|
|
30.07.2005 10:58 | Ville Saarelainen | ||
| Lippiksillä peitetään p**kaiset hiukset, kun niitä ei reissun aikana pääse liiemmin pesemään. :-) | ||||
|
|
30.07.2005 10:55 | Ville Saarelainen | ||
| Hiljaista on tuolla osuudella. T2173 Sl-Pmt ma 15.13-17.29, ja hiljaisella radalla ei ole lainkaan tavatonta että vakinainenkin juna kulkee milloin sattuu. | ||||
|
|
30.07.2005 10:41 | Ville Saarelainen | ||
| Sinne astiko se 2525 jo karkasi? Vastahan se tiistaina oli Joensuussa T4924:n keulilla. Komensithan sen tulemaan takaisin kotiin? :-) | ||||
|
|
30.07.2005 10:34 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Ja todennäköisesti Rantarata ei ollut vielä valmistunut. Ensimmäinen silmiini osunut Helsinki-Hyvinkää-Hanko postivaunulinja avattiin 16.5.1900, mutta en jaksanut selata pitkää luetteloa läpi. Jotenkin on sellainen kutina, että tämä voisi olla vielä 1800-luvun puolelta. Pääteltkäähän muut lisää. | ||||
|
|
30.07.2005 10:27 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Hmm, lähdetäänpä liikkeelle siitä, että vuoteen 1926 saakka Hangon nimenä oli Hankoniemi. Alleviivattuja aikoja käytettiin tuossa muodossa ainakin viime vuosisadan alussa (mm. 1904) osoittamaan aikaa klo 18-06 välillä. Tässä ensimmäisiä pikaisia havaintoja. Kyseessä lienee myös hieman nopeampi juna, joten esimerkiksi Djurgårdenia tai Räckhalsia ei mainita. | ||||
|
|
30.07.2005 10:09 | Anton Rajala | ||
| Tarkoitat kai 4.9.2004. | ||||
|
|
30.07.2005 08:56 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Eipä voi muuta sanoa. :) Saisi olla vieläkin liikenteessä... | ||||
|
|
30.07.2005 02:31 | Lasse Härkönen | ||
| Hmm, olisiko siltä ajalta kun Porkkalan alue oli venäläisten hallinnassa? | ||||
|
|
30.07.2005 01:17 | Tuukka Ryyppö | ||
| Tuo s-perustelu on vähän ontuva. Selkeämminhän tsekkiläinen tyyli toimii kuin venäläinen. Tsekkilässä siis kirjaimet s - z - c suhuversioineen käytössä. Itse ainakin ajattelen kyrilliset ässät aina latinalaisten kautta, koska latinalaisissa on joku logiikka takana. Eli esim. borssi-s on ¦Č, eli suomalaiseen tapaan shtsh :) | ||||
|
|
30.07.2005 00:31 | Lari Åhman | ||
| Eiköhän tuota, valotusaikaa oli tässä kohtaa 5 s. | ||||
|
|
30.07.2005 00:05 | Juha Paulavuo | ||
| Upea otos .. Saapiko olla utelias ja kysellä millaisella valotusajalla otettu? | ||||
|
|
29.07.2005 23:28 | Jukka Kolppanen | ||
| Kuinka kaunista, minä pyörryn.. :) Hieno otos! | ||||
|
|
29.07.2005 23:20 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Täytyy kyllä myöntää, että se on jotenkin hyväksyttävä, että graffitit on osa rappiorautatieromantiikkaa. Graffitteja voi käyttää jopa pienoisrautateillä. Katso: http://www.eurorailhobbies.com/erh/eurorailhobbiesdetail.asp?pageid=&MN=12&CA=40&SC=HO&stock=BU-6036 Ja tätä aion minäkin käyttää. | ||||
|
|
29.07.2005 22:59 | Ilkka Huikari | ||
| Ai sitäkö nuo tolpat tarkoittavat! Olenkin niitä aina ihmetellyt. | ||||
|
|
29.07.2005 21:14 | Joni Kontio | ||
| Mutta siinähän on kaksi saneerattua 25 sarjalaista peräkkäin... :) | ||||
|
|
29.07.2005 20:41 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Reeveri haistelee kevättä! | ||||
|
|
29.07.2005 20:39 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Kuva on melko ajaton. Ehkäpä vain katuvalojen muotoilu kertoo hieman uudemmasta ajasta. Siitä onkin aikaa, kun noin siistiä punatulkkua on tullut nähtyä. | ||||
|
|
29.07.2005 20:13 | Miika Rissanen | ||
| kunpa sami ykkösillä ja kakkosilla saataisiinkin kulkea vielä toiset 40 vuotta... ne on ehdottomasti saman sortin klassikoita kuin lättärit... | ||||
|
|
29.07.2005 20:11 | Miika Rissanen | ||
| nimenomaan typerää peitellä näiden ikää... saisivat vähän perspektiiviä siihen, että mikä on vanhaa, ne ihmiset joille 5 vuotta vanha auto on vanha... | ||||
|
|
29.07.2005 19:55 | Jonne Reitti | ||
| Joo, voi olla, mä laskin että työelämä alkaa 18 vuotiaana ja loppuu 64 vuotiaana, mutta harva noinkaan pitkään on työelämässä. | ||||
|
|
29.07.2005 19:52 | Eija Mari | ||
| Itse asiassa ihmiset eivät ole 40 vuotta työelämässä - keskimäärin kun jäädään työeläkkeelle alta 60 v. | ||||
|
|
29.07.2005 19:45 | Jonne Reitti | ||
| Miettikääpä, 40 vuotta työ elämässä, eipä taida nykyään ihmisetkään olla hirveän montaa vuotta pidempään työelämässä. | ||||
|
|
29.07.2005 19:40 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Tietoa löytyy: https://vaunut.org/kuvasivu.php/2342.html | ||||
|
|
29.07.2005 19:36 | Jonne Reitti | ||
| Kysymysmerkki (?) tietenki perään :) | ||||
|
|
29.07.2005 19:35 | Jonne Reitti | ||
| Mitäs eroa noissa on CEmt vaunuihin verrattaessa. | ||||
|
|
29.07.2005 19:17 | Miika Rissanen | ||
| onkosillä oma vesikourukin? voe ihana :D | ||||
|
|
29.07.2005 18:38 | Joona Kärkkäinen | ||
| siis mikä | ||||
|
|
29.07.2005 18:38 | Joona Kärkkäinen | ||
| Hyi olkoon mika ohjaamo. | ||||
|
|
29.07.2005 18:31 | Joona Kärkkäinen | ||
| Ok Pekalla kestaa pikkaaaaaseeeen kaummemin. | ||||
|
|
29.07.2005 18:23 | Joona Kärkkäinen | ||
| Nii ja seki vielä... | ||||
|
|
29.07.2005 18:19 | Joona Kärkkäinen | ||
| Ääh enpäs ajatellut totta kai on myös pari (tämän lisäksi) teollisuuskaäytössä mutta 1991 ei ole VR:llä käytössä mutta kyllähän toki VR ainakin vielä omistaa sen. | ||||
|
|
29.07.2005 18:17 | Joona Kärkkäinen | ||
| Juu vahinkoja ne tuplaklikkaukset on. Olikohan niin että osassa 103 sarjalaisista oli myös yksipolviset vorroittimet. | ||||
|
|
29.07.2005 18:04 | Topi Lajunen | ||
| Asialliset lomapasseilulippikset. | ||||
|
|
29.07.2005 17:10 | |||
| Kuski on ilmeisesti ruvennut vedättämään hektisellä B-portaalla kun konehuoneen sivuluukku lerpattaa avonaisena ;) | ||||
|
|
29.07.2005 16:57 | Kimmo Pyrhönen | ||
| H i e n o, kuten kuvatekstikin. | ||||
|
|
29.07.2005 16:55 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Mainoksissa ja henkilöautoissa se ajankuva näkyy. Eipä tuollaista mainosta olisi vielä 1980-luvulla ollut. Panu-tyttökin oli jo liikaa... | ||||
|
|
29.07.2005 16:51 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Kyllä, mainio otos. Uutta minulle oli tuo matkustajakoti. Siellä on varmaan matkamiehen ollut tyylekästä uinaella. Koskas se sulki vieraille oven? | ||||
|
|
29.07.2005 16:38 | Eija Mari | ||
| Voi taivas kun hienot kuvat olet Niila ottanut! | ||||
|
|
29.07.2005 16:36 | Eija Mari | ||
| Parikymmentä metriä junan kulkusuunnassa eteen päin on tasoristeys, jossa aiemmin viikolla eräs bussikuski pujotteli bussinsa puomien välistä. Tämä hmm. ammattikuski perusteli tempaustaan sillä, että hänellä ei ole aikaa odotella kun VR siirtelee vaunuja edestakaisin. Että silleen. | ||||
|
|
29.07.2005 15:52 | Tomi Lapinlampi | ||
| Tässä voisi joskus koittaa saada kuvaan junankin, jos joku "salaisten kansioiden" haltija osaisi antaa vihjeen Huutokoski-Savonlinna -välin tavaraliikenteen aikataulusta. Löytyykö keneltäkään? | ||||
|
|
29.07.2005 15:49 | Jukka Markkanen | ||
| Saattaa ähän keikutella tuolla iereisellä raiteella | ||||
|
|
29.07.2005 15:48 | Jukka Markkanen | ||
| Joo : ) Samaa mieltä (heh) | ||||
|
|
29.07.2005 15:45 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Ja lisäksi: Haapamäelle on aika pitkä matka. | ||||
|
|
29.07.2005 15:41 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| No, ei se niin hirveetä ole. Haapamäelle ei vain ole muuta asiaa, kun junat. Haapamäellä on jotain pienteollisuutta ja koulu. Loput rautatietä. | ||||
|
|
29.07.2005 15:38 | Jukka Markkanen | ||
| Vauhti näkyy kuvassa | ||||
|
|
29.07.2005 15:36 | Juha Kutvonen | ||
| Tuota en ole vielä huomannutkaan. Tämä on Lehtoniemen entisen konepajan rannan mattolaiturilta Käärmeniemestä: https://vaunut.org/kuvasivu.php/7652 Sieltä näkee vielä osan Kämärin puoleisesta ristikkosillastakin. | ||||
|
|
29.07.2005 15:35 | Jukka Markkanen | ||
| Mulla ei henki pihissyt lääähellääkääään vielä tuolloin! | ||||
|
|
29.07.2005 15:33 | Petri Aho | ||
| Eihän nykyään ole noin paksuja tolppia suojastusopastimissa, vai? Näyttää kovin tukevalta ja opastin on asetettu aikas matalalle verrattuna uuteen pää-ja esiopastin yhdistelmä- tolppaan. Onhan ne nykyäänkin kovin lyhyellä tolpalla, mutta mielestäni ei noin paksulla sellaisella. | ||||
|
|
29.07.2005 15:32 | Miika Rissanen | ||
| tollanen tägäily on kyllä dorkinta, onhanse jo todettu montakertaa. mutta äsken kun ajoin hartwall areenalle sisään, niin näin vatkaimen järjestelemässä kahta todella rähjäistä rahtivaunua, niissä oli kyljet maalattu oikein kunnolla, pakko myöntää että niihin se maalaus sopi, koska tosiaan olivat muutenkin tyylikkäästi rupsahtaneita... | ||||
|
|
29.07.2005 15:27 | Karri Pietikäinen | ||
| Ikävästi on vaunun kylki töhritty... :( | ||||
|
|
29.07.2005 15:23 | Miika Rissanen | ||
| kyllä noi siniset vaunut on vaan niiin täydelliset näihin maisemiin... | ||||