Kommenttihaku


Kirjoittaja:



Haettava teksti:



Kommentin sijainti:



Kaikki ehdot
Mikä tahansa ehdoista

Kaikki kommentit / Hakutulokset


kuva 24.06. 20:22 Teppo Niemi  
  Kyllä. Museoveturiseura ry:n aktiivisten talkoolaisten ansiosta.
Siitä on 52 vuotta kun veturi on viimeksi ollut liikenteessä ja silloinkin juuri Valkeakosken ja Toijalan välillä.
kuva 24.06. 19:05 Juha Toivonen  
  Onko tuokin kunnostettu ajoon? Jos näin on, niin tuo ehdoton kulttuuriteko ja samalla iso kiitos kaikille tekijöille!
kuva 24.06. 19:01 Juha Toivonen  
  Villejä Lupiineja - lauloi Jukka Karjalainen vuonna 1994.
kuva 24.06. 18:01 Raimo Harju  
  Saman ( ei oikeutta ) tekstin minäkin huomasin, laitoin kuitenkin yhden kuvan.
kuva 24.06. 17:59 Teppo Niemi  
  Ainakin viime vuonna Turku - Karjaa IC-junien vaunusto tuli Tampere - Turbu välin junista. Koska veturi oli takapäässä Tampereen ja Turun välillä, niin veturi on silloin Turun ja Karjaan välillä junarungon itäpäässä, kuten tilanne on tässä kuvassa.
kuva 24.06. 17:06 Roope Prusila  
  Hki - Tpe - Tku - Hki muodostaa ison kolmioraiteen, joten junarungot sopivasti liikkuessaan voi sitten kääntyä tahattomasti väärin päin. Toki nyt kun Rantarata on Helsingin päästä kiinni, niin tämän tyyppinen tilanne ratkeaisi helposti ajamalla runko Kr - Hy - Hki, mutta niin tuskin tehdään.
kuva 24.06. 16:44 Jesper Vendelin  
  Se lukee siinä vaikka ei olisi koko päivänä lisännyt yhtään kuvaa, mutta kuvan voi silti laittaa ihan normaalisti.
kuva 24.06. 16:42 Jesper Vendelin  
  Hieno kuva! :)
kuva 24.06. 16:33 Veeti Pietilä  
  Upeasti saatu kaksi hyvännäköistä vehjettä samaan kuvaan!
kuva 24.06. 16:24 Rasmus Viirre  
  Kuin mustavalkoiset wanhat warikkokuvat mutta nykyään. Edukseen poikkeava aamun otos!
kuva 24.06. 15:07 Oula Vattulainen  
  Veturissa on nykyään keulanumerot.
kuva 24.06. 13:56 Roope Prusila  
  Voi niitä lentokoneita toki näinkin kuvata. Itse olin sitä lentokentällä vastassa ja oli siellä muutama muukin.
kuva 24.06. 13:42 Vertti Kontinen  
  Niinpä onkin.. ajatuskatkos :)
kuva 24.06. 13:36 Leevi Heino  
  Uskomattoman hyvä ajoitus! Junan numero on 3727, 3732 tulee Raumalta.
kuva 24.06. 13:34 Kimmo Pyrhönen  
  Vilkasta oli, mutta hyvä kuvauspaikka tämä on. Eli yksi autoista oli minun.
kuva 24.06. 12:15 Aarni Lilja  
  Hieno kesäinen kuva Vertti. Tekisitkö pienen korjauksen Sr1 sarjanumero taitaa olla 3073 eikä 3071.
kuva 24.06. 11:47 Leevi Heino  
  Raideosuuksissa näkyy usein vain järjestelmän antama sattumanvarainen numero.
kuva 24.06. 11:38 Niklas Rinta-Kanto  
  Vai niin. Raideosuuksissa näkyi numero 6903.
kuva 24.06. 11:37 Leevi Heino  
  Kiva saada hieman erilainen kuvakulma tästä kohtaamisesta! (https://vaunut.org/kuva/181285?a=1)
kuva 24.06. 11:29 Leevi Heino  
  Laskin, että tässä paikassa oli 9 autollista ihmisiä kuvaamassa/katsomassa junaa. Suosittu harrastus :D
kuva 24.06. 11:26 Oula Vattulainen  
  On, niitä näkee Ilomantsin radan lisäksi satunnaisissa tavarajunissa esimerkiksi Joensuu-Kontiomäki-radalla. VR:n vaihtotyöt Joensuussa hoitaa myös yhä Dv12.
kuva 24.06. 10:23 Veikko Hattunen  
  Onko Joensuussa enään deevereitä? Tuntuu siltä että Onttolan suunnan junat ovat kaikki Krokoja. Ainakin Ilomantsiin menee Deeveri vielä.
kuva 24.06. 10:20 Teemu Saukkonen  
  Jos tankissa olisi biodieseliä, niin efektihän olisi oikeastaan ekologinen.
kuva 24.06. 10:00 Toni Lassila  
  Rovaniemellä päivystäjän numerona on yleensä 6231, joskus myös 6232. Tuollaisesta tunnisteissa mainitusta 6903:sta en ole kuullut. Ihan se 6231 päivystäjä tässä tapauksessa.
kuva 24.06. 08:48 Riku Outinen  
  Joo, kyllähän sitä lähti tosi monesta paikasta vielä 15-20 sitten tavaraa konteissa. Eikä tarvinnu kokojunaa.
kuva 24.06. 07:38 Jari Välimaa  
  Ihan vain ihmettelin Suomen suosituinta kiskoliikennettä.
kuva 24.06. 06:27 Teppo Niemi  
  Jorma Rauhalan kommenttiin liittyen:
Tuota junaahan mainosti pitkään sivuillaan Reissujuna, joka siis on Suomen Elämysjunat Oyn aputoiminimi. Kapasiteetti oli myönnetty Höyryraide Oy:lle, ( https://juliadata.fi/train?s=1933&d=22.6.2026 ) jonka turvallisuuslupa oli Traficom peruuttanut huhtikuun puolivälissä, mutta tuo Höyryraide Oy:n kapasiteetti peruttiin vasta 11.5.2026 12:24.
kuva 24.06. 01:18 John Lindroth  
  Hieno kuva!
kuva 24.06. 01:17 John Lindroth  
  Kuva on hyvin onnistunut!
kuva 24.06. 00:25 Jorma Rauhala  
  Olihan Turun museojunillakin tilaus, aikataulut ja jokin operaattorikin. Vaan kuinkas kävi, oliko se elämys junassa?
kuva 24.06. 00:20 Jorma Rauhala  
  Huomasin kyllä että yksi kuvaaja jäi paikalle Katajalevontien sillalle, kun muu sakki starttasi eteenpäin. Siinä kyläteitä Toijalaa kohti painellessa totesin, että siistin näköinen rahti olikin tulossa vastaan etelän suuntaan, josta täällä onkin Hugo Leinolta näppärä "kohtauskuva", mutta valinta oli jo tehty.
kuva 24.06. 00:12 Janne Karresuo  
  Kyllä kuvauspaikan valinnalla vaan on merkityksensä. Nätti kuva, nätillä taustalla. Tämä toimisi muuten m/v:näkin ihan helevetin yes. On muuten oltu kuvaamassa tismalleen samalla paikalla :).
kuva 23.06. 23:54 Rainer Silfverberg  
  Näin on!
kuva 23.06. 23:52 Mikko Ketolainen  
  Äänekoskeltakin lähti aikoinaan tavaraa maailmalle konteissa. Löytyy yksi kuvakin arkistosta vuodelta 2007 kun Dv12 2740 perässä olevassa Occ vaunussa on kontti kyydissä.
kuva 23.06. 22:09 Jimi Lappalainen  
  On kyllä sääli, ettei Turkuun ajettu mitään junia.
kuva 23.06. 22:08 Jimi Lappalainen  
  Aivan upea kuva!
kuva 23.06. 22:07 Jimi Lappalainen  
  Ai että, hyvin perinteinen kuva.
kuva 23.06. 21:11 Jarno Piltti  
  Eikä ole puita eikä pusikkoa. Onkohan tämä edes Suomesta? Todella edustava kuva!
kuva 23.06. 20:21 Rasmus Viirre  
  Kaunis ja ylväs otos! Ei ole asfaltti-, eikä sähkölankaviidakkoa.
kuva 23.06. 20:08 Leevi Heino  
  Ei tuota kyllä hirveän helposti olisi saanut kiinni ennen Toijalaa. Toki Toijalassa oli muutakin nähtävää johon saattaa olla kiire.
kuva 23.06. 19:43 Lenni Voutilainen  
  Mainio kuva viikon kuvaksi!
kuva 23.06. 19:32 Teppo Niemi  
  Usein rautatieharrastajilla on kiire seuraavaan kuvauspaikkaan. Höyryjunan jahtaaminen kun ei vapauta nopeusrajoitusten noudattamisesta.
kuva 23.06. 19:07 Leevi Heino  
  Jorma: Lähinnä siitä päättelin, että kaikki häipyivät heti höyryjunan mentyä, eivätkä jääneet seuraamaan kahden tavarajunan ohitusta. Mutta toki ymmärrän, että ”arkinen” liikenne ei ehkä kiinnosta kaikkia niin paljon.
kuva 23.06. 18:36 Oula Vattulainen  
  Epäsäännöllisissä Joensuusta Vuokattiin/Kontiomäelle menevissä junissa on joskus kontteja mukana. Eikös Vuonokselta tule Talkkia jos oikein muistan?
kuva 23.06. 18:25 Ari-Pekka Lanne  
  Rauman satamaan on myös kaiken aikaa tippunut. Milloin enemmän, milloin vähän maltillisempia määriä.
kuva 23.06. 18:07 Arto Papunen  
  Eikö Lahnaslammenkin junassa ole konttejakin kulkenut
kuva 23.06. 17:17 John Lindroth  
  Komea kuva juhlajunasta!
kuva 23.06. 16:12 Markus Selin  
  Jari sä rupesit ihan itse puhumaan 57-metrisistä vaunuista.
kuva 23.06. 16:08 Jari Välimaa  
  Nyt tehdään osalle vaunuista pidennys 37 metristä 47 metriin ja se riittää
kuva 23.06. 15:39 Joel Kuikka  
  Mainittakoon vielä Vuonoksen ja Kotkan väliset konttijunat, kun kukaan ei oo viel sitä tehnyt.

Sit pari viikkoa takaperin Lauritsalasta Kouvolaan matkanneessa tyhjässä hakejunassa oli perällä kolme Kbp-vaunua konteilla. Ei mitään hajua mistä olivat alunperin tulleet, mutta ihan mukava harvinaisuus perus Voh-junaan.
kuva 23.06. 15:19 Riku Outinen  
  Paljon männävuosina kuskattu ihan tyhjiä kontteja satamien välillä kun satamien välillä ollut epätasapainoa. Esim Kotkan/Vuosaaren ja Pohjoisen välillä.