Kommenttihaku


Kirjoittaja:



Haettava teksti:



Kommentin sijainti:



Kaikki ehdot
Mikä tahansa ehdoista

Kaikki kommentit / Hakutulokset


kuva 06.08.2005 21:35 Valtteri Keski-Säntti  
  Kanat ovat hienoja, ja kuva ei ole sen huonompi. :)
kuva 06.08.2005 21:33 Valtteri Keski-Säntti  
  No eivät kaikki: https://vaunut.org/kuvind.php?kuvaus=&paikka=&tyyppi=0&kuvaaja=85 ... Ja Pieksämäen laskumäkikuvat ovat edelleen aavikkoa. ;)
kuva 06.08.2005 21:33 Eero Heinonen  
  Radallahan on käsittääkseni loppupeleissä varsin vilkasta raakapuuliikennettä Pohjanmaan rannikolle ainakin ja lisäksi Haapajärven järkkäri käy ilmeisen vakinaisesti Keitelepohjassa asti.
kuva 06.08.2005 21:23 Olavi Huotari  
  Aikaslailla komean kuvan pläjäytti Ville nyt esille. Ajaton kuva ja erityisesti savu onnistuttu kuvaamaan todella tyylikkäästi.
kuva 06.08.2005 21:01 Miika Rissanen  
  mitäs toi "vapaan tilan skannaus" oikein tarkottaa tässä tapauksessa? kuulostaa periruotsalaiselta huuhaalta :D
kuva 06.08.2005 20:56 Miika Rissanen  
  voih tuon raun sympaattisuuskerroin on kyllä vähintään ysi... täys kymppi, jos pääsis kuvaan hurun vierellä... <:
kuva 06.08.2005 20:05 Jukka Markkanen  
  Suonenjoellakin hajoitetaan Uac & Uac-t vaunuja, ja joitain muitakin!
kuva 06.08.2005 19:58 Jukka Markkanen  
  Tämä on varmaan höyryjunan vaunuja!
kuva 06.08.2005 19:53 Jukka Markkanen  
  Harrin kuvat on ruvenneet nyt näkymään :D
kuva 06.08.2005 19:52 [Tunnus poistettu]  
  Selvä, kiitoksia tiedoista.
kuva 06.08.2005 17:58 Kari Paavola  
  Kuvatekstissä ja kommenteissakin jo esiintyy sanat romu ja hauska, joten niiden toistaminen on sinänsä enää tarpeetonta. Minäkin kieltämättä pidin tätä kuvaa hauskana :)
kuva 06.08.2005 17:41 Antti Busk  
  Noita raskaammilla vetureilla ei ilmeisesti ole edes asiaa tälle rataosuudelle?
kuva 06.08.2005 17:37 Tapio Juomukkaharju  
  Tve5 606 on edelleen hengissä sillä on aina sillon tällön vaunujen siirtelyä varikolla Tampereella.
kuva 06.08.2005 16:27 Tapio Juomukkaharju  
  On se, muutin sen nyt vähän toiseen muotoon ;}
kuva 06.08.2005 15:48 Joni Kontio  
  Hienon näköinen paikka ja kaunis kuva.
kuva 06.08.2005 15:38 Jukka Voudinmäki  
  Kyllä, neljänkympin rajoitus koskee lisäkilvissä mainittuja veturityyppejä.
kuva 06.08.2005 15:13 Juha Paulavuo  
  Tarkoittavatko nuo lisäkilvet tuossa merkissä, että se koskee vain määrättyjä vetureita??
kuva 06.08.2005 14:39 Joona Kärkkäinen  
  ok
kuva 06.08.2005 13:35 Olavi Huotari  
  Olempas minä hidas ... :)
kuva 06.08.2005 13:34 Olavi Huotari  
  No ainakin T5072 on liikkeellä tuohon aikaan etelää kohti. Yleensä sitä vetää kolme deeveriä ja lähtee Kontiomäeltä n. klo 2.30. Sitä ennen etelästä tulee n. klo 2.00 T4071. Kumpikaan näistä ei kulje maanantaina eikä sunnuntaina. Illan viimeinen pikuri eli P84 ohittaa prikaatin hieman ennen klo 23:a ja aamun ensimmäinen (P270) n. klo 6. Molemmat kohti etelää.
