|
|
14.04.2004 12:30 | Risto Hyvärinen | ||
| Tuo Gfoss näyttäisi lähinnä siltä, mikä vastaa sitä minun bongaamaani tyyppiä. | ||||
|
|
14.04.2004 12:28 | Hara | ||
| Kyllä !! Siinä käy niin että kuljettajalta lähtee veturinajo luvat ja työt VR loppuu siihen paikkaan. | ||||
|
|
14.04.2004 12:26 | Risto Hyvärinen | ||
| Tuloksia on näkynyt täälläkin monta kertaa, mm. päreinä olevina päätepuskimina. Nopeutta ei ole niissäkään tapauksissa ollut kuin muutama kilometri tunnissa. Hyvä kävelijä on mennyt kovempaa. | ||||
|
|
14.04.2004 12:25 | okeskira | ||
| Mahdatko tarkoittaa tälläisiä junalauttavaunuja https://vaunut.org/kuvasivu/5458 , tai sitten venäläisiä Vgkak-vaunuja http://keski-rahkonen.com/olli/makasiiniraide/img/real/vgkak_9273361-7.jpg ? VR:llä ei ole umpinaisia 2-kerrosautovaunuja muita kuin yksi Gfoss http://keski-rahkonen.com/olli/makasiiniraide/img/real/gfoss_467001-4_2.jpg , jota näkee silloin tällöin pohjoisen autojunissa. Sen sijaan VR:lle tilatut uudet kaksikerrosautovaunut tulevat muistuttamaan ensimmäisen linkin mukaisia junalauttavaunuja. | ||||
|
|
14.04.2004 12:23 | Risto Hyvärinen | ||
| Helsinki nyt ei ole puhdas kaupunki muuten, kuin ehkä ilmanlaadullisesti, jos verrataan joihinkin muihin suurkaupunkeihin muualla maailmassa. Suomestakin löytyy monia muita paikkoja, jotka on ilmanlaadullisesti vieläkin puhtaampia, kuin Helsinki. Roskaamisen ja sottaamisen suhteen ollaan vielä mettäläisiä. | ||||
|
|
14.04.2004 12:15 | Risto Hyvärinen | ||
| Onkos kukaan nähnyt liikenteessä näitä vähän Simm-vaunun tyyppisiä autovaunuja? En muista, mikä niiden littera oli, mutta muistelisin itse bonganneeni niitä silloin tällöin, ettei taida olla kovin yleisiä? | ||||
|
|
14.04.2004 11:53 | Risto Hyvärinen | ||
| Junat ei oo enää kivoja! Ne ei sano enää tsuh-tsuh, eikä niitä voi matkia. Muksuille ei osteta enää pienoisrautateitä joululahjaksi. Autoja sentään on lelukauppojen, liikenneasemien ja jopa kioskien hyllyt pullollaan. Kun veturit ei enää sano tsuh-tsuh, niin kysykääs, kuka haluaa veturinkuljettajaksi? Minusta tulee isona rekkamies tai kuorma-auton kuljettaja. | ||||
|
|
14.04.2004 11:52 | Korkki | ||
| Taitaa tämän laskumäen käyttö kasvaa huomattavasti tulevaisuudessa... | ||||
|
|
14.04.2004 11:44 | Pekka7 | ||
| Siellä punatiilirakennuksessa istuu myös Kuusankosken junasuorittaja. | ||||
|
|
14.04.2004 11:32 | O | ||
| Häämöttääkö taustalla hiekoituslaitoksen luona Dr12, vai neänkö minä aivan väärin? | ||||
|
|
14.04.2004 11:13 | Mikko Itälahti | ||
| Luonnonvaroja säästyy, mikäli kalusto on pitkäikäistä, ja onhan vetureihin keksitty kaikkia parannuksia myös huollossa. Muutenkin ohjelmassa oli populismin hengessä oiottu mutkia aika roimasti, totuudellisuuden kustannuksella. Ohjelmassa parjatuissa "Vanhoissa dieseleissä" (Dv12) Käytetyt MGO -motit ovat hiukkaspäästöjensä, joista ohjelmassa nimenomaan puhuttiin, osalta yhä veturidieseleistä puhtaimpia (uskomatonta kyllä, ei tosin suurta eroa Pielstickiin.) Typen oksideissa, Häkä -ja Hiilivetypäästöissä (Joista ohjelmassa taas ei puhuttu mitään) Pielstick (Dr16) kyllä sitten on MAN:ia (Dv15,16, Dr14, Dr12) ja MGO:ta (Dv12, Dr13) puhtahampi. Lisäksi syytettiin rikkipäästöjä, jotka taas ovat suoraan verrannollisia (myös rekkaliikenteen käyttämän) polttonesteen rikkipitoisuuteen, joka on maksimissaan 0,05 - 0,1% Tässä olisi vielä toki helppo parantaa. Lisää kovaa faktaa löytyy osoitteesta: http://lipasto.vtt.fi/lipasto/raili/raili2001raportti.pdf |
||||
|
|
14.04.2004 10:59 | Eero | ||
| Itselläni pisti silmään sama kuin JukkaH:lla, siis tietääkö joku mikä juju siinä on ollut että logot on suurennettu? | ||||
|
|
14.04.2004 09:32 | Harri Sillankorva | ||
| On meitä ainakin kolme sitten ;-) | ||||
|
|
14.04.2004 09:03 | Antti | ||
| Uutta Volvoa kyydissä, kun on vielä teippejä konepellissä ja kyljissä. | ||||
|
|
14.04.2004 09:01 | tt | ||
| Hyvä kuva siinä mielessä, että se on suorassa. Täällä olevissa kuvissa usein on horisontti vinossa jonnekin suuntaan. | ||||
|
|
14.04.2004 08:39 | Riku O | ||
| Mitäköhän joku toimittaja tulee valittamaan Vr:n diiseleistä että ne on niin vanhoja? Mitä sitte jos ne on HYVIÄ. Mut pitäähän joensuulaisten kurppien päästä valittamaan. | ||||
|
|
14.04.2004 08:11 | Riku O | ||
| Ic 74:ssä alppiruusu on yleinen kuin mikä. | ||||
|
|
14.04.2004 07:57 | IE | ||
| Hong Kongissa on mm. purukumin käyttö kielletty ja kaikesta roskaamisesta saa helposti kunnon sakot. | ||||
|
|
14.04.2004 07:17 | Pale | ||
| Sunnuntaisin menee Oulusta Helsinkiin 2*Sm3 S58:na ja lauantaina tulee Helsinki - Oulu aamulla S47 ja yöllä S45, jotka yhdistetään sunnuntaita varten. | ||||
|
|
14.04.2004 06:37 | Jyrki Tervo | ||
| Juuripa juuripa, juna on iso, iisoo paha. Lentiskat on kivoja ja rekatkin ihan jep, niistähän myydään pennuille sellasia kivoja leluversioita huoltseilla. Sitäpaitsi ei keskivertotoimittaja ymmärrä, että lentokoneella ajaessaan tulee kerralla polttaneeksi muutaman kuukauden tupaöljyvarastot, yhellä lennolla. Olis ehkä kiva tietää tuliko tämän "pallihallissa" ohjelman toimittajat lentsikalla Joensuuhun? Kumma ettei rekoista valiteta, ennevanhaan Seinäjoen läpi meni rekka muutaman minuutin välein, keskeltä kaupunkia ja osa tietty bensalastissa. Kuitenkin ininä keskittyi lähinnä ratapihan kloorivaunuihin. Vaasassakin n kaikki liikenne satamasta kulkee keskustan läpi. Tänäkin aamuna kun tulin hommiin tossa n 4.30 päästeli säiliöauto keskuskustan katuja matkallaan öljysatmaan. Tästä rekkarallista ei oikeastaan välitä kukaan, vaikka valillä keskustan läpi mennään reippaalla ylinopeudella jotta pysyttäisiin liikennevalojen vihE4joen läpi meni rekka muutaman minuutin välein, keskeltä kaupunkia ja osa tietty bensalastissa. Kuitenkin ininä keskittyi lähinnä ratapihan kloorivaunuihin. Vaasassakin n kaikki