.08.2005 21:45 | Ari Palin | ||
| Saapuminen Porvoon suunnasta Olliin? | ||||
|
|
15.08.2005 21:42 | Mikko Mäntymäki | ||
| Pendolinoon pitäisi saada kapakka/ravintolavaunu jossa voi ottaa pohjia ennen laivareissua. Muuten saako junassa jossa on ravintolavaunu nautiskella omia kaljoja? | ||||
|
|
15.08.2005 21:40 | Elias Murto | ||
| Kuvasin juuri samasta kuvakulmasta :D Ja mustavalkoisena. | ||||
|
|
15.08.2005 21:35 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Kikkailua, mutta hieno. Tunnelma kuin höyryaikaan konsanaan. Jos olisi kinokameralla otettu, niin aukkona jotakin 2.8 ja syvyysterävyysalue pieni. | ||||
|
|
15.08.2005 21:30 | Ari Palin | ||
| Harmi, että oikoradan käyttöönotto on siirtynyt syyskuun puolelle. Aiemman suunnitelman mukaan sen piti tapahtua 13.8.2006. Olisi ollut Lomapassilla edullista ajella avajaispäivänä oikorataa edestakaisin erityyppisillä junilla. Vai oliko se VR:ltä taktinen veto :-) | ||||
|
|
15.08.2005 21:29 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Pendossa harmittaa lipun hinta. | ||||
|
|
15.08.2005 21:27 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Eero puhuu täyttä asiaa! | ||||
|
|
15.08.2005 21:16 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Pieni pahansuopa sadepilvi väijyy tilaisuutta roikaista vettä jonkun pahaa aavistamattoman niskaan! :-D | ||||
|
|
15.08.2005 21:15 | Ari Palin | ||
| Muistaakseni se "iso pamaus" ja samalla oikoradan käyttöönotto on 3.9.2006, joka on sunnuntai. Onko kellään tietoa, alkavatko silloin myös Venäjän-junat ja Helsingistä klo 15.26, 16.00, 16.30 ja 16.42 lähtevät Eil-junat pysähtyä Tikkurilassa? | ||||
|
|
15.08.2005 21:15 | Mika Nuutinen | ||
| Joo ja Dv 2611 taitaa olla vetämässa | ||||
|
|
15.08.2005 21:14 | [Tunnus poistettu] | ||
| Millä korkeudella lensitte ja mikähän olisi sopiva polttoväli pienkoneesta kuvattaessa? | ||||
|
|
15.08.2005 21:13 | Mika Nuutinen | ||
| Veikkaisin Pännäinen-Pitetarsaari rataosuutta,jossain välillä Kaatopaikka-Pietarinkatu? | ||||
|
|
15.08.2005 20:57 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Eräs tuttu päässyt kuvaan... ;-) | ||||
|
|
15.08.2005 20:57 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Ja siivet stondaa spygmissä. Hieno kuva. :) Nyt sitä taas odotellaan talvea... | ||||
|
|
15.08.2005 20:50 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Tuttu paikka, mutta Huruja en tuossa ehtinyt kuvata. Taisi tuollakin olla sn 80 Huruilla. | ||||
|
|
15.08.2005 20:49 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Tämä vanha silitysrautamallinen on kyllä upea näky. Tämähän tuotiin tosiaan omin konein Porista Haapamäelle. Vuotta en muista. | ||||
|
|
15.08.2005 20:47 | Pasi Hölttä | ||
| Riittäköön arvuuttelu. Huopalahti oli kaikista lähinnä, tämä on nimittäin Kivihaka pvp:n ja Huopalahden väliltä, Hämeenlinnantien ylittävän ratasillan länsipää. Kuvan juna on matkalla Helsinkiin kaukoraidetta pitkin. | ||||
|
|
15.08.2005 20:41 | Lari Nylund | ||
| Mikäs kärrymyynnissä harmittaa jos saa kysyä? | ||||
|
|
15.08.2005 20:40 | Tunnus poistettu | ||
| Raahe? | ||||
|
|
15.08.2005 20:32 | Tunnus poistettu | ||
| Kannelmäki? | ||||
|
|
15.08.2005 20:32 | Tunnus poistettu | ||
| Huopalahti? | ||||
|
|
15.08.2005 20:21 | [Tunnus poistettu] | ||
| Samalla puntarilla muuttuus ton hurunkin litera muotoon Hrr.Tuplasti raskas, mutta vielä triplasti paree ;^) | ||||
|
|
15.08.2005 20:20 | [Tunnus poistettu] | ||
| Ne raskaat tais olla Vr5, Vr3, Vr2 ja pahnanpohjimmaasena Vr1. Tuon vikan riittävyyttä raskaaseen painoluokkaan vois jo kyseenalaastaa, ainaski nykyihmisen puntarilla katottuna . | ||||
|
|
15.08.2005 20:03 | Olli Keski-Rahkonen | ||
| 6sen kommenttiin lisätäkseni ainakin sunnuntaisin kulkee P61:ssä Dv12 hinauksessa Oulusta Rovaniemelle Sr2:n vetäessä junaa. Sr2 hoitaa rovaniemellä autovaunujen vaihtotyöt ja Dv12 poistaa ylimääräiset makuuvaunut junan keulilta ja vetää sitten loput 61:stä Kemijärvelle. Käykääpä sielläpäin liikkuvat kuvaamassa joskus tuo Sr2+Dv12-veto :) | ||||
|
|
15.08.2005 19:55 | Jukka Markkanen | ||
| Espoo | ||||
|
|
15.08.2005 19:43 | Jukka Markkanen | ||
| :) | ||||
|
|
15.08.2005 18:57 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Wau! :) Onko tätä tarkoitus ajaa useamminkin..? Olisi kiva kuulla millainen ääni tossa on. | ||||
|
|
15.08.2005 18:48 | [Tunnus poistettu] | ||
| Tosi komiaksi laitettu tuo. Kaiken kruunaa Roselewin merkki hytin kylessä. | ||||