Kommenttihaku


Kirjoittaja:



Haettava teksti:



Kommentin sijainti:



Kaikki ehdot
Mikä tahansa ehdoista

Kaikki kommentit / Hakutulokset


kuva 04.08.2023 10:49 Kari Haapakangas  
  Onko tuo kilometri/mailipylväs? Niissä harvemmin nähdään desimaaleja.

Sillalla näyttäisi käyneen myös Darwin awards -kanditaatteja...
kuva 23.07.2023 16:03 Kari Haapakangas  
  Useinkin johtaja kuvittelee olevansa omnipotentti, mutta käytännössä hän on impotentti.
kuva 23.07.2023 14:22 Kari Haapakangas  
  Kappas vain. Tämä Skogby onkin vankasti linnoitetulla alueella, ja kuva otettu vihollisen oletettuun lähestymissuuntaan.
kuva 20.07.2023 17:52 Kari Haapakangas  
  On tuossa toki se haitta nykyvaatimuksiin verrattuna, että koneellahan tuota ei huolleta. Vaatii miehen, lumilapion ja hiekoitusämpärin sekä puoli tuntia aikaa.
kuva 19.07.2023 11:41 Kari Haapakangas  
  Tenderi tyhjentämättä.
kuva 17.07.2023 08:59 Kari Haapakangas  
  En nyt tiedä onko tuo erityisen suomalainen kansanluonteen piirre, ja jos onkin, niin taitaa olla saksantuliaisia...
kuva 14.07.2023 05:38 Kari Haapakangas  
  Onhan tuon tien geometria miltei huonoin mahdollinen. Tiukat 90 asteen mutkat molemmin puolin ja vielä tuon sivutien liittymä tuossa mutkassa.
kuva 13.07.2023 16:53 Kari Haapakangas  
  Ilmankos Raksilan markettien osoite onkin Tehtaankatu.
kuva 09.07.2023 04:21 Kari Haapakangas  
  Ensimmäisessä luokassa oli alkuaikoina sekin hauskuus, että raha ei välttämättä ratkaissut, vaan vain yhteiskunnallinen asema. Eli vaikka olisikin halunnut panna elämän risaiseksi ja ostaa kerrankin piletin ensimmäiseen luokkaan, niin sinullepa ei välttämättä myyty!

Vaan mahdettiinkohan Laihian asemalla edes myydä muita kuin kolmannen luokan lippuja?
kuva 07.07.2023 16:36 Kari Haapakangas  
  Oikeampi kysymys on, missä vaiheessa ne katosivat...
kuva 07.07.2023 16:01 Kari Haapakangas  
  Useamman luokan odotussaleja, matkatavaratiloja, henkilökunnan tiloja, mahdollisesti ravintoja, ja tietysti henkilökunnan asuintiloja.
kuva 03.07.2023 14:28 Kari Haapakangas  
  Perunatehtaan raide. (nyk. Pohjolan Peruna)
kuva 03.07.2023 12:47 Kari Haapakangas  
  Suomessa hankitaan peräkärry, jenkkilässä lava-auto.
kuva 03.07.2023 12:15 Kari Haapakangas  
  Rusakoita, oravia ja fasaaneja suorastaan pyörii jaloissa. Peurat ovat onneksi harvinaisia näin pohojoisessa.
kuva 03.07.2023 07:50 Kari Haapakangas  
  Pioneerilaji. Sehän ilmestyy ensimmäisenä sinne missä vain vähänkin on kasvun edellytyksiä.
kuva 30.06.2023 08:28 Kari Haapakangas  
  1896? Yllättävän myöhään, suomalainen vastineensa Vaasa sentään avattiin jo 1883.
kuva 29.06.2023 09:26 Kari Haapakangas  
  Tuo vanha ratapohja on vallattu yllättävän nopeasti uuteen käyttöön. Ihan ilmakuvaa tutkailemalla se ei näytä olevan enää läpikäveltävissä.¨

Norrbotniabananin rakennustyöt näyttävät samoissa ilmakuvissa olevan melkoisen iso juttu...
kuva 28.06.2023 13:48 Kari Haapakangas  
  Komeahan se, ja jotenkin menevämmän näköinen kuin meikäläiset.
kuva 28.06.2023 08:50 Kari Haapakangas  
  No joo, onhan siinä, jonkinverran, yksityiskohdissa eroa vastaavan aikakauden suomalaisvetureihin. Kuten tuo kokomusta väri punaisia viiksiä lukuun ottamatta... (lol)
kuva 27.06.2023 07:49 Kari Haapakangas  
  Miksiköhän tuon seisakkeen nimi oli Pyy? Sitä ei tunnu kartoilta löytyvän, ja nykyisellään paikka tunnetaan nimellä Järppi.
kuva 26.06.2023 07:49 Kari Haapakangas  
  Kohtuullisessa käytössä tuo kevytväylä, koskapa siihen nykyisellään on rakennettu alikulku. Hiukan häveliäästi kyllä hitunen Turun suuntaan, eikä suoraan vanhalle ratapohjalle.
kuva 26.06.2023 07:39 Kari Haapakangas  
  Pyörät ne lauloivat, Kuopijoon käy tie!

Vaan tämä ei taida kuitenkaan lentävä kalakukko olla...
kuva 22.06.2023 06:46 Kari Haapakangas  
  Noin tarkka ilmoittaminen olisi täällä Perämeren rannalla turhaa. Sehän pitäisi muuttaa vuosittain, kun muutosta tulee se vajaa sentti joka vuosi.
kuva 20.06.2023 13:22 Kari Haapakangas  
  No vaan kyllähän tuossa kaksi hevosta mahtuu ohittamaan. Kärryistä en olisi aivan yhtä varma...
kuva 20.06.2023 10:52 Kari Haapakangas  
  Yllättävän vähäisiä muutoksia, mitä nyt alimmat laudat ovat vähän kärsineet.
kuva 20.06.2023 10:26 Kari Haapakangas  
  Vihjeestä voisi päätellä, että ollaan kuitenkin siellä varsinaisessa Suomessa?
kuva 12.06.2023 10:58 Kari Haapakangas  
  Kyllä sitä on ollut varsin kova hinku tuoda rata ja asema tänne teollisuusalueelle asti. Eihän sitä muuten olisi Iijokeen siltaa pykätty.
kuva 12.06.2023 10:19 Kari Haapakangas  
  Kas, minulta on näemmä mennyt ohi Hyvinkää-Karjaa -välin "google"-kuvaus. Onkohan tätä herkkua luvassa jatkossa muiltakin rataosilta?

https://www.google.com/maps/@60.5676116,24.7978972,3a,90y,49.03h,69.89t/data=!3m8!1e1!3m6!1sAF1QipN-Jl6becP172COv94bYZzQfFJKL9DUz81InAo!2e10!3e11!6shttps:%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipN-Jl6becP172COv94bYZzQfFJKL9DUz81InAo%3Dw203-h100-k-no-pi0.37480524-ya231.49466-ro-3.5286677-fo100!7i7680!8i3840?authuser=0&entry=ttu
kuva 12.06.2023 10:00 Kari Haapakangas  
  Sanoisinpa notta ilmassa on sähköä.

Vai onko noita vielä kytketty?
kuva 12.06.2023 09:56 Kari Haapakangas  
  Ja Torniossa Tornio Itäinen. Muita ilmansuunta-asemia ei taida?

Mahdollisuuksia kyllä olisi: Pietarsaari eteläinen tai Raahe itäinen (nauruhymiö).
kuva 12.06.2023 09:20 Kari Haapakangas  
  Turun tapauksessa ne vain pitäisi nimetä Turku koilliseksi ja Turku kaakkoiseksi.
kuva 09.06.2023 20:12 Kari Haapakangas  
  Melkoinen kummajainen keskellä ei mitään, ja vaikka sijaitsee rautatien ja valtatien varrella ei ole mikään liikenteellinen keskus.
kuva 08.06.2023 07:53 Kari Haapakangas  
  Montakohan paaripaikkaa siinä on ollut? Kuusi? Neljä päällekkäin taitaa olla jo liian tiiviisti.
kuva 06.06.2023 14:49 Kari Haapakangas  
  ...lukuunottamatta sitä, että väylävirastollekin on vihdoin selvinnyt, että noin tärkeää ratayhteyttä ei yksinkertaisesti voida panna vuodeksi tauolle.
kuva 05.06.2023 10:13 Kari Haapakangas  
  Vesiperä ja Viljelyskylä. Suuressa lännessä ei aina omaperäisyys kukkinut paikannimiä valitessa.

Kieltämättä tuollainen "koppiveturi" näyttää hieman, no, sirkusvaunulta, mutta eihän kokeilematta voi varmasti tietää ettei se toimi.
kuva 05.06.2023 08:11 Kari Haapakangas  
  No, poikkeaahan tämä "hiukan" suomalaisesta tyylistä (kaivetaan tien poikki oja ja kasataan saatu maa-aines kumpareeksi osoituksena katkaistusta tiestä.)
kuva 31.05.2023 07:41 Kari Haapakangas  
  jäsen Kimmon toisessa kuvassa mainitsemaa pahaa oloa ei selvästikään suunnata pelkästään rautatiekalustoon...
kuva 31.05.2023 07:37 Kari Haapakangas  
  Puu, betoni, kumi. Vaihtoehtoja on tarjolla tasoristeysten materiaaliksi, mutta kaikissa on omat ongelmansa. Raahessa Pajuniityntien vilkas "kumitettu" tasoristeys on ehtinyt nousta raskaan liikenteen inhokiksi pomppuisuutensa ansiosta. Tasoristeyksen pomppuja ei vain ole saatu poistettua useammasta korjausyrityksestä huolimatta.
kuva 27.05.2023 06:36 Kari Haapakangas  
  Kirkkonummen satamahankkeen torpedoinnissa Helsingillä oli tosiaan merkittävä osuus. Hupaisa (?) muisto tuohon liittyen: elettiin vielä somemaailman varhaista moderoimatonta aikaa, ja Kalevan nettisivulla käytiin vilkasta keskustelua jostain Oulun silloin ajankohtaisesta moottoritiehankkeesta. Keskusteluun osallistui eräs jostain pääkaupunkiseudulta kotoisin oleva nimimerkki kyseenalaistaen koko tiehankkeen. Viittasin vastauksessani ajankohtaiseen Vuosaari-Kirkkonummi kisaan. Vastaus oli lähinnä törkeä ja nykyaikana moderoinnin haaviin jäävä. Meillä maalaisjunteilla ei ollut mitään oikeutta puuttua puolella sanallakaan pääkaupunkiseudun infrahankkeisiin.
kuva 26.05.2023 08:22 Kari Haapakangas  
  Aakeenlaakeeta kuin soramontussa, mutta eikö tuolla taustalla ole kallioleikkaus?
kuva 26.05.2023 08:20 Kari Haapakangas  
  Meinaa hukkua kaiken informaation alle, mutta onhan siinä kolmioraidekin mahdollistamassa veturin "ympäriajon"
kuva 26.05.2023 08:07 Kari Haapakangas  
  Aika harvoin tuli oltua Masin matkassa, se kun oli tykistölle kuitenkin liian köykäinen peli. Rasi sen olla piti! Eikä sekään aina riittänyt. Yksi yönseutu vietettiin kiskomassa #"% surkealla telillä varustettua MAMS-konttia pellosta kolmen Rasin avustuksella. Jälkeenpäin piti vielä käydä penäämässä avustaneilta kuskeilta kaasutiivis taskulamppu takaisin jaoksen kalustovahvuuteen.
kuva 25.05.2023 10:28 Kari Haapakangas  
  Alempi kyltti on näemmä jossain vaiheessa käännetty 180 astetta ja maalattu uudelleen.
kuva 25.05.2023 08:45 Kari Haapakangas  
  Tuollainen paneloitu pariovi on tosiaan nykyään varsin vanhahtava ratkaisu, mutta vanhoissa taloissa niitä näkee, ellei niitä ole saneerattu pilalle.
kuva 24.05.2023 13:02 Kari Haapakangas  
  No johan, vieläkö nuo Masitkin ovat firman käytössä?
kuva 24.05.2023 10:52 Kari Haapakangas  
  Jyväskylällä on kyllä kummallinen psykologinen vaikutus. Kotimatkalla kun opasteisiin ja etäisyystauluihin ilmestyy Oulu, niin välittömästi tulee tunne "kohta kotona", vaikka tosiasiallisesti ollaan matkan puolivälissä, jos nyt sitäkään.

Lappi on sitten etäisyyksiltään ihan oma maailmansa...
kuva 24.05.2023 07:40 Kari Haapakangas  
  Tuosta kun piilottaisi veturin voisi kysyä missä maassa ollaan! On näet jotenkin hyvin epäsuomalainen maisema, vedestä ja metsästä huolimatta.
kuva 20.05.2023 12:22 Kari Haapakangas  
  Ei parta pahoille kasva / turpajouhet joutaville
kuva 18.05.2023 07:12 Kari Haapakangas  
  Tuo oikean laidan kasvillisuus viittaa meren läheisyyteen. Voisiko olla Porista?
kuva 17.05.2023 08:20 Kari Haapakangas  
  Isot pojat ovat kertoneet, että SF tarrat vaihtuivat FIN tarroihin, kun kyllästyttiin kuuntelemaan ulkomaalaisten vitsejä Sovjet Finland -merkistä.

Etelässä -kuuleman mukaan- SF-tarra tarkoitti myös "kattokaa, köyhät, on käyty ulkomailla", mutta tätä merkitystä ei pohjoisessa tunnettu. Kaikkihan me oltiin käyty Haaparannalla rasvaretkellä. Näille reissuille lapsia ei vain pyydetty, vaan suorastaan vaadittiin! "Kengännauhat" ja "suklaatupakit" olivat kyllä yleensä aivan riittävä lahjus jälkikasvulle.
kuva 16.05.2023 11:55 Kari Haapakangas  
  Rynnäkköpanssareita on nykyäänkin, mutta rynnäkkötykit jäivät historiaan, kun kuulalaakerit eivät sodan päätyttyä olleet enää pulatavaraa.

Niin, no, ruotsalaisilla oli stridsvagn, mutta sekin taidettiin laskea taistelupanssarivaunuksi tornittomuudestaan huolimatta.