liikenne satamasta kulkee keskustan läpi. Tänäkin aamuna kun tulin hommiin tossa n 4.30 päästeli säiliöauto keskuskustan katuja matkallaan öljysatmaan. Tästä rekkarallista ei oikeastaan välitä kukaan, vaikka valillä keskustan läpi mennään reippaalla ylinopeudella jotta pysyttäisiin liikennevalojen vihreässä aallossa mukana! No olihan tonne terminaaliin joskus raiteetkin, mutta ne pistetiin rullalle jo kauan sitten. No sitten kun tömähtää, alkaa normaali itku siitä, että kuinka tämä pääsi tapahtumaan. Kriisapua annettiin, iltapäivälehdet löytää jostain onnettomuudessa mehtyneen pikku Jessican joka oli juuri menossa ostamaan koululaukkua viikorahoillaan ja nyyh nyyh blaablaa. Öljyfirmojen pomot kertoo, että kyllä meillä on kaikki tehty turvallisuuren etehen. Mutta kun tireässä aallossa mukana! No olihan tonne terminaaliin joskus raiteetkin, mutta ne pistetiin rullalle jo kauan sitten. No sitten kun tömähtää, alkaa normaali itku siitä, että kuinka tämä pääsi tapahtumaan. Kriisapua annettiin, iltapäivälehdet löytää jostain onnettomuudessa mehtyneen pikku Jessican joka oli juuri menossa ostamaan koululaukkua viikorahoillaan ja nyyh nyyh blaablaa. Öljyfirmojen pomot kertoo, että kyllä meillä on kaikki tehty turvallisuuren etehen. Mutta kun tiet ja kadut on ihan persiistä, aja nillä nyt rekkaa, ihmisten pitäisi itse tajuta mennä suojaan, mieluimmin pommi, rekan nähdessään. Itse asjassa rakkafirmat haluiais varmaan tiehen rouhitut urat paripyöriä varten, jotta ei tavittisi huolehtia omia polkujaan taivaltavasta lullasta.... |
||||
|
|
14.04.2004 00:54 | Mikko Itälahti | ||
| Ja ajatelkaa, että jotkut tahot hellivät myyttiä Helsingistä erityisen puhtaana kaupunkina... | ||||
|
|
14.04.2004 00:23 | Timo Tuomi | ||
| AnttiL: Olen samaa mieltä. Ainakin minulle on ihan sama, kuinka paljon kukin on minkäkin koneen päällä ollut / millä ajanut, kunhan pitää vastuukysymykset mielessä. Kiskokalusto on yleensä sen verran raskasta, että pienilläkin nopeuksilla saa melko pahaa jälkeä aikaan ja ihan vahingossa. Ja sitten tulevat paikalle ne huumorintajuttomat hemmot joilla on karmea kyselyikä, ja aloitetaan selvitys siitä, kuka maksaa. | ||||
|
|
14.04.2004 00:09 | Timo Tuomi | ||
| Välillä tuntuu siltä, että joillekin ihmisille valittaminen on elämän ainoa sisältö. On aivan pakko muuttaa radan / ratapihan / lentokentän viereen, että pääsee vuodattamaan lehtien yleisönosastoille, kuinka väärin on ko. henkilön perhettä kohtaan, kun yhteiskunnalle tärkeistä liikennemuodoista lähtee meteliä. Esim. Helsinki-Vantaan kentästä ja Ilmalan ratapihasta on Hesarissa joka vuosi itkua. Kaiken lisäksi nämä ihmiset ovat yleensä asuneet vain muutaman vuoden kämpässään. Kannattaisi varmaan harkita, mistä asuntonsa ostaa jos on äänelle allerginen. | ||||
|
|
13.04.2004 23:40 | 6nen | ||
| Tänään toi deeverit taasen lisää tyhjiä vaunuja: Illalla Salossa oli 24 2-akselista ja 9 4-akselista vaunua - kaikki tyhjinä, vaikka osassa vaunuja oli lähtöpäivämääräksi merkitty 14.4. - ja määränpääksi INKEROINEN! Osassa vaunuista oli lapun mukaan määräpaikkana KASKINEN ja päiväys 4.4. Voiko noin vanha lappu pitää paikkansa vai puuttuisiko ykkönen edestä? Joka tapauksessa hieman ihmetyttää, jos puutavaraa Inkeroisiin "kierrätetään" Turun kautta. Toisaalta tuo reitti Turun, Toijalan ja Riihimäen kautta lienee liikennöinniltään rauhallisempi kuin Karjaa-Hyvinkää-Riihimäki? | ||||
|
|
13.04.2004 23:37 | Joni Leskinen | ||
| Tosiaan tämä asema oli isoisovanhempieni ja myöhemmin isosetäni kotipaikka aina vuoteen 1960. | ||||
|
|
13.04.2004 23:36 | Vk10 | ||
| Kyllä on siistiä | ||||
|
|
13.04.2004 23:34 | Joni Leskinen | ||
| Eipä kestä kiitellä. Jos haluat tehdä minut todella onnelliseksi, niin laita kuvia pää- ja rantaradan tasoristeyksistä. ;) | ||||
|
|
13.04.2004 23:13 | Timo | ||
| Veikkaanpa, että tuolla saa melkoisen isot sakot tai jopa linnatuomion, jos roskaa yleisillä paikoilla. Sama meininki tännekin Singaporen malliin, kiitos. | ||||
|
|
13.04.2004 22:46 | Janne Ridanpää | ||
| Luulisi myös jokaisen ratapihan viereen rakentavan tai muuttavan tajuavan, että meluhaitat ovat väistämättömiä. Noh, virhearvioinnit on helppo kuitata liudalla kirjallisia ja suullisia valituksia. ;) | ||||
|
|
13.04.2004 22:46 | 6nen | ||
| Hei missäs kaikki sixpack-pahvit ja rikotut pullot on? Ja salihousut? No yhdet tennissukat sentään löytyy :) | ||||
|
|
13.04.2004 22:41 | Risto Hyvärinen | ||
| Luin huonosti! Junahan on saapumassa RAJALLE! | ||||
|
|
13.04.2004 22:40 | Janne Ridanpää | ||
| Ei ole suotta moinen aita, sillä Koreoiden raja taisi olla maailman tiukimmin varitoitu sellainen, ellen väärin muista. Mitenkähän muuten junien kuvaus onnistuu Pohjois-Koreassa? En yhtään ihmettelisi, vaikka se olisi siellä kielletty. | ||||
|
|
13.04.2004 22:38 | Pale | ||
| Mitenkäs tämä on Iisalmeen eksynyt Oulusta vai onko ihan tarkoituksella siirretty? | ||||
|
|
13.04.2004 22:38 | Risto Hyvärinen | ||
| Aitaushan on kuin vankilaelokuvissa! | ||||
|
|
13.04.2004 22:37 | Janne | ||
| Paljon ei ole kuitenkaan Kouvola muuttunut. Jos Suden väritys olisi punavalkoinen, voisi tätä hyvinkin luulla vaikkapa viime kesänä otetuksi kuvaksi. | ||||
|
|
13.04.2004 22:34 | Mikko Itälahti | ||
| Kyllä minäkin pidän nykyisistä väreistä, varsinkin juuri maisemassa, kaukaa nähtynä. Toki pidän myös vanhoista, mutta tuskin kukaan on eri mieltä siitä, että vanhat ja uudet värit sopivat yhteen todella huonosti. Vrt. esim Sm2 + Sm1 tai "IC-" väriset veturit + siniset vaunut. | ||||
|
|
13.04.2004 22:33 | 6nen | ||
| Melkein kuin Paimiossa - aitauksen puolesta! :p | ||||
|
|
13.04.2004 22:24 | 6nen | ||
| Mutta ei tuossa nykyisessä väripolitiikassa ole mitään valittamista, päinvastoin! Ainakin rantaradalla nuo valkoiset madot punaisin raidoin tuntuivat parhaalta mahdolliselta yhdistelmältä viime talven aurinkoisina päivinä lumimeren keskellä! Ja yhtä erinomaisilta ne näyttävät keskellä kesäistä peltoaukeaa tai syksyisen lehtipuumetsän keskellä :) | ||||
