Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Valtion rataverkko  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 38 39 [40] | Siirry alas Tulostusversio
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1133


« Vastaus #975 : Eilen kello 13:16:23 »


Väylän mukaan Euroopan pitää sopeutua Suomen rataverkon kummallisuuksiin erikoisvirroittimineen eikä toistepäin ?

"Eurooppalainen raideleveys on esitetty toteutettavaksi Haaparannasta Suomeen osittain rinnakkais- ja
limittäisraiteella. Suurin osa matkasta olisi rinnakkaisraidetta, mutta erityisesti maankäytön näkökulmasta ahtaisiin paikkoihin on esitetty limittäisraidetta. Kaikissa hankevaihtoehdoissa sähköistys limittäisraideosuuksilla on toteutettu Suomen raideleveydellä (1 524 mm) siten, että se mahdollistaa Suomen raideleveydellä operoinnin olemassa olevalla kalustolla ja vain eurooppalaisella raideleveydellä (1 435 mm)
liikennöinti vaatii erikoisvirroittimen. Ruotsin ja Suomen välisissä kuljetuksissa peruslaskelma on tehty
erikoisvirroittimella varustetuilla kaksijännitevetureilla, jotka voivat liikennöidä sähköistetyllä radalla
sekä Ruotsin että Suomen puolella."

https://www.doria.fi/bitstream/handle/10024/193170/vj_2025-84_978-952-405-309-9.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Miksi pitäisi olla toistepäin jos 1435 mm rata kerran rakennetaan Suomen maaperälle?

tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2174


« Vastaus #976 : Eilen kello 17:04:30 »


Väylän mukaan Euroopan pitää sopeutua Suomen rataverkon kummallisuuksiin erikoisvirroittimineen eikä toistepäin ?

"Eurooppalainen raideleveys on esitetty toteutettavaksi Haaparannasta Suomeen osittain rinnakkais- ja
limittäisraiteella. Suurin osa matkasta olisi rinnakkaisraidetta, mutta erityisesti maankäytön näkökulmasta ahtaisiin paikkoihin on esitetty limittäisraidetta. Kaikissa hankevaihtoehdoissa sähköistys limittäisraideosuuksilla on toteutettu Suomen raideleveydellä (1 524 mm) siten, että se mahdollistaa Suomen raideleveydellä operoinnin olemassa olevalla kalustolla ja vain eurooppalaisella raideleveydellä (1 435 mm)
liikennöinti vaatii erikoisvirroittimen. Ruotsin ja Suomen välisissä kuljetuksissa peruslaskelma on tehty
erikoisvirroittimella varustetuilla kaksijännitevetureilla, jotka voivat liikennöidä sähköistetyllä radalla
sekä Ruotsin että Suomen puolella."

https://www.doria.fi/bitstream/handle/10024/193170/vj_2025-84_978-952-405-309-9.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Miksi pitäisi olla toistepäin jos 1435 mm rata kerran rakennetaan Suomen maaperälle?


kun sillat ja kapeat kohdat rakennetaisiin nelikiskolla ja muut osuudet erillisellä kiskoilla. Sähköistys on vaikeata nelikisko osuuksilla.

tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1133


« Vastaus #977 : Eilen kello 23:36:17 »


Väylän mukaan Euroopan pitää sopeutua Suomen rataverkon kummallisuuksiin erikoisvirroittimineen eikä toistepäin ?

"Eurooppalainen raideleveys on esitetty toteutettavaksi Haaparannasta Suomeen osittain rinnakkais- ja
limittäisraiteella. Suurin osa matkasta olisi rinnakkaisraidetta, mutta erityisesti maankäytön näkökulmasta ahtaisiin paikkoihin on esitetty limittäisraidetta. Kaikissa hankevaihtoehdoissa sähköistys limittäisraideosuuksilla on toteutettu Suomen raideleveydellä (1 524 mm) siten, että se mahdollistaa Suomen raideleveydellä operoinnin olemassa olevalla kalustolla ja vain eurooppalaisella raideleveydellä (1 435 mm)
liikennöinti vaatii erikoisvirroittimen. Ruotsin ja Suomen välisissä kuljetuksissa peruslaskelma on tehty
erikoisvirroittimella varustetuilla kaksijännitevetureilla, jotka voivat liikennöidä sähköistetyllä radalla
sekä Ruotsin että Suomen puolella."

https://www.doria.fi/bitstream/handle/10024/193170/vj_2025-84_978-952-405-309-9.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Miksi pitäisi olla toistepäin jos 1435 mm rata kerran rakennetaan Suomen maaperälle?


kun sillat ja kapeat kohdat rakennetaisiin nelikiskolla ja muut osuudet erillisellä kiskoilla. Sähköistys on vaikeata nelikisko osuuksilla.



Niiin, miten se pitäisi sinun mielestäsi tehdä nelikisko-osuuksilla? Kaikkiin VR:n 1524 mm vetureihinko ylimääräinen virroitin? Ei kyllä se on niin että svenssonien vetureihin tulee se ylimääräinen virroitin jos ne Suomessa liikkuu.  Tai sitten käyttävät last-mile dieseliä tai ajavat nelikisko-osuuden ohi ottamalla vauhtia ja rullaamalla.

tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2174


« Vastaus #978 : Tänään kello 06:32:02 »

"Kunnat ovat päässeet alustavaan sopuun Länsiradan, eli Helsingin ja Turun välisen junayhteyden rakentamisen rahoitusosuuksista."

https://yle.fi/a/74-20180806

Ja Turkua alkaa hirvittämään

"Yle kysyi Turun ja Salon valtuusto­ryhmien puheen­johtajilta suhtautumista keskiviikkona julkistettuun kustannus­jakoon. Hinta kauhistuttaa ja Helsingin poisjääminen ihmetyttää."

https://yle.fi/a/74-20180859
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2174


« Vastaus #979 : Tänään kello 06:36:36 »


Väylän mukaan Euroopan pitää sopeutua Suomen rataverkon kummallisuuksiin erikoisvirroittimineen eikä toistepäin ?

"Eurooppalainen raideleveys on esitetty toteutettavaksi Haaparannasta Suomeen osittain rinnakkais- ja
limittäisraiteella. Suurin osa matkasta olisi rinnakkaisraidetta, mutta erityisesti maankäytön näkökulmasta ahtaisiin paikkoihin on esitetty limittäisraidetta. Kaikissa hankevaihtoehdoissa sähköistys limittäisraideosuuksilla on toteutettu Suomen raideleveydellä (1 524 mm) siten, että se mahdollistaa Suomen raideleveydellä operoinnin olemassa olevalla kalustolla ja vain eurooppalaisella raideleveydellä (1 435 mm)
liikennöinti vaatii erikoisvirroittimen. Ruotsin ja Suomen välisissä kuljetuksissa peruslaskelma on tehty
erikoisvirroittimella varustetuilla kaksijännitevetureilla, jotka voivat liikennöidä sähköistetyllä radalla
sekä Ruotsin että Suomen puolella."

https://www.doria.fi/bitstream/handle/10024/193170/vj_2025-84_978-952-405-309-9.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Miksi pitäisi olla toistepäin jos 1435 mm rata kerran rakennetaan Suomen maaperälle?


kun sillat ja kapeat kohdat rakennetaisiin nelikiskolla ja muut osuudet erillisellä kiskoilla. Sähköistys on vaikeata nelikisko osuuksilla.



Niiin, miten se pitäisi sinun mielestäsi tehdä nelikisko-osuuksilla? Kaikkiin VR:n 1524 mm vetureihinko ylimääräinen virroitin? Ei kyllä se on niin että svenssonien vetureihin tulee se ylimääräinen virroitin jos ne Suomessa liikkuu.  Tai sitten käyttävät last-mile dieseliä tai ajavat nelikisko-osuuden ohi ottamalla vauhtia ja rullaamalla.


Ei minun mielestä vaan Väylän. Itsehän olen ehdottanut että nykyinen rataverkko muunnetaan eurooppalaiseksi jolloin mitään virityksiä ei tarvita.

Ja eihän sinne euroopparadoille ole tulossa pelkästään ruotsalaisia vaan vaikka Ranskalainen shköveturi monivirta kyvyillä voi tulla vaikka Pariisi - Rovaniemi junan muodossa.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 38 39 [40] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Valtion rataverkko  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina