|
|
17.10.2004 22:07 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Noh, ei se nyt aina räjähdellyt. Läpilyöntejä toki tuli ja joskus linjallejääntejäkin, mutta kyllä Dr13 oli sentään veturi, jolla oli voimaa viedä raskaita tavarajunia ja pikajuniakin suurella nopeudella. Nykydieselit eivät siihen oikein pysty. | ||||
|
|
17.10.2004 22:05 | Janne Vieri | ||
| Täytyypä itsekin todeta, että on ruma, ja on todella sääli, jos tasoristeysten tulevaisuus on tuollainen. Kuvan perusteella ei tippaakaan tasoristeysten viehätystä ja rautatieromantiikkaa jäljellä. | ||||
|
|
17.10.2004 22:03 | Juhana Hietaranta | ||
| Ja Anssi, meikä on taas sinua muutaman vuoden nuorempi ja kirjoitan kyllä paremmin, katsoppa vaikka www.seisake.net/artikkelit.php Ei se ikä tässä se ratkaiseva tekijä ole... | ||||
|
|
17.10.2004 21:51 | Anssi Manninen | ||
| Perttu:Sinunkin kuvateksteissä on niitä virheitä yllinkyllin. Jah,pääsin kyllä peruskoulun kevyesti läpi. Äidinkieli oli 8. Ja Calm:Olenhan sentään 10 vuotta teikäläisiä nuoreMpi.Teidän on näköjään vähän vaikea sitä ymmärtää. |
||||
|
|
17.10.2004 21:51 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Veturina 3233, ikuistettu Tammerkosken maisemissa. | ||||
|
|
17.10.2004 21:50 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Komea juna, 60 akselia. Ikuistin tämän Amurissa. | ||||
|
|
17.10.2004 21:49 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Maailman pienuus; tulipa ikuistettua tämä juna Mustalahden silloilla Amurissa. | ||||
|
|
17.10.2004 21:02 | Perttu Karttunen | ||
| Perskeles! Niimpäs näkkyy sano sokkee ku kompastu ratapölkkyyn, En sitten kattonu että siellä kummittelee tuo L. | ||||
|
|
17.10.2004 20:59 | Mikko Mäntymäki | ||
| Sen minä olen oppinut jos en tiedä aiheesta niin en kommentoi ja olen minäkin saanut palautetta kommenteista. Mutta olen ottanut niistä opiksi ja omiakuvia en rupea edes kehumaan koska siitä saa ylimielisen maineen joka ei ole hyvä. | ||||
|
|
17.10.2004 20:52 | Janne Määttä | ||
| Anssi: Kyllä se pinna palaa muiltakin, kun sinä jatkuvasti teet aina vaan ne samat kirjoitusvirheet, etkä opi mitään, vaikka isolla sormella näytetään monta kertaa, että tuossa vikaa. Et myöskään paranna asemiasi yhtään sillä, että alat solvaamaan muita kohdattuasi tosiasioita jonkun sinulle kertomana. Annat vaan itsestäsi sen kuvan, että olet noin 5-vuotias pahassa uhmaiässä. | ||||
|
|
17.10.2004 20:49 | Perttu Karttunen | ||
| No, kyllä tuossakin kommentissa riittää kirjoitusvirheitä. Ensinnäkin välimerkin jälkeen tulee välilyönti, pisteen jälkeen iso alkukirjain ja niin edelleen. Annat kyllä itsestäsi aika tyhymän kuvan noilla kommenteillasi. Voisit harkita enemmän tuota kommentointiasi niin tämän kuin niin monen muun kuvan kohdalla. Olen Villen kanssa kyllä ihan samaa mieltä että nuo EVVK:t ennemmin vaikka jokaisen omaan sähköpostiin, jos kerta on pakko avautua. Minä kyllä kestän kritiikin kuvistani, siitä tässä ei ole kyse, mutta soisi samaa sinultakin. Itseppä olet tosin antanut itsestäsi niin negatiivisen kuvan että en ihmettele miksi kaikki kuvasi ja kommenttisi saa herkemmin negatiivista palautetta. Niimpäniin, niin metsä vastaa kun sinne huudetaan. p.s. Jos et tiedä mitä välimerkki tarkoittaa niin sinuna harkitsisin peruskoulun käymistä uudelleen. | ||||
|
|
17.10.2004 20:32 | Anssi Manninen | ||
| No joo,olet oikeassa,mutta kuinkahan monta negatiivistä kommenttia minun kuvistani on annettu? Öhöm aika monta! Olisi voineet nekin pitää turpansa kiinni. Todellakin,jos joku muu kuin minä tekee tyhmiä sitä ns"huomata",Mutta anna kun anssilta tulee jokin esim.yhden kirjaimen/pilkun/pisteen kirjoitusvirhe niin johan on soppa taas tulella.Perkele,nyt kyllä jo alkaa kohta pinna palaa... |
||||
|
|
17.10.2004 20:17 | Mikko Mäntymäki | ||
| Täytyy käydä joskus kuvaamassa vaikuttaa hyvältä paikalta. | ||||
|
|
17.10.2004 19:49 | Ville Saarelainen | ||
| Pöh, yritätköhän edes ymmärtää miten asia on? Ketään ei pakoteta olemaan kiinnostunut kaivosrautatiestä, tai mistään muustakaan asiasta. Jos et itse ole kiinnostunut, niin se on meille täysin okei. Kritiikkiäkin voi esittää, kunhan sen tekee asiallisesti. Sen sijaan harjoittamasi ylimielisen sävyinen EVVK-huutelu ei ole kohteliasta, eikä sellaisesta kukaan tykkää. Tässä maailmassa pääsee pitkälle pitämällä suunsa kiinni silloin, kun ei ole mitään positiivista sanottavaa. | ||||
|
|
17.10.2004 19:36 | Kari Paavola | ||
| OVE: mjoo, elin itse väärässä käsityksessä pitkään ja tuo asia kyllä selvis jo ikuisuus sitten mutta oli unohtunut tuo kuvaus muuttaa. nyt pitäs olla oikein ;) | ||||
|
|
17.10.2004 19:15 | Tero Korkeakoski | ||
| Aikaisemmista kuvista päätellen kyseinen vaunu on joko Shmmn-t tai Shimmn | ||||
|
|
17.10.2004 19:12 | Olli Keski-Rahkonen | ||
| Teli on tyyppiä K14aL, joten Sp tai Ocpp eivät tule kysymykseen. Tämä voisi olla jokin säiliövaunu tai terästuotevaunu tms. Tarkkaa tyyppiä ei varmasti pysty sanomaan :) | ||||
|
|
17.10.2004 18:45 | Anssi Manninen | ||
| Enpäs viitti! Mitäs hel*ettiä minä siellä mukisemaan kun en kerran pidä näistä niin en. Teidän mielestä junaharrastajan pitäisi tykätä kaikesta juniin liittyvästä vai? | ||||
|
|
17.10.2004 18:40 | Lari Åhman | ||
| Onpas kyllä komea ruskakuva! Mahtaneekohan tulevasta talvesta tulla niin "kova", kun on koko kesäkin ollut silkkaa vesisadetta... | ||||
|
|
17.10.2004 18:36 | Lari Åhman | ||
| Joo Sp veikkaan minäkin, tai sitten Ocpp. | ||||
|
|
17.10.2004 18:22 | Joni Leskinen | ||
