Kommenttihaku


Kirjoittaja:



Haettava teksti:



Kommentin sijainti:



Kaikki ehdot
Mikä tahansa ehdoista

Kaikki kommentit / Hakutulokset


kuva 30.07.2005 10:58 Ville Saarelainen  
  Lippiksillä peitetään p**kaiset hiukset, kun niitä ei reissun aikana pääse liiemmin pesemään. :-)
kuva 30.07.2005 10:55 Ville Saarelainen  
  Hiljaista on tuolla osuudella. T2173 Sl-Pmt ma 15.13-17.29, ja hiljaisella radalla ei ole lainkaan tavatonta että vakinainenkin juna kulkee milloin sattuu.
kuva 30.07.2005 10:41 Ville Saarelainen  
  Sinne astiko se 2525 jo karkasi? Vastahan se tiistaina oli Joensuussa T4924:n keulilla. Komensithan sen tulemaan takaisin kotiin? :-)
kuva 30.07.2005 10:34 Kimmo Pyrhönen  
  Ja todennäköisesti Rantarata ei ollut vielä valmistunut. Ensimmäinen silmiini osunut Helsinki-Hyvinkää-Hanko postivaunulinja avattiin 16.5.1900, mutta en jaksanut selata pitkää luetteloa läpi. Jotenkin on sellainen kutina, että tämä voisi olla vielä 1800-luvun puolelta. Pääteltkäähän muut lisää.
kuva 30.07.2005 10:27 Kimmo Pyrhönen  
  Hmm, lähdetäänpä liikkeelle siitä, että vuoteen 1926 saakka Hangon nimenä oli Hankoniemi. Alleviivattuja aikoja käytettiin tuossa muodossa ainakin viime vuosisadan alussa (mm. 1904) osoittamaan aikaa klo 18-06 välillä. Tässä ensimmäisiä pikaisia havaintoja. Kyseessä lienee myös hieman nopeampi juna, joten esimerkiksi Djurgårdenia tai Räckhalsia ei mainita.
kuva 30.07.2005 10:09 Anton Rajala  
  Tarkoitat kai 4.9.2004.
kuva 30.07.2005 08:56 Valtteri Keski-Säntti  
  Eipä voi muuta sanoa. :) Saisi olla vieläkin liikenteessä...
kuva 30.07.2005 02:31 Lasse Härkönen  
  Hmm, olisiko siltä ajalta kun Porkkalan alue oli venäläisten hallinnassa?
kuva 30.07.2005 01:17 Tuukka Ryyppö  
  Tuo s-perustelu on vähän ontuva. Selkeämminhän tsekkiläinen tyyli toimii kuin venäläinen. Tsekkilässä siis kirjaimet s - z - c suhuversioineen käytössä. Itse ainakin ajattelen kyrilliset ässät aina latinalaisten kautta, koska latinalaisissa on joku logiikka takana. Eli esim. borssi-s on ¦Č, eli suomalaiseen tapaan shtsh :)
kuva 30.07.2005 00:31 Lari Åhman  
  Eiköhän tuota, valotusaikaa oli tässä kohtaa 5 s.
kuva 30.07.2005 00:05 Juha Paulavuo  
  Upea otos .. Saapiko olla utelias ja kysellä millaisella valotusajalla otettu?
kuva 29.07.2005 23:28 Jukka Kolppanen  
  Kuinka kaunista, minä pyörryn.. :) Hieno otos!
kuva 29.07.2005 23:20 Kasimir Kärkkäinen  
  Täytyy kyllä myöntää, että se on jotenkin hyväksyttävä, että graffitit on osa rappiorautatieromantiikkaa. Graffitteja voi käyttää jopa pienoisrautateillä. Katso: http://www.eurorailhobbies.com/erh/eurorailhobbiesdetail.asp?pageid=&MN=12&CA=40&SC=HO&stock=BU-6036 Ja tätä aion minäkin käyttää.
kuva 29.07.2005 22:59 Ilkka Huikari  
  Ai sitäkö nuo tolpat tarkoittavat! Olenkin niitä aina ihmetellyt.
kuva 29.07.2005 21:14 Joni Kontio  
  Mutta siinähän on kaksi saneerattua 25 sarjalaista peräkkäin... :)
kuva 29.07.2005 20:41 Kimmo Pyrhönen  
  Reeveri haistelee kevättä!
kuva 29.07.2005 20:39 Kimmo Pyrhönen  
  Kuva on melko ajaton. Ehkäpä vain katuvalojen muotoilu kertoo hieman uudemmasta ajasta. Siitä onkin aikaa, kun noin siistiä punatulkkua on tullut nähtyä.
kuva 29.07.2005 20:13 Miika Rissanen  
  kunpa sami ykkösillä ja kakkosilla saataisiinkin kulkea vielä toiset 40 vuotta... ne on ehdottomasti saman sortin klassikoita kuin lättärit...
kuva 29.07.2005 20:11 Miika Rissanen  
  nimenomaan typerää peitellä näiden ikää... saisivat vähän perspektiiviä siihen, että mikä on vanhaa, ne ihmiset joille 5 vuotta vanha auto on vanha...
kuva 29.07.2005 19:55 Jonne Reitti  
  Joo, voi olla, mä laskin että työelämä alkaa 18 vuotiaana ja loppuu 64 vuotiaana, mutta harva noinkaan pitkään on työelämässä.
kuva 29.07.2005 19:52 Eija Mari  
  Itse asiassa ihmiset eivät ole 40 vuotta työelämässä - keskimäärin kun jäädään työeläkkeelle alta 60 v.
kuva 29.07.2005 19:45 Jonne Reitti  
  Miettikääpä, 40 vuotta työ elämässä, eipä taida nykyään ihmisetkään olla hirveän montaa vuotta pidempään työelämässä.
kuva 29.07.2005 19:40 Kasimir Kärkkäinen  
  Tietoa löytyy: https://vaunut.org/kuvasivu.php/2342.html
kuva 29.07.2005 19:36 Jonne Reitti  
  Kysymysmerkki (?) tietenki perään :)
kuva 29.07.2005 19:35 Jonne Reitti  
  Mitäs eroa noissa on CEmt vaunuihin verrattaessa.
kuva 29.07.2005 19:17 Miika Rissanen  
  onkosillä oma vesikourukin? voe ihana :D
kuva 29.07.2005 18:38 Joona Kärkkäinen  
  siis mikä
kuva 29.07.2005 18:38 Joona Kärkkäinen  
  Hyi olkoon mika ohjaamo.
kuva 29.07.2005 18:31 Joona Kärkkäinen  
  Ok Pekalla kestaa pikkaaaaaseeeen kaummemin.
kuva 29.07.2005 18:23 Joona Kärkkäinen  
  Nii ja seki vielä...
kuva 29.07.2005 18:19 Joona Kärkkäinen  
  Ääh enpäs ajatellut totta kai on myös pari (tämän lisäksi) teollisuuskaäytössä mutta 1991 ei ole VR:llä käytössä mutta kyllähän toki VR ainakin vielä omistaa sen.
kuva 29.07.2005 18:17 Joona Kärkkäinen  
  Juu vahinkoja ne tuplaklikkaukset on. Olikohan niin että osassa 103 sarjalaisista oli myös yksipolviset vorroittimet.
kuva 29.07.2005 18:04 Topi Lajunen  
  Asialliset lomapasseilulippikset.
kuva 29.07.2005 17:10  
  Kuski on ilmeisesti ruvennut vedättämään hektisellä B-portaalla kun konehuoneen sivuluukku lerpattaa avonaisena ;)
kuva 29.07.2005 16:57 Kimmo Pyrhönen  
  H i e n o, kuten kuvatekstikin.
kuva 29.07.2005 16:55 Kimmo Pyrhönen  
  Mainoksissa ja henkilöautoissa se ajankuva näkyy. Eipä tuollaista mainosta olisi vielä 1980-luvulla ollut. Panu-tyttökin oli jo liikaa...
kuva 29.07.2005 16:51 Kimmo Pyrhönen  
  Kyllä, mainio otos. Uutta minulle oli tuo matkustajakoti. Siellä on varmaan matkamiehen ollut tyylekästä uinaella. Koskas se sulki vieraille oven?
kuva 29.07.2005 16:38 Eija Mari  
  Voi taivas kun hienot kuvat olet Niila ottanut!
kuva 29.07.2005 16:36 Eija Mari  
  Parikymmentä metriä junan kulkusuunnassa eteen päin on tasoristeys, jossa aiemmin viikolla eräs bussikuski pujotteli bussinsa puomien välistä. Tämä hmm. ammattikuski perusteli tempaustaan sillä, että hänellä ei ole aikaa odotella kun VR siirtelee vaunuja edestakaisin. Että silleen.
kuva 29.07.2005 15:52 Tomi Lapinlampi  
  Tässä voisi joskus koittaa saada kuvaan junankin, jos joku "salaisten kansioiden" haltija osaisi antaa vihjeen Huutokoski-Savonlinna -välin tavaraliikenteen aikataulusta. Löytyykö keneltäkään?
kuva 29.07.2005 15:49 Jukka Markkanen  
  Saattaa ähän keikutella tuolla iereisellä raiteella
kuva 29.07.2005 15:48 Jukka Markkanen  
  Joo : ) Samaa mieltä (heh)
kuva 29.07.2005 15:45 Kasimir Kärkkäinen  
  Ja lisäksi: Haapamäelle on aika pitkä matka.
kuva 29.07.2005 15:41 Kasimir Kärkkäinen  
  No, ei se niin hirveetä ole. Haapamäelle ei vain ole muuta asiaa, kun junat. Haapamäellä on jotain pienteollisuutta ja koulu. Loput rautatietä.
kuva 29.07.2005 15:38 Jukka Markkanen  
  Vauhti näkyy kuvassa
kuva 29.07.2005 15:36 Juha Kutvonen  
  Tuota en ole vielä huomannutkaan. Tämä on Lehtoniemen entisen konepajan rannan mattolaiturilta Käärmeniemestä: https://vaunut.org/kuvasivu.php/7652 Sieltä näkee vielä osan Kämärin puoleisesta ristikkosillastakin.
kuva 29.07.2005 15:35 Jukka Markkanen  
  Mulla ei henki pihissyt lääähellääkääään vielä tuolloin!
kuva 29.07.2005 15:33 Petri Aho  
  Eihän nykyään ole noin paksuja tolppia suojastusopastimissa, vai? Näyttää kovin tukevalta ja opastin on asetettu aikas matalalle verrattuna uuteen pää-ja esiopastin yhdistelmä- tolppaan. Onhan ne nykyäänkin kovin lyhyellä tolpalla, mutta mielestäni ei noin paksulla sellaisella.
kuva 29.07.2005 15:32 Miika Rissanen  
  tollanen tägäily on kyllä dorkinta, onhanse jo todettu montakertaa. mutta äsken kun ajoin hartwall areenalle sisään, niin näin vatkaimen järjestelemässä kahta todella rähjäistä rahtivaunua, niissä oli kyljet maalattu oikein kunnolla, pakko myöntää että niihin se maalaus sopi, koska tosiaan olivat muutenkin tyylikkäästi rupsahtaneita...
kuva 29.07.2005 15:27 Karri Pietikäinen  
  Ikävästi on vaunun kylki töhritty... :(
kuva 29.07.2005 15:23 Miika Rissanen  
  kyllä noi siniset vaunut on vaan niiin täydelliset näihin maisemiin...