Kommenttihaku


Kirjoittaja:



Haettava teksti:



Kommentin sijainti:



Kaikki ehdot
Mikä tahansa ehdoista

Kaikki kommentit / Hakutulokset


kuva 24.10.2005 21:59 [Tunnus poistettu]  
  Muistankohan minä väärin kun pää väittää, että Savonia ajoi aluksi vain Kuopioon (vai Iisalmeen?) ja vasta myöhemmin alkoi kulkea Kontiomäkeen asti?
kuva 24.10.2005 21:57 [Tunnus poistettu]  
  Tero: Muistat oikein. Lapponia ja Polaria ajoivat ristiin, toinen aamulla Ouluun ja illalla Helsinkiin, toinen päinvastoin. Centria ei tainnut olla kovin pitkäikäinen juna, nimikin oli huono.
kuva 24.10.2005 21:57 Ari Palin  
  Miten mahtaa käydä junille IC41 ja IC603, kun jonkin tiedon mukaan suora IC-yhteys Vaasaan päättyy 3.9.2006? Ajetaanko IC603 sitten omana junanaan Helsingistä saakka, tietysti jollain 40- tai 50-sarjan numerolla? Aiotaanko junien numerointia uudistaa oikoradan myötä jotenkin? Nythän uudet Pendolino-vuorot ovat aiheuttaneet junien numerointiin outoja järjestyksiä, esim. S 45, S 59, IC2 179, S 17, S 18 ovat "väärillä paikoilla". Oulun suunnan junat olisi Vaasan suorien yhteyksien loputtua mahdollista numeroida numerosta 41 eteenpäin.
kuva 24.10.2005 21:53 Jorma Rauhala  
  Hienoa ja harvinaista yksityisrautatiearkkitehtuuria tullikamarissa. Raahen Rautatie Osakeyhtiötä parhaimmillaan!
kuva 24.10.2005 21:49 Jonne Reitti  
  Kesäkuun alussa tulin Raumalta Pännäisiin junalla (Rauma-Kokemäki siis JunaBussilla) ja silloin Pori-Tampere taajamajunaa veti 2*Dv12.
kuva 24.10.2005 21:43 Jonne Reitti  
  Kyllä täällä Jeppiksessä on koko päivän ollu lunta, ei siis ole illalla satanut. Ite menin kahdeksitoista töihin ja sillon ton kuvan verran lunta, pikkuhiljaa se päivällä suli osittain pois.
kuva 24.10.2005 21:34 Kimmo Pyrhönen  
  Ja Raumallehan ei ole säännöllistä dieselliikennettä.
kuva 24.10.2005 21:34 [Tunnus poistettu]  
  Eipä ole Vaasa-vaunua näkynyt moneen vuoteen. Pe ja su toinen Cx on keskellä junaa, pe menee Ouluun saakka.
kuva 24.10.2005 21:32 Kimmo Pyrhönen  
  Kiva ja aito hetki pienellä asemalla. Kylän koko ikäluokka taitaa lähteä "kaapunkiin".
kuva 24.10.2005 21:24 Lari Nylund  
  Eipä tuolla Raahen asemalla paljon sähköistystä tarvita. Junat ajetaan käsittääkseni suoraan (Rauta)Ruukille sähkövetureilla perille saakka.
kuva 24.10.2005 21:22 Lari Nylund  
  Meillä päin väräkätään haitekkia. Kaikki on mahdollista.
kuva 24.10.2005 21:21 Ari Palin  
  Tuon Oulun web-kameran kautta voi näköjään jopa nähdä 3 minuuttia tulevaisuuteen. :)
kuva 24.10.2005 21:20 Jari Kuusinen  
  Öh, ei kai nyt sentään Raumalta ajateta päivystäjää varta vasten Poriin matkustajajunan keulille, kun sen voi tarvittaessa laittaa käsittääkseni tavarajunan mukana Raumalta Tampereelle?
kuva 24.10.2005 21:20 Olavi Huotari  
  Hyvin löysin. Kävin aina pojan jääkiekko-otteluiden välillä asemalla ja vasta kolmannella käynnillä siellä oli liikennettä eli tämä juna.
kuva 24.10.2005 21:20 Lari Nylund  
  Mm. tämän tilanteen takia ylikäytävä miehitettiin. Jotkut reissussa ei yksinkertaisesti meinanneet muistaa, että liikkumme täydessä käytössä olevalla rataverkolla. Onneksi kaikki meni hyvin loppupeleissä. Tattis kaikille.
kuva 24.10.2005 21:18 Juha Paulavuo  
  Raivaussahalle olis käyttöä konepajalla....
kuva 24.10.2005 21:18 Lari Nylund  
  Löysit siis perille.
kuva 24.10.2005 21:17 Tero Korkeakoski  
  Vain kaksi sähköistettyä raidetta. Oudon vähän, tosin eipä noilla raiteilla ole edes vaunuja.
kuva 24.10.2005 21:17 Ville Rautiainen  
  Heh, ufoja Suomen ilmatilassa. Hiano kuva! :-)
kuva 24.10.2005 21:16 Lari Nylund  
  Mä jo kyselin, että milloin ko. kuljettajan syntymäpäivä olisi eräältä kollegalta. Tuollainen pieni pilkesilmäkulmassa "syntymäpäivälahja" voisi olla tuossa...
kuva 24.10.2005 21:15 Tero Korkeakoski  
  Mun mielestäni se menee näin (ellei ole muuttunut): Tampereelta tulee yöllä 2-3 deeverillä tavarajuna suoraan Mäntyluotoon. Kolmen maissa yksi deeveri vetää tavarajunan rungon Poriin josta se jatkaa sähkövedolla Tampereelle, deeveri taas vetää sähköveturin tuoman matkustajajunan. Tavara on vedettävä sähköllä että se saadaan riittävän nopeasti liikkeelle radan vilkkaimpaan aikaan. Yötavarajunan loput deeverit vetävät puoliltäöin Porista lähtevän tavarajunan Tampereelle. Raumalla tuo deeveri ei kyllä työskentele, siellä on Seepra pääasiallisena vaihtoveturina.
kuva 24.10.2005 20:59 Jussi Mäkinen  
  Kiitos! Kieltämättä tuurilla oli aika suuri osuus, kun Repin tuli täyttä vauhtia, ja Sm4:kin vielä liikkui. Joskus refleksit toimivat, yleensä eivät :)
kuva 24.10.2005 20:55 Jussi Mäkinen  
  Kiitos tiedosta! Tavarajunien numeroissa olen kokonaan näillä sivuilla olevan listan varassa, ja sehän oli jo kesältä 2003. Tietääkö joku mistä saisi uudemman? Entä mistä löytäisi Helsingin satamaratojen (vars. Länsisataman) junien aikataulut?
kuva 24.10.2005 20:55 Tero Kovanen  
  Muistanko aivan väärin, kun muistelen joskus mainoksista lukeneeni LAPPONIA Hki-Ol, SAVONIA Hki-Kon, KARELIA Hki-Jns, CENTRIA Hki-Jy ja vielä POLARIA, mutta ajoikohan se Hki:stä myös Oulunn vai mihin??? Muistaako kukaan..??
kuva 24.10.2005 20:41 Otto Tuomainen  
  Jo kesästä 2004 alkaen entisen 1809:n numero on ollut 3647.
kuva 24.10.2005 20:35 Petri Liedes  
  Jos tuo on tuolla jo vuosikaudet lojunu, niin käyköön joku harrastaja poimimassa talteen. Ei oo joka jannulla virroitinta olohuoneessa! Emppuhan vois vaikka todistaa Marsu-faniutensa. ;)
kuva 24.10.2005 20:35 Otto Tuomainen  
  Tämä BHpy on tästä syksyn aikana jonnekin kadonnut.
kuva 24.10.2005 20:25 Valtteri Keski-Säntti  
  Hieno talvinen tunnelma tässä kuvassa.
kuva 24.10.2005 20:24 Jani Tuominen  
  Jahas, niitä tulee tosiaan kun sieniä sateella! Nyt on jo viisi, lisää vaan tulee.
kuva 24.10.2005 20:21 Jorma Rauhala  
  Hienoa! Junamatkustajia, jotka eivät nouse "etelän" junaan, vaan tekevät paikallismatkan pohjoisen suuntaan. Matka-aika on vajaa parikymmentä minuuttia ja suuntana pohjoinen.
kuva 24.10.2005 20:12 Antti Busk  
  Nämä on vissiin entisiä E-vaunuja, jostain 1800-luvun puolelta?
kuva 24.10.2005 20:02 Lari Nylund  
  Olisikos tämä sen Marsun, joka sumussa joskus vuosi tai pari sitten toi aamulla V391 Eil-rungon Ilmalasta ja ajoi Hangonbaanalle ennen rungon toiseen päähän menoa. Piuha loppui ja paikka "virroitinkerhossa" aukesi. Kenties.
kuva 24.10.2005 19:59 Lari Nylund  
  Hyvää työtä olet Ville tehnyt, kun noin kiiltelee vieläkin.
kuva 24.10.2005 19:57 Lari Nylund  
  Tapasin kesällä 1991 kaksi oulaistelaista tyttöä Rodoksella ja oli parempi opetella sanomaan oikein;) Kyllä se minuakin mietitytti aluksi, mutta nyt sitä onkin hyvä käyttää jopa töissä. Kyselen aina välillä "oulaistelaisten tai sieltä muuten vaan tulleiden lippuja". Hienoa tämä suomi.
kuva 24.10.2005 19:52 Lari Nylund  
  Tämä oli tilanne kello 09:46, kuten aseman kello näyttää. Lunta oli maassa tosiaan Kokkolan ja Pännäisten välillä, kun taas muualla mentiin ihan syksyisissä tunnelmissa. No, Kauhavalla taisi olla myös hieman lunta maassa jos oikein muistan.
kuva 24.10.2005 19:49 Lari Nylund  
  IC41 mielenkiintoinen yksityiskohta eli Cx molemmissa päissä junaa. Ensimmäinen jatkaa Seinäjoelta IC603 Kokkolaan ja perimmäinen Vaasaan. Välillähän IC41 saattaa olla jopa 2Cx perässä, kun toinen on ns. Vaasa-vaunu, jolla kuljetetaan Vaasan yrityselämän väkeä. En sitten tiedä, että onko tätä vaunua viime aikoina enää junassa ollut. Mitäs sanovat pohjalaaset kirjeenvaihtajamme?
kuva 24.10.2005 19:39 Jari Kuusinen  
  M-mitä ruuhkaa? :D
kuva 24.10.2005 19:28 Lari Åhman  
  Aki, näinhän siellä tehtiin, jonka takia eräskin juna piti ajattaa Nrm:n kautta :) Murtomäellä ei kyllä kohtauksia turhan paljon ole ollut, lie nuo raudat jo ruostuneet kiinni :P Tietty pari Tekaa, mutta...
kuva 24.10.2005 19:28 Lari Åhman  
  Aki, näinhän siellä tehtiin, jonka takia eräskin juna piti ajattaa Nrm:n kautta :) Murtomäellä ei kyllä kohtauksia turhan paljon ole ollut, lie nuo raudat jo ruostuneet kiinni :P Tietty pari Tekaa, mutta...
kuva 24.10.2005 19:28 Miika Rissanen  
  aika groteskia x[
kuva 24.10.2005 19:26 Lari Åhman  
  Ilmeisesti nämä 27-sarjalaiset käyvät nyt pajalla ensin 26-sarjalaisia, koska niillekin on luvassa konepajareissua Hyvinkäälle. Mutta ilmeisesti ne saavat odottaa, että ainakin nämä ja 25-sarja saadaan saneerattua. Komean näköinen se on tuollaisessa maalissa, tosiaan. Onneksi näissä kunnioitetaan perinteitä, eikä maalausta muutettu nykytyyliin puna-valkoiseksi :)
kuva 24.10.2005 18:57 Joni Kontio  
  Hatun nosto Larille, kun on osannut kirjoittaa tuon kuntalaisten nimikkeen oikein... :) Usein törmäämme sanaan "oulaislaisten" joka ei suinkaa ole oikea muoto.
kuva 24.10.2005 18:33 Aki Grönblom  
  Sukevalla muuten matkustajajuniakin kohtautettiin pussiraiteita käyttäen.
kuva 24.10.2005 18:32 Aki Grönblom  
  Haapamäellä oli kesän öinä yksi mies vuorossa. Olisiko tullut joskus 9:n aikaan ja lopettanut 3:n jälkeen. Miten ne junat ny tarkalleen menivätkään. Eli ei kai sekään ihan mahdoton satsaus ollut verrattuna siihen mitä nuo ratarempat maksaa. Siellä taisi olla joka yö n. 200 ihmistä hommissa!
kuva 24.10.2005 18:22 Valtteri Keski-Säntti  
  Aikas upeassa kunnossa. Maalataankohan kaikkiin deevereihin suksiboksi samaan sävyyn katon kanssa?
kuva 24.10.2005 18:04 Valtteri Keski-Säntti  
  Jaahas, nytkö se VR keksi laittaa susia rantaradalle. Meni tänään myös IC² 135:ssa ja eilen IC² 149:ssä... :)
kuva 24.10.2005 18:01 Juhani Pirttilahti  
  Tossa just äsken meni Sr1 IC² 146:ssa kohti Helsinkiä...
kuva 24.10.2005 17:46 Ville Lindblom  
  Kyllähän minä tuon 3207:n pesin mutta se tapahtui jo 18.10.2005 ja puolenpäivän aikoihin. :)
kuva 24.10.2005 17:29 [Tunnus poistettu]  
  Uskomatonta!!. Olin tänään Pietarsaaressa 14-16 välisen ajan eikä siellä ollut lunta kuin tomusokerin verran nurtsilla. Eikä ollut edes 8-tiellä, siinä kohtaa missä tie ylittää Jeppiksen radan. Siitähän ei ole Pännäisten assalle kuin n 2km, jos sitäkään. Onpa ollut paikallista pyryä liikentees!!
kuva 24.10.2005 17:24 Juhana Konttinen  
  Aivan mykistävä kuva ja suorittajan kengän kärjetkin ovat jo laiturin yli. Kunhan ei mene huru jalkaan.
kuva 24.10.2005 17:21 Juhana Konttinen  
  Ihmeelliset illan ja sateen(?) sävyt, maaginen VR:n kesälahja harrastajille jyrää majesteetillisesti näyttämölle.