| Onpas puomeja ja Ericssonin valoyksikötkin näkyy olevan ja vielä mielenkiintoisella kiinnityksellä... hhmmm.. | ||||
|
|
17.10.2004 18:14 | Perttu Karttunen | ||
| Onpas jylhät maisemat :) Junakin n'äyttää kovin pieneltä noiden kallioiden rinnalla | ||||
|
|
17.10.2004 18:12 | Perttu Karttunen | ||
| Silkkaarvaus mutta olisko Sp | ||||
|
|
17.10.2004 16:19 | Perttu Karttunen | ||
| Jestas kun hieno kuva. | ||||
|
|
17.10.2004 15:05 | Juha Malinen | ||
| ei-taas-tämän-alkavaisuus | ||||
|
|
17.10.2004 12:50 | Lari Åhman | ||
| Niin tietysti joo, mutta olihan se keskiviikkonakin H854:ssä, jolla lähdin takaisin kotiin... | ||||
|
|
17.10.2004 12:13 | [Tunnus poistettu] | ||
| Joskus kesä lauantai ehtoona (samaa ideaa hyödyntäen kun tässä) sai Haapamäen höyryveturi puistossa "lämpöisen" Wilskin (Tv2 618:ta) kuvia. Kun takana olevaa saunaa lämmitettiin ja kävelemällä sopivalle hollille näytti, että Wilskin piipusta nousee iloisesti halkosavua. No nykyäänhän nämä asiat voidaan hoitaa toisella tavalla vaivaamatta jalkoja. Hauska illuusio siitä kuitenkin silloin syntyi. | ||||
|
|
17.10.2004 11:58 | Lari Åhman | ||
| Katon alastulevaisuus. | ||||
|
|
17.10.2004 11:24 | Otto Vesterinen | ||
| Itse asiassa tässä on aikoinaan sijainnut Vatialan asema. Vehmaisten aseman paikka on noin kilometrin verran tästä länteen. | ||||
|
|
17.10.2004 09:48 | Ville Saarelainen | ||
| Jos tuonne opistolle tulee sinisiä vaunuja tilalle, niin ne on varmaan valmiiksi hajotettuja, ettei vaan kilpaileva yhtiö pääse hyötymään niistä. :-P | ||||
|
|
17.10.2004 09:47 | Olavi Huotari | ||
| No on seniorilla todella oiva paikka seurata rataliikennettä. Ainoa puute mielestäni on melko vähäinen tavarajunaliikenne päiväsaikaan :) Mutta kesällähän näkee hyvin myös ilta- ja yöaikaan kulkevat tavarajunat. Ei ole tämäkään siltä sähköistyksen jälkeen enää entisensä :-( | ||||
|
|
16.10.2004 23:53 | Ville Saarelainen | ||
| Näin se yllättäen menee. Tuo kyltti kuuluisi tulkita että "toimi kuten vartioimattomassa tasoristeyksessä". Vaan juntit tulkitsee sen että "ei varmasti ole juniakaan liikkeellä". Tai sitten ne tosiaan toimivat kuten vartioimattomissa, eli suorilla yli katselematta, kun eilenkään ei mitään näkynyt... | ||||
|
|
16.10.2004 23:19 | Jouni Hytönen | ||
| Eikös se ole Ilmalassa? Voihan Resiinassakin olla virheitä. | ||||
|
|
16.10.2004 23:18 | Jouni Hytönen | ||
| Tunnen monta rekkamiestä, joiden jutuista enintään 15 % kannattaa ottaa todesta. :D | ||||
|
|
16.10.2004 23:17 | Jouni Hytönen | ||
| VR maksaa varmaan hyvin, kun sen keksit ja poistat ongelman. ;) | ||||
|
|
16.10.2004 23:16 | Jouni Hytönen | ||
| En tiedä, kyljessä ei ainakaan alun perin lukenut BG vaan Klv1 noissa molemmissa, 040191:ssä ja 040192:ssa. Onkohan tuo jokin salaperäinen sähköratatyölyhenne, vrt. JVV? | ||||
|
|