|
|
13.04.2004 22:15 | 6nen | ||
| Ohhoh! Tämä kuva kelvannee jopa Mobilisti-lehteen 20 vuoden kuluttua! :) | ||||
|
|
13.04.2004 22:09 | Risto Hyvärinen | ||
| Pystybaari! :) | ||||
|
|
13.04.2004 21:55 | Henri | ||
| Susirajan takaa Hollolasta ;) | ||||
|
|
13.04.2004 21:49 | Risto Hyvärinen | ||
| Se perustuu siihen samaan asiaan, kun lehdessä lukee: "juna ajoi auton päälle!" | ||||
|
|
13.04.2004 21:44 | Risto Hyvärinen | ||
| Killerpop voisi mennä itse sinne Kuusakosken konepajalle! | ||||
|
|
13.04.2004 21:43 | Olutsieppo | ||
| Tämän vaunutyypin ongelma on, että noita baarijakkaroita sais' olla enemmän. | ||||
|
|
13.04.2004 21:34 | J. Katajisto | ||
| Voi voi miten paljon hauskaa tuli nähtyä ja koettua tällä pysäkillä v. 1953-1959. Mm. parhaat muistikuvat vanhoista halkopolttoisista Hk3-sarjan pikajunavetureista (esim. 472) ja avosiltaisista kattokorokkeellisista F-sarjan konduktöörivaunuista keikkumassa tavarajunan perässä. Vieläkin muistan elävästi sen tuoksun mikä siellä odotussalissa vallitsi. Kiitos kuvan lähettäjälle. Vanhat muistot herkistivät hetkeksi muistamaan aikakautta jota ei enää ole. Pienet pysäkkirakennekset olivat jalokiviä asemien helminauhassa. | ||||
|
|
13.04.2004 21:32 | Mikko Itälahti | ||
| Jotenkin epäreilulta tuntui ohjelman ryöpytys. Ei niin, ettei parantamisen varaa olisi, mutta jotenkin tuntui suhteellisuudentaju taas hämärtyneen. En muista lukeneeni esimerkiksi halpalentoyhtiöiden rynnistettyä Suomeen yhtään kriittistä artikkelia valtamediasta, jossa olisi nostettu kasvavan lentoliikenteen ja lentokenttien ympäristöhaitat esiin. Ohjelmassa mm. ihmeteltiin, että kuinka järjestelyratapiha voi sijaita näin lähellä asutusta. Ensiksikin, kyllähän Joensuussakin asutus on tullut rautatien luo, eikä päinvastoin. Entä miksi autoilla (mukaanlukien ne kiistellyt rekat)saa sitten ajaa yhä rajoittamatta kaupunkien keskustoissa, vaikka tieliikenne tunnetusti on kaupunkien ilmanlaadun pahin heikentäjä? | ||||
|
|
13.04.2004 21:23 | Janne | ||
| Onko tänne .orgiin sitten eksynyt toinenkin lahtelainen harrastaja? :) | ||||
|
|
13.04.2004 21:15 | akil | ||
| Onhan tuo Koivun asema todellakin kaunis. Samanlaiset asemat ovat Nurmeksen radan varrella Kontiolahti, Uimaharju, Vuonislahti ja Kylänlahti. Tosin Kontiolahti on vähän noita muita suurempi. | ||||
|
|
13.04.2004 21:14 | Mikko Itälahti | ||
| Nostalginen ja kaikin puolin muutenkin tyylikäs! | ||||
|
|
13.04.2004 21:01 | Risto Hyvärinen | ||
| Niin luki, mutta kuulemma Pendolinon 220 takia laskettiin 210! | ||||
|
|
13.04.2004 20:45 | ikej | ||
| Ei mikään huono kuva. Mukana junan lisäksi kivasti ympäristöä. Auto (Ford?) tuossa etualalla luo pienen vastakohdan IC:n kliinisyydelle. Hienoa! | ||||