kuva 06.08.2005 13:27 Olli Keski-Rahkonen  
  Melko tarkkaan kolmelta menee Kajaanin ohi T5072, josta Olavi on pari kuvaakin ottanut: https://vaunut.org/kuvasivu/15544 .
kuva 06.08.2005 13:05 Jokke Harju  
  Onko kenelläkään tietoja tavarajunien aikatauluista kajaanin suunnalla, esim. kajaanista etelään. Rata menee alle kilometrin päästä Kainuun Prikaatin varuskunnasta, ja silloin tällöin käyn katselemassa. Kysynkin, että Mikä juna mahtoi mennä tiistai aamuyöllä 03.00, kun leiriteltta oli radan lähellä, ja ankara dieselivoima kaikui metsässä. sumuisessa ja hämärässä metsässä se tuntui järjettömän ison koneen huutamiselta. En ole koskaan kokenut vastaavaa. Se ei mennyt varmaankaan kovaa. Tunnelmaa korosti väsymys, ja makaaminen poterossa, katse rynnäkkökiväärin tähtäimen läpi radan suuntaan. Toinen juna meni puoli 8 ja sitte liikennettä olikin enemmän. Eilen 09.15 meni Tka7 kovaa etelään. Että sellaisia havaintoja. Vastailkaa huomiseen mennessä, ennenkuin lähden takaisin palvelukseen.
kuva 06.08.2005 12:58 Olli Keski-Rahkonen  
  Suomen veturit 2 tietää kertoa että 1984 on hylätty vuonna 1994.
kuva 06.08.2005 12:54 [Tunnus poistettu]  
  Onko kellän tietoa Dv15 1984:sta eli milloin kyseinen veturi hylättiin? Kiinnostaa vain tietää kun itselläni löytyy kahdestakin kirjasta sama vuoden 1960 valokuva jossa veturi on Tampereen ratapihalla. Toinen on Mikko Alameren Suuri raideliikennealbumi ja toinen on "Dieselveturit ja moottorivaunut I". Kun ei ole täältä vaunut.orgistakaan löytynyt kuvaa tuosta veturista kun olen yrittänyt etsiä.
kuva 06.08.2005 12:52 Jokke Harju  
  Ompas monta akselia vaunussa... =)
kuva 06.08.2005 12:09 Valtteri Keski-Säntti  
  Muistaakseni 3219. En ole varma, juna oli juuri lähdössä kun tulin asemalle joten en ehtinyt otta ylös numeroita...
kuva 06.08.2005 11:35 [Tunnus poistettu]  
  Junasuorittaja on ilmeisesti Jorma Rauhala.
kuva 06.08.2005 11:30 Joona Kärkkäinen  
  mikä oli marsun numero?
kuva 06.08.2005 11:29 Olavi Huotari  
  Kuvasta vasempaa sijaitsee Metsä-Botnian Äänekosken tehtaat. Kuva on otettu tahdasalueen aidan takaa ja silta ja etualan raiteet ovat alueen sisällä. Raiteet päättyvät tehdasalueen sisällä ehkä n. 200 m kuvan ulkopuolella oikealla.
kuva 06.08.2005 11:27 Joona Kärkkäinen  
  vaihtasitko vuosiluvun.
kuva 06.08.2005 11:22 Joona Kärkkäinen  
  on se vaan hieno (tai siis oli)
kuva 06.08.2005 11:18 [Tunnus poistettu]  
  Onpas upea kuva ja hieno maisema, onko etualalla tehdasraiteistoa?
kuva 06.08.2005 10:48 Joona Kärkkäinen  
  niin muuten onkin!
kuva 06.08.2005 10:42 Joona Kärkkäinen  
  millonkas 1863 saneerattiin?
kuva 06.08.2005 09:53 Eero Heinonen  
  Heh, täytynee antaa Larille täydet pisteet "bongauksesta", viimeistelyssähän tuo erittäin komea yksilö oli.
kuva 06.08.2005 01:22 Miika Rissanen  
  no eipä näytä ogelilta! jännä sommittelu
kuva 06.08.2005 01:15 Miika Rissanen  
  ohhhoh, rautatiepornoa!
kuva 06.08.2005 01:14 Miika Rissanen  
  o/
kuva 06.08.2005 01:13 Olavi Huotari  
  Kiitos ennakkotiedon Murre bongattiin ja kuvattiin myös Kontiomäellä. Normaalin hieman vajaan tunnin pysähdyksen jälkeen matka kohti Oulua jatkui deevereiden 2506 ja 2659 vetämänä.
kuva 06.08.2005 01:12 [Tunnus poistettu]  
  Ihanku ois pendon nokka harjattu... ;)
kuva 06.08.2005 00:43 Matti Latva-Hirvelä  
  Eikös se ole Co*t sytkä? :P
kuva 05.08.2005 22:21 Tapio Juomukkaharju  
  Tampereella on 32 lajitteluraidetta ja lisäksi menee "suoria" junia sekä "yläpihalta" että "perkiöstä" ja silti on todella tukkoista välillä eli kaksi junaa rakennetaan peräkkäin samalle raitelleelle, se on todllienen ruuhka.
kuva 05.08.2005 22:20 Kasimir Kärkkäinen  
  Kömyyttäis paljon.
kuva 05.08.2005 22:03 Tapio Juomukkaharju  
  Ja miksei sopisi,sillä näkymä on hyvä.Ukkosta ilmassa?
kuva 05.08.2005 21:58 Lari Åhman  
  Luepas teve tuo Eeron kommentti tuolla ylempänä uudestaan. Näittekös muuten tuolla käydessänne, joko 2509 oli tullut uunista ulos, kun sen pitäisi aikataulun mukaan jo olla?
kuva 05.08.2005 20:45 Valtteri Keski-Säntti  
  Selvä, täytyy mennä katsomaan... :)
kuva 05.08.2005 20:43 Tunnus poistettu  
  Vielä kun olis huru-nimistä tupakkaa.
kuva 05.08.2005 20:39 [Tunnus poistettu]  
  Itse asiassa Huapamäellä on ollut yhteensä kuusi laituriraidetta (raiteiden numerointia en tosin muista oikein): ravintolan edessä yksi, aseman edessä yksi, kuvan ottajan vasemmalla ja oikealla puolella molemmilla yksi ja sitten nuo kaksi raidetta, jotka kuvassa näkyvät. Lätän keulan kohdalla oli taannoin päätepuskin ja lätän etutelien kohdalta oli vaihde vasemmalle, joka ristesi parin engelsmannin välityksellä raiteelle 1. Yhtäältä raide kuvaajan oikealla puolella päättyi puskimeen ja siitä oli vaihde kuvassa näkyvälle raiteelle 5. Uudesta asfaltista päätellen puskimet on purettu vastikään ja yhteys lätän raiteelta kuvaajan oikeanpuoleiselle raiteelle on muodostettu.
kuva 05.08.2005 20:37 Olli Keski-Rahkonen  
  tks: Sulla on vielä ensi viikko lomaa joten vietäpä jokin arkipäivä Pasilassa, näet Nallenkin varmasti liikkuvan. Päivittäin se vaunukorjaamolla siirtelee mm. kääntöpöydän kautta vaunuja raiteelta toiselle ja hyrskyttelee usein tyhjäkäynnillä siinä 1021:n pilttuun läheidyydessä.
kuva 05.08.2005 20:15 Joona Kärkkäinen  
  no onhan sitä tehoa 1/3 enemmän kuin deeverissä.
kuva 05.08.2005 20:12 Joona Kärkkäinen  
  niin....