|
|
25.10.2005 21:43 | Mauri Lagerstedt | ||
| Olin paikalla rautateiden työntekijän seurassa. Meillä oli virallinen kulkulupa. Varikolle kulku oli vartioidusta portista, joten omin päin paikkaan ei ole asiaa. | ||||
|
|
25.10.2005 21:43 | Ari Palin | ||
| Ilomantsin rata? | ||||
|
|
25.10.2005 21:42 | Jape Ruotsalainen | ||
| Taitaa Olavi olla lähimpänä. | ||||
|
|
25.10.2005 21:41 | Mauri Lagerstedt | ||
| Muita vanhan nimen omaavia asemia kannaksella ovat mm. Kanneljärvi, Tammisuo, Myllypelto, Leipäsuo, Ojajärvi, Pukinniemi ja Hakolahti. | ||||
|
|
25.10.2005 21:40 | Petri Pitkänen | ||
| Matkatavaraosasto eteläpäässä = SM1 | ||||
|
|
25.10.2005 21:39 | Jouni Hytönen | ||
| Mielenkiintoista. Sinulla oli ilmeisesti joku kontaktihenkilö tuolla? Tuolla on varmasti täysin mahdotonta haahuilla omin päin. | ||||
|
|
25.10.2005 21:37 | Jouni Hytönen | ||
| TEP70BS näyttää yllättäen seisovan varikolla. Kerran olen nähnyt sen ajossa. | ||||
|
|
25.10.2005 21:34 | Jouni Hytönen | ||
| Jep, tuolla radalla (Zelenogorsk-Primorsk-Viipuri) ei juuri yhdelläkään seisakkeella ole nimikilpeä. Asemilla sentään on. | ||||
|
|
25.10.2005 21:34 | [Tunnus poistettu] | ||
| Varmahan soon sitte niin, että näillä pitää peruttaa, jos haluaa ajaa b-lujaa vauhtia. | ||||
|
|
25.10.2005 21:34 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Ankkalinna-Tuppukylä? ;D | ||||
|
|
25.10.2005 21:33 | Petri Pitkänen | ||
| Perussarjaa. Ei oppi ojaan kaada. Vaikeampaa edessä. | ||||
|
|
25.10.2005 21:32 | Jouni Hytönen | ||
| Karjalan kannaksella pari asemaa on saanut pitää vanhan suomalaisen nimensä, koska läheiselle kylälle ehdittiin antaa nimi, jonka niminen rautatieliikennepaikka oli jo olemassa. Kuolemajärven kylä sai keksityn nimen "Rjabovo", joka löytyy Pietarin ja Moskovan väliltä. Montakohan aluetta maailmasta löytyy, jossa paikannimet on vedetty täysin hatusta? Keksin kaksi, Leningradin oblastin vanha suomalainen osa ja Kaliningradin oblasti. Kannaksen suomalainen paikannimistö venäläistettiin keinotekoisesti vuonna 1948. | ||||
|
|
25.10.2005 21:30 | Jorma Rauhala | ||
| Jussilla ovat kummatkin ajatukset oikein. Turussa oli kaksoisraiteen raiteitten raideväli toisistansa alkuperäinen 2,5 metriä, eikä sitä koskaan levennetty kolmeen metriin niin kuin tehtiin Helsingissä 1950-luvulla. Korppolaismäen rata voisi olla kyllä leveämmällä raidevälillä, koska se oli uudempi rakennus. Helsingissä siis kaikki rataosat levennettiin, jotta uudet Mustangit yms. telivaunut mahtuivat kohtaamaan toisiansa kaarteissa jne. Marian-linja lakkautettiin vuosikymmenen lopussa juuri sen takia, että sitä ei levennetty. Siellä mahtui liikennöimään vain 2-aks. vaunuilla. Tällaisilla 2,5 metrin väleillä pystyi kulkemaan kaksiakseliset, Turun aavevaunut ja Helsingin telivaunuista arkut ja jumbot. Aavevaunu on muuten kooltansa arkun nykyaikaisempi versio :) | ||||
|
|
25.10.2005 21:29 | Kimmo Pyrhönen | ||
| No kertokaas nyt sitten! | ||||
|
|
25.10.2005 21:27 | Jouni Hytönen | ||
| Heh, menin tuosta junalla edellisenä päivänä. :) | ||||
|
|
25.10.2005 21:21 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Wau, mitä arkirealiteetin taltiointia. Jalkaanmenevyys ja virallinen sateentihnu!! | ||||
|
|
25.10.2005 21:19 | [Tunnus poistettu] | ||
| Joku antenni maharollisesti. | ||||
|
|
25.10.2005 21:19 | Mauri Lagerstedt | ||
| Vasemmanpuoleisin mittari on akuston jännitemittari. Sen vieressä oleva on ajolangan jännitemittari. | ||||
|
|
25.10.2005 21:17 | [Tunnus poistettu] | ||
| Kovaa kyytiä! Mieltäni rupes vielä askarrutaan nuon maharoton mittarivarustus. Tuolla oikialla on varmahan jarrumittarit, mutta niitäkin on paljo kuin muille myyrä. Ja tuos vasemmalla jotain virtamittaria lisää. | ||||
|
|
25.10.2005 21:14 | [Tunnus poistettu] | ||
| Nuosta päätyovien ikkunoosta oli melekeen yhtä kiva tähystää loittonevaa rataa kuin puuvanujen päätyikkunoosta. Yks Vaasalaanen valokuvaaja onnistuukin nappaamaan hienon mustavalakoosen kuvan loittonevasta rarasta. Se oli otettu puuvaunun takalkasin läpi niin, että oviakin näkyy. Se kuva on ollu aina mun innoottajani nois päätyovenläpi kuvaamisis. |
||||
|
|
25.10.2005 21:13 | [Tunnus poistettu] | ||
| Oliko näiden Aaveiden päädyt siitä syystä näin suippoja, että pystyivät hyvin kaarteessa kohtaamaan toisen Aaven vai sveitsiläisestä esikuvastako johtuu tuo linjakkuus vai molemmista? - Joskus luokkaretkellä Turussa, kun änkesimme joukolla vaunuun, niin se meille Hesan ratikoihin tottuneille, pisti heti silmään, tämä turkulaisten telivaunujen takasiltojen kapoisuus tungoksessa. | ||||
|
|
25.10.2005 21:12 | Mauri Lagerstedt | ||
| Suurin sallittu nopeus on 160 km/h. | ||||
|
|
25.10.2005 21:10 | [Tunnus poistettu] | ||
| Arkkitehtoonisesti sukua ainakin Panttilan asalle. Tosin Panttilan on isoompi https://vaunut.org/kuvasivu.php/17482 | ||||
|
|
25.10.2005 21:05 | [Tunnus poistettu] | ||
| Tuhkiskin paikallaan, mutta missä on pullo. Nuo namiskat on kuin hellatehtaalta lainatut, mutta muuten tunnelma on kuin Tsernobylin valvomos. Kunkas lujaa tällääsellä ChS6 voipi päästellä. Tuli vaan mieleen kun kuskille on näemmä varattu oikein kaffa mistä pitää kiinni jos oikein heitättää. | ||||
|
|
25.10.2005 21:05 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Ööh... ei uskoisi. | ||||
|
|
25.10.2005 21:03 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Vastaus kestää näköjään aika kauan... :) Jostain luin että ainakin tekareita olisi rempattu. Ja niitä olisi myös rakennettu siellä (Tka7). | ||||
|
|
25.10.2005 21:00 | [Tunnus poistettu] | ||
| Jullattavan siistiä! | ||||
|
|
25.10.2005 20:51 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Puolapyörät !! | ||||
|
|
25.10.2005 20:41 | [Tunnus poistettu] | ||
| Käsin avattavien päätyovien jokaisessa lamellissa on ikkuna. Tuo on hieno! Vaadin ikkunat takaisin kaikkiin sinisiin! Heh heh, VR:nkin mielestä varmasti kannattava ajatus. Miksihän ikkunat jäi pois keskimmäisistä lamelleista hydraulisen aukaisun myötä? | ||||
|
|
25.10.2005 20:03 | |||
| Kovasti pitää kiirettä tällä vaunulla, 21.10 oli käymässä Hämeenlinnassa vetovoimana Sr1/Sr2. Kuvat aiheesta: https://vaunut.org/kuvasivu.php/17815.html ja https://vaunut.org/kuvasivu.php/17814.html | ||||
|
|
25.10.2005 19:46 | Antti Havukainen | ||
| Vähän kyllä ihmetyttää vieläkin tuo yksiovisuus ja -raitaisuus... | ||||
|
|
25.10.2005 19:43 | Jouni Hytönen | ||
| Huutokoski-Savonlinna? | ||||
|
|
25.10.2005 19:41 | Jouni Hytönen | ||
| Laatokan aseman valmistumisen myötä Tolstoikin on alkanut pysähtyä Pietarissa. | ||||
|
|
25.10.2005 19:25 | Nikolas Peippo | ||
| Ei kai Haminassa ole tuollaista pätkää? Vai olisiko.. | ||||
|
|
25.10.2005 19:22 | Jonne Reitti | ||
| On se auki ainaki sillon ku lipunmyynti on auki. Jos bussilla tulee niin ei sitä huonetta tarvi, bussi kun on viis minuuttia ennen junaa asemalla. | ||||
|
|
25.10.2005 19:08 | [Tunnus poistettu] | ||
| No kiitoksia edes tuosta tiedosta, Pasi. Tuokin antoi jo hyvin paljon valaistusta asiaan. | ||||
|
|
25.10.2005 18:29 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Onko nää vanhat vaunut, niitä samoja edellisen vihreän Tolstoin vaunuja? | ||||
|
|
25.10.2005 18:26 | Olavi Huotari | ||
| Voisi olla Vuokatista jonkin matkaa Nurmekseen päin. | ||||
|
|
25.10.2005 18:23 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Olisipa niin Suomessakin. | ||||
|
|
25.10.2005 18:22 | Risto Itkonen | ||
| Tietosi ovat tarkemmat. Vain kerran olen matkustanut Pietari-Moskovan välin yöjunassa, joka lähtee Helsingistä klo 18 paikkeilla ja on Moskovassa muistaakseni 8:30. Se juna ei muistaakseni pysähtynyt Pietarissa, vaan kiersi keskikaupungin hitaasti kolkutellen | ||||
|
|
25.10.2005 18:22 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Kyllä nämä betonipylväät ankeuttavat maisemaa. Näihin verrattuna teräsportaaleja hädintuskin erottaa maisemasta. Tässä on ikäänkuin jonkinlaiset muurit radan molemminpuolin. | ||||
|
|
25.10.2005 18:14 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Korjaan: saataneen. | ||||
|
|
25.10.2005 18:11 | Jape Ruotsalainen | ||
| Ei ole kukaan edes oikealla rataosuudella. | ||||
|
|
25.10.2005 18:09 | Jussi-Pekka Halonen | ||
| D'oh. Olisi pitänyt katsoa kuvat ennen havainnon kirjoittamista. :D | ||||
|
|
25.10.2005 18:09 | Lari Åhman | ||
| Hmm, minulla voisi olla tuohon arvaus, mutta enpä sitten sanokaan sitä... :-) Onkos Eero saanut kuulla mitään tuosta 26:sten "saneerauksesta", eli siis siitä milloin ne joutuvat pajareissulle? | ||||
|
|
25.10.2005 18:06 | Pasi Kokkonen | ||
| Jenkkien apurahojen turvin saatu koulutus ja liikennesuunnitteluoppi ajoi pari avainhenkilöä suunnittelemaan ratikoista luopumista. Tämän jälkeen myös linja-autoyrittäjät (ylläri) kannattivat ratikoiden poistamista. Sitten ne lähti. Yllättävän paljon koko maan joukkoliikenteen kehittämiseen, tai sen puutteeseen, on amerikkalaisilla osuutta. Historiankirjoista löytyy tarkemmat faktat, tässä päälinja. | ||||
|
|
25.10.2005 18:05 | Jari Kuusinen | ||
| Kappas vaan... Tämä Eskolan metsärata kummittelee edelleen olemassaolollaan Google Earth -ohjelman käyttäjien monitorilla! :) | ||||
|
|
25.10.2005 17:54 | Antti Huttunen | ||
| sattuispa tää kone täs lähiaikoina..pääsis ilmapenkeille istumaan. | ||||
|
|
25.10.2005 17:48 | [Tunnus poistettu] | ||
| Itseä kiinnostas tietää ei-turkulaisena että minkä vuoksi tuo raitiovaunuliikenne Turusta aikoinaan loppui? | ||||
|
|
25.10.2005 17:39 | Jari Kuusinen | ||
| Kuvauspäivän orastavan talven merkit ja radan kunto viittaisivat Äänekosken ja Haapajärven välille? | ||||
|
|
25.10.2005 17:05 | Elias Murto | ||
| Tuon junan bongasin koulun ikkunasta. | ||||