Kommenttihaku


Kirjoittaja:



Haettava teksti:



Kommentin sijainti:



Kaikki ehdot
Mikä tahansa ehdoista

Kaikki kommentit / Hakutulokset


kuva 25.10.2005 16:52 Eero Heinonen  
  Veturi on ollut peruskorjauksen jälkeisellä koeajolla Hämeenlinnassa. Näissä peruskorjauksissa veturiin lyödään entistä enemmän sähköistä tekniikkaa. Täytyypä vielä sen verran todeta, kun täällä aina puhutaan B-porraslähdöistä sun muista asiaan liittyvistä kömyistä, että esim. tämänkin yksilön ykköspöydästä ajettaessa ei ole B-porrasta. Kakkospäässä sen sijaan on. Kysymys kuuluukin miksi? Itse vastauksen tiedän ja toivoisin ettei "talon miehet" nyt heti mene paljastamaan, jos tietävät.
kuva 25.10.2005 16:29 [Tunnus poistettu]  
  No sitä mä just ihmettelin että MIKSI ne on tarttenu laittaa.
kuva 25.10.2005 16:27 Jouni Hytönen  
  Vähän näyttää Kinahmin radalta.
kuva 25.10.2005 16:26 Jouni Hytönen  
  Toiminta kai alkoi käytännön pakosta kun Riian tehdas jäi Neuvostoliiton hajotessa Venäjän rajojen ulkopuolelle. Aika samoilla piirustuksilla näitä Torzhokista valmistuu.
kuva 25.10.2005 16:25 Jouni Hytönen  
  Juurikin siellä.
kuva 25.10.2005 16:24 Jouni Hytönen  
  RVR on täysin toiminnassa. Siellä tehdään modernisointeja vanhaan kalustoon ja kai sieltä silloin tällöin putkahtelee ulos jotain uuttakin.
kuva 25.10.2005 16:24 [Tunnus poistettu]  
  No vihdoinki hyvä kuva 920 loppuaikojen halkopoltoisuus versiossa! Oli Pm:n viimeinen OMA halko-Jumbo. Kävihän siellä vielä keväällä 1968 ainakin halko-Jumbo 935 Joensuusta. 920 oli varmaan Savonlinnan liikennettä varten halkopolttoisena, mutta mutta miksi vain tämä yksi, kun muillakin Jumboilla ajettiin vielä tuolloin Savonlinnaan ja ne kaikki muut oli hiilikoneita. Oletko Tapsa varma tuosta päivämäärästä? Sopisi nimittäin hyvin vuoden 1967 kuvaksi. Tämä oli jo kesällä 1968 työssä hiilikoneena Kontiomäellä. Kesältä 1967 tästä veturista on kuvia (mutta näin hyvää en ole nähnyt) juuri tällaisena Pieksämäellä.
kuva 25.10.2005 16:23 Jouni Hytönen  
  Mahtaako tuo sitten vähentää ajolankojen ja yksittäisen virroittimen kulumista, kun kaikkea tehoa ei oteta yhden virroittimen kautta?
kuva 25.10.2005 16:22 Lari Åhman  
  Niin tosiaan, aika jänne että tähän on laitettu nuo koukut vaikka tässä on kiinteätkin loparit. Hmm...
kuva 25.10.2005 16:22 Jouni Hytönen  
  Joka moottorivaunussa oma.
kuva 25.10.2005 16:22 Lari Åhman  
  kime, sehän on loppuopastinta varten, tosin enää sillä ei oikein ole käyttöä...
kuva 25.10.2005 16:21 Jouni Hytönen  
  Löytyy, mutta vain paperilla. Itse asiassa nopeimmat junat taittavat tuon 650 km:n välin neljässä ja puolessa tunnissa pysähtymättä missään. Lähtö molemmista päistä 18.28 ja tulo 23.00. ER200-suurnopeusjunilla noita junia ajetaan. Eipähän Helsingistä Ouluun pääse neljässä ja puolessa tunnissa Pendolinolla. Tosin eivät ole päätepisteet mitään metropoleja tällä puolen rajaa. ;)
kuva 25.10.2005 16:19 [Tunnus poistettu]  
  Miksi koukku kyljessä?
kuva 25.10.2005 16:13 Joona Kärkkäinen  
  Näköjään joo on se vaan hieno (vaunu) .
kuva 25.10.2005 16:08 [Tunnus poistettu]  
  No sittenhän Esim. Helsingin Rautatieasemalta kans...
kuva 25.10.2005 16:03 Juhana Konttinen  
  Kiertoliikkeen vaimentimen kiinnitystä on hieman tuunattu, sitten Ed:n. Tyylikäs kevennys :) Vrt. https://vaunut.org/kuvasivu.php/2054.html
kuva 25.10.2005 15:55 Juhana Konttinen  
  Oisinkin... Lainakameralla liikenteessä, eli EOS 350D. Kuvanjäljestä, siis digitaalisesta on vaikea erehtyä.
kuva 25.10.2005 15:53 [Tunnus poistettu]  
  Hmm, Juhana on käynyt digikamerakaupassa.
kuva 25.10.2005 15:38 Pekka Kerttula  
  Raidat ovat tietysti arvomerkkejä hyvin suoritetuista tehtävistä. :)
kuva 25.10.2005 14:29 Petri Lehtonen  
  Tarpeeksi virroittimia ainakin :D
kuva 25.10.2005 14:21 Valtteri Keski-Säntti  
  Ehdit ensin, mutta samaa vekkaan minäkin.
kuva 25.10.2005 14:20 Valtteri Keski-Säntti  
  Kasimir: niinhän siinä lukee (tai ainakin jossain yöjunan reittikilvessä). :)
kuva 25.10.2005 14:18 [Tunnus poistettu]  
  No veikkaanpa minäkin, Kanad eiku Niinisalo
kuva 25.10.2005 13:41 Jape Ruotsalainen  
  Aika kauas menee veikkaukset. Odotetaan vielä ennen kuin annan lisävinkkejä. Uskon, että joku tämän varmasti tietää.
kuva 25.10.2005 13:31 [Tunnus poistettu]  
  Näistä Jorman kuvista putkahtaa aina silloin tällöin mukavasti esiin tuo mulle niin tuttu Opel Record. https://vaunut.org/kuvasivu.php/11576.html Sehän näissä raitiovaunukuvissa on juuri yhtenä lisäherkkuna, kun näistä löytää myös mielenkiintoisia autoja vielä arkiliikenteessä.
kuva 25.10.2005 13:22 Mika T. Polamo  
  Kauttua-Kiukainen?
kuva 25.10.2005 13:16 [Tunnus poistettu]  
  Aika vekkuleita nuo turkulaiset näissä liikenneratkaisuissaan. Hyvä, että tällainen vexlaaminen on saatu tänne näytille. - Mulle ja ehkä monelle muullekin aivan outo juttu. Aina oppii uutta. No Jormallahan näitä herkkuja onneksi riittää!
kuva 25.10.2005 13:15 Risto Itkonen  
  Onko Sinulla sisä/ulkokuvia krasnaja strelasta eli punaisesta nuolesta, joka liikennöi Pietari-Moskova väliä. Nopeimmat junat ajavat kyseisen >800km välin aikataulun mukaan alle 6 tunnissa ja välillä pysähtyvät vain Tverissa
kuva 25.10.2005 13:09 Risto Itkonen  
  Vieläkö Riikassa tehdään junavaunuja vai onko toiminta vähitellen kuollut pois
kuva 25.10.2005 13:09 [Tunnus poistettu]  
  Jos näin on niin katsotaan mitä asialle voidaan tehda. Mulla on kyllä kaunis kuva Raahen veturitalleista jossain. Kun se tulee vastaan niin pannaan esille, ellei joku ole ehtinyt jo sitä ennen laittaa siitä kuvaa.
kuva 25.10.2005 13:06 Risto Itkonen  
  Onko Torzhok niminen junatehdas Torzok'in kaupungissa Tverin oblastissa, missä olen kerran käynyt mm kauniita kirkkoja ihailemassa
kuva 25.10.2005 12:01 Jouni Hytönen  
  Jos Mustolan satamarataa tarkoitat, niin se on kyllä paremmassa kunnossa kuin tämä.
kuva 25.10.2005 11:50 Tomi Lapinlampi  
  Nämä romut seisoivat eilen 24.10.2005 Pieksämäellä letkassa, jossa oli myös joitain vanhoja säiliövaunuja.
kuva 25.10.2005 11:48 Jouni Hytönen  
  Hymyileekö tyttö kuvaajalle? :)
kuva 25.10.2005 11:41 Jouni Hytönen  
  Tämä Suida laskee Oredezh-jokeen, joka puolestaan yhtyy Luga- eli Laukaa-jokeen, joka viimein laskee Suomenlahteen. Kuvasta tuli vähän rakeinen, kun sää muuttui nopeasti aurinkoiseksi, enkä muistanut muuttaa kameran herkkyysasetusta. :(
kuva 25.10.2005 11:35 Jouni Hytönen  
  Tämä Pietarin Vitebskin asemalta etelään suuntautuva rata kulkee läpi vähäeleisten seutujen ylipäätäänkin. Ensimmäinen isompi ruuhkakeskus on vasta Vitebsk Valko-Venäjän puolella.
kuva 25.10.2005 11:26 Lari Nylund  
  Odotushuoneesta en ole varma, mutta uskoisin sen olevan auki. Bussi on JunaBussi-yhteys Pietarsaaresta/Pietarsaareen.
kuva 25.10.2005 11:24 Lari Nylund  
  Aikataulujen nopeutuskoeajojen vuoksi tällä viikolla liikkuu pikajunia Oulun ja Rovaniemen välillä maksimikokoonpanoilla. Ti 25.10. P51 (Hki-Roi), ke 26.10. P51 (Hki-Roi) ja P54 (Roi-Hki), to 27.10. P54 (Roi-Hki), 26.10. P61 (Hki-Roi), 26.10. P68 (Roi-Hki). Päivämäärät lähtöaseman mukaan.
kuva 25.10.2005 11:17 [Tunnus poistettu]  
  Lari: Onko Pännäisten aseman odotushuone vielä auki, vai odotetaanko junaa nykyisin lumituiskussa? Kävin itse täälllä viimeksi yli 10 vuotta sitten yöllä, asema oli auki vaikkei ketään ollutkaan paikalla. Meneekö kuvan bussi Pietarsaareen?
kuva 25.10.2005 10:52 Otto Vesterinen  
  On.
kuva 25.10.2005 10:40 Otto Vesterinen  
  Hienoa, että tuollaistakin paikallisliikennettä on vielä olemassa ja vielä oikein vanhan ajan laiturikin!
kuva 25.10.2005 09:32 Janne Määttä  
  Ei Raahessa kyllä ole veturitalleja vuosikymmeniin ollut - tai ainakaan en moisia muista. Tullikamarikin on nykyään nuorisokeskus Paradise. Tuossa vielä kehno kuva Raahen ratapihasta vähän toisesta kuvakulmasta http://calm.iki.fi/junat/foo2.jpg .
kuva 25.10.2005 09:29 Tapio Muurinen  
  Kuvasin edellisellä viikolla kolmena iltana Piikkiön ja Paimion rajamailla tuota samaa dialle. Kokoonpano näytti aika samanlaiselta. Kerran puolet junasta oli ratakiskoja Lahden oikoradalle. Kun filmit tulivat kehityksestä, oli pettymys melkoinen. Kaikki pilalla - suljinvika, joka ei ilmoitellut - ja runko vaihtoon. Onneksi sain muutaman hätäisen kuvan näpättyä digipokkarilla.
kuva 25.10.2005 09:24 Mika Hakala  
  onko haapamäki-virrat vielä ehjä tollaisilta
kuva 25.10.2005 09:01 Mika Hakala  
  lunta tuli niukasti lappeenrantaa. veikkaan entisen simolan radan pistoraidetta joka lähtee itää
kuva 25.10.2005 08:57 Jouni Hytönen  
  Tämä on jotenkin erittäin tutun näköinen, mutta en nyt heti saa päähäni, mistä tämä on.
kuva 25.10.2005 08:50 Jouni Hytönen  
  Minä kääntäisin vähintään keskimmäisen toisinpäin, mielellään myös viimeisen. ;)
kuva 25.10.2005 08:34 Kimmo Pyrhönen  
  Porvoon rataa? Jotenkin aurausmerkit ovat niin hyväkuntoisen näköisiä, että päättelin niistä.
kuva 25.10.2005 07:25 Eija Mari  
  Mun täytyy nyt sitten ilmeisesti keskeyttää kotimatka Karjaalla ja saada kovan jätkän maine
kuva 25.10.2005 07:18 Eija Mari  
  Rovaniemeltäkin noita löytyy
kuva 25.10.2005 04:57 Juhana Nordlund  
  Mainio kuvasarja! Vaikeaksi oli tehty tuokin. Yllättävää, että Martinsillan suunnalta ei ollut tuon luontevampaa raideyhteyttä Linnankadulle varikon (ja sataman) suuntaan.