Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Baltian rataverkko  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 9 10 [11] | Siirry alas Tulostusversio
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2120


« Vastaus #250 : Elokuu 01, 2025, 14:34:54 »


Rail Baltic Estonia allekirjoittaa sopimuksen Soodevahe-liikenneristeyksen rakentamisesta – yksi Viron monimutkaisimmista infrastruktuurihankkeista alkaa

31.07.2025 Google konekäännös

"38,8 miljoonan euron sopimus myönnettiin AS TREF Nordille, ja se sisältää monitasoisen risteyksen rakentamisen, jossa eurooppalainen standardiraideleveys (1435 mm) ja niin kutsuttu venäläinen leveäraideleveys (1520 mm) kohtaavat, sekä Lagedin tien sillalla olevan liittymän. Tähän kohtaan rakennetaan tuleva yhteys Rail Baltican pääradan ja Muugan sataman välille – tärkeä logistinen keskus, joka yhdistää Viron kaupan itäiseen Itämereen ja Länsi-Euroopan liikenneverkkoon. Rakennustöiden on määrä kestää 38 kuukautta."

https://www.railbaltica.org/rail-baltic-estonia-signs-contract-for-construction-of-soodevahe-traffic-junction-one-of-estonias-most-complex-infrastructure-projects-begins/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2120


« Vastaus #251 : Elokuu 05, 2025, 16:39:31 »


Rail Baltica Liettuassa allekirjoittaa 235 miljoonan euron sopimukset 77 kilometrin rata- ja pengertöistä

5.8.2025 Google konekäännös

"Rautateiden asennustyöt suorittavat yhteisyrityskumppanit saksalainen Leonhard Weiss International ja virolainen Leonhard Weiss OÜ. Uuden 8,5 kilometrin mittaisen rataosuuden rakentaa urakoitsija AB HISK, kun taas 10,4 kilometrin osuuden toteuttavat yhteisyrityskumppanit UAB Fegda ja UAB Tilsta.

"Jokainen eurooppalaisen raideleveyden omaava ratametri, jonka asennamme, on askel kohti Liettuan tulevaisuutta. Olemme tyytyväisiä Rail Baltica -hankkeen kiihtyvää etenemistä kohti Panevėžysiä ja jatkamme tiivistä yhteistyötämme kumppaneiden kanssa. Rakennamme muutakin kuin terästä – rakennamme vahvaa yhteyttä Eurooppaan, joka vauhdittaa talouttamme, parantaa turvallisuutta ja avaa uusia mahdollisuuksia koko alueelle", sanoi Liettuan liikenne- ja viestintäministeri Eugenijus Sabutis."

https://www.railbaltica.org/rail-baltica-in-lithuania-signs-eur-235-million-contracts-for-77-km-rail-and-embankment-works/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2120


« Vastaus #252 : Eilen kello 12:28:58 »


Rail Baltica solmii tärkeän suunnittelusopimuksen strategisesta Puolan ja Kaunasin välisestä yhteydestä DB Engineering & Consultingin kanssa

11.8.2025 Google konekäännös

"Rail Baltica on ottanut merkittävän askeleen eteenpäin allekirjoittamalla 38,31 miljoonan euron sopimuksen suunnittelu- ja suunnittelunvalvontapalveluista 96 kilometrin pituisella osuudella Liettuan ja Puolan rajalta Kaunasiin (Jiesia). Kilpailutetun julkisen tarjouskilpailun kautta hankitun sopimuksen allekirjoittivat Rail Baltican yhteisyritys RB Rail AS yhdessä Liettuan kansallisen hankkeen toteuttajan LTG Infran ja DB Engineering & Consultingin kanssa.

Liettuan vt. liikenne- ja viestintäministeri Eugenijus Sabutis korosti tämän rajat ylittävän osuuden edistymisen kiireellisyyttä.

”Meidät rajanaapurimaahan Puolaan yhdistävä osuus on meille erittäin tärkeä, ja teemme tiivistä yhteistyötä naapurimaan infrastruktuurioperaattorin kumppaneidemme kanssa. Tässä sopimuksessa on jo tunnistettu ensisijaiset osuudet, jotka suunnitellaan ensin. Jatkossa aiomme ilmoittaa rakennustöiden tarjouskilpailun etukäteen varmistaaksemme tarvittavat resurssit rakennustöiden valmistelun aloittamiseksi mahdollisimman pian”, Lazauskas totesi.

DB Engineering & Consulting suunnittelee sähköistetyn kaksiraiteisen rautatien Puolan rajalta Marijampolėn kautta Kaunasiin (Jiesia). Uusi eurooppalainen vakioraideleveyslinja tulee olemaan yhteydessä olemassa olevaan Rail Baltica -linjaan, jota käytetään edelleen rahtiliikenteeseen, mukaan lukien sotilasliikenteen rahti. Lisäksi hankkeessa toteutetaan tarvittavat liikenteenohjaus- ja merkinantojärjestelmät nopeamman ja tehokkaamman junaliikenteen mahdollistamiseksi.

”Puola on edelleen keskeinen strateginen kumppani Rail Balticassa”, Marius Narmontas lisäsi. ”Se on ainoa osallistuva maa, jolla on toiminnassa oleva 1435 mm:n raideleveysverkko, joka tarjoaa olennaisen yhteyden muuhun Eurooppaan. Suuri osa Puolan osuudesta on jo päivitetty, ja jäljellä oleva osuus Liettuaan on suunnitteluvaiheessa – varmistaen synkronoidun yhteyden rajan molemmin puolin. Kaunasin ja Puolan välinen osuus on portti, joka vapauttaa Rail Baltican täyden potentiaalin.”"

https://www.railbaltica.org/rail-baltica-signs-key-design-contract-for-strategic-poland-kaunas-connection-with-db-engineering-consulting/
tallennettu
Sivuja: 1 ... 9 10 [11] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Baltian rataverkko  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2025 Resiina