![]() |
31.12.2004 14:32 | Pasi Kokkonen | ||
Siinä on sen verran, kuin JKV sallii :) Periaatteessa kai vaikka tuo 120 kun raudat on suoralla. | ||||
![]() |
31.12.2004 14:16 | Pasi Kokkonen | ||
Palataanpas aiheeseen kun kukaan ei ole kommentoinut. KooPee on siinä suhteessa oikeassa, että Tka6 sarjan numerothan oli 138 - 167 ja Tka7:n 168 - 238. Tästä syystä olikin jo tuolloin muistiinmerkitsemisen arvoista kyseinen numero, 248. Onko kellään mitään tietoa miksi? | ||||
![]() |
31.12.2004 13:39 | Lari Åhman | ||
Nyt täytyy kyllä esittää sellainen kysymys, että onkos tuossa vaihteessa, ja tuossa asennossa kuin se nyt on, sn 35?? Tuli vaan mieleen kun eihän tuossa varsinaisesti mennä "sivulle". "Vaihdeasjantuntijat" oikaiskoot! :) | ||||
![]() |
31.12.2004 13:38 | Juhana Hietaranta | ||
Juu, tuo on kyllä totta, en kiinnittänyt huomiota kommenttia kirjoittaessani. Yleensä tätä merkintää käyttäessäni kirjoitan myös Sm4:n mukaan tyyliin Sm4 6x22. Tokihan voitaisiin sitten olla virallisempia ja kirjoittaa Sm4 6322-6422... | ||||
![]() |
31.12.2004 13:06 | Lari Åhman | ||
Eli tämä junahan lähti Iisalmesta n. klo 12:10, joten melko varmasti samoihin aikoihin ne muidenkin päivien venäläis-junat kulkevat. | ||||
![]() |
31.12.2004 12:55 | Kimmo Pyrhönen | ||
Hämäännyksen välttämiseksi täytyisi varmaan miettiä puhuuko Sm4-yksiköistä 63- vai 64-alkuisina. Kumpiko on oikeampi; näin 6320-yksikön vai 6420-yksikön. Tuo Hietarannan 6x22 voi tarkoittaa siis Sami-ykköstäkin ja aluksi ihmettelinkin hetken tekstiä, kun en sitä juuri tämän kuvan kommenttikentästä lukenut. | ||||
![]() |
31.12.2004 12:51 | Lari Åhman | ||
Tulikos tämä juna yhtään myöhässä Yv:aan? Jos tuli, niin se jouhtui siitä, että tuo 2646 oli päättänyt karkuuttaa päämoottorin öljynpaineet, joten sillä piti ajaa aina 3-portaalla, muuten sammui. Se on varmaan ollu lopussa niin "ajokelvoton", että on pitänyt hommata apuveturi... | ||||
![]() |
31.12.2004 12:40 | Lari Åhman | ||
No ei toi 2027 niinkään, mutta 2029:n olisin mielelläni nähny, vaan eipä näkyny hommissa :( 2020 oli kylläkin, Ilmalassa vissiin päivystäjänä. | ||||
![]() |
31.12.2004 12:14 | Otto Vesterinen | ||
Lätän vessassa ei toki tuosta huuhtomisesta mitään tekstiä ollut, se kun hoitui ihan "automaattisesti". | ||||
![]() |
31.12.2004 12:05 | Reijo Talka | ||
Olisi joutanut saattaa 'liikennepaikka' edesvastuuseen laiminlyönnistään, panna jalkarautoihin ja häpeäpaaluun sekä rikoslista ohikulkevien luettavaksi :D | ||||
![]() |
31.12.2004 11:39 | Timo Laukkarinen | ||
Kevään routavaurioiden vuoksi on yleensä joka kevät tuo sn 40. | ||||
![]() |
31.12.2004 11:32 | Juhani Pirttilahti | ||
Todellinen ruuhka-aika. Mitenköhän tänään... :) | ||||
![]() |
31.12.2004 11:13 | Joni Kontio | ||
Tuo teollisuusradantynkä jatkuu noin 700 metriä kääntyen 180 astetta. Rata päätyy saha-alueelle, mutta näkyhän tuonne syydetyn seis levyjä... | ||||
![]() |
31.12.2004 10:51 | Juhana Hietaranta | ||
Joo, ja 6x22 on jo ollut kaupallisessa liikenteessä, kuva löytyy osoitteesta http://www.seisake.net/kuva.php?tiedosto=sm4_21.jpg ja myös tekstiä havainto -sivulta. Ja ilmeisesti jo nyt tammikuun alussa alettaisiin ajamaan näillä Riihimäelle, asiasta lisää kertoo veturit.org... | ||||
![]() |
31.12.2004 10:50 | Ville Rautiainen | ||
Kiitosta!!! | ||||
![]() |
31.12.2004 10:20 | Teemu Lokka | ||
Olin muuten eilen 6420:n kyydissä, näin nääkin yleistyy. Kuulema ens kesänä ajellaan R- ja H juniakin näillä. | ||||
![]() |
31.12.2004 00:59 | Jari Kuusinen | ||
Mukavaa räkäsaumaahan nuo vetää... Ja junan vauhti ei ole päätä huimaava! Karhejärvellä, kuten myös muillakin Sk-Tpe -välin osin auraamattomilla liikennepaikoilla, tuli käytyä pari-kolme päivää myöhemmin... :) | ||||
![]() |
31.12.2004 00:54 | Jari Kuusinen | ||
Ja kuljettaja on jälleen kerran äimän käkenä: ensin yksi paparazzi (allekirjoittanut) on kuvaamassa tämän tuplamarsuvetoisen yhdistelmän Peräseinäjoella (Jonka niminen kunta on muuten olemassa enää tämän päivän ajan!!!), ja sitten on jo toinen Pännäisissä! :) | ||||
![]() |
31.12.2004 00:47 | Jari Kuusinen | ||
Eilen oli vastaava tilanne: Kolme pendoa (joista yksi kattonumeroimaton matkalla Turusta ties mihin) ja Deeveripari häsläämässä tyhjien ja täysien vaunujen kanssa! Sen lisäksi asemalle saapui niin ikään Turusta Tka8 hinaten sepelinmuotoilukonetta ja yhtä vaunua ennen Pendoa, joten se joutui sitten väistämään aina Leinovalulle saakka, kunnes S133 oli poistunut Turun suuntaan. S140:n lähtö puolestaan myöhästyi em. syystä, ja Tka lähti puolestaan S140:n jälkeen kohti Karjaata - mutta kelloanaikojen perusteella ilmeisesti vain Ervelän liikennepaikelle saakka, jossa kohtasi puolestaan IC²135:n... Ja tämä kaikki tapahtui taas tietenkin silloin, kun nimenomaan EI tullut oltua kuvaamassa! :p | ||||
![]() |
31.12.2004 00:36 | Jari Kuusinen | ||
Aijai.. Siinä meni nykyinen "kotiasema", minkä nurkilla onkin tullut oltua kuvailemassa peräti yhden ainoan kerran! Tämä olisi ollut talvikelien salliessa kuvauspaikkalistan kärkipäässä, mutta pitääpä vetää viiva yli... Mikä mahtaakaan olla seuraavana vuorossa? :( | ||||
![]() |
31.12.2004 00:00 | Pekka V. Puhakka | ||
Tässä kuvassa lienee vallalla vielä se asetelma että yksi kauko-ohjaaja ei pysty samaan aikaan näkemään sekä pohjoista että etelän rataa. Sittemminhän taulut asetettiin siten vierekkäin, että esim. yövuorossa voi yksi mies yhdellä kertaa valvoa koko Mikkeli-Iisalmi -osuutta. | ||||
![]() |
30.12.2004 23:27 | Pasi Kokkonen | ||
Tuossa alempana olevassa kuvassa olevan 2330:n konehuoneestahan tämä. | ||||
![]() |
30.12.2004 23:25 | Niklas Savinsaari | ||
Muutama kuva lisää samasta aiheesta saatavilla toistaiseksi: http://www.kolumbus.fi/niklas.savinsaari/junat/halikko/halikko.html | ||||
![]() |
30.12.2004 23:23 | Juho Haapala | ||
Tuttu kone ollu sulle toi 2027 aika kauan... Joskus näky täällä Oulussaki.Kaikki pitää viedä kauas etelään =) | ||||
![]() |
30.12.2004 23:20 | Juho Haapala | ||
Onko tää Alsthomista? | ||||
![]() |
30.12.2004 23:17 | Olli Keski-Rahkonen | ||
Vanhanmalliset ohjaamon sivuikkunat Sudessa, kuten myös joku jo todennäköisesti romutettu plootu :) | ||||
![]() |
30.12.2004 23:15 | Niklas Savinsaari | ||
Niin, tuossa on vielä puolapyörät, joissa oli erilliset pyörän renkaat. Siis nuo valkoiseksi maalatut. | ||||
![]() |
30.12.2004 23:15 | Tero Korkeakoski | ||
Mihin tuo teollisuusraide menee ja onko se vielä käytössä? | ||||
![]() |
30.12.2004 23:14 | Jukka Haaramo | ||
Onkos tuo Äkin rata tullut joskus suoraan 1.raiteelle kun näkyy olevan tuommoinen mutka radassa ennen vaihdetta? | ||||
![]() |
30.12.2004 22:48 | Mikko Martimo | ||
Komia on! Kuinka iso tuo generaattori ilman moottoria on fyysisiltä mitoiltaan? | ||||
![]() |
30.12.2004 22:40 | Joni Kontio | ||
Näenkö oikein, että Äänekosken radalla ois Sn 4??? Tossa talvikuvassa se on varmasti 6 (orginaalista tarkistin...) Mistäs tollainen pikainen Sn:n muutos vois johtua...? | ||||
![]() |
30.12.2004 22:29 | Olli Keski-Rahkonen | ||
Vaihteiden opastimet ovat aika yksiselitteisiä. Engelsmanni asetettu Pyhäjärven suunnasta 1. raiteelle. | ||||
![]() |
30.12.2004 22:24 | Arto Papunen | ||
Näkeekö kukaan mihinkä asentoon tuo vaihde on laitettu? | ||||
![]() |
30.12.2004 21:55 | Olli Keski-Rahkonen | ||
Jeps, Ilrs:ään ajetaan tuota 5B-raidetta ja takaisinpäin tuota keskimmäistä raidetta. | ||||
![]() |
30.12.2004 21:48 | Lari Åhman | ||
Selevä, korjataanpa... | ||||
![]() |
30.12.2004 21:47 | Lari Åhman | ||
Niin ajattelinkin että tämä on varmasti joku siirtoajo (Ilmalaan?) kun ei kerta pysähtynyt tuolla. | ||||
![]() |
30.12.2004 21:44 | Simo Toikkanen | ||
Kuusi yksikköä taitaa nykyään olla siirtoajoissa maksimi. Viisi matkustajaliikenteessä, mikä johtuu ainoastaan laitureiden pituudesta. | ||||
![]() |
30.12.2004 21:38 | Simo Toikkanen | ||
Eiköhän se Sörnäisten entiseltä liikennepaikalta eli Sompasaaresta tule. | ||||
![]() |
30.12.2004 21:29 | Olli Keski-Rahkonen | ||
Laina taitaa muodostua melko pitkäaikaiseksi, kuten ex-kuopiolaisen 2020:n kohdallakin on käynyt :) | ||||
![]() |
30.12.2004 21:28 | Joni Kontio | ||
Pitää alkaa kehittään uusia haasteita... | ||||
![]() |
30.12.2004 21:27 | Olli Keski-Rahkonen | ||
Jonin vaikutusalueen, kuvatekstin vihjeet ja omat matkamuistot yhdistämällä tämä ei ollut kovin vaikea pala :) | ||||
![]() |
30.12.2004 21:25 | Joni Kontio | ||
Eipä menny mahdottoman kauan arvaamiseen... <1min... | ||||
![]() |
30.12.2004 21:24 | Pasi Kokkonen | ||
Numero on 248. | ||||
![]() |
30.12.2004 21:23 | Pasi Kokkonen | ||
Haapajärvi vai mikä se nyt on? Vasen Iisalmi, keskimmäinen Äänekoski ja oikea on mikä on. | ||||
![]() |
30.12.2004 21:23 | Olli Keski-Rahkonen | ||
Veikkaan Haapajärven itäpäätä. | ||||
![]() |
30.12.2004 21:21 | Lari Åhman | ||
TeeVee: kyllä vaihdettiin Iisalmessa, siihen asti junan keulilla oli Sr1 3019+3027. | ||||
![]() |
30.12.2004 21:11 | Lari Åhman | ||
Ei korvattu tälläkertaa Sm-junilla, mutta onhan se kohtaus voitu järjestää Alapitkälläkin, mutta epäilen sitä koska sieltä Iisalmeen menee n. 35-45 min, joten sen puolesta se ie oikein sovi tähän. Ja Olavi, se on pv1, jonka valot n e ät tuolla asemalla :) | ||||
![]() |
30.12.2004 21:07 | Lari Åhman | ||
Hmm, varmaan samoihin aikoihin kun tämä. Mutta jos tarkoitat sitä paluujunaa niin se oli jotain klo 16:n kieppeillä Iisalmessa. Tarkempaa aikataulua en tiedä. | ||||
![]() |
30.12.2004 21:03 | Kimmo Pyrhönen | ||
Numero voisi olla 148 ja tyyppi Tka6, kauempana on Tka7. | ||||
![]() |
30.12.2004 21:01 | Kimmo Pyrhönen | ||
Tämähän oli todella pitkään Pm:n vakioveturi. | ||||
![]() |
30.12.2004 20:58 | Antti Busk | ||
Sekä 2809 että 2817 ovat valmistuneet vuonna 1991. Lähde: Suomen veturit, osa 2. |