|
|
06.08.2005 21:35 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Kanat ovat hienoja, ja kuva ei ole sen huonompi. :) | ||||
|
|
06.08.2005 21:33 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| No eivät kaikki: https://vaunut.org/kuvind.php?kuvaus=&paikka=&tyyppi=0&kuvaaja=85 ... Ja Pieksämäen laskumäkikuvat ovat edelleen aavikkoa. ;) | ||||
|
|
06.08.2005 21:33 | Eero Heinonen | ||
| Radallahan on käsittääkseni loppupeleissä varsin vilkasta raakapuuliikennettä Pohjanmaan rannikolle ainakin ja lisäksi Haapajärven järkkäri käy ilmeisen vakinaisesti Keitelepohjassa asti. | ||||
|
|
06.08.2005 21:23 | Olavi Huotari | ||
| Aikaslailla komean kuvan pläjäytti Ville nyt esille. Ajaton kuva ja erityisesti savu onnistuttu kuvaamaan todella tyylikkäästi. | ||||
|
|
06.08.2005 21:01 | Miika Rissanen | ||
| mitäs toi "vapaan tilan skannaus" oikein tarkottaa tässä tapauksessa? kuulostaa periruotsalaiselta huuhaalta :D | ||||
|
|
06.08.2005 20:56 | Miika Rissanen | ||
| voih tuon raun sympaattisuuskerroin on kyllä vähintään ysi... täys kymppi, jos pääsis kuvaan hurun vierellä... <: | ||||
|
|
06.08.2005 20:05 | Jukka Markkanen | ||
| Suonenjoellakin hajoitetaan Uac & Uac-t vaunuja, ja joitain muitakin! | ||||
|
|
06.08.2005 19:58 | Jukka Markkanen | ||
| Tämä on varmaan höyryjunan vaunuja! | ||||
|
|
06.08.2005 19:53 | Jukka Markkanen | ||
| Harrin kuvat on ruvenneet nyt näkymään :D | ||||
|
|
06.08.2005 19:52 | [Tunnus poistettu] | ||
| Selvä, kiitoksia tiedoista. | ||||
|
|
06.08.2005 17:58 | Kari Paavola | ||
| Kuvatekstissä ja kommenteissakin jo esiintyy sanat romu ja hauska, joten niiden toistaminen on sinänsä enää tarpeetonta. Minäkin kieltämättä pidin tätä kuvaa hauskana :) | ||||
|
|
06.08.2005 17:41 | Antti Busk | ||
| Noita raskaammilla vetureilla ei ilmeisesti ole edes asiaa tälle rataosuudelle? | ||||
|
|
06.08.2005 17:37 | Tapio Juomukkaharju | ||
| Tve5 606 on edelleen hengissä sillä on aina sillon tällön vaunujen siirtelyä varikolla Tampereella. | ||||
|
|
06.08.2005 16:27 | Tapio Juomukkaharju | ||
| On se, muutin sen nyt vähän toiseen muotoon ;} | ||||
|
|
06.08.2005 15:48 | Joni Kontio | ||
| Hienon näköinen paikka ja kaunis kuva. | ||||
|
|
06.08.2005 15:38 | Jukka Voudinmäki | ||
| Kyllä, neljänkympin rajoitus koskee lisäkilvissä mainittuja veturityyppejä. | ||||
|
|
06.08.2005 15:13 | Juha Paulavuo | ||
| Tarkoittavatko nuo lisäkilvet tuossa merkissä, että se koskee vain määrättyjä vetureita?? | ||||
|
|
06.08.2005 14:39 | Joona Kärkkäinen | ||
| ok | ||||
|
|
06.08.2005 13:35 | Olavi Huotari | ||
| Olempas minä hidas ... :) | ||||
|
|
06.08.2005 13:34 | Olavi Huotari | ||
| No ainakin T5072 on liikkeellä tuohon aikaan etelää kohti. Yleensä sitä vetää kolme deeveriä ja lähtee Kontiomäeltä n. klo 2.30. Sitä ennen etelästä tulee n. klo 2.00 T4071. Kumpikaan näistä ei kulje maanantaina eikä sunnuntaina. Illan viimeinen pikuri eli P84 ohittaa prikaatin hieman ennen klo 23:a ja aamun ensimmäinen (P270) n. klo 6. Molemmat kohti etelää. | ||||
|
|
06.08.2005 13:27 | Olli Keski-Rahkonen | ||
| Melko tarkkaan kolmelta menee Kajaanin ohi T5072, josta Olavi on pari kuvaakin ottanut: https://vaunut.org/kuvasivu/15544 . | ||||
|
|
06.08.2005 13:05 | Jokke Harju | ||
| Onko kenelläkään tietoja tavarajunien aikatauluista kajaanin suunnalla, esim. kajaanista etelään. Rata menee alle kilometrin päästä Kainuun Prikaatin varuskunnasta, ja silloin tällöin käyn katselemassa. Kysynkin, että Mikä juna mahtoi mennä tiistai aamuyöllä 03.00, kun leiriteltta oli radan lähellä, ja ankara dieselivoima kaikui metsässä. sumuisessa ja hämärässä metsässä se tuntui järjettömän ison koneen huutamiselta. En ole koskaan kokenut vastaavaa. Se ei mennyt varmaankaan kovaa. Tunnelmaa korosti väsymys, ja makaaminen poterossa, katse rynnäkkökiväärin tähtäimen läpi radan suuntaan. Toinen juna meni puoli 8 ja sitte liikennettä olikin enemmän. Eilen 09.15 meni Tka7 kovaa etelään. Että sellaisia havaintoja. Vastailkaa huomiseen mennessä, ennenkuin lähden takaisin palvelukseen. | ||||
|
|
06.08.2005 12:58 | Olli Keski-Rahkonen | ||
| Suomen veturit 2 tietää kertoa että 1984 on hylätty vuonna 1994. | ||||
|
|
06.08.2005 12:54 | [Tunnus poistettu] | ||
| Onko kellän tietoa Dv15 1984:sta eli milloin kyseinen veturi hylättiin? Kiinnostaa vain tietää kun itselläni löytyy kahdestakin kirjasta sama vuoden 1960 valokuva jossa veturi on Tampereen ratapihalla. Toinen on Mikko Alameren Suuri raideliikennealbumi ja toinen on "Dieselveturit ja moottorivaunut I". Kun ei ole täältä vaunut.orgistakaan löytynyt kuvaa tuosta veturista kun olen yrittänyt etsiä. | ||||
|
|
06.08.2005 12:52 | Jokke Harju | ||
| Ompas monta akselia vaunussa... =) | ||||
|
|
06.08.2005 12:09 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Muistaakseni 3219. En ole varma, juna oli juuri lähdössä kun tulin asemalle joten en ehtinyt otta ylös numeroita... | ||||
|
|
06.08.2005 11:35 | [Tunnus poistettu] | ||
| Junasuorittaja on ilmeisesti Jorma Rauhala. | ||||
|
|
06.08.2005 11:30 | Joona Kärkkäinen | ||
| mikä oli marsun numero? | ||||
|
|
06.08.2005 11:29 | Olavi Huotari | ||
| Kuvasta vasempaa sijaitsee Metsä-Botnian Äänekosken tehtaat. Kuva on otettu tahdasalueen aidan takaa ja silta ja etualan raiteet ovat alueen sisällä. Raiteet päättyvät tehdasalueen sisällä ehkä n. 200 m kuvan ulkopuolella oikealla. | ||||
|
|
06.08.2005 11:27 | Joona Kärkkäinen | ||
| vaihtasitko vuosiluvun. | ||||
|
|
06.08.2005 11:22 | Joona Kärkkäinen | ||
| on se vaan hieno (tai siis oli) | ||||
|
|
06.08.2005 11:18 | [Tunnus poistettu] | ||
| Onpas upea kuva ja hieno maisema, onko etualalla tehdasraiteistoa? | ||||
|
|
06.08.2005 10:48 | Joona Kärkkäinen | ||
| niin muuten onkin! | ||||
|
|
06.08.2005 10:42 | Joona Kärkkäinen | ||
| millonkas 1863 saneerattiin? | ||||
|
|
06.08.2005 09:53 | Eero Heinonen | ||
