|
|
11.07.2005 21:10 | [Tunnus poistettu] | ||
| Kelit vishiin jo liian lämpööset. | ||||
|
|
11.07.2005 21:09 | Ville Saarelainen | ||
| Saakuti sentään kun on asjallinen video. :-) Ilmeisesti pienensit ja pakkasit tuon pätkän VirtualDubilla? Pisti vaan silmään nuo vaakaraidat joita näkyi kohdissa joissa on vaakasuuntaista liikettä. Ne johtuu siitä, kun lomitettu video on pienennetty huonolla Nearest Neighbor -menetelmällä joka ei laske viereisten pikselien keskiarvoja. Jos saan ystävällisesti antaa pikku vinkin, niin sen saisi vältettyä sillä, että ensin otetaan filtterilistalle Deinterlace (blend) ja sitten Resize jossa menetelmäksi valitaan Precise Bicubic tai Precise Bilinear. Sillä tulisi paljon parempi tulos. | ||||
|
|
11.07.2005 21:06 | |||
| Tosin jälkimmäinen perustelu ei ole aukoton, joten saatan olla väärässäkin. | ||||
|
|
11.07.2005 21:05 | |||
| Minä taas väitän että se on puolitiessä. Miksi se ei ole toisen veturin? Missä on sitten tämän veturin kakkosvirroitin? (eka näkyy!) Miksi se ei ole ylhäällä? Ajolanka näyttäisi olevan aivan virroittimen toisella laidalla - tuskinpa. => virroitin on puolitiessä :) | ||||
|
|
11.07.2005 21:03 | Juha Vuorinen | ||
| Tarkka aika oli exif-datan mukaan 19.54. | ||||
|
|
11.07.2005 20:49 | Jukka Markkanen | ||
| Eikö ilmalassa ole sepeliä? Kun en ole käynyt! | ||||
|
|
11.07.2005 20:46 | Jonne Reitti | ||
| Ylhäällähän tuo, ellei kuvaaja ole tehnyt kompaa, ja tuo ylhäällä oleva virroitin onkin takana olevan veturin. | ||||
|
|
11.07.2005 20:44 | Jukka Markkanen | ||
| Matala tuo laituri! | ||||
|
|
11.07.2005 20:42 | Jukka Markkanen | ||
| 12 laskelmieni mukaan on näkyvissä :O | ||||
|
|
11.07.2005 20:37 | Jukka Markkanen | ||
| Ylhäällähän tuo! | ||||
|
|
11.07.2005 20:24 | Ilari Eskelinen | ||
| Montakohan näitä on tarkoitus maalata? Minkähänlaisia vaunuja VR:n uusimman tarjouskilpailun vaunut tulevat olemaan? | ||||
|
|
11.07.2005 19:44 | Janne Määttä | ||
| Vaikka säilytystilaa kuvilla nyt onkin 4 GB ja kuukausittainen siirtoraja on 325 GB, voisi näitä nyt kuitenkin pakkailla vähän pienempään kokoon. Tämäkin kuva menisi 840 kilotavusta 140 kilotavuun ilman mitään nähtävää laatumuutosta.. Jos ei muuta, niin meneehän hitaamman yhteyden omistavilla hermot odotellessa. | ||||
|
|
11.07.2005 19:11 | Ari Palin | ||
| Nykyään ainoa matkustajajunatyyppi välillä Imatra - Joensuu on IC-juna. Tosin syksyllä Parikkalan ja Joensuun välillä tulee kulkemaan ratatöiden vuoksi IC-junia korvaavia pikajunia. IC 9 korvataan kyseisellä osuudella 4.-23.9. ma-pe ja su P 209:llä, ja IC 4 korvataan 5.-24.9. ma-la P 204:llä. | ||||
|
|
11.07.2005 18:47 | Tommi K Hakala | ||
| -HIENOA- | ||||
|
|
11.07.2005 18:38 | Ilkka Huikari | ||
| Ei näytä minusta erityisen vaaralliselle, 50 km/h rajoitus ja näkyvyyttäkin taitaa olla molempiin suuntiin. | ||||
|
|
11.07.2005 16:51 | Hannu Montonen | ||
| Kyllähän se Manni aina mukavalta kuulostaa. Välttävä laatuista videotakin tapahtumasta löytyy (3min 50s, 26mb, Xvid). http://194.100.129.187/sch/dr12_2216.avi | ||||
|
|
11.07.2005 16:37 | Jouni Hytönen | ||
| Tässä kuvassa veturi on varikkoalueella, jonne en ilman lupaa lähtisi kävelemään. Olin Pietarin rautatiemuseon työntekijän seurassa. | ||||
|
|
11.07.2005 16:21 | Petri Nummijoki | ||
| 50-luvun vetureita olisi varmaankin rakennettu enemmän, jos ne olisivat osoittautuneet kunnollisiksi. Toisaalta Valmetilla taisi olla dieselvetureiden suunnittelussa 20 vuoden tauko ennen Dr16-veturia, joten sarja jouduttiin suunnittelemaan täysin uudelta pohjalta. | ||||
|
|
11.07.2005 15:55 | Eija Mari | ||
| Kyllä oli hikinen matka ensin pikajunilla Turusta Ouluun ja vielä hikisempi jatko Oulusta Lapinlahdelle - kyllä tuli ikävä ilmastoituja iiceekakkosia! | ||||
|
|
11.07.2005 15:45 | Juhani Pirttilahti | ||
| Tuollainen ovilukituksen kytkin taitaa olla. | ||||
|
|
11.07.2005 15:25 | [Tunnus poistettu] | ||
| Tuttu norsu, taitaa olla Kauhajoen Nummijärveltä, Alpon savannilta, eli itetaiteilija Alpo Koivumäen pihasta. | ||||
|
|
11.07.2005 15:11 | Teppo Niemi | ||
| Oli tosiaankin mukava kuulla vuosien tauon jälkeen tuttua ratamoottorituuletusten "ulinaa". Esilämmitys lauantaina tapahtui höyryllä, jota saatiin taas "kanasta". | ||||
|
|
11.07.2005 15:04 | Teppo Niemi | ||
| Olisikohan ovisyvennyksen oikealla puolella oleva puolikaaran muotoinen, ilmeisesti jonkin laitteen (napin?) suoja tai ripustuskoukku. Enpä ole moista havainnut muissa vaunuissa. | ||||
|
|
11.07.2005 15:03 | Niila Heikkilä | ||
| Äkkikatsomalta näytti jo siltä että kuvan ottamiseen on tarvittu jo rajamiehiä kaveriksi. Mutta ei näköjään ihan. Koitsanlahti lienee edelleen ainoa paikka missä tavallinen junamatkustaja pääsee näkemään pienen palan itänaapuria. (Ellei Sibeliusta lasketa) Paikan kiinnostavuus on vuosien saatossa ehkä jo vähentynyt, mutta eräänkin kuskin kertoman mukaan vielä 1970-luvulla tuolla kohtaa kulkeva juna saattoi toisinaan päästä naapurin seurantavalonheittimen kiilaan, joka tuli kuvaajan selän suunnasta. | ||||
|
|
11.07.2005 14:35 | Ville Lindblom | ||
| Sitä en hakenut tuolla kuvalla, mutta nyt kun sanoit... | ||||
|
|
11.07.2005 14:28 | Aki Grönblom | ||
| Varmistumaton, mutta todennäköinen seuraava liikennöintipäivämäärä on 25.heinäkuuta, jolloin on tarkoitus suorittaa katsastusajo Haapamäen ympäristössä. | ||||
|
|
11.07.2005 14:03 | Juha Kutvonen | ||
| Nuo 1950-luvun pienet vaihtoveturisarjat ja Hr11 olivat koko vetokalustoon suhteutettuna marginaalisia dieselajan pioneerejä, mutta kolme vuosikymmentä ja satoja vetureita myöhemmin olisi Valmetilla pitänyt olla osaamista luotettavan veturin valmistukseen. Dr16:n piti korvata kaikki raskaat diesellinjaveturit jo 1990-luvun alkuun mennessä, mutta sarjavalmistus viivästyi vuosilla protojen epäluotettavuuden takia. | ||||
|
|
11.07.2005 13:51 | Laura Kuuppo | ||
| Outoa on se, että tuo alimmainen astinlauta on noin pitkä. Yleensä alimmaiset on yhtä pitkä kuin tuo ylempi... | ||||
|
|
11.07.2005 13:48 | Juha Kutvonen | ||
| ...ai niin - komeaa vetokalustoa kuvassa! Molemmat veturit sopisivat meikäläiseen maisemaankin. Tosin tuo 218 on vähän liian uusi (vm. 1974) ja painava Suomeen hankittavaksi. | ||||
|
|
11.07.2005 13:45 | Juha Kutvonen | ||
| Kauko on yksi harvoja jo 1950-luvulla rautateitä värifilmille tallentaneita. Toivottavasti negat/kuvat ovat vielä tallessa. Olen nimittäin kuullut, että moni kuva olisi kadonnut vuosien varrella :( | ||||
|
|
11.07.2005 13:35 | Juha Kutvonen | ||
| Kiitos ja kumarrus kulttuuritekoon osallistuneille! Milloin Kuningas nähdään liikenteessä? | ||||
|
|
11.07.2005 13:34 | [Tunnus poistettu] | ||
| Mukavat kömyt. Harmi itelläkin kun tonne Haapamäelle ei meinaa keritä millään suunnitelmista huolimatta. Yksinyrittäjän vapaa kun tahtoo olla kortilla :^( | ||||
|
|
11.07.2005 13:22 | Tomi Lapinlampi | ||
| Kuvan tutunomaisuus :) ! vrt. https://vaunut.org/kuvasivu.php/4336.html | ||||
|
|
11.07.2005 12:17 | Perttu Karttunen | ||
| Jes! Lisää merkittäviä tapahtumia. Olisi kyllä mieluusti siellä itsekin mukana mutta kun on tuokin oma projekti joka vie kaiken ajan... | ||||
|
|
11.07.2005 12:13 | Juha Vuorinen | ||
| Ja yritetään saada kollaasi näkymään, kun palveluntarjoajan palvelimet taas pelaa. | ||||
|
|
11.07.2005 12:11 | Aki Grönblom | ||
| HMVY:n puolesta vielä kiitos kaikille talkoissa mukana olleille, tapahtumaa ikuistaneille sekä 6 vuoden tauon aikana veturin akkuja ladanneille. | ||||
|
|
11.07.2005 12:02 | Perttu Karttunen | ||
| Olikos ne Trans Europe Expressit tämäntyylisiä :) | ||||
|
|
11.07.2005 11:58 | Anssi Krooks | ||
| Noniin, kuvateksti on korjattu kun saatiin eksaktia tietoa. ;) | ||||
|
|
11.07.2005 11:57 | Jonne Reitti | ||
| Mikäs tällä vekottimella on huippunopeutena? Näyttää aika linjakkaalta. | ||||
|
|
11.07.2005 11:25 | Otto Tuomainen | ||
| Pelto on lakkautettu 27.5.1995. Vain L-juna pysähtyi siellä. | ||||
|
|
11.07.2005 10:51 | Jokke Harju | ||
| Oon mäkin siellä nimim. jokkeha | ||||
|
|
11.07.2005 10:50 | Jokke Harju | ||
| Paras leffa oli U-571, sen veneen tunnen. Lähden kohta kajaaniin, joten nähään joskus. | ||||
|
|
11.07.2005 10:36 | Anssi Krooks | ||
| Käsittääkseni Pelto lakkautettiin 93 ja U-juna aloitti 88, sitä tosin en tiedä, oliko U alusta asti samanlainen kaikilla maitolaitureilla pysähtyjä. | ||||
|
|
11.07.2005 10:29 | Jouni Hytönen | ||
| Onkos tämä kenties 4181? | ||||
|
|
11.07.2005 08:23 | Teppo Niemi | ||
| Espoossa on ollut aikoinaan Pelto - Åker niminen seisake Espoon ja Kauklahden välissä. Seisake lakkautettiin 1980-luvulla ja sen laiturit olivat tosi lyhyitä, vajaan Sm-yksikön mittaisia. | ||||
|
|
11.07.2005 08:11 | Jukka Kolppanen | ||
| Ja, meine Herre :) Ja jos kirjan lukemisen/leffan katsomisen jälkeen kaikesta huolimatta jää jotain hampaankoloon noista Unterseebooteista, käynti sivulla http://uboat.net/ auttaa, siellä on kaikki U-veneistä. | ||||
|
|
11.07.2005 03:45 | Hannu-Heikki Puupponen | ||
| Oliko tämä jonkinlainen DDR:n hienostojuna? | ||||
|
|
11.07.2005 02:27 | [Tunnus poistettu] | ||
| Kannattaa myös lukea Lothar-Günther Buchheimin kirja Sukellusevene, johon elokuva perustuu, suosittelen! | ||||
|
|
11.07.2005 00:46 | Jukka Kolppanen | ||
| Suunnilleen noinhan ne menee.. ;) | ||||
|
|
11.07.2005 00:38 | Jukka Kolppanen | ||
| Jonnehan jo vastaskin; saksalainen sukellusvene, yksilö U-96 on tunnettu elokuvasta "Das Boot". Kannattaa katsoa, siitä ei merisotaleffa parane.. | ||||
|
|
11.07.2005 00:06 | Jorma Rauhala | ||
| Hyvin valaistu kuva! Tällaisen höyryveturin miehitys on muuten aika erikoinen: kuljettajan paikkahan on aivan keulassa ulkona kylmässä, jossa hän ohjailee veturin suksien suuntaa ja siis junan yleistä kulkua, mutta lämmittäjä saa olla kopissa lämpimässä lataamassa puuta pesään ja hoitelemassa vesiä. | ||||