|
|
24.06. 20:22 | Teppo Niemi | ||
| Kyllä. Museoveturiseura ry:n aktiivisten talkoolaisten ansiosta. Siitä on 52 vuotta kun veturi on viimeksi ollut liikenteessä ja silloinkin juuri Valkeakosken ja Toijalan välillä. |
||||
|
|
24.06. 19:05 | Juha Toivonen | ||
| Onko tuokin kunnostettu ajoon? Jos näin on, niin tuo ehdoton kulttuuriteko ja samalla iso kiitos kaikille tekijöille! | ||||
|
|
24.06. 19:01 | Juha Toivonen | ||
| Villejä Lupiineja - lauloi Jukka Karjalainen vuonna 1994. | ||||
|
|
24.06. 18:01 | Raimo Harju | ||
| Saman ( ei oikeutta ) tekstin minäkin huomasin, laitoin kuitenkin yhden kuvan. | ||||
|
|
24.06. 17:59 | Teppo Niemi | ||
| Ainakin viime vuonna Turku - Karjaa IC-junien vaunusto tuli Tampere - Turbu välin junista. Koska veturi oli takapäässä Tampereen ja Turun välillä, niin veturi on silloin Turun ja Karjaan välillä junarungon itäpäässä, kuten tilanne on tässä kuvassa. | ||||
|
|
24.06. 17:06 | Roope Prusila | ||
| Hki - Tpe - Tku - Hki muodostaa ison kolmioraiteen, joten junarungot sopivasti liikkuessaan voi sitten kääntyä tahattomasti väärin päin. Toki nyt kun Rantarata on Helsingin päästä kiinni, niin tämän tyyppinen tilanne ratkeaisi helposti ajamalla runko Kr - Hy - Hki, mutta niin tuskin tehdään. | ||||
|
|
24.06. 16:44 | Jesper Vendelin | ||
| Se lukee siinä vaikka ei olisi koko päivänä lisännyt yhtään kuvaa, mutta kuvan voi silti laittaa ihan normaalisti. | ||||
|
|
24.06. 16:42 | Jesper Vendelin | ||
| Hieno kuva! :) | ||||
|
|
24.06. 16:33 | Veeti Pietilä | ||
| Upeasti saatu kaksi hyvännäköistä vehjettä samaan kuvaan! | ||||
|
|
24.06. 16:24 | Rasmus Viirre | ||
| Kuin mustavalkoiset wanhat warikkokuvat mutta nykyään. Edukseen poikkeava aamun otos! | ||||
|
|
24.06. 15:07 | Oula Vattulainen | ||
| Veturissa on nykyään keulanumerot. | ||||
|
|
24.06. 13:56 | Roope Prusila | ||
| Voi niitä lentokoneita toki näinkin kuvata. Itse olin sitä lentokentällä vastassa ja oli siellä muutama muukin. | ||||
|
|
24.06. 13:42 | Vertti Kontinen | ||
| Niinpä onkin.. ajatuskatkos :) | ||||
|
|
24.06. 13:36 | Leevi Heino | ||
| Uskomattoman hyvä ajoitus! Junan numero on 3727, 3732 tulee Raumalta. | ||||
|
|
24.06. 13:34 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Vilkasta oli, mutta hyvä kuvauspaikka tämä on. Eli yksi autoista oli minun. | ||||
|
|
24.06. 12:15 | Aarni Lilja | ||
| Hieno kesäinen kuva Vertti. Tekisitkö pienen korjauksen Sr1 sarjanumero taitaa olla 3073 eikä 3071. | ||||
|
|
24.06. 11:47 | Leevi Heino | ||
| Raideosuuksissa näkyy usein vain järjestelmän antama sattumanvarainen numero. | ||||
|
|
24.06. 11:38 | Niklas Rinta-Kanto | ||
| Vai niin. Raideosuuksissa näkyi numero 6903. | ||||
|
|
24.06. 11:37 | Leevi Heino | ||
| Kiva saada hieman erilainen kuvakulma tästä kohtaamisesta! (https://vaunut.org/kuva/181285?a=1) | ||||
|
|
24.06. 11:29 | Leevi Heino | ||
| Laskin, että tässä paikassa oli 9 autollista ihmisiä kuvaamassa/katsomassa junaa. Suosittu harrastus :D | ||||
|
|
24.06. 11:26 | Oula Vattulainen | ||
| On, niitä näkee Ilomantsin radan lisäksi satunnaisissa tavarajunissa esimerkiksi Joensuu-Kontiomäki-radalla. VR:n vaihtotyöt Joensuussa hoitaa myös yhä Dv12. | ||||
|
|
24.06. 10:23 | Veikko Hattunen | ||
| Onko Joensuussa enään deevereitä? Tuntuu siltä että Onttolan suunnan junat ovat kaikki Krokoja. Ainakin Ilomantsiin menee Deeveri vielä. | ||||
|
|
24.06. 10:20 | Teemu Saukkonen | ||
| Jos tankissa olisi biodieseliä, niin efektihän olisi oikeastaan ekologinen. | ||||
|
|
24.06. 10:00 | Toni Lassila | ||
| Rovaniemellä päivystäjän numerona on yleensä 6231, joskus myös 6232. Tuollaisesta tunnisteissa mainitusta 6903:sta en ole kuullut. Ihan se 6231 päivystäjä tässä tapauksessa. | ||||
|
|
24.06. 08:48 | Riku Outinen | ||
| Joo, kyllähän sitä lähti tosi monesta paikasta vielä 15-20 sitten tavaraa konteissa. Eikä tarvinnu kokojunaa. | ||||
|
|
24.06. 07:38 | Jari Välimaa | ||
| Ihan vain ihmettelin Suomen suosituinta kiskoliikennettä. | ||||
|
|
24.06. 06:27 | Teppo Niemi | ||
| Jorma Rauhalan kommenttiin liittyen: Tuota junaahan mainosti pitkään sivuillaan Reissujuna, joka siis on Suomen Elämysjunat Oyn aputoiminimi. Kapasiteetti oli myönnetty Höyryraide Oy:lle, ( https://juliadata.fi/train?s=1933&d=22.6.2026 ) jonka turvallisuuslupa oli Traficom peruuttanut huhtikuun puolivälissä, mutta tuo Höyryraide Oy:n kapasiteetti peruttiin vasta 11.5.2026 12:24. |
||||
|
|
24.06. 01:18 | John Lindroth | ||
| Hieno kuva! | ||||
|
|
24.06. 01:17 | John Lindroth | ||
| Kuva on hyvin onnistunut! | ||||
|
|
24.06. 00:25 | Jorma Rauhala | ||
| Olihan Turun museojunillakin tilaus, aikataulut ja jokin operaattorikin. Vaan kuinkas kävi, oliko se elämys junassa? | ||||
|
|
24.06. 00:20 | Jorma Rauhala | ||
| Huomasin kyllä että yksi kuvaaja jäi paikalle Katajalevontien sillalle, kun muu sakki starttasi eteenpäin. Siinä kyläteitä Toijalaa kohti painellessa totesin, että siistin näköinen rahti olikin tulossa vastaan etelän suuntaan, josta täällä onkin Hugo Leinolta näppärä "kohtauskuva", mutta valinta oli jo tehty. | ||||
|
|
24.06. 00:12 | Janne Karresuo | ||
| Kyllä kuvauspaikan valinnalla vaan on merkityksensä. Nätti kuva, nätillä taustalla. Tämä toimisi muuten m/v:näkin ihan helevetin yes. On muuten oltu kuvaamassa tismalleen samalla paikalla :). | ||||
|
|
23.06. 23:54 | Rainer Silfverberg | ||
| Näin on! | ||||
|
|
23.06. 23:52 | Mikko Ketolainen | ||
| Äänekoskeltakin lähti aikoinaan tavaraa maailmalle konteissa. Löytyy yksi kuvakin arkistosta vuodelta 2007 kun Dv12 2740 perässä olevassa Occ vaunussa on kontti kyydissä. | ||||
|
|
23.06. 22:09 | Jimi Lappalainen | ||
| On kyllä sääli, ettei Turkuun ajettu mitään junia. | ||||
|
|
23.06. 22:08 | Jimi Lappalainen | ||
| Aivan upea kuva! | ||||
|
|
23.06. 22:07 | Jimi Lappalainen | ||
| Ai että, hyvin perinteinen kuva. | ||||
|
|
23.06. 21:11 | Jarno Piltti | ||
| Eikä ole puita eikä pusikkoa. Onkohan tämä edes Suomesta? Todella edustava kuva! | ||||
|
|
23.06. 20:21 | Rasmus Viirre | ||
| Kaunis ja ylväs otos! Ei ole asfaltti-, eikä sähkölankaviidakkoa. | ||||
|
|
23.06. 20:08 | Leevi Heino | ||
| Ei tuota kyllä hirveän helposti olisi saanut kiinni ennen Toijalaa. Toki Toijalassa oli muutakin nähtävää johon saattaa olla kiire. | ||||
|
|
23.06. 19:43 | Lenni Voutilainen | ||
| Mainio kuva viikon kuvaksi! | ||||
|
|
23.06. 19:32 | Teppo Niemi | ||
| Usein rautatieharrastajilla on kiire seuraavaan kuvauspaikkaan. Höyryjunan jahtaaminen kun ei vapauta nopeusrajoitusten noudattamisesta. | ||||
|
|
23.06. 19:07 | Leevi Heino | ||
| Jorma: Lähinnä siitä päättelin, että kaikki häipyivät heti höyryjunan mentyä, eivätkä jääneet seuraamaan kahden tavarajunan ohitusta. Mutta toki ymmärrän, että ”arkinen” liikenne ei ehkä kiinnosta kaikkia niin paljon. | ||||
|
|
23.06. 18:36 | Oula Vattulainen | ||
| Epäsäännöllisissä Joensuusta Vuokattiin/Kontiomäelle menevissä junissa on joskus kontteja mukana. Eikös Vuonokselta tule Talkkia jos oikein muistan? | ||||
|
|
23.06. 18:25 | Ari-Pekka Lanne | ||
| Rauman satamaan on myös kaiken aikaa tippunut. Milloin enemmän, milloin vähän maltillisempia määriä. | ||||
|
|
23.06. 18:07 | Arto Papunen | ||
| Eikö Lahnaslammenkin junassa ole konttejakin kulkenut | ||||
|
|
23.06. 17:17 | John Lindroth | ||
| Komea kuva juhlajunasta! | ||||
|
|
23.06. 16:12 | Markus Selin | ||
| Jari sä rupesit ihan itse puhumaan 57-metrisistä vaunuista. | ||||
|
|
23.06. 16:08 | Jari Välimaa | ||
| Nyt tehdään osalle vaunuista pidennys 37 metristä 47 metriin ja se riittää | ||||
|
|
23.06. 15:39 | Joel Kuikka | ||
| Mainittakoon vielä Vuonoksen ja Kotkan väliset konttijunat, kun kukaan ei oo viel sitä tehnyt. Sit pari viikkoa takaperin Lauritsalasta Kouvolaan matkanneessa tyhjässä hakejunassa oli perällä kolme Kbp-vaunua konteilla. Ei mitään hajua mistä olivat alunperin tulleet, mutta ihan mukava harvinaisuus perus Voh-junaan. |
||||
|
|
23.06. 15:19 | Riku Outinen | ||
| Paljon männävuosina kuskattu ihan tyhjiä kontteja satamien välillä kun satamien välillä ollut epätasapainoa. Esim Kotkan/Vuosaaren ja Pohjoisen välillä. | ||||