| Heh, täytynee antaa Larille täydet pisteet "bongauksesta", viimeistelyssähän tuo erittäin komea yksilö oli. | ||||
|
|
06.08.2005 01:22 | Miika Rissanen | ||
| no eipä näytä ogelilta! jännä sommittelu | ||||
|
|
06.08.2005 01:15 | Miika Rissanen | ||
| ohhhoh, rautatiepornoa! | ||||
|
|
06.08.2005 01:14 | Miika Rissanen | ||
| o/ | ||||
|
|
06.08.2005 01:13 | Olavi Huotari | ||
| Kiitos ennakkotiedon Murre bongattiin ja kuvattiin myös Kontiomäellä. Normaalin hieman vajaan tunnin pysähdyksen jälkeen matka kohti Oulua jatkui deevereiden 2506 ja 2659 vetämänä. | ||||
|
|
06.08.2005 01:12 | [Tunnus poistettu] | ||
| Ihanku ois pendon nokka harjattu... ;) | ||||
|
|
06.08.2005 00:43 | Matti Latva-Hirvelä | ||
| Eikös se ole Co*t sytkä? :P | ||||
|
|
05.08.2005 22:21 | Tapio Juomukkaharju | ||
| Tampereella on 32 lajitteluraidetta ja lisäksi menee "suoria" junia sekä "yläpihalta" että "perkiöstä" ja silti on todella tukkoista välillä eli kaksi junaa rakennetaan peräkkäin samalle raitelleelle, se on todllienen ruuhka. | ||||
|
|
05.08.2005 22:20 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Kömyyttäis paljon. | ||||
|
|
05.08.2005 22:03 | Tapio Juomukkaharju | ||
| Ja miksei sopisi,sillä näkymä on hyvä.Ukkosta ilmassa? | ||||
|
|
05.08.2005 21:58 | Lari Åhman | ||
| Luepas teve tuo Eeron kommentti tuolla ylempänä uudestaan. Näittekös muuten tuolla käydessänne, joko 2509 oli tullut uunista ulos, kun sen pitäisi aikataulun mukaan jo olla? | ||||
|
|
05.08.2005 20:45 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Selvä, täytyy mennä katsomaan... :) | ||||
|
|
05.08.2005 20:43 | Tunnus poistettu | ||
| Vielä kun olis huru-nimistä tupakkaa. | ||||
|
|
05.08.2005 20:39 | [Tunnus poistettu] | ||
| Itse asiassa Huapamäellä on ollut yhteensä kuusi laituriraidetta (raiteiden numerointia en tosin muista oikein): ravintolan edessä yksi, aseman edessä yksi, kuvan ottajan vasemmalla ja oikealla puolella molemmilla yksi ja sitten nuo kaksi raidetta, jotka kuvassa näkyvät. Lätän keulan kohdalla oli taannoin päätepuskin ja lätän etutelien kohdalta oli vaihde vasemmalle, joka ristesi parin engelsmannin välityksellä raiteelle 1. Yhtäältä raide kuvaajan oikealla puolella päättyi puskimeen ja siitä oli vaihde kuvassa näkyvälle raiteelle 5. Uudesta asfaltista päätellen puskimet on purettu vastikään ja yhteys lätän raiteelta kuvaajan oikeanpuoleiselle raiteelle on muodostettu. | ||||
|
|
05.08.2005 20:37 | Olli Keski-Rahkonen | ||
| tks: Sulla on vielä ensi viikko lomaa joten vietäpä jokin arkipäivä Pasilassa, näet Nallenkin varmasti liikkuvan. Päivittäin se vaunukorjaamolla siirtelee mm. kääntöpöydän kautta vaunuja raiteelta toiselle ja hyrskyttelee usein tyhjäkäynnillä siinä 1021:n pilttuun läheidyydessä. | ||||
|
|
05.08.2005 20:15 | Joona Kärkkäinen | ||
| no onhan sitä tehoa 1/3 enemmän kuin deeverissä. | ||||
|
|
05.08.2005 20:12 | Joona Kärkkäinen | ||
| niin.... | ||||