Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Valtion rataverkko  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 22 23 [24] | Siirry alas Tulostusversio
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1310


« Vastaus #575 : Eilen kello 14:52:40 »


Uusi raportti: Infrastruktuuriinvestoinnit Naton jälkeen - Kuinka Ruotsin alueet voivat hyötyä investoinneista

"Tukholman kauppakamari on yhdessä WSP:n kanssa laskenut, kuinka suuria investointeja tarvitaan, jotta Nato-jäsenyyteen liittyvä liikenneinfrastruktuuri (tiet ja rautatiet) täyttää puolustusliiton vaatimukset. Raportissa olemme laskeneet investoinnit ja hankkeet kuudelle reitille, jotka olivat Ruotsin liikennehallinnon aiemman selvityksen kohteena, mutta joissa investoinnit eivät sisälly nykyiseen kansalliseen liikenneinfrastruktuurisuunnitelmaan. Puolustustoimikunnan ja useiden turvallisuuspolitiikan asiantuntijoiden tietojen perusteella voidaan olettaa kuuden reitin olevan erityisen etusijalla.

Narvik-Kiruna-Luleå (rautatie, Malmbanan) 
Trondheim-Östersund-Sundsvall (maantie ja rautatie) 
Halmstad-Kalmar (parannustie) 
Malmö-Kalmar-Norrköping (parannustie E22) 
Kristinehamn-Östersund-Gällivare (rautatien sähköistys ja parannus, Inlandsbanan) 
Oslo-Karlskoga-Tukholma (tie E18/E20 ja rautatie) 

Eräs raportissa erityisen keskeiseksi pidetyistä rautateistä Ruotsin liittämisessä Naton yhteiseen puolustussuunnitteluun on Inlandsbanan, joka vaatisi liikenneinfrastruktuuriin investointeja useissa Ruotsin maakunnissa yhteensä 31 miljardia kruunua. Toinen tärkeä investointi on tiet (E18+E20) ja Oslo-Karlskoga-Tukholma-rautatie, joiden investointien kokonaismäärä olisi 56,6 miljardia kruunua."

Mielenkiitoista että Ruotsin naapurivaltiosta vain Norja on otettu mukaan ?  ja Inlandbahn kunnostus ?

https://www.jarnvagsnyheter.se/20241017/16727/ny-rapport-infrastruktursatsningar-efter-nato-sa-kan-svenska-regioner-dra-nytta-av
tallennettu
Markku Naskali
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 206


« Vastaus #576 : Eilen kello 15:12:23 »

Jos tädillä olisi mun.. Miten moni asia Suomessa olisikaan toisin jos Liinahamari olisi meille jäänyt.
tallennettu
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 268


« Vastaus #577 : Tänään kello 00:11:26 »

Venäjää ei pidä päästää enää koskaan toimittamaan Suomelle mitään kun toimituksiin sisältyy aina politiikka.  Energiassa olemme päässeet täysin eroon Venäjästä.
Nii että mielummin heitetään rahaa hukkaan kuin käydään kauppaa sen vuoksi että maan johto on joskus (siis tämänhetkinen) leikkinyt imperialismia. Kukaan ei tiedä mikä tuolla on tilanne 10-20 vuoden päästä, kun kukaan ei tiennyt 2000 -luvun alussa sitäkään mikä tilanne on nyt.

Ja sitten pitäisi vielä rakentaa uusi liikenneinfrastruktuuri vaikkei rahaa edes ole...

Ootko sä keksinyt Sammon? Tiesitkö että rahaa ei saa painaa kuin Suomen Pankki.
« Viimeksi muokattu: Tänään kello 00:26:50 kirjoittanut Tero Korkeakoski » tallennettu

Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
Sivuja: 1 ... 22 23 [24] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Valtion rataverkko  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina