|
|
05.08.2005 20:12 | Joona Kärkkäinen | ||
| niin.... | ||||
|
|
05.08.2005 19:43 | [Tunnus poistettu] | ||
| onko tää eka nalle joka menee romuut.. siis häviää? | ||||
|
|
05.08.2005 19:41 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Kuinka usein Pasilan nallea käytetään? Täytyisi tuokin ihme kuvata... | ||||
|
|
05.08.2005 19:36 | [Tunnus poistettu] | ||
| mutta mikä siihe tuli? | ||||
|
|
05.08.2005 19:35 | Jani Tuominen | ||
| 603 on nyt Pieksamäellä ja.. ja.. pian sitä ei ole olemassa. | ||||
|
|
05.08.2005 19:34 | [Tunnus poistettu] | ||
| mikä numero tämä on? | ||||
|
|
05.08.2005 19:33 | [Tunnus poistettu] | ||
| tyhmä kommentti, keltä? | ||||
|
|
05.08.2005 19:32 | Jani Tuominen | ||
| Tyhmä kommentti. Siis, tosta sais avo-deeverin, eipähän ois kuuma, mut melu ois sietämätöntä.. | ||||
|
|
05.08.2005 19:22 | [Tunnus poistettu] | ||
| niihä ne kaikissa on. | ||||
|
|
05.08.2005 19:22 | |||
| Kyllä se on jarrujen koittelulaitteen syöttö kaivo,joensuussa on jarrujenkoittelulaite pellon ratapihalla jolla koitellaan tavarajunien jarrut . | ||||
|
|
05.08.2005 19:20 | [Tunnus poistettu] | ||
| Meni pikkasen kone paskaks ku ajo huru päin alstikkaa! :D | ||||
|
|
05.08.2005 19:07 | |||
| hienot noi kumipyörät tuossa................. | ||||
|
|
05.08.2005 19:06 | Lari Åhman | ||
| Jaaha, kyseessä ilmeisesti Dr13:n moottorin "kasaus", kun ilmeisesti generaattoria esittävä mötikkä on tuossa, jonka sisällä asentaja huitoo vasaralla, ja lukeekinhan sen päällä Alsthom :) Pari ylimääräistä osaakin näemmä jäänyt... :P | ||||
|
|
05.08.2005 19:02 | [Tunnus poistettu] | ||
| Tulee auton ralliratti mieleen tuosta tehonsäätöpyörästä :). | ||||
|
|
05.08.2005 19:02 | [Tunnus poistettu] | ||
| XD | ||||
|
|
05.08.2005 19:00 | Lari Åhman | ||
| Jaahas, eli tää juna on siis T4053 ;) Ja Murre on menossa Ouluun sorviin, jälleen kerran... | ||||
|
|
05.08.2005 18:59 | [Tunnus poistettu] | ||
| Romutukseen taitaa olla tämäkin Dv16 menossa. | ||||
|
|
05.08.2005 18:58 | [Tunnus poistettu] | ||
| HÄ! onko nallejakin menossa romuksi? | ||||
|
|
05.08.2005 18:39 | Juhana Hietaranta | ||
| Pasilassa on 601: http://www.seisake.net/kuvat.php?osasto=tve5 | ||||
|
|
05.08.2005 18:15 | Joni Kontio | ||
| Hupanen piirros... :) | ||||
|
|
05.08.2005 18:09 | Jani Tuominen | ||
| Tjaa.. näin itse vaikeen joskus heinäkuussa tuolla.. | ||||
|
|
05.08.2005 18:07 | Jani Tuominen | ||
| Nämä ovatkin niin valitettavasti seuraavina :( (Ja tämän tiesi kaikki) | ||||
|
|
05.08.2005 18:06 | Jani Tuominen | ||
| Hienolta näyttää. | ||||
|
|
05.08.2005 18:04 | Jani Tuominen | ||
| Aijai.. | ||||
|
|
05.08.2005 18:04 | Jani Tuominen | ||
| Onks tää se sama "Nalle", joka oli Pasilassa? | ||||
|
|
05.08.2005 17:35 | [Tunnus poistettu] | ||
| Kiitos Juhani arvokkaista tiedoista. | ||||
|
|
05.08.2005 17:22 | [Tunnus poistettu] | ||
| Eifet tulee Helsingistä asti junalla H 223, niinkuin muutkin vaunut. | ||||
|
|
05.08.2005 17:18 | Eero Heinonen | ||
| Eihän Kokkolan tynkä IC:kään ole kipparille Rx:ää tai Edfs:ää. | ||||
|
|
05.08.2005 17:10 | Arto Papunen | ||
| Muutenhan olis ok, mutta tarttis olla toinen Eilf -vaunu. | ||||
|
|
05.08.2005 17:01 | Eero Heinonen | ||
| Seuraavana uunista ulos tuleva jätettäköön jonkun bongattavaksi, mutta tässä jo kokoonpanossa on 2539 ja takana purussa, kuten kuva kertoo, 2513. | ||||
|
|
05.08.2005 16:40 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Hmm. Minusta silloin aikoinaan 1800-1920-luvun historia ei Turussa ollut kovinkaan hyvässä kunniassa. Aika paljon sitä historiaa katosi Turussa. Ratikatkin ovat hävinneet. Helsinki sentään säästyi siltä ratikkahävitykseltä. Oikeastaan Tampereeltakin hävisi paljon vanhaa. No, kyllä siihen 60 ja 70-lukuunkin liittyy hyviä ja kauniita asioita esim. junat ja tämä taulu. | ||||
|
|
05.08.2005 16:29 | Mikko Martimo | ||
| Tämän kuvan linjat ovat jo bussilinjoja, mutta kolmosen ratikkareitit ovat virallisissa dokumenteissa merkitty 3A:ksi(myötäpäivään) ja 3B:ksi(vastapäivään). Linjakilvissa oli sitten vain 3. | ||||
|
|
05.08.2005 16:28 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Aijai! Nyt Valtteri teki vaunut.orgin historian törkeimmän teon. Lähetti tämän savuisen kuvan tänne ja nyt me kaikki sairastumme astmaan! Köh, köh. >Mitäköhän otsonikerros tuosta tykkää? | ||||
|
|
05.08.2005 16:13 | Jukka Voudinmäki | ||
| Entä Vuorenpeikonmaa? Sehän ei ole siis sama kuin Outokummun kaupungin seisake. | ||||
|
|
05.08.2005 16:04 | Eero Heinonen | ||
| Vaunu on VR:n ja säilytyksessä varikolla, oikeaoppisesti sisätiloissa! | ||||
|
|
05.08.2005 15:49 | Eero Heinonen | ||
| Tarkoitan koko kompleksia, esimerkiksi Pieksämäen tulopiha (8 raidetta) oli tyhjä, toinen pienempi piha aivan tornin vieressä (~5 raidetta) yksi juna, tosin siinä paikkeilla vaihdellaan varmaan vetureita ja miehistöjä ja karu totuus tuosta lajittelu pihasta oli, että suuri osa siellä seisseistä letkoista oli ollut siinä jo pitempään, eli siinä oli pajaan meneviä ja sieltä tulleita ja ilmeisesti myös varavaunu roikkia. Toki ahtaus riippuu päivästä ja kellon ajasta ja vuodenajasta ja suhdanteista, mutta elokuun alussa illalla kahdeksan aikaan olisin odottanut hieman erinäköistä toimintaa. Vaikka Pieksämäki on solmukohta, on kokojunaperjaate varmasti vähentänyt laskumäen tarvetta. | ||||
|
|
05.08.2005 15:47 | Perttu Karttunen | ||
| Jep :) Radan sorastuskin on koko ajan käynnissä, saa nähdä ajellaanko Syyskuun aikana työjunia, tyyliin lavettivaunu täynnä pöllejä ja kuuppavaunuja täynnä soraa. Ensi talven aikana selvitelläänkin sitten jotta pääsiskö tuonne alueelle puhkomaan jopa uutta tunnelia kiven sisään :) Mutta tämä vasta haaave, sasa nähdä toteutuuko | ||||
|
|
05.08.2005 15:45 | Perttu Karttunen | ||
| Outokumpu - seisake oli joo, mutta eipä satu kuvaa olemaan vaitettavasti vaikka nuorena siellä tulikin käytyä | ||||
|
|
05.08.2005 15:44 | Perttu Karttunen | ||
| 3205:dessä on uusi logo. Oli eilen Helsingin asemalla, kuvakin on mutta enpäs muista tähän hätään, näkyykö siinä kylkeä. Maalaus oli kuitenkin suhteellisen tuore. | ||||
|
|
05.08.2005 15:41 | Ville Rautiainen | ||
| Mikäs tässä on homman nimi? Onko kyseinen vaunu menossa romuksi, museovaunuksi, vai jäämässä tähän? | ||||
|
|
05.08.2005 15:39 | Ville Rautiainen | ||
| Tälläistä saneerauskuvaa olen jo kaipaillutkin! Kiitos siitä! | ||||
|
|
05.08.2005 15:29 | Tero Korkeakoski | ||
| No olisi kyllä silkkaa järjettömyyttä siloittaa tämä laskumäki vaikka tämä nyt ei ihan VR:n kahden pääratapihan politiikkaan mahdukaan. Hassua että sanot ratapihaa ylimitoitetuksi kun toisesta kuvastasi ilmenee paikalla olevan aikamoisesti ruuhkaa vaikka on vielä lomakausikin. Kuten Harrikin jonkun kuvan kommenteissa sanoi niin Pieksämäen ratapihalla on välillä liiankin ahdasta. | ||||
|
|
05.08.2005 15:26 | Lasse Härkönen | ||
| Tässäpä vielä yksi kuva taannoiselta lentoreissulta, kuvassa näkyy tuota romutusaluetta: http://lasseh.avaruus.net/rata/romua.jpg | ||||
|
|
05.08.2005 14:53 | Teppo Niemi | ||
| Tuskin Espoossa on liikkunut M62. Veikkaanpa, että Valtteri kuvasi Hr1:n. Ainakin monet seikat puoltavat tätä. Ja seuraava Hr1 vetoinen juna lienee 14.8.05 Hyvinkäältä Rajamäkeen. | ||||
|
|
05.08.2005 14:22 | [Tunnus poistettu] | ||
| tyhymäää...... | ||||
|
|
05.08.2005 14:15 | Antti Busk | ||
| Saisivat ilmoittaa siitä irtisanomisesta etukäteen... ;) | ||||
|
|
05.08.2005 14:11 | [Tunnus poistettu] | ||
| odotan, että MGO on sanonut itsensä irti. ;) | ||||
|
|
05.08.2005 14:03 | [Tunnus poistettu] | ||
| oliko M62? :) | ||||
|
|
05.08.2005 13:49 | Olli Keski-Rahkonen | ||
| Eilihän tulee 5-vaunuisena Seinäjoelle, jossa pohjoispään kolme vaunua käydään poimimassa Dv12+Eifet-yhdistelmällä 451:een kahden Eilin viettäessä yön asetteluraiteella. Kahdella jäljellejäävällä Eilillähän voitaisiin ajaa vaikka 605 Kokkolaan sinisen rungon sijasta :) | ||||
|
|
05.08.2005 13:34 | Jorma Rauhala | ||
| Siis tämä vaasalainen muutetaan. Eil-juna jatkaa entiseen tapaan Hki-Sk-Tpe ja lojuu viikonlopun Seinäjoella. | ||||
|
|
05.08.2005 13:01 | Jorma Rauhala | ||
| Lauantaisin 451 Seinäjoki-Vaasa ja sunnuntaisin 440 Vaasa-Seinäjoki ajetaan viikonlopun Hki-Seinäjoki-Tpe -lyhennetyllä taajamajunarungolla. Piakkoin vaunusto muutetaan siniseksi eli kynnelle kykenevät nyt ottamaan iloksemme kuvia "Helsingin lähiliikennejunasta" Pohjanmaan lakeuksilla! | ||||