Väylän mukaan Euroopan pitää sopeutua Suomen rataverkon kummallisuuksiin erikoisvirroittimineen eikä toistepäin ?
"Eurooppalainen raideleveys on esitetty toteutettavaksi Haaparannasta Suomeen osittain rinnakkais- ja
limittäisraiteella. Suurin osa matkasta olisi rinnakkaisraidetta, mutta erityisesti maankäytön näkökulmasta ahtaisiin paikkoihin on esitetty limittäisraidetta. Kaikissa hankevaihtoehdoissa sähköistys limittäisraideosuuksilla on toteutettu Suomen raideleveydellä (1 524 mm) siten, että se mahdollistaa Suomen raideleveydellä operoinnin olemassa olevalla kalustolla ja vain eurooppalaisella raideleveydellä (1 435 mm)
liikennöinti vaatii erikoisvirroittimen. Ruotsin ja Suomen välisissä kuljetuksissa peruslaskelma on tehty
erikoisvirroittimella varustetuilla kaksijännitevetureilla, jotka voivat liikennöidä sähköistetyllä radalla
sekä Ruotsin että Suomen puolella."
https://www.doria.fi/bitstream/handle/10024/193170/vj_2025-84_978-952-405-309-9.pdf?sequence=1&isAllowed=yMiksi pitäisi olla toistepäin jos 1435 mm rata kerran rakennetaan Suomen maaperälle?