![]() |
09.02.2005 20:29 | Saku Nuotio | ||
Tuonne sisään pääsee kuka vaan ainakin autolla. Porttivahti kirjoittaa väliaikaisen lupalapun johon tulee auton rekkari. Toki pitää tietty varoa satamakoneita sillä ne ei väistä pahemmin. Yllättävän helposti sisään pääsee meillä ahtaajilla on pysyvässä lupalapussa on auton rekkari,oma nimi ja firma missä on töissä. | ||||
![]() |
09.02.2005 20:10 | Jouni Heikniemi | ||
Hyvinpä oli tunnistettu, näinhän ne ovat tosiaan Kbp:jä. Jokin myöhempi vaunu letkassa oli Occ, joten ilmeisesti tein tästä tuon virhepäätelmän. | ||||
![]() |
09.02.2005 20:05 | Reijo Salminen | ||
Vierumäeltä | ||||
![]() |
09.02.2005 20:03 | Lari Åhman | ||
Jaa-a, ja että noilla puskinvaloilla pitäisi sitten jotain nähdäkin pimeällä, ja tulla myös nähdyksi... Miten lie asian laita sitten käytännössä... :P | ||||
![]() |
09.02.2005 19:26 | Teemu Lokka | ||
Entä jos ei painuisi? | ||||
![]() |
09.02.2005 18:51 | Valtteri Keski-Säntti | ||
Hyvä, että täällä on myös harrastajia, jotka arvostavat nykyajan kalustoa. Esimerkiksi kuvan [ https://vaunut.org/kuvasivu.php/5772.html ] ensimmäiset kommentit on kyllä todella töykeitä Sm4:ää kohtaan. | ||||
![]() |
09.02.2005 18:24 | |||
Itsekin haluaisin tietää, millä perusteella Esko Nieminen haukkuu Sm4:a...useammankin kuvan yhteydessä? Sm4:sta on saatu lastentaudit varsin hyvin poistettua ja ne on tänä päivänä täysin verrattavissa Sm1/2 kalustoon luotettavuutensa osalta, ajo-ominaisuudet ovat vieläkin paremmat. | ||||
![]() |
09.02.2005 18:22 | Valtteri Keski-Säntti | ||
Olen ehdottoman samaa mieltä Juhanan kanssa! Ne ovat todella hyviä junia (vaikka toiset voivat olla erimieltä), ja ne kyllä liikku ihan tarpeeksi hyvin verrattuna juuri esim. Pendoon. =) | ||||
![]() |
09.02.2005 17:57 | Juhana Hietaranta | ||
Mitäs tarkoitat tuolla? Sm4:t ovat varsin hyviä junia, eikä niissä ole ollut niin valtavia määriä ongelmia kuin vaikka Pendolinoissa... | ||||
![]() |
09.02.2005 17:35 | Juho Haapala | ||
Naulat painuisi takasin pölkkyyn | ||||
![]() |
09.02.2005 17:12 | |||
...ja taitaa tuolla Porin radalla olla enemmän tilaakin odotella hinausta, ei olla muitten tukkona. | ||||
![]() |
09.02.2005 17:08 | |||
Tässä näette Sm4:n luotettavimmillaan. | ||||
![]() |
09.02.2005 17:08 | Ville Saarelainen | ||
Dr16 suunniteltiin keskiohjaamoiseksi ihan kuljettajien toivomuksesta. Yksi iso ohjaamo on mukavampi kuin pienet koirankopit päissä, ja ennenkaikkea kolariturvallisuus on parempi. Sudet ja Alstit ovat aikojen saatossa teurastaneet muutaman kuskin, Deeverit ja Vaikeet eivät yhtään. | ||||
![]() |
09.02.2005 17:07 | |||
K.K. on oikeassa. VR:llä Sm1/2-junat yksilöidään moottorivaunun, eli "nollapään" mukaan. Eli 60XX. Tästä tietysti poikkeuksena 6100. Sm4:t on yksilöity MT-vaunun mukaan, eli 63XX. | ||||
![]() |
09.02.2005 16:52 | |||
Rohkeita poikia, kun uskaltavat Sm4:lla noin pitkälle lähteä... | ||||
![]() |
09.02.2005 16:52 | Reijo Talka | ||
Genimapin GT-kartaston (mittakaava 1:200000/-) yhdeksännessä painoksessa (v. 2003) on nimettynä Raudanlahden ja Säynätsalon liikennepaikat, mutta kymmenes painos (v. 2004) on jo hävittänyt kyseiset liikennepaikat ja rataosakin tulkitaan "käytöstä poistetuksi rautatieksi". | ||||
![]() |
09.02.2005 16:50 | Jukka Voudinmäki | ||
Kerava-Sköldvik -välin sähköistys valmistui v. 1990. | ||||
![]() |
09.02.2005 16:49 | Teemu Vehkaoja | ||
Pakkohan se on sanoa, että itse kun asun jokivarressa noin km:n päässä radasta, niin usein jää ulkosalla kuuntelemaan jos sen vakinainen tavarajuna ei ryskyttelekään Oulujoen Rautasillan palkkeja. Yöllä Kemin pöllijunan poisjäänti aiheuttaa samanlaisen "nyp puuttuu jotai" -elämyksen. | ||||
![]() |
09.02.2005 16:37 | Teemu Vehkaoja | ||
Kyllä tuota samaista Jlo:ta on tullut tosta sillalta useampaan otteeseen tuijoteltua... harmitti vaan ettei siitä ikinä tullut otettua kuvaa, suurimpana syynä siksi että se oli melkein aina pimeänä. Sen lisäksi että paikalla on nyt kokonaan uudet opastimet (kuvan oton jälkeen järjestyksessä jo toiset uudet), on myös vaihdetta siirretty pohjoisen suuntaan. Kuvassa taitaa olla aamusella P50:n kohdannut Kemin pöllijuna T5107, seuraava suorituspaikka Olhava, ja perässä tulee P601 kunhan P50 on päässyt Ouluun. | ||||
![]() |
09.02.2005 16:35 | Reijo Talka | ||
Tuoreimpien aikataulumuutoksien myötä 9.1.2005 alkaen yksiraiteisella rataosalla Luumäki-Joensuu matkustajaliikenteen junarungot kohtaavat yksiselitteisen selkeästi vain Joutsenossa ja Parikkalassa, joista molemmat soveltuvat tarkoitukseen erinomaisesti. | ||||
![]() |
09.02.2005 16:24 | Teemu Vehkaoja | ||
Tällä paikallahan on kaksi raiteensulkua, muistaakseni portin molemmin puolin (VAK-aineiden purku-/kuormausalue). Olisiko niin, että kippari olis unohtanut toisen 'polliisin' kiskolle...? | ||||
![]() |
09.02.2005 16:16 | Teemu Vehkaoja | ||
Heitetään ihan stetson-taktiikalla erikoisvillinä jokerikorttiheittona, että Rovaniemen maalaiskunnasta, jostain Muurolan-Roin väliltä, kelkkatasoristeys. | ||||
![]() |
09.02.2005 16:13 | Tunnus poistettu | ||
Milloinka tuli tuolle radalle sähköt? | ||||
![]() |
09.02.2005 16:08 | Teppo Niemi | ||
Mutta minulle on eräät entisen Länsi-Saksan alueen kuljettajat kertoneet, että jos on valittavissa Br216 / 218 välillä, niin Br 232 / 234 (ja ilmeisestikin 233) lähtevät ajoon. (Olisikohan syynä sama asia kuin täällä koto-Suomessa 2 x Dv12 / Dr13). Ei kaikki idästä peräisin ole aina ala-arvoista, kuten näidenkin veturien modernisointiratkaisut osoittavat moottorivalmistajien osalta (Kolumna ja Catepillar). | ||||
![]() |
09.02.2005 16:02 | Tunnus poistettu | ||
Vaasasta. | ||||
![]() |
09.02.2005 16:00 | Teemu Lokka | ||
Tuosta kun menis vempulla tai seepralla niin miten kävis? | ||||
![]() |
09.02.2005 15:57 | Reijo Talka | ||
Siis tämäkö on olevinaan asemalaituri?! Ei nimeksikään korotusta raidekorkeuteen nähden ja näköesteenä tolpparivistö metrin kahden päässä junan kyljestä!! Miten suoritetaan koneellinen lianpoisto ja lumenajon laiturilta? Ihmiskäsin luudilla vai jätetäänkö työt tekemättä? | ||||
![]() |
09.02.2005 15:45 | Lari Nylund | ||
Jos tämä on sinun viimeinen kuva, niin kovin on arvilindmäinen lopetus... ja hän poistuu kohti kirkasta valoa. | ||||
![]() |
09.02.2005 15:43 | Reijo Talka | ||
"Ludmilla" (eräs väännös venäjän Ljudmilasta) on veturille omituinen nimi. Se sopisi pikemminkin erikoisvarusteisen junarungon nimeksi merkityksensä vuoksi: Ljudmila-nimi tarkoittaa 'ihmisystävällinen' eli soveltaen 'matkustajille mieleinen', siis oiva nimike poikkeuksellisen miellyttävän matkustusmukavuuden suovalle vaunukalustolle. | ||||
![]() |
09.02.2005 15:26 | Reijo Talka | ||
Juhana K. on oikeassa: värin myötä LIIKENNEVÄLINEEN tulee olla huomiota herättävä. Rauhan aikana ympäristöön sulautuminen on erittäin epäsuositeltava - jopa vaaraa aiheuttava - piirre liikkuvissa vetureissa ja vaunuissa. | ||||
![]() |
09.02.2005 15:19 | Juhana Hietaranta | ||
Voih, ei tullut linkkinä :( No tästä sitten laiskoille surffailijoille: http://www.seisake.net/kuva.php?tiedosto=m100_san_ohjaamopaaty_1.jpg ;) | ||||
![]() |
09.02.2005 15:18 | Juhana Hietaranta | ||
Eerolle, myös peruskorjatuissa satasissa on sama penkkiratkaisu. Sitä paikkaahan on alkujaan meinattu ihan matkustajille... Mutta eipä meinata enää; peruskorjatuista häipyy teipatut ikkunatkin, ettei vahingossakaan nää mistään raosta ohjaamoon :) Hassua kyllä, niinkin järeältä näyttävä ohjaamoseinä ( http://www.seisake.net/kuva.php?tiedosto=m100_san_ohjaamopaaty_1.jpg ) kuulemma eristää ääntä huonommin kuin vanha ikkunaseinä ei-niin-tiiviillä ovella :) |
||||
![]() |
09.02.2005 15:10 | Eero Heinonen | ||
Niin, siksipä päätinkin raiskata sen pilkun...;) | ||||
![]() |
09.02.2005 15:07 | Jorma Rauhala | ||
Tka2 ja Tka3 olivat etenkin "vanhaan aikaan" ihan JK-junaliikenteessäkin. Pitkiä linjoja niillä on ollut esim. Kurikka-Kristiinankaupunki. Se että niitä kutsutaan ratakuorma-autoiksi, johtuu hevosvoimamäärästä (jää "veturin" alarajan alle) ja siitä että niitä ei ajanut VML:n vaan RL:n kuljettaja. | ||||
![]() |
09.02.2005 14:49 | Eero Heinonen | ||
Aivan, näin onkin, olishan tuota voinut vilkaista vet & motti 2-kirjasta... Minkäslainen Junttilan Salamassa mahtaa olla? | ||||
![]() |
09.02.2005 14:43 | Olli Keski-Rahkonen | ||
Porkkanassa jarrutus tapahtuu samanlaisella kytkimellä kuin Sm1/2-junissa. | ||||
![]() |
09.02.2005 14:43 | Eero Heinonen | ||
Kakkonen ja kolmonenhan ovat (pilkkua raiskaten) etuliitteensä mukaan ratakuorma-autoja, mutta eikös ainakin kolmosten kohdalla työt ollu enemmänkin vaihtotöitä? | ||||
![]() |
09.02.2005 14:39 | Eero Heinonen | ||
Eikös Porkkanassa ole samassa, joskin siis pyörän muodossa, mutta kuitenkin... Vankassa on siis sama koneapulaispenkkiratkaisu, kuin kakssatasessa...:) Satasessa se on kyllä miellyttävämpi. Vieläköhän peruskorjatussa versiossa on sama penkkiratkaisu? | ||||
![]() |
09.02.2005 14:31 | Eero Heinonen | ||
Oho! VR:hän sen edelleen omistaa, pitäisi lukea. =) Tänään on taas niitä päiviä... | ||||
![]() |
09.02.2005 14:31 | Eero Heinonen | ||
Ei se eläkkeellä ole, sen käyttöalue vaan on muuttunut, tehtävät keventyneet ja se saa olla tallissa sisällä...;) VR:hän se edelleen on... | ||||
![]() |
09.02.2005 14:23 | Eero Heinonen | ||
Kertakaikkiaan, etten sanoisi, makee kuvasarja! ;) Tässä kuvassa on ilmiö ensin pyörät, sitten veturi..;) Tyypillistä Vempuille...:) | ||||
![]() |
09.02.2005 14:14 | Eero Heinonen | ||
Ai joo, sori, luin kuvatekstin väärin... Ja piti sanomani että yksi vanhaovinen Eilf löytyy ja samanlaisia Eilejä muutama. | ||||
![]() |
09.02.2005 14:13 | Eero Heinonen | ||
Vielä taitaa olla yksi ei-taitto-ovi Eilf ja muutama noita Eilejäkin on näkynyt olevan. | ||||
![]() |
09.02.2005 14:09 | Eero Heinonen | ||
Ei ainakaan JMR:ltä ole, raidesepeli... | ||||
![]() |
09.02.2005 14:05 | Olli Keski-Rahkonen | ||
Pitäisi olla yhä Dv16. Jos en aivan väärin muista, niin Algolin pistoraiteet ovat liian huonokuntoisia Dr14:lle. | ||||
![]() |
09.02.2005 13:54 | Timo Hirvonen | ||
Villi veikkaus Hyvinkää - noppo? ja elokuu 2003 tai 04 :) | ||||
![]() |
09.02.2005 13:48 | Jonne Seppänen | ||
kyllähän näitä kelpaisi silmäillä.. kiitoksia vaan.. | ||||
![]() |
09.02.2005 13:36 | Jonne Seppänen | ||
tunnelman kuvaus! | ||||
![]() |
09.02.2005 13:35 | Jonne Seppänen | ||
hieno kuva tämä.. | ||||
![]() |
09.02.2005 13:35 | Jonne Seppänen | ||
heheh.. joo ovelaa.. :) marraskuussa oli tonniysilläkin hieno kiihdytys kun Jokelasta lähdettäessä paino pendo perässä.. | ||||
![]() |
09.02.2005 13:28 | Kari Rantanen | ||
Voisi olla Jyväskylän ja Äänekosken väliltä. |