16.10.2004 22:26 | Jaakko Hujanen | ||
| Itse asustan kesät 50-100 metrin päästä tästä sillasta ja ajelen tuon tunnelin kautta kesäasunnolle.Ensi kesänä sitten varmaan tehdään jo sähköistystä täälläkin. | ||||
|
|
16.10.2004 22:22 | Jaakko Hujanen | ||
| No,niin.Olavin edellinen kuva oli talvikuva.Tämä on kyllä komeampi. | ||||
|
|
16.10.2004 22:05 | Mikko Mäntymäki | ||
| Kuvaa hienosti aikaansa, kannatan vanhoja kuvia koska niissä on sitä jotain vanhaaja ja hienoa... | ||||
|
|
16.10.2004 22:03 | Kimmo Korhonen | ||
| mikäs siinä sitten on ettei onnistu?:O | ||||
|
|
16.10.2004 22:02 | |||
| koeajorunko oli tosiaan 5606 ja 5609. Molempiin oli vaihdettu vetovaunujen juoksutelit että saadaan lisää jarruvoimaa. Molemmat vaunut on romutettu vuosituhannen vaihteessa Hy knp. Minkäslainen vaunu on Klv1 kun minun lista tuntee 5604:sta tehdyn BG 040 192-7 ja 040 191 on listassa BG ja tehty vaunusta 5601. | ||||
|
|
16.10.2004 22:00 | Mikko Mäntymäki | ||
| No huhuihin täytyy suhtautua niin että puolet pitää paikkaansa, olen sen on oppinut rekkamies kuviossa. | ||||
|
|
16.10.2004 21:47 | Kimmo Korhonen | ||
| mutta kun mä olen nähnyt ohjaamon sen jälkeen ja siellä ei näyttöjä näkynyt... | ||||
|
|
16.10.2004 21:41 | Mikko Mäntymäki | ||
| Upea kuva, ei voi muuta sanoa! | ||||
|
|
16.10.2004 21:35 | Pasi Kokkonen | ||
| Vai kuulit. No millähän veturilla se on tehty, kun deeveri ei kiihdy siihen minkään ratapihan matkalla ja toisekseen jos se on ollut vaihtotyössä niin siinä on ollut T-alue päällä eli max 80km/h välitykset. | ||||
|
|
16.10.2004 21:34 | Juhana Nordlund | ||
| Ja moottorin peruskonstruktio sama kuin Dv12:ssa... | ||||
|
|
16.10.2004 21:24 | Mikko Mäntymäki | ||
| Vetureissa ajovalojen kirkkautta säädetään jännitettä muuttamalla, autoissa on erillinen lanka pitkille ja lyhyille parkit ovat tietenkin erillisellä polttimolla. En halua nostaa vanhoja juttuja esille mutta halusin vähän selvittää asiaa. Verratkaa hehkulampua johon otetaan virtaa muuntajalla 12V ja sen jälkeen nostakaa jännite 24V ja verrakkaa että kirkastuuko valo mutta varmistakaa että polttimon MAX jännite on 24V. | ||||
|
|
16.10.2004 20:13 | Mikko Mäntymäki | ||
| Kuulin vähän juttuja että Korkeakoskella on siirrytty ratapihan toiseen päähän 120km/h, tietenkin suoran raiteen kautta. Korkeakoski sijaitseen Orivesi-Vilppulan välissä. | ||||
|
|
16.10.2004 20:10 | Mikko Mäntymäki | ||
| 2026 ei ollut sijoitettu mihinkään resiina-lehden mukaan. | ||||
|
|
16.10.2004 18:57 | Jouni Hytönen | ||
| Koeajovaunusto muodostettiin jo ennen 5604:n hylkäämistä. Minulla on sellainen hytinä, että koeajovaunut olisivat 5606 ja 5609. | ||||
|
|
16.10.2004 18:55 | Jouni Hytönen | ||
| Koskas tuo 2026 olisi hylätty? Eikös se ainoa hylätty Dv16 ole 2017? | ||||