Kommenttihaku


Kirjoittaja:



Haettava teksti:



Kommentin sijainti:



Kaikki ehdot
Mikä tahansa ehdoista

Kaikki kommentit / Hakutulokset


kuva 24.10.2005 17:03 Juhani Pirttilahti  
  Pendolinon virroitin on samantyyppinen, mutta tuossa on "haarukka", joka ei tästä kuvasta näy. Vaan mites Sr2:n virroitin on Karjaalle joutunut ??
kuva 24.10.2005 16:59 Juhana Konttinen  
  Ei tuosta julisteesta ole mahdollista saada kuvaa tänne? Toki valokuvat Kuopiosta vanhalta linjalta ovat myös tervetulleita, niitä kun ei täällä n e ä.
kuva 24.10.2005 16:54 Teppo Niemi  
  Kyllä EK- /EP juna Savonia oli juuri vastaava. Valtionrautateiden julisteessa on komea kuva Savoniasta Pitkälahden vanhalla linjalla, veturina Dr13.
kuva 24.10.2005 16:48 Juhani Pirttilahti  
  Ai jaa, kai se sitten on Sr2:n virroitin. Mutta missä on ilmanohjaimet?
kuva 24.10.2005 16:46 Kimmo Pyrhönen  
  Hieno tilannekuva! Voi kuvitella, kuinka huru vastaa pitkällä ja heti perään lyhyellä kimeällä ja kömytys lisääntyy!
kuva 24.10.2005 16:33 Petri Liedes  
  Ei pitäis ruveta inttämään, mutta se ei kyllä pidä paikkaansