|
|
25.10.2005 16:52 | Eero Heinonen | ||
| Veturi on ollut peruskorjauksen jälkeisellä koeajolla Hämeenlinnassa. Näissä peruskorjauksissa veturiin lyödään entistä enemmän sähköistä tekniikkaa. Täytyypä vielä sen verran todeta, kun täällä aina puhutaan B-porraslähdöistä sun muista asiaan liittyvistä kömyistä, että esim. tämänkin yksilön ykköspöydästä ajettaessa ei ole B-porrasta. Kakkospäässä sen sijaan on. Kysymys kuuluukin miksi? Itse vastauksen tiedän ja toivoisin ettei "talon miehet" nyt heti mene paljastamaan, jos tietävät. | ||||
|
|
25.10.2005 16:29 | [Tunnus poistettu] | ||
| No sitä mä just ihmettelin että MIKSI ne on tarttenu laittaa. | ||||
|
|
25.10.2005 16:27 | Jouni Hytönen | ||
| Vähän näyttää Kinahmin radalta. | ||||
|
|
25.10.2005 16:26 | Jouni Hytönen | ||
| Toiminta kai alkoi käytännön pakosta kun Riian tehdas jäi Neuvostoliiton hajotessa Venäjän rajojen ulkopuolelle. Aika samoilla piirustuksilla näitä Torzhokista valmistuu. | ||||
|
|
25.10.2005 16:25 | Jouni Hytönen | ||
| Juurikin siellä. | ||||
|
|
25.10.2005 16:24 | Jouni Hytönen | ||
| RVR on täysin toiminnassa. Siellä tehdään modernisointeja vanhaan kalustoon ja kai sieltä silloin tällöin putkahtelee ulos jotain uuttakin. | ||||
|
|
25.10.2005 16:24 | [Tunnus poistettu] | ||
| No vihdoinki hyvä kuva 920 loppuaikojen halkopoltoisuus versiossa! Oli Pm:n viimeinen OMA halko-Jumbo. Kävihän siellä vielä keväällä 1968 ainakin halko-Jumbo 935 Joensuusta. 920 oli varmaan Savonlinnan liikennettä varten halkopolttoisena, mutta mutta miksi vain tämä yksi, kun muillakin Jumboilla ajettiin vielä tuolloin Savonlinnaan ja ne kaikki muut oli hiilikoneita. Oletko Tapsa varma tuosta päivämäärästä? Sopisi nimittäin hyvin vuoden 1967 kuvaksi. Tämä oli jo kesällä 1968 työssä hiilikoneena Kontiomäellä. Kesältä 1967 tästä veturista on kuvia (mutta näin hyvää en ole nähnyt) juuri tällaisena Pieksämäellä. | ||||
|
|
25.10.2005 16:23 | Jouni Hytönen | ||
| Mahtaako tuo sitten vähentää ajolankojen ja yksittäisen virroittimen kulumista, kun kaikkea tehoa ei oteta yhden virroittimen kautta? | ||||
|
|
25.10.2005 16:22 | Lari Åhman | ||
| Niin tosiaan, aika jänne että tähän on laitettu nuo koukut vaikka tässä on kiinteätkin loparit. Hmm... | ||||
|
|
25.10.2005 16:22 | Jouni Hytönen | ||
| Joka moottorivaunussa oma. | ||||
|
|
25.10.2005 16:22 | Lari Åhman | ||
| kime, sehän on loppuopastinta varten, tosin enää sillä ei oikein ole käyttöä... | ||||
|
|
25.10.2005 16:21 | Jouni Hytönen | ||
| Löytyy, mutta vain paperilla. Itse asiassa nopeimmat junat taittavat tuon 650 km:n välin neljässä ja puolessa tunnissa pysähtymättä missään. Lähtö molemmista päistä 18.28 ja tulo 23.00. ER200-suurnopeusjunilla noita junia ajetaan. Eipähän Helsingistä Ouluun pääse neljässä ja puolessa tunnissa Pendolinolla. Tosin eivät ole päätepisteet mitään metropoleja tällä puolen rajaa. ;) | ||||
|
|
25.10.2005 16:19 | [Tunnus poistettu] | ||
| Miksi koukku kyljessä? | ||||
|
|
25.10.2005 16:13 | Joona Kärkkäinen | ||
| Näköjään joo on se vaan hieno (vaunu) . | ||||
|
|
25.10.2005 16:08 | [Tunnus poistettu] | ||
| No sittenhän Esim. Helsingin Rautatieasemalta kans... | ||||
|
|
25.10.2005 16:03 | Juhana Konttinen | ||
| Kiertoliikkeen vaimentimen kiinnitystä on hieman tuunattu, sitten Ed:n. Tyylikäs kevennys :) Vrt. https://vaunut.org/kuvasivu.php/2054.html | ||||
|
|
25.10.2005 15:55 | Juhana Konttinen | ||
| Oisinkin... Lainakameralla liikenteessä, eli EOS 350D. Kuvanjäljestä, siis digitaalisesta on vaikea erehtyä. | ||||
|
|
25.10.2005 15:53 | [Tunnus poistettu] | ||
| Hmm, Juhana on käynyt digikamerakaupassa. | ||||
|
|
25.10.2005 15:38 | Pekka Kerttula | ||
| Raidat ovat tietysti arvomerkkejä hyvin suoritetuista tehtävistä. :) | ||||
|
|
25.10.2005 14:29 | Petri Lehtonen | ||
| Tarpeeksi virroittimia ainakin :D | ||||
|
|
25.10.2005 14:21 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Ehdit ensin, mutta samaa vekkaan minäkin. | ||||
|
|
25.10.2005 14:20 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Kasimir: niinhän siinä lukee (tai ainakin jossain yöjunan reittikilvessä). :) | ||||
|
|
25.10.2005 14:18 | [Tunnus poistettu] | ||
| No veikkaanpa minäkin, Kanad eiku Niinisalo | ||||
|
|
25.10.2005 13:41 | Jape Ruotsalainen | ||
| Aika kauas menee veikkaukset. Odotetaan vielä ennen kuin annan lisävinkkejä. Uskon, että joku tämän varmasti tietää. | ||||
|
|
25.10.2005 13:31 | [Tunnus poistettu] | ||
| Näistä Jorman kuvista putkahtaa aina silloin tällöin mukavasti esiin tuo mulle niin tuttu Opel Record. https://vaunut.org/kuvasivu.php/11576.html Sehän näissä raitiovaunukuvissa on juuri yhtenä lisäherkkuna, kun näistä löytää myös mielenkiintoisia autoja vielä arkiliikenteessä. | ||||
|
|
25.10.2005 13:22 | Mika T. Polamo | ||
| Kauttua-Kiukainen? | ||||
|
|
25.10.2005 13:16 | [Tunnus poistettu] | ||
| Aika vekkuleita nuo turkulaiset näissä liikenneratkaisuissaan. Hyvä, että tällainen vexlaaminen on saatu tänne näytille. - Mulle ja ehkä monelle muullekin aivan outo juttu. Aina oppii uutta. No Jormallahan näitä herkkuja onneksi riittää! | ||||
|
|
25.10.2005 13:15 | Risto Itkonen | ||
| Onko Sinulla sisä/ulkokuvia krasnaja strelasta eli punaisesta nuolesta, joka liikennöi Pietari-Moskova väliä. Nopeimmat junat ajavat kyseisen >800km välin aikataulun mukaan alle 6 tunnissa ja välillä pysähtyvät vain Tverissa | ||||
|
|
25.10.2005 13:09 | Risto Itkonen | ||
| Vieläkö Riikassa tehdään junavaunuja vai onko toiminta vähitellen kuollut pois | ||||
|
|
25.10.2005 13:09 | [Tunnus poistettu] | ||
| Jos näin on niin katsotaan mitä asialle voidaan tehda. Mulla on kyllä kaunis kuva Raahen veturitalleista jossain. Kun se tulee vastaan niin pannaan esille, ellei joku ole ehtinyt jo sitä ennen laittaa siitä kuvaa. | ||||
|
|
25.10.2005 13:06 | Risto Itkonen | ||
| Onko Torzhok niminen junatehdas Torzok'in kaupungissa Tverin oblastissa, missä olen kerran käynyt mm kauniita kirkkoja ihailemassa | ||||
|
|
25.10.2005 12:01 | Jouni Hytönen | ||
| Jos Mustolan satamarataa tarkoitat, niin se on kyllä paremmassa kunnossa kuin tämä. | ||||
|
|
25.10.2005 11:50 | Tomi Lapinlampi | ||
| Nämä romut seisoivat eilen 24.10.2005 Pieksämäellä letkassa, jossa oli myös joitain vanhoja säiliövaunuja. | ||||
|
|
25.10.2005 11:48 | Jouni Hytönen | ||
| Hymyileekö tyttö kuvaajalle? :) | ||||
|
|
25.10.2005 11:41 | Jouni Hytönen | ||
| Tämä Suida laskee Oredezh-jokeen, joka puolestaan yhtyy Luga- eli Laukaa-jokeen, joka viimein laskee Suomenlahteen. Kuvasta tuli vähän rakeinen, kun sää muuttui nopeasti aurinkoiseksi, enkä muistanut muuttaa kameran herkkyysasetusta. :( | ||||
|
|
25.10.2005 11:35 | Jouni Hytönen | ||
| Tämä Pietarin Vitebskin asemalta etelään suuntautuva rata kulkee läpi vähäeleisten seutujen ylipäätäänkin. Ensimmäinen isompi ruuhkakeskus on vasta Vitebsk Valko-Venäjän puolella. | ||||
|
|
25.10.2005 11:26 | Lari Nylund | ||
| Odotushuoneesta en ole varma, mutta uskoisin sen olevan auki. Bussi on JunaBussi-yhteys Pietarsaaresta/Pietarsaareen. | ||||
|
|
25.10.2005 11:24 | Lari Nylund | ||
| Aikataulujen nopeutuskoeajojen vuoksi tällä viikolla liikkuu pikajunia Oulun ja Rovaniemen välillä maksimikokoonpanoilla. Ti 25.10. P51 (Hki-Roi), ke 26.10. P51 (Hki-Roi) ja P54 (Roi-Hki), to 27.10. P54 (Roi-Hki), 26.10. P61 (Hki-Roi), 26.10. P68 (Roi-Hki). Päivämäärät lähtöaseman mukaan. | ||||
|
|
25.10.2005 11:17 | [Tunnus poistettu] | ||
| Lari: Onko Pännäisten aseman odotushuone vielä auki, vai odotetaanko junaa nykyisin lumituiskussa? Kävin itse täälllä viimeksi yli 10 vuotta sitten yöllä, asema oli auki vaikkei ketään ollutkaan paikalla. Meneekö kuvan bussi Pietarsaareen? | ||||
|
|
25.10.2005 10:52 | Otto Vesterinen | ||
| On. | ||||
|
|
25.10.2005 10:40 | Otto Vesterinen | ||
| Hienoa, että tuollaistakin paikallisliikennettä on vielä olemassa ja vielä oikein vanhan ajan laiturikin! | ||||
|
|
25.10.2005 09:32 | Janne Määttä | ||
| Ei Raahessa kyllä ole veturitalleja vuosikymmeniin ollut - tai ainakaan en moisia muista. Tullikamarikin on nykyään nuorisokeskus Paradise. Tuossa vielä kehno kuva Raahen ratapihasta vähän toisesta kuvakulmasta http://calm.iki.fi/junat/foo2.jpg . | ||||
|
|
25.10.2005 09:29 | Tapio Muurinen | ||
| Kuvasin edellisellä viikolla kolmena iltana Piikkiön ja Paimion rajamailla tuota samaa dialle. Kokoonpano näytti aika samanlaiselta. Kerran puolet junasta oli ratakiskoja Lahden oikoradalle. Kun filmit tulivat kehityksestä, oli pettymys melkoinen. Kaikki pilalla - suljinvika, joka ei ilmoitellut - ja runko vaihtoon. Onneksi sain muutaman hätäisen kuvan näpättyä digipokkarilla. | ||||
|
|
25.10.2005 09:24 | Mika Hakala | ||
| onko haapamäki-virrat vielä ehjä tollaisilta | ||||
|
|
25.10.2005 09:01 | Mika Hakala | ||
| lunta tuli niukasti lappeenrantaa. veikkaan entisen simolan radan pistoraidetta joka lähtee itää | ||||
|
|
25.10.2005 08:57 | Jouni Hytönen | ||
| Tämä on jotenkin erittäin tutun näköinen, mutta en nyt heti saa päähäni, mistä tämä on. | ||||
|
|
25.10.2005 08:50 | Jouni Hytönen | ||
| Minä kääntäisin vähintään keskimmäisen toisinpäin, mielellään myös viimeisen. ;) | ||||
|
|
25.10.2005 08:34 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Porvoon rataa? Jotenkin aurausmerkit ovat niin hyväkuntoisen näköisiä, että päättelin niistä. | ||||
|
|
25.10.2005 07:25 | Eija Mari | ||
| Mun täytyy nyt sitten ilmeisesti keskeyttää kotimatka Karjaalla ja saada kovan jätkän maine | ||||
|
|
25.10.2005 07:18 | Eija Mari | ||
| Rovaniemeltäkin noita löytyy | ||||
|
|
25.10.2005 04:57 | Juhana Nordlund | ||
| Mainio kuvasarja! Vaikeaksi oli tehty tuokin. Yllättävää, että Martinsillan suunnalta ei ollut tuon luontevampaa raideyhteyttä Linnankadulle varikon (ja sataman) suuntaan. | ||||