|
|
12.07.2005 23:06 | Pentti Yli-Karjanmaa | ||
| Tännekkö kärrtään höppänöityneet junaharrastajat ;-) | ||||
|
|
12.07.2005 23:04 | Matti Laitinen | ||
| Onko Cx:ssä kunnollinen ilmastointi vai ainoastaan puhallus? | ||||
|
|
12.07.2005 22:24 | [Tunnus poistettu] | ||
| Noi liivit on muute näin helteellä iha törkeen hiostavat.Iss:än byysat ja Engel:in skjörda... nii ja tietty OMAT kengät... | ||||
|
|
12.07.2005 22:22 | Sami Hovi | ||
| Kiitokset. Tässä vielä linkki Mikan kuvaan: https://vaunut.org/kuvasivu.php/15104.html. Aika hulppea tuo silta, mutta kun tehdään, niin tehdään kunnolla. | ||||
|
|
12.07.2005 22:06 | Tommi K Hakala | ||
| Jaahas,Jorma on ollut mökkeilemässä... | ||||
|
|
12.07.2005 21:58 | Mika Nuutinen | ||
| Joo näin on ja paljon helpompi ottaa omista kuvatiedostoista. | ||||
|
|
12.07.2005 21:56 | Lasse Härkönen | ||
| Jaa vedetääs takaisin, taidatkin olla kuvan ottanut henkilö. Näytti vain ensin sille että tämä on kopiotu suoraan tasoristeys.fi:stä | ||||
|
|
12.07.2005 21:45 | Lasse Härkönen | ||
| http://www.tasoristeys.fi/rhk/report.do?reportId=5423 <- eikö pelkkä linkki tuohon kuvaan olisi riittänyt? | ||||
|
|
12.07.2005 21:35 | Mika Nuutinen | ||
| Hieno kuva.On muuten erittäin tuttu tasoristeys ja hyvä että se on poistunut,oli sarjassaan vaarallinen tai erittäin vaarallinen.Mulla on kuva tämän vuoden keväältä Outisesta idän puolelta oikealle jossa näkyy rakennettu silta.Tien teko oli vielä silloin vaiheessa.Laitan kuvan tulemaan. | ||||
|
|
12.07.2005 21:29 | Perttu Karttunen | ||
| Noni, nyt selkis :) SOri tyhmä kymysys | ||||
|
|
12.07.2005 21:28 | Sami Hovi | ||
| ...eli ainoa ratayhteys etelästä/lännestä Lappeenrantaan ennen Luumäki - Lappeenranta -oikoradan valmistumista 1963. | ||||
|
|
12.07.2005 21:27 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Hienohan tuo on, kumpa olisivat tilannet aikaisemmin! :) | ||||
|
|
12.07.2005 21:22 | Reijo Salminen | ||
| Ajanvietteenä taitaa nykyisin olla kännykkäpelit. | ||||
|
|
12.07.2005 21:19 | Jorma Rauhala | ||
| HKL 151 eli ex MVV 453, vuosimalliltaan 1970, on nyt konkreettinen osoitus todella hienosti valmistetusta raitiovaunusta. Ikää on jo 35 v., mutta pärjää hyvin uusimmille - saati vanhemmillekin - helsinkiläisille nivelvaunuille. Vaunun valmistajat olivat aikoinaan DüWAG/BBC ja nyt toisen elämän antoi HKL:n Vallilan varikko. Lisää kuvia löytyy ainakin täältä: http://www.nettilinja.fi/~ahellman/news/uutiset.htm ja http://jno.1g.fi/Rvuuti8.htm | ||||
|
|
12.07.2005 21:14 | Reijo Salminen | ||
| Onpa todella pehmeiden arvojen kulminaatio tämä rakennus. Tällaisen varmaankin rakentaisi joku todellinen betoni-insinööri kodikseen. Telkkari varmaan näkyisi hyvin ;) | ||||
|
|
12.07.2005 21:13 | Lasse Härkönen | ||
| Entistä Simola-Lappeenranta -rataa | ||||
|
|
12.07.2005 21:12 | Juho Sjöberg | ||
| Teemu Lokka: Niinno, taisivat vain tehdä skapparit meille ilkeän tempun ja säästää hieman samalla. Panssarintorjuntakomppania saapui myöhemmin omalle leirilleen makuuvaunuissa :) | ||||
|
|
12.07.2005 21:08 | Sami Hovi | ||
| Vajaa vuosi sitten näytti vielä tältä: https://vaunut.org/kuvasivu.php/9334.html | ||||
|
|
12.07.2005 21:08 | Perttu Karttunen | ||
| Mikäs rata tää siis on, onko tämä pätkä haarautunut jostain vai onko tämä entistä karjalan rataa? | ||||
|
|
12.07.2005 21:06 | Jorma Rauhala | ||
| Onkos kyseessä "paperinkuljetus" Kajaani-yhtiölle. | ||||
|
|
12.07.2005 21:04 | Sami Hovi | ||
| Alkuperäinen näytti hieman erilaiselta: https://vaunut.org/kuvasivu.php/9310.html | ||||
|
|
12.07.2005 21:03 | Teemu Lokka | ||
| Taitanee PV:llä olla vaunuista puute kun varusmiehiä kuljetetaan Gblk:llä.... | ||||
|
|
12.07.2005 21:01 | Jonne Reitti | ||
| Rk sarjahan on jo muutama vuosi sitte saaneerattu tai oikeammin muutettu Rkt sarjasta, joten voisi olettaa, että VR maalaa muutaman niistä IC väreihin. | ||||
|
|
12.07.2005 20:58 | Sami Hovi | ||
| Ks. myös https://vaunut.org/kuvasivu.php/1850.html. | ||||
|
|
12.07.2005 20:17 | Pyry Entonen | ||
| 2802 on siis yhä käytössä. Ei vissiin ollu kovin paha vika sillon kesäkuussa. | ||||
|
|
12.07.2005 20:04 | Ville Rautiainen | ||
| Hienoa! Tosi asjallisesti tupsauttelee kömyjä torvista ulos! :) | ||||
|
|
12.07.2005 19:46 | Lasse Härkönen | ||
| Juu, varsin tyylikäs mainos. | ||||
|
|
12.07.2005 19:45 | Ilari Eskelinen | ||
| Asiallinen väritys ja etenkin "Fahrschule"-teksti. Vaunu näyttää paljon modernimmalta tässä värityksessä. | ||||
|
|
12.07.2005 19:29 | Jape Ruotsalainen | ||
| Ei toimi... | ||||
|
|
12.07.2005 19:22 | Nikolas Peippo | ||
| Perkele... | ||||
|
|
12.07.2005 19:17 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Näyttää siltä, että veturi on kyntänyt hiekkaa oikein kunnolla, mutta ilmeisesti tuo kiskoilla yhä lienee. | ||||
|
|
12.07.2005 19:03 | Ari Palin | ||
| Onneksi P 264:ssä on ollut myös toinen päivävaunu (EFit). Muuten kaikki päivävaunumatkustajat olisivat joutuneet tyytymään Rkt:hen. Ehkä nytkin osa joutui. Muistaakseni P 266:ssa oli 30.6. vain yksi päivävaunu. | ||||
|
|
12.07.2005 18:26 | Jorma Rauhala | ||
| Jo noo... Kuntohan on kaikilla kohdallaan. Omasta mielestäni on joskus mukava arvuutella ja arvailla jotain jonka ei pitäisi olla yleisesti itsestäänselvää. Siksi siis tämä. Mutta koska rautatieharrastajat ovat aikamoisia ammattilaisia näissä tietämysasioissa, eivät "oudotkaan" paikat jää tunnistamatta. Tietämystä on kaikilla; ei välttämättä kaikesta, mutta yhdessä harkiten ja pohtien kaikki ratkeaa - ja yleensä älyttömän nopeasti. Siinä on takana mielestäni myös sellainen positiivinen juttu, että näissä arvuutteluissa toteutuu myös arvokas kasvatuksellinen yhdessätoimimisen idea. | ||||
|
|
12.07.2005 17:54 | Lari Nylund | ||
| On tässä tullut mietittyä, että missä kunnossa kuvaajat tuolla radan varsilla liikkuu, kun jälkikäteen kyselevät muilta kuvienottopaikoistaan tietoja? No joo... | ||||
|
|
12.07.2005 17:51 | Lari Nylund | ||
| Herätyskello herätti uinuvan konnarin kello 04.30 ja kuva on otettu noin 10 minuuttia sen jälkeen. Itse lähdin P69:llä kohti Rovaniemeä. Kyllähän sitä näillä keleillä lämmintä on yhdessä jos toisessakin paikassa - lepohuoneellakin, mutta en jaksa valittaa. Pian se on taas talvi ja kylymä. | ||||
|
|
12.07.2005 17:50 | Tommy Pelkonen | ||
| Kuinkas tuore letku tuossa vepissä on?? Viimeksi kun näin, niin oli täynnä teippiä :) Makuuvaunujen jätesäilöiden valoihin ei ole luottamista. Kannattaa tyhjentää aina kun voi, niin ei käy näin :) | ||||
|
|
12.07.2005 17:35 | Reijo Salminen | ||
| Fåfängan taitaa jäädä vasemmalle kuvan ulkopuolelle. Asustelin tuossa lähellä Nytorgsgatanilla vuoden päivät n 10 vuotta sitten, oli haikeata jättää Söder. Junien kuvaamisen kannalta vinkki on kuvata Roslagsbanan kalustoa, SL lipulla voi onnella päästä museojunan kyytiin. | ||||
|
|
12.07.2005 17:33 | Elias Murto | ||
| Onpas pikkunen tuo Tve5 tuossa Seepran vieressä. | ||||
|
|
12.07.2005 17:31 | Elias Murto | ||
| VR panostaa nyt näköjään siihen että junat ja veturit tunnistetaan joka kulmasta... asianmukaista! | ||||
|
|
12.07.2005 17:28 | Elias Murto | ||
| Minä oisin veikannut Kihniön seutua... | ||||
|
|
12.07.2005 17:28 | Juha Vuorinen | ||
| Mikä on vaunun numero?? | ||||
|
|
12.07.2005 17:22 | Ville Lindblom | ||
| Joo tuo kolmioavainkytkin. Kokeiltaessa ei vaikuttanut mitenkään ovilukitukseen. | ||||
|
|
12.07.2005 17:17 | Ville Lindblom | ||
| Varmasti on. Sanoinkin että epätavallinen... :) | ||||
|
|
12.07.2005 17:06 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Kyllä minä n e ä n tuossa 3035:n... | ||||
|
|
12.07.2005 16:49 | Ilari Eskelinen | ||
| Arvelisin 20 vaunun sarjan olevan ravintolavaunuja. 20 vaunun sarja toisen luokan vaunuja kuulostaa pieneltä ja ravintolavaunut alkavat olla yli-ikäisiä. Tuntuu myös epätodennäköiseltä, että VR saneeraisi (lisää) sinisiä ravintolavaunuja IC-käyttöön. Toisaalta saneeraahan VR myös osan vanhoista makuuvaunuista Itä-Suomen liikenteen käyttöön (liikennettä tosin ollaan supistamassa, mutta sinisten makuuvaunujen uudemman sarjan saneerausta ei ole peruttu http://www.saunalahti.fi/~rautatie/news/Fiv2003a.htm#VR%20neuvottelee%20valtion%20kanssa%20Lapin%20yöjunaliikenteen%20ostoista ) | ||||
|
|
12.07.2005 16:33 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Tietysti, Gabriella. ;) (korjaan kuvatekstin) | ||||
|
|
12.07.2005 15:46 | [Tunnus poistettu] | ||
| Olen kuullut huhun nakkiputkajaelusta suupohjanradalle Kaskisiin tänä kesänä. Mites on pitääkö paikkaansa? | ||||
|
|
12.07.2005 15:36 | Teppo Niemi | ||
| Aikaa on vaikea sanoa, sillä se riippuu kaluston katsastusjärjestyksestä ja sen sujumisesta. Samoilla matkakustannuksilla kun pitäisi saada mahdollisimman monta eri yksikköä saada katsastetuksi. Eli se taphtuu johonkin aikaan päivästä. Samoin suunta riippuu liikennetilanteesta. | ||||
|
|
12.07.2005 15:17 | [Tunnus poistettu] | ||
| Hyvä muotoiluhan ei ole kiellettyä! Tuon keulille mahtuus vielä hyvin ekaan kerrokseen matkustajillekin osasto, josta voi katella radalle menosuuntaan. | ||||
|
|
12.07.2005 15:13 | Jouni Hytönen | ||
| Yhtä asjanmukainen kuin ER200, http://parovoz.com/newgallery/index.php?ID=12348&LNG=RU | ||||
|
|
12.07.2005 15:02 | Jouni Hytönen | ||
| Kadulla menee asjallinen Volvo/Säffle-letku Slussenin 400-sarjan seutulinjalla. :) | ||||