|
|
11.07.2005 02:27 | [Tunnus poistettu] | ||
| Kannattaa myös lukea Lothar-Günther Buchheimin kirja Sukellusevene, johon elokuva perustuu, suosittelen! | ||||
|
|
11.07.2005 00:46 | Jukka Kolppanen | ||
| Suunnilleen noinhan ne menee.. ;) | ||||
|
|
11.07.2005 00:38 | Jukka Kolppanen | ||
| Jonnehan jo vastaskin; saksalainen sukellusvene, yksilö U-96 on tunnettu elokuvasta "Das Boot". Kannattaa katsoa, siitä ei merisotaleffa parane.. | ||||
|
|
11.07.2005 00:06 | Jorma Rauhala | ||
| Hyvin valaistu kuva! Tällaisen höyryveturin miehitys on muuten aika erikoinen: kuljettajan paikkahan on aivan keulassa ulkona kylmässä, jossa hän ohjailee veturin suksien suuntaa ja siis junan yleistä kulkua, mutta lämmittäjä saa olla kopissa lämpimässä lataamassa puuta pesään ja hoitelemassa vesiä. | ||||
|
|
10.07.2005 23:37 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Siis onko Espoossa nimeltään Pelto ja sen seisake? Miksi en ole kuullutkaan mokomasta? | ||||
|
|
10.07.2005 23:20 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Sitä onkin taidettu siirtyä ajassa taaksepäin, kun kuva on näin mustavalkoinen. Kuvassa ajan uusimpia vetureita VR:llä sähköistämättömällä "diezelradalla". Koko komeuden ikävä kyllä pilaa mahdollisesti tältä vuosituhannelta olevat valaisimet kuvan oikeassa laidassa. Muuten hyvä otos. | ||||
|
|
10.07.2005 22:32 | Lasse Härkönen | ||
| Taitaa nuo mainostilasta saatavat tuotot kuitenkin olla varsin vähäiset koko liikevaihtoon nähden. | ||||
|
|
10.07.2005 22:03 | Juha Paulavuo | ||
| Oliskos tuossa ideaa rahapulassa olevalle VRlle? Todella nätti kuva on veturin kyljessä!!! | ||||
|
|
10.07.2005 21:55 | Lari Nylund | ||
| Itse tykkään työskennellä Pendolinossa ja aina ollaan perille päästy. Pahin myöhästymisistä on ollut vuoden aikana 17 minuuttia. Yleensä mennään etuajassa jokaiselle väliasemalle. Ilmastointi on todella luksusta näillä 25-30C kuumuuksilla, mutta niihän se on että Fazerin tuotteissakin joku tykkää sinisestä toiset punaisesta. | ||||
|
|
10.07.2005 21:46 | Lari Nylund | ||
| Sallassa on tullut käytyä, Suomulla en vielä. PYHÄ on kuitenkin se paikka, jossa mä viihdyn parhaiten. Sieltä löytyy tuttuja useampia ja joka reissulla tulee uusia. | ||||
|
|
10.07.2005 21:42 | Lari Nylund | ||
| Kaksi edellistä kesää olen työskennellyt ko. junassa ja nauttinut täysillä mukana olemisesta. Muutto pohjoiseen jätti aukon minun osalta rockjuniin, mutta kollegat hoitavat hommat etelässä. Erittäin mukavia junia. Oikeastaan näistä Ruis- ja Provinssirock-junista on parhaat muistot Helsingin ajoilta. | ||||
|
|
10.07.2005 21:40 | Lari Nylund | ||
| Eihän siitä puutu kuin niskatuki, jonka joka on todennäköisesti irrottanut paremman makuuasennon saamiseksi istumapaikalleen. Jos tuki on lähtenyt mukaan, niin huollosta saadaan uusi. | ||||
|
|
10.07.2005 21:40 | Juhana Konttinen | ||
| Nyt kun Helsinkiin saadaan lisää eurooppalaista henkeä Düwag-vaunuista, niin ehkä olisi paikallaan muistaa myös itäistä puolta ja hankkia muutama Tatrakin kolistelemaan Aleksanterinkadulle. | ||||
|
|
10.07.2005 21:37 | Juhana Konttinen | ||
| Muistaakseni huippunopeudeksi ilmoitetaan 50 km/h, mutta en sitten tiedä paljonko noilla pääsee mahdollisesti sen yli. Ainakin vaivattomasti nuo kiihdyttivät ja kulkivat. | ||||
|
|
10.07.2005 21:34 | Lari Nylund | ||
| Pysähtyikö U joskus Pellossa? Oma muistikuva olisi, että U tuli käyttöön vasta Pellon seisakkeen lakkauttamisen jälkeen eli vaan L olisi pysähtynyt. Miten on? Muistilokerot auki ja kertomaan näkemyksiänne. | ||||
|
|
10.07.2005 21:30 | Juhana Konttinen | ||
| Samaa valmistetta tämä onkin. Näitä tuotiin satamäärin aikoinaan ja kyseessähän on varmatoiminen neukkutekniikka joka ei hajoa ja josta ei pääse eroon. | ||||
|
|
10.07.2005 21:30 | [Tunnus poistettu] | ||
| Kuosman Kaken kaitafilmeissä näkyy kolme eri kertaa se Suomessa vuokralla ollut Nohab. Ensin Käpylässä tulossa Hesaan junan kanssa sitten Linnunlaulussa tulossa kanssa Hesaan junan kanssa ja kun se nousee Linnunlaulussa yksin Psl:n varikolle. Minusta se on hienon näköinen veturi tumman viininpunaisena kullan keltaisine raitoineen. Tämä kaveri kuvaili muuten aikoinaan maamme rautatieliikenteestä paljon erikoisuuksia ja on monellalailla mun henkinen oppi-isäni. | ||||
|
|
10.07.2005 21:02 | Lasse Härkönen | ||
| Vankan liikennöintitauosta juttua tuolla: http://www.vr.fi/news/uutta/uutta.htm#n54 | ||||
|
|
10.07.2005 20:58 | Juhana Konttinen | ||
| Nythän Anssi on alkanut räjäyttää pottia orgin puolella oikein urakalla. Hienojen kuvien sarja tälle aurinkoiselle sunnuntaille. | ||||
|
|
10.07.2005 20:56 | Mikko Martimo | ||
| Mistä mihin Vankkojen "kesäloma" kestää? | ||||
|
|
10.07.2005 20:56 | Juhana Konttinen | ||
| Mainio laiturikuva ihmisineen. Arkipäivää Helsingissä, sinfoniaa kuvassa. | ||||
|
|
10.07.2005 20:55 | Juhana Konttinen | ||
| Tässä lättä painelee juuri lättämaisissa maisemissa, vaikka radan vieruksen laitteet vihjaavatkin modernimmasta ajasta. | ||||
|
|
10.07.2005 20:53 | Juhana Konttinen | ||
| Onpa tämänkin junan vaunujen katot menneet raidoille verrattuna menneeseen: https://vaunut.org/kuvasivu.php/12654 Siloisuus on historiaa ja Kontiomäelläkin alkaa pian olla sähköttömyys historiaa tätä menoa. | ||||
|
|
10.07.2005 20:48 | Anssi Krooks | ||
| Jep, seison tuossa 15035:ssä näkyvän koivun vieressä. ;) | ||||
|
|
10.07.2005 20:37 | Pekka Siiskonen | ||
| VR-100-vuotisradan Nohab ja Hr12 ovat esillä rautatiemuseon pienoisrautatieaiheisessa näyttelyssä. | ||||
|
|
10.07.2005 20:10 | Olavi Huotari | ||
| No niinhän minä sanoin :) Ei vaan korjatahan minun piti kuvatekstiä, kun seurasin aikatauluista junan koko reitin. Kiitokset Larille tarkkaavaisuudesta. | ||||
|
|
10.07.2005 20:08 | Anssi Krooks | ||
| Käsittääkseni ensi vuonna astuu voimaan JKV-pakko rataverkolla, joten ainakaan Helsinki-Olli-välillä ei voisi lätillä liikennöidä. Korjatkaa toki jos olen aivan väärässä. | ||||
|
|
10.07.2005 20:05 | Antti Busk | ||
| Irc-galleriasta löytyy jonkun verran orgilaisia #sr2-kanavalta. | ||||
|
|
10.07.2005 18:57 | Juhana Konttinen | ||
| Ja olihan täällä kuvakin Eil-pikkukukosta: https://vaunut.org/kuvasivu.php/1592 | ||||
|
|
10.07.2005 18:54 | Juhana Konttinen | ||
| Pikkujuna oli legendaarinen H701/702 Kouvolasta Kuopioon. 80-90-lukujen vaihteessa sitä ajettiin Sm1/2-kalustolla, josta vaihdettiin Eil-junaan ja siitä edelleen sinisiin vaunuihin. Nykyäänhän H702:n paikalla kulkee sunnuntaisin peräti Fiat-vaunuista koostuva S78. Erikoista on kehitys. | ||||
|
|
10.07.2005 18:51 | Petri Koskela | ||
| Omilla radoilla kulkeminen taitaa olla kuten Martinlaakson radalla, pätkän matkaa omilla mutta osittain myös muiden mukana. Mielestäni ainakin lentokentältä (CDG) tullaan ihan normaalia linjaa kun se tavoitetaan, Gare du Nordilla sitten upotaan tunneliin, vähän kuin Helsingissä olisi tunnelinsuu HolidayInnin alla. Muutenkin vertaisin näitä Martinlaakso-tappaukseen - hyvä on, siellä kulkee/kulki pönttöjunia. | ||||
|
|
10.07.2005 18:34 | Jonne Reitti | ||
| Eikös U-96 ole saksalainen sukellusvene? | ||||
|
|
10.07.2005 18:31 | Juhana Konttinen | ||
| Mukava kuva vankasta linjalta. Eipä ole näitä vielä hirveästi kaupallisen liikenteen ajalta, mutta eiköhän ala valua kun tässä itse kukin lomapassireissuilleen kerkeää ja kun sitten vielä aikanaan noita juniakin valuu lisää Suomeen. | ||||
|
|
10.07.2005 18:23 | Jukka Markkanen | ||
| Ennen vanhaan Suonenjoen ohi meni "pikkujuna" jokoa koostui kolmesta eil vaunuista | ||||
|
|
10.07.2005 18:18 | Jukka Markkanen | ||
| Hieno kuvauspaikka sulla ; ) | ||||
|
|
10.07.2005 18:08 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Niin ja RER:hän liikkuu ihan omilla radoilla ja muut junat kulkevat sitten erikseen. | ||||
|
|
10.07.2005 17:52 | Lari Åhman | ||
| Ka perhana, itse jatkoin tällä junalla kyseisenä päivänä Iisalmesta Sr1 3022:n vetämänä :) | ||||
|
|
10.07.2005 17:46 | Petri Koskela | ||
| Tai "Nouvelle recherche" (uusi haku) -linkistä, RER:t ovat ylimmän valintaloodan alareunassa. | ||||
|
|
10.07.2005 17:44 | Lari Åhman | ||
| Tämä 2606 veti eilen Vaasa-Jy taajiksen ja tänään se oli parkissa Jyväskylän ratapihalla yhdessä 2545:n kanssa. | ||||
|
|
10.07.2005 17:43 | Petri Koskela | ||
| RER -linjoja taitaa olla nykyään viisi, A...E, tämä on siis C-linjalta. Kalustoa on ja on ollut monennäköistä, aika hyvä kuvagalleria on täällä: http://www.metro-pole.net/cgi-bin/photo-idx.cgi?ligne=C&stn=&mat=&tri=id - kun vaihtaa ligne=C -kohtaan jonkin muun kirjaimen niin pääsee muille linjoille. Ellei kahlaa saitin alusta... | ||||
|
|
10.07.2005 17:42 | Jokke Harju | ||
| ok. Eikös Lohtajan kansallislintuja ole: Harakka, Varis, Paskakrääkki ja Jänes. | ||||
|
|
10.07.2005 17:41 | Lari Åhman | ||
| Tyylikkäitä kuvia joo! Mutta korjaan sen verran, että 5072 ei mene Joensuuhun Pieksämäen kautta vaan Siilinjärven :) | ||||
|
|
10.07.2005 17:40 | Jokke Harju | ||
| Kiitoksia. Mutta mikä on U-96. | ||||
|
|
10.07.2005 17:39 | Jokke Harju | ||
| Päätykaiteessahan on kaksi vaaka-tankoa, seison siinä alemmalla. En suosittele kokeilemaan ainakaan pyhäkengillä. On mun auton lisävalois 100w polttimot, vaikka ne sais olla 55w. Ne jäähtyy talvella hyvin. |
||||
|
|
10.07.2005 17:35 | Jokke Harju | ||
| En kysynyt lupaa. Oli lakkias ilta, jotain puolenyön paikkeilla. Alueella ei ollu ketään. | ||||
|
|
10.07.2005 17:34 | Juhana Konttinen | ||
| RER on tavallaan kuin Helsingin metro leveinen junineen ja sukeltaessaan keskustaan tullessa tunneliin. RER-junat käyttävät ilmajohtoja ja myös suuremman kokonsa takia ajavat omissa tunneleissaan Pariisissa. Asemat on liitetty kätevästi normaaliin metroverkkoon ja RER täydentää mainiosti metroverkkoa ja mahdollistavat myös joustavat vaihdot esikaupunkeihin matkustettaessa. Kalustoa on toki monenlaista ja leimaa antavimpia ovatkin ehkä kaksikerroksiset junat. | ||||
|
|
10.07.2005 17:22 | Timo Liuska | ||
| Juu, "puolimetro" lienee aika hyvin kuvaava termi. Asemia on harvemmassa kuin normaaleja metropysäkkejä ja päätepysäkit on kauempana keskustasta kuin metrolinjoilla. | ||||
|
|
10.07.2005 17:12 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Kuvittelin aika lähelle Joken ulkonäköä. Kyllä Perttu Karttunenkin näytti eräässä valokuvassa samanlaiselta, kun kuvittelin, mutta en ajatellut, että olisiko änellä silmälaseja. Radiota kuunnellessani juontajat ja biisien laulajat näyttävät monesti aika erilaisilta, kun itse kuvittelen. Olisihan se muuten ihan kiva tietää, minkä näköistä porukkaa nämä vaunut.orgilaiset on. Kannatetaan. | ||||
|
|
10.07.2005 16:59 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Ai tällaiselta näyttää RER. Hieman erilaiselta, kun minä luulin. Ihan kun metro, mutta eikös se vähän sellanen "puolimetro" olekin? | ||||
|
|
10.07.2005 16:58 | Petri Koskela | ||
| Tämäkö muuten on syy koko tuplavaloasennukseen, saada parempi valokuvio kuin sillä vanhalla valonheittimellä joka ehkä vastaa lähinnä tuota spottia symmetrisine peileineen ja suorine laseineen. Näihin valmistaja sallii 100W polttimot ja tässä käytössä ilmeisen laillisestikin. | ||||
|
|
10.07.2005 16:53 | Petri Koskela | ||
| Tässä nimenomaan on molemmat variaatiot, sileälasisempi on se SP. Näin näyttää olevan myös ainakin 2515:ssa https://vaunut.org/kuvasivu.php/14987.html. Toinen näyttää kauas ja toinen vielä kauemmas. | ||||