|
|
24.10.2005 21:59 | [Tunnus poistettu] | ||
| Muistankohan minä väärin kun pää väittää, että Savonia ajoi aluksi vain Kuopioon (vai Iisalmeen?) ja vasta myöhemmin alkoi kulkea Kontiomäkeen asti? | ||||
|
|
24.10.2005 21:57 | [Tunnus poistettu] | ||
| Tero: Muistat oikein. Lapponia ja Polaria ajoivat ristiin, toinen aamulla Ouluun ja illalla Helsinkiin, toinen päinvastoin. Centria ei tainnut olla kovin pitkäikäinen juna, nimikin oli huono. | ||||
|
|
24.10.2005 21:57 | Ari Palin | ||
| Miten mahtaa käydä junille IC41 ja IC603, kun jonkin tiedon mukaan suora IC-yhteys Vaasaan päättyy 3.9.2006? Ajetaanko IC603 sitten omana junanaan Helsingistä saakka, tietysti jollain 40- tai 50-sarjan numerolla? Aiotaanko junien numerointia uudistaa oikoradan myötä jotenkin? Nythän uudet Pendolino-vuorot ovat aiheuttaneet junien numerointiin outoja järjestyksiä, esim. S 45, S 59, IC2 179, S 17, S 18 ovat "väärillä paikoilla". Oulun suunnan junat olisi Vaasan suorien yhteyksien loputtua mahdollista numeroida numerosta 41 eteenpäin. | ||||
|
|
24.10.2005 21:53 | Jorma Rauhala | ||
| Hienoa ja harvinaista yksityisrautatiearkkitehtuuria tullikamarissa. Raahen Rautatie Osakeyhtiötä parhaimmillaan! | ||||
|
|
24.10.2005 21:49 | Jonne Reitti | ||
| Kesäkuun alussa tulin Raumalta Pännäisiin junalla (Rauma-Kokemäki siis JunaBussilla) ja silloin Pori-Tampere taajamajunaa veti 2*Dv12. | ||||
|
|
24.10.2005 21:43 | Jonne Reitti | ||
| Kyllä täällä Jeppiksessä on koko päivän ollu lunta, ei siis ole illalla satanut. Ite menin kahdeksitoista töihin ja sillon ton kuvan verran lunta, pikkuhiljaa se päivällä suli osittain pois. | ||||
|
|
24.10.2005 21:34 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Ja Raumallehan ei ole säännöllistä dieselliikennettä. | ||||
|
|
24.10.2005 21:34 | [Tunnus poistettu] | ||
| Eipä ole Vaasa-vaunua näkynyt moneen vuoteen. Pe ja su toinen Cx on keskellä junaa, pe menee Ouluun saakka. | ||||
|
|
24.10.2005 21:32 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Kiva ja aito hetki pienellä asemalla. Kylän koko ikäluokka taitaa lähteä "kaapunkiin". | ||||
|
|
24.10.2005 21:24 | Lari Nylund | ||
| Eipä tuolla Raahen asemalla paljon sähköistystä tarvita. Junat ajetaan käsittääkseni suoraan (Rauta)Ruukille sähkövetureilla perille saakka. | ||||
|
|
24.10.2005 21:22 | Lari Nylund | ||
| Meillä päin väräkätään haitekkia. Kaikki on mahdollista. | ||||
|
|
24.10.2005 21:21 | Ari Palin | ||
| Tuon Oulun web-kameran kautta voi näköjään jopa nähdä 3 minuuttia tulevaisuuteen. :) | ||||
|
|
24.10.2005 21:20 | Jari Kuusinen | ||
| Öh, ei kai nyt sentään Raumalta ajateta päivystäjää varta vasten Poriin matkustajajunan keulille, kun sen voi tarvittaessa laittaa käsittääkseni tavarajunan mukana Raumalta Tampereelle? | ||||
|
|
24.10.2005 21:20 | Olavi Huotari | ||
| Hyvin löysin. Kävin aina pojan jääkiekko-otteluiden välillä asemalla ja vasta kolmannella käynnillä siellä oli liikennettä eli tämä juna. | ||||
|
|
24.10.2005 21:20 | Lari Nylund | ||
| Mm. tämän tilanteen takia ylikäytävä miehitettiin. Jotkut reissussa ei yksinkertaisesti meinanneet muistaa, että liikkumme täydessä käytössä olevalla rataverkolla. Onneksi kaikki meni hyvin loppupeleissä. Tattis kaikille. | ||||
|
|
24.10.2005 21:18 | Juha Paulavuo | ||
| Raivaussahalle olis käyttöä konepajalla.... | ||||
|
|
24.10.2005 21:18 | Lari Nylund | ||
| Löysit siis perille. | ||||
|
|
24.10.2005 21:17 | Tero Korkeakoski | ||
| Vain kaksi sähköistettyä raidetta. Oudon vähän, tosin eipä noilla raiteilla ole edes vaunuja. | ||||
|
|
24.10.2005 21:17 | Ville Rautiainen | ||
| Heh, ufoja Suomen ilmatilassa. Hiano kuva! :-) | ||||
|
|
24.10.2005 21:16 | Lari Nylund | ||
| Mä jo kyselin, että milloin ko. kuljettajan syntymäpäivä olisi eräältä kollegalta. Tuollainen pieni pilkesilmäkulmassa "syntymäpäivälahja" voisi olla tuossa... | ||||
|
|
24.10.2005 21:15 | Tero Korkeakoski | ||
| Mun mielestäni se menee näin (ellei ole muuttunut): Tampereelta tulee yöllä 2-3 deeverillä tavarajuna suoraan Mäntyluotoon. Kolmen maissa yksi deeveri vetää tavarajunan rungon Poriin josta se jatkaa sähkövedolla Tampereelle, deeveri taas vetää sähköveturin tuoman matkustajajunan. Tavara on vedettävä sähköllä että se saadaan riittävän nopeasti liikkeelle radan vilkkaimpaan aikaan. Yötavarajunan loput deeverit vetävät puoliltäöin Porista lähtevän tavarajunan Tampereelle. Raumalla tuo deeveri ei kyllä työskentele, siellä on Seepra pääasiallisena vaihtoveturina. | ||||
|
|
24.10.2005 20:59 | Jussi Mäkinen | ||
| Kiitos! Kieltämättä tuurilla oli aika suuri osuus, kun Repin tuli täyttä vauhtia, ja Sm4:kin vielä liikkui. Joskus refleksit toimivat, yleensä eivät :) | ||||
|
|
24.10.2005 20:55 | Jussi Mäkinen | ||
| Kiitos tiedosta! Tavarajunien numeroissa olen kokonaan näillä sivuilla olevan listan varassa, ja sehän oli jo kesältä 2003. Tietääkö joku mistä saisi uudemman? Entä mistä löytäisi Helsingin satamaratojen (vars. Länsisataman) junien aikataulut? | ||||
|
|
24.10.2005 20:55 | Tero Kovanen | ||
| Muistanko aivan väärin, kun muistelen joskus mainoksista lukeneeni LAPPONIA Hki-Ol, SAVONIA Hki-Kon, KARELIA Hki-Jns, CENTRIA Hki-Jy ja vielä POLARIA, mutta ajoikohan se Hki:stä myös Oulunn vai mihin??? Muistaako kukaan..?? | ||||
|
|
24.10.2005 20:41 | Otto Tuomainen | ||
| Jo kesästä 2004 alkaen entisen 1809:n numero on ollut 3647. | ||||
|
|
24.10.2005 20:35 | Petri Liedes | ||
| Jos tuo on tuolla jo vuosikaudet lojunu, niin käyköön joku harrastaja poimimassa talteen. Ei oo joka jannulla virroitinta olohuoneessa! Emppuhan vois vaikka todistaa Marsu-faniutensa. ;) | ||||
|
|
24.10.2005 20:35 | Otto Tuomainen | ||
| Tämä BHpy on tästä syksyn aikana jonnekin kadonnut. | ||||
|
|
24.10.2005 20:25 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Hieno talvinen tunnelma tässä kuvassa. | ||||
|
|
24.10.2005 20:24 | Jani Tuominen | ||
| Jahas, niitä tulee tosiaan kun sieniä sateella! Nyt on jo viisi, lisää vaan tulee. | ||||
|
|
24.10.2005 20:21 | Jorma Rauhala | ||
| Hienoa! Junamatkustajia, jotka eivät nouse "etelän" junaan, vaan tekevät paikallismatkan pohjoisen suuntaan. Matka-aika on vajaa parikymmentä minuuttia ja suuntana pohjoinen. | ||||
|
|
24.10.2005 20:12 | Antti Busk | ||
| Nämä on vissiin entisiä E-vaunuja, jostain 1800-luvun puolelta? | ||||
|
|
24.10.2005 20:02 | Lari Nylund | ||
| Olisikos tämä sen Marsun, joka sumussa joskus vuosi tai pari sitten toi aamulla V391 Eil-rungon Ilmalasta ja ajoi Hangonbaanalle ennen rungon toiseen päähän menoa. Piuha loppui ja paikka "virroitinkerhossa" aukesi. Kenties. | ||||
|
|
24.10.2005 19:59 | Lari Nylund | ||
| Hyvää työtä olet Ville tehnyt, kun noin kiiltelee vieläkin. | ||||
|
|
24.10.2005 19:57 | Lari Nylund | ||
| Tapasin kesällä 1991 kaksi oulaistelaista tyttöä Rodoksella ja oli parempi opetella sanomaan oikein;) Kyllä se minuakin mietitytti aluksi, mutta nyt sitä onkin hyvä käyttää jopa töissä. Kyselen aina välillä "oulaistelaisten tai sieltä muuten vaan tulleiden lippuja". Hienoa tämä suomi. | ||||
|
|
24.10.2005 19:52 | Lari Nylund | ||
| Tämä oli tilanne kello 09:46, kuten aseman kello näyttää. Lunta oli maassa tosiaan Kokkolan ja Pännäisten välillä, kun taas muualla mentiin ihan syksyisissä tunnelmissa. No, Kauhavalla taisi olla myös hieman lunta maassa jos oikein muistan. | ||||
|
|
24.10.2005 19:49 | Lari Nylund | ||
| IC41 mielenkiintoinen yksityiskohta eli Cx molemmissa päissä junaa. Ensimmäinen jatkaa Seinäjoelta IC603 Kokkolaan ja perimmäinen Vaasaan. Välillähän IC41 saattaa olla jopa 2Cx perässä, kun toinen on ns. Vaasa-vaunu, jolla kuljetetaan Vaasan yrityselämän väkeä. En sitten tiedä, että onko tätä vaunua viime aikoina enää junassa ollut. Mitäs sanovat pohjalaaset kirjeenvaihtajamme? | ||||
|
|
24.10.2005 19:39 | Jari Kuusinen | ||
| M-mitä ruuhkaa? :D | ||||
|
|
24.10.2005 19:28 | Lari Åhman | ||
| Aki, näinhän siellä tehtiin, jonka takia eräskin juna piti ajattaa Nrm:n kautta :) Murtomäellä ei kyllä kohtauksia turhan paljon ole ollut, lie nuo raudat jo ruostuneet kiinni :P Tietty pari Tekaa, mutta... | ||||
|
|
24.10.2005 19:28 | Lari Åhman | ||
| Aki, näinhän siellä tehtiin, jonka takia eräskin juna piti ajattaa Nrm:n kautta :) Murtomäellä ei kyllä kohtauksia turhan paljon ole ollut, lie nuo raudat jo ruostuneet kiinni :P Tietty pari Tekaa, mutta... | ||||
|
|
24.10.2005 19:28 | Miika Rissanen | ||
| aika groteskia x[ | ||||
|
|
24.10.2005 19:26 | Lari Åhman | ||
| Ilmeisesti nämä 27-sarjalaiset käyvät nyt pajalla ensin 26-sarjalaisia, koska niillekin on luvassa konepajareissua Hyvinkäälle. Mutta ilmeisesti ne saavat odottaa, että ainakin nämä ja 25-sarja saadaan saneerattua. Komean näköinen se on tuollaisessa maalissa, tosiaan. Onneksi näissä kunnioitetaan perinteitä, eikä maalausta muutettu nykytyyliin puna-valkoiseksi :) | ||||
|
|
24.10.2005 18:57 | Joni Kontio | ||
| Hatun nosto Larille, kun on osannut kirjoittaa tuon kuntalaisten nimikkeen oikein... :) Usein törmäämme sanaan "oulaislaisten" joka ei suinkaa ole oikea muoto. | ||||
|
|
24.10.2005 18:33 | Aki Grönblom | ||
| Sukevalla muuten matkustajajuniakin kohtautettiin pussiraiteita käyttäen. | ||||
|
|
24.10.2005 18:32 | Aki Grönblom | ||
| Haapamäellä oli kesän öinä yksi mies vuorossa. Olisiko tullut joskus 9:n aikaan ja lopettanut 3:n jälkeen. Miten ne junat ny tarkalleen menivätkään. Eli ei kai sekään ihan mahdoton satsaus ollut verrattuna siihen mitä nuo ratarempat maksaa. Siellä taisi olla joka yö n. 200 ihmistä hommissa! | ||||
|
|
24.10.2005 18:22 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Aikas upeassa kunnossa. Maalataankohan kaikkiin deevereihin suksiboksi samaan sävyyn katon kanssa? | ||||
|
|
24.10.2005 18:04 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Jaahas, nytkö se VR keksi laittaa susia rantaradalle. Meni tänään myös IC² 135:ssa ja eilen IC² 149:ssä... :) | ||||
|
|
24.10.2005 18:01 | Juhani Pirttilahti | ||
| Tossa just äsken meni Sr1 IC² 146:ssa kohti Helsinkiä... | ||||
|
|
24.10.2005 17:46 | Ville Lindblom | ||
| Kyllähän minä tuon 3207:n pesin mutta se tapahtui jo 18.10.2005 ja puolenpäivän aikoihin. :) | ||||
|
|
24.10.2005 17:29 | [Tunnus poistettu] | ||
| Uskomatonta!!. Olin tänään Pietarsaaressa 14-16 välisen ajan eikä siellä ollut lunta kuin tomusokerin verran nurtsilla. Eikä ollut edes 8-tiellä, siinä kohtaa missä tie ylittää Jeppiksen radan. Siitähän ei ole Pännäisten assalle kuin n 2km, jos sitäkään. Onpa ollut paikallista pyryä liikentees!! | ||||
|
|
24.10.2005 17:24 | Juhana Konttinen | ||
| Aivan mykistävä kuva ja suorittajan kengän kärjetkin ovat jo laiturin yli. Kunhan ei mene huru jalkaan. | ||||
|
|
24.10.2005 17:21 | Juhana Konttinen | ||
| Ihmeelliset illan ja sateen(?) sävyt, maaginen VR:n kesälahja harrastajille jyrää majesteetillisesti näyttämölle. | ||||