Kommenttihaku


Kirjoittaja:



Haettava teksti:



Kommentin sijainti:



Kaikki ehdot
Mikä tahansa ehdoista

Kaikki kommentit / Hakutulokset


kuva 11.07.2005 21:10 [Tunnus poistettu]  
  Kelit vishiin jo liian lämpööset.
kuva 11.07.2005 21:09 Ville Saarelainen  
  Saakuti sentään kun on asjallinen video. :-) Ilmeisesti pienensit ja pakkasit tuon pätkän VirtualDubilla? Pisti vaan silmään nuo vaakaraidat joita näkyi kohdissa joissa on vaakasuuntaista liikettä. Ne johtuu siitä, kun lomitettu video on pienennetty huonolla Nearest Neighbor -menetelmällä joka ei laske viereisten pikselien keskiarvoja. Jos saan ystävällisesti antaa pikku vinkin, niin sen saisi vältettyä sillä, että ensin otetaan filtterilistalle Deinterlace (blend) ja sitten Resize jossa menetelmäksi valitaan Precise Bicubic tai Precise Bilinear. Sillä tulisi paljon parempi tulos.
kuva 11.07.2005 21:06  
  Tosin jälkimmäinen perustelu ei ole aukoton, joten saatan olla väärässäkin.
kuva 11.07.2005 21:05  
  Minä taas väitän että se on puolitiessä. Miksi se ei ole toisen veturin? Missä on sitten tämän veturin kakkosvirroitin? (eka näkyy!) Miksi se ei ole ylhäällä? Ajolanka näyttäisi olevan aivan virroittimen toisella laidalla - tuskinpa. => virroitin on puolitiessä :)
kuva 11.07.2005 21:03 Juha Vuorinen  
  Tarkka aika oli exif-datan mukaan 19.54.
kuva 11.07.2005 20:49 Jukka Markkanen  
  Eikö ilmalassa ole sepeliä? Kun en ole käynyt!
kuva 11.07.2005 20:46 Jonne Reitti  
  Ylhäällähän tuo, ellei kuvaaja ole tehnyt kompaa, ja tuo ylhäällä oleva virroitin onkin takana olevan veturin.
kuva 11.07.2005 20:44 Jukka Markkanen  
  Matala tuo laituri!
kuva 11.07.2005 20:42 Jukka Markkanen  
  12 laskelmieni mukaan on näkyvissä :O
kuva 11.07.2005 20:37 Jukka Markkanen  
  Ylhäällähän tuo!
kuva 11.07.2005 20:24 Ilari Eskelinen  
  Montakohan näitä on tarkoitus maalata? Minkähänlaisia vaunuja VR:n uusimman tarjouskilpailun vaunut tulevat olemaan?
kuva 11.07.2005 19:44 Janne Määttä  
  Vaikka säilytystilaa kuvilla nyt onkin 4 GB ja kuukausittainen siirtoraja on 325 GB, voisi näitä nyt kuitenkin pakkailla vähän pienempään kokoon. Tämäkin kuva menisi 840 kilotavusta 140 kilotavuun ilman mitään nähtävää laatumuutosta.. Jos ei muuta, niin meneehän hitaamman yhteyden omistavilla hermot odotellessa.
kuva 11.07.2005 19:11 Ari Palin  
  Nykyään ainoa matkustajajunatyyppi välillä Imatra - Joensuu on IC-juna. Tosin syksyllä Parikkalan ja Joensuun välillä tulee kulkemaan ratatöiden vuoksi IC-junia korvaavia pikajunia. IC 9 korvataan kyseisellä osuudella 4.-23.9. ma-pe ja su P 209:llä, ja IC 4 korvataan 5.-24.9. ma-la P 204:llä.
kuva 11.07.2005 18:47 Tommi K Hakala  
  -HIENOA-
kuva 11.07.2005 18:38 Ilkka Huikari  
  Ei näytä minusta erityisen vaaralliselle, 50 km/h rajoitus ja näkyvyyttäkin taitaa olla molempiin suuntiin.
kuva 11.07.2005 16:51 Hannu Montonen  
  Kyllähän se Manni aina mukavalta kuulostaa. Välttävä laatuista videotakin tapahtumasta löytyy (3min 50s, 26mb, Xvid). http://194.100.129.187/sch/dr12_2216.avi
kuva 11.07.2005 16:37 Jouni Hytönen  
  Tässä kuvassa veturi on varikkoalueella, jonne en ilman lupaa lähtisi kävelemään. Olin Pietarin rautatiemuseon työntekijän seurassa.
kuva 11.07.2005 16:21 Petri Nummijoki  
  50-luvun vetureita olisi varmaankin rakennettu enemmän, jos ne olisivat osoittautuneet kunnollisiksi. Toisaalta Valmetilla taisi olla dieselvetureiden suunnittelussa 20 vuoden tauko ennen Dr16-veturia, joten sarja jouduttiin suunnittelemaan täysin uudelta pohjalta.
kuva 11.07.2005 15:55 Eija Mari  
  Kyllä oli hikinen matka ensin pikajunilla Turusta Ouluun ja vielä hikisempi jatko Oulusta Lapinlahdelle - kyllä tuli ikävä ilmastoituja iiceekakkosia!
kuva 11.07.2005 15:45 Juhani Pirttilahti  
  Tuollainen ovilukituksen kytkin taitaa olla.
kuva 11.07.2005 15:25 [Tunnus poistettu]  
  Tuttu norsu, taitaa olla Kauhajoen Nummijärveltä, Alpon savannilta, eli itetaiteilija Alpo Koivumäen pihasta.
kuva 11.07.2005 15:11 Teppo Niemi  
  Oli tosiaankin mukava kuulla vuosien tauon jälkeen tuttua ratamoottorituuletusten "ulinaa". Esilämmitys lauantaina tapahtui höyryllä, jota saatiin taas "kanasta".
kuva 11.07.2005 15:04 Teppo Niemi  
  Olisikohan ovisyvennyksen oikealla puolella oleva puolikaaran muotoinen, ilmeisesti jonkin laitteen (napin?) suoja tai ripustuskoukku. Enpä ole moista havainnut muissa vaunuissa.
kuva 11.07.2005 15:03 Niila Heikkilä  
  Äkkikatsomalta näytti jo siltä että kuvan ottamiseen on tarvittu jo rajamiehiä kaveriksi. Mutta ei näköjään ihan. Koitsanlahti lienee edelleen ainoa paikka missä tavallinen junamatkustaja pääsee näkemään pienen palan itänaapuria. (Ellei Sibeliusta lasketa) Paikan kiinnostavuus on vuosien saatossa ehkä jo vähentynyt, mutta eräänkin kuskin kertoman mukaan vielä 1970-luvulla tuolla kohtaa kulkeva juna saattoi toisinaan päästä naapurin seurantavalonheittimen kiilaan, joka tuli kuvaajan selän suunnasta.
kuva 11.07.2005 14:35 Ville Lindblom  
  Sitä en hakenut tuolla kuvalla, mutta nyt kun sanoit...
kuva 11.07.2005 14:28 Aki Grönblom  
  Varmistumaton, mutta todennäköinen seuraava liikennöintipäivämäärä on 25.heinäkuuta, jolloin on tarkoitus suorittaa katsastusajo Haapamäen ympäristössä.
kuva 11.07.2005 14:03 Juha Kutvonen  
  Nuo 1950-luvun pienet vaihtoveturisarjat ja Hr11 olivat koko vetokalustoon suhteutettuna marginaalisia dieselajan pioneerejä, mutta kolme vuosikymmentä ja satoja vetureita myöhemmin olisi Valmetilla pitänyt olla osaamista luotettavan veturin valmistukseen. Dr16:n piti korvata kaikki raskaat diesellinjaveturit jo 1990-luvun alkuun mennessä, mutta sarjavalmistus viivästyi vuosilla protojen epäluotettavuuden takia.
kuva 11.07.2005 13:51 Laura Kuuppo  
  Outoa on se, että tuo alimmainen astinlauta on noin pitkä. Yleensä alimmaiset on yhtä pitkä kuin tuo ylempi...
kuva 11.07.2005 13:48 Juha Kutvonen  
  ...ai niin - komeaa vetokalustoa kuvassa! Molemmat veturit sopisivat meikäläiseen maisemaankin. Tosin tuo 218 on vähän liian uusi (vm. 1974) ja painava Suomeen hankittavaksi.
kuva 11.07.2005 13:45 Juha Kutvonen  
  Kauko on yksi harvoja jo 1950-luvulla rautateitä värifilmille tallentaneita. Toivottavasti negat/kuvat ovat vielä tallessa. Olen nimittäin kuullut, että moni kuva olisi kadonnut vuosien varrella :(
kuva 11.07.2005 13:35 Juha Kutvonen  
  Kiitos ja kumarrus kulttuuritekoon osallistuneille! Milloin Kuningas nähdään liikenteessä?
kuva 11.07.2005 13:34 [Tunnus poistettu]  
  Mukavat kömyt. Harmi itelläkin kun tonne Haapamäelle ei meinaa keritä millään suunnitelmista huolimatta. Yksinyrittäjän vapaa kun tahtoo olla kortilla :^(
kuva 11.07.2005 13:22 Tomi Lapinlampi  
  Kuvan tutunomaisuus :) ! vrt. https://vaunut.org/kuvasivu.php/4336.html
kuva 11.07.2005 12:17 Perttu Karttunen  
  Jes! Lisää merkittäviä tapahtumia. Olisi kyllä mieluusti siellä itsekin mukana mutta kun on tuokin oma projekti joka vie kaiken ajan...
kuva 11.07.2005 12:13 Juha Vuorinen  
  Ja yritetään saada kollaasi näkymään, kun palveluntarjoajan palvelimet taas pelaa.
kuva 11.07.2005 12:11 Aki Grönblom  
  HMVY:n puolesta vielä kiitos kaikille talkoissa mukana olleille, tapahtumaa ikuistaneille sekä 6 vuoden tauon aikana veturin akkuja ladanneille.
kuva 11.07.2005 12:02 Perttu Karttunen  
  Olikos ne Trans Europe Expressit tämäntyylisiä :)
kuva 11.07.2005 11:58 Anssi Krooks  
  Noniin, kuvateksti on korjattu kun saatiin eksaktia tietoa. ;)
kuva 11.07.2005 11:57 Jonne Reitti  
  Mikäs tällä vekottimella on huippunopeutena? Näyttää aika linjakkaalta.
kuva 11.07.2005 11:25 Otto Tuomainen  
  Pelto on lakkautettu 27.5.1995. Vain L-juna pysähtyi siellä.
kuva 11.07.2005 10:51 Jokke Harju  
  Oon mäkin siellä nimim. jokkeha
kuva 11.07.2005 10:50 Jokke Harju  
  Paras leffa oli U-571, sen veneen tunnen. Lähden kohta kajaaniin, joten nähään joskus.
kuva 11.07.2005 10:36 Anssi Krooks  
  Käsittääkseni Pelto lakkautettiin 93 ja U-juna aloitti 88, sitä tosin en tiedä, oliko U alusta asti samanlainen kaikilla maitolaitureilla pysähtyjä.
kuva 11.07.2005 10:29 Jouni Hytönen  
  Onkos tämä kenties 4181?
kuva 11.07.2005 08:23 Teppo Niemi  
  Espoossa on ollut aikoinaan Pelto - Åker niminen seisake Espoon ja Kauklahden välissä. Seisake lakkautettiin 1980-luvulla ja sen laiturit olivat tosi lyhyitä, vajaan Sm-yksikön mittaisia.
kuva 11.07.2005 08:11 Jukka Kolppanen  
  Ja, meine Herre :) Ja jos kirjan lukemisen/leffan katsomisen jälkeen kaikesta huolimatta jää jotain hampaankoloon noista Unterseebooteista, käynti sivulla http://uboat.net/ auttaa, siellä on kaikki U-veneistä.
kuva 11.07.2005 03:45 Hannu-Heikki Puupponen  
  Oliko tämä jonkinlainen DDR:n hienostojuna?
kuva 11.07.2005 02:27 [Tunnus poistettu]  
  Kannattaa myös lukea Lothar-Günther Buchheimin kirja Sukellusevene, johon elokuva perustuu, suosittelen!
kuva 11.07.2005 00:46 Jukka Kolppanen  
  Suunnilleen noinhan ne menee.. ;)
kuva 11.07.2005 00:38 Jukka Kolppanen  
  Jonnehan jo vastaskin; saksalainen sukellusvene, yksilö U-96 on tunnettu elokuvasta "Das Boot". Kannattaa katsoa, siitä ei merisotaleffa parane..
kuva 11.07.2005 00:06 Jorma Rauhala  
  Hyvin valaistu kuva! Tällaisen höyryveturin miehitys on muuten aika erikoinen: kuljettajan paikkahan on aivan keulassa ulkona kylmässä, jossa hän ohjailee veturin suksien suuntaa ja siis junan yleistä kulkua, mutta lämmittäjä saa olla kopissa lämpimässä lataamassa puuta pesään ja hoitelemassa vesiä.