|
|
07.07.2005 23:38 | Jonne Reitti | ||
| Mun tietämyksen mukaan, se suojaa mahdollisessa törmäys tilanteessa lastattuja vaunuja. Samaten veturin jälkeen on turvavaunu suojaamassa kuljettajaa mahdollisessa räjähdystilanteessa. | ||||
|
|
07.07.2005 23:34 | Juuso Nurmela | ||
| Veturi on 2652 eikä 2562. | ||||
|
|
07.07.2005 23:31 | Anssi Manninen | ||
| Eipä ole tämä T4622 enää! | ||||
|
|
07.07.2005 23:10 | Tuukka Ryyppö | ||
| Eivät, vain tiettyjen linjojen. Ehkä puolet linjoista. | ||||
|
|
07.07.2005 23:07 | Tuukka Ryyppö | ||
| Onhan rata kohti noita kaupunkeja muuten ihan kunnossa, vain valtionrajojen kohdalla on rata huonommassa kunnossa. Sen saisi kuitenkin aika halvalla siihen kuntoon, että matelemalla hyvin hitaasti ne lyhyet hylätyhköt rataosat voisi ajaa ihan hyvin kansainvälistä junaliikennettä. Kun Baltiassa on vieläpä kilpailevien rautatieyhtiöiden perustaminen aika helppoa, voisi tuosta saada ihan kannattavan bisneksen :) | ||||
|
|
07.07.2005 23:01 | Olavi Huotari | ||
| Taustalla betoanturoiden ja pinon välissä häämöttää valkeana neliönä matkailuauto. Pari sen matkustajaa näytti junan tullessa kiipeävän matkailuauton katolle. Ei ollut teletötterö kamerassa kiinni, jotta olisin voinut ottaa kiipeilijöistä kuvan ja katsoa, mitä he siellä oikein touhusivat. Näämmeköhän myöhemmin lisää kuvia tästä junasta? | ||||
|
|
07.07.2005 22:54 | Petri Lehtonen | ||
| Ilmeisesti tuulilasi vaihdettu joskus. | ||||
|
|
07.07.2005 22:49 | Olavi Huotari | ||
| Ja laiturilla näkyy astelevan tuttu Sotkamolainen konnari. Oli konnarina myös P219:ssä sen pysähtyessä hetken päästä samalla asemalla. Silloin hän tuumasi minulle, että sinähän paljon reissailet. Edellisenä iltana olimme nimittäin rupatelleet Kontiomäellä tovin hänen lopettaessaan työvuoronsa P84:ssä. Ja myös keväämmällä Vaalassakin kohtasimme. | ||||
|
|
07.07.2005 22:43 | Olavi Huotari | ||
| No pitihän nämä laittaa, kun kuitenkin ihan kohtuullisesti onnistuivat ja vaikka Iisalmestakin jo jokunen kuva löytyy. Ja toinen Lariko oli sitten konnarina? | ||||
|
|
07.07.2005 22:41 | Olavi Huotari | ||
| Nyt olisi ollut minullekin helppo knoppi, jos vain tämän olisin ajoissa katsonut. Miettimiseen olisi ehkä mennyt pari sekuntia ja vastauksen kirjoittamiseen muutama enemmän. | ||||
|
|
07.07.2005 22:39 | Jokke Harju | ||
| Samperin savotta... Tämä ei kulje kiskoill, vaan telaketjuilla..Veti muistaakseni 28 rekeä perässään. | ||||
|
|
07.07.2005 22:39 | Olavi Huotari | ||
| Teitä joensuulaisia varten pitäisi näköjään numero olla vielä kattoonkin maalattuna :) | ||||
|
|
07.07.2005 22:38 | Lasse Härkönen | ||
| Juu, reissu oli kyllä mahtava, meikän kuvia täällä: http://www.saunalahti.fi/lasseh/jkp/ | ||||
|
|
07.07.2005 22:36 | Jokke Harju | ||
| Kuten sanoin jo aikaisemmin, se 2802 on ollu vain huollossa. Teloituksesta ei ole tietoa. | ||||
|
|
07.07.2005 22:26 | Ville Saarelainen | ||
| Kas, nyt tiedetään tämänkin veturin numero. :-) Tämä juna bongattiin Kuopiossa ilmasta käsin reilu tunti aiemmin. https://vaunut.org/kuvasivu.php/14944 | ||||
|
|
07.07.2005 22:14 | Jape Ruotsalainen | ||
| Millä perusteella pohjanoteeraus? | ||||
|
|
07.07.2005 22:13 | Jape Ruotsalainen | ||
| Tyhmää kysymystä taas pukkaa... Miten tuo vaunu antaa turvaa? | ||||
|
|
07.07.2005 22:12 | Jukka Markkanen | ||
| ahaa... selvä! en tiennyt mutta nytpähän tiedän! En ole niin tihverään noita aikatauluja katsellut ;) | ||||
|
|
07.07.2005 22:11 | Lari Åhman | ||
| Mitähän se Jukka oikein meinaa?? Ei tämä juna oli ikinä kulkenutkaan Kuopijota pidemmälle, eikä varmaan tule kulkemaankaan. Tämähän on Kontsaan lähtevä pikuri, sama sinirunko, joka tulee P974:ssä Kuopioon. Joten siksi tämä EI kulje Snj:n kautta... ;D | ||||
|
|
07.07.2005 22:10 | Jukka Markkanen | ||
| Ja taas tuttuja maisemia | ||||
|
|
07.07.2005 22:08 | Jukka Markkanen | ||
| ihankun auto :) | ||||
|
|
07.07.2005 22:07 | Lari Åhman | ||
| Noh, päätit kuitenkin laittaa kuvat tänne... ;) Hienoja kuviahan nämä on, kuten aina, ei siinä mittään. | ||||
|
|
07.07.2005 22:06 | Jukka Markkanen | ||
| tuttuja maisemia | ||||
|
|
07.07.2005 22:06 | Jukka Markkanen | ||
| MITÄ??? Deeveri vetämässä!! Sitä ei tapahdu ikinä Suonenjoella :O. Miten on mahollista ettei tämä sitten kulje Suonenjoen kautta? | ||||
|
|
07.07.2005 22:05 | Tommi K Hakala | ||
| Mitähän vihertävää saventapaista noilla Ome-vaunuilla kuskataan tampereen ohi pohjoiseen? | ||||
|
|
07.07.2005 22:04 | Jukka Markkanen | ||
| http://personal.inet.fi/perhe/jukkis/kaartuu.jpg kevätkuva ja http://personal.inet.fi/perhe/jukkis1/kaarree.jpg kesäkuva |
||||
|
|
07.07.2005 22:01 | [Tunnus poistettu] | ||
| Lari: P 61 lähtee Oulusta klo 4.53 ja P 68 saapuu Ouluun klo 23.59 onko vuoro todellakin näin pitkä plus aloitus- ja lopetusajat? | ||||
|
|
07.07.2005 21:57 | Jukka Markkanen | ||
| no on todellakin nuo on ollut tuossa 5 vuotta ;) | ||||
|
|
07.07.2005 21:48 | Lari Åhman | ||
| Ei ole 2802 ainakaan vielä menossa "teloitukseen", kun oli tänään käynyt heittämässä reissuakin, nimittäin 80/971. Joten ei se ihan jouten ole joutanut olemaan... ;) | ||||
|
|
07.07.2005 21:34 | Tero Korkeakoski | ||
| Lienee sama letka Sti vaunuja joka oli Harjavallassa jokin aika sitten. Näinkö oikein että yhteen oli ilmestynyt Kemira Growhown logo? | ||||
|
|
07.07.2005 21:23 | [Tunnus poistettu] | ||
| Olisiko muovinen reittikilpi joita oli käytössä 90-luvun puolivälissä huonolla menestyksellä. Ne lahjoitettiin sitten eräälle harrastajalle, joka myi niitä kirpputorilla Hyvinkäällä, jospa sitä kautta on kulketunut Viroon. | ||||
|
|
07.07.2005 21:14 | [Tunnus poistettu] | ||
| Tuolloin 1990 aseman sisällä olevassa suuressa seinäaikataulussa oli junien (vaunujen) määräasemina mm. Tallinna, Riika, Vilna, Minsk, Kiova, Moskova. Balti Express Sestokaihin (Varsovaan) ei tuolloin vielä kulkenut. | ||||
|
|
07.07.2005 21:11 | Jonne Reitti | ||
| Tuhan vielä liikkuuki kohtuullisen vikkelään, pikkasen virittämällä vois päihittää pendolinon. | ||||
|
|
07.07.2005 21:02 | [Tunnus poistettu] | ||
| Kiva kuva Larilta. Onko näitä vielä ammattikäytössä? Tässä eräänä päivänä olisi H 442:n voinut korvata tällaisella menopelillä välillä Sk-Hpk, junassa oli kaksi matkustajaa. | ||||
|
|
07.07.2005 20:21 | [Tunnus poistettu] | ||
| Varkauden asemalta on näköjään purettu raiteita, onko asemalla enään mitään tavaraliikenteen toimintaa, esim. puunkuormausta? | ||||
|
|
07.07.2005 20:14 | [Tunnus poistettu] | ||
| Olisiko Pendolino nro 9,näin voisi ainakin päätellä kuvan perusteella:) | ||||
|
|
07.07.2005 19:52 | [Tunnus poistettu] | ||
| Tässäpä oikein paraatiesimerkki VR:n rahastusautomaatin toiminnasta. Kaiken järjen (ja ulkomaisen kokemuksen) mukaan paikallisliikenne voisi helposti olla tuolla rataosalla itsekannattavaa, jopa voitollista, mutta VR haluaa lihottaa tasettaan massiivisella tuella ja poliitikot kritiikittömästi nielevät tämän. | ||||
|
|
07.07.2005 19:48 | Jonne Reitti | ||
| Lue Toni kuvateksti. | ||||
|
|
07.07.2005 19:48 | Antti Busk | ||
| Näyttää ihan kuin deeveessä olisi (isot) loppuopastinvalot päällä. | ||||
|
|
07.07.2005 19:43 | [Tunnus poistettu] | ||
| Siis ovatko kaikki Pariisin metrojunat kumipyörällisiä? | ||||
|
|
07.07.2005 19:33 | [Tunnus poistettu] | ||
| Viime marraskuussa asemalla näytettiin tekevän jotain remonttia, mutta ulkoasu vain näyttää olevan yhä melko kummitusmainen. Osa seurueestamme epäili vakaasti asemalle saavuttuamme, josko mitään junaa on asemalta lähtenyt vuosikausiin... | ||||
|
|
07.07.2005 19:25 | [Tunnus poistettu] | ||
| On myös aika kuvaavaa, että Tallinnan rautatieasemalla lukee kaupungin puolelle isommalla kaubakeskus kuin rautatieasema... | ||||
|
|
07.07.2005 19:18 | [Tunnus poistettu] | ||
| Rappio on toki sääli ja harmillista, mutta "kehitys" olisi kyllä toteutuessaan hävittänyt tällaisen idyllin, jollaisia tuskin enää muualta voi löytää. Vain asfalttitie hiukan pilaa maiseman aivan upeaa tunnelmaa! | ||||
|
|
07.07.2005 19:12 | [Tunnus poistettu] | ||
| Lähden kyllä matkaan seuraavalla kerralla! ;-)Kivoja kuvia tutuista maisemista. | ||||
|
|
07.07.2005 19:06 | Lari Åhman | ||
| Voi ollakin että tuo dieseli näyttää Murrelta, mutta minun silmään tuo näyttää ihan 27-sarjan Deeveriltä, koska tuo pakarin suojus näyttää melko suurelta. | ||||
|
|
07.07.2005 18:54 | Lari Åhman | ||
| Jaha jaha, minäkin kuvasin saman junan Soinlahdessa eilen, joten luulen pvm:nkin olevan siis 6.7. ;) Ei mitään, asjalliset kömyt kuiteskin. | ||||
|
|
07.07.2005 17:44 | Toni Aitta | ||
| Pitää 3x hirvikanta. Rupee lähteen männyt. | ||||
|
|
07.07.2005 17:42 | Toni Aitta | ||
| Siis tarkoitan ainakin. | ||||
|
|
07.07.2005 17:42 | Toni Aitta | ||
| Onko tuo tallin edessä oleva Dr16 2802:n? Aibakin vielä yhtenä kappaleena. | ||||
|
|
07.07.2005 17:23 | Juha Malinen | ||
| Kun kerran Tobolskissa ( https://vaunut.org/kuvasivu.php/14952.htm ) pidetään asema-aluetta siistinä lehmien avulla, niin täälläpä oli lehmiä jalkapallokentällä. Liukumiinat tuonevat oman lisäjännitysmomenttinsa peliin. | ||||
|
|
07.07.2005 17:17 | Ilari Eskelinen | ||
| Tuosta vasemmalla olevasta romuletkasta löytää monta mielenkiitoista vaunua. Mitäs siellä tällä hetkellä onkaan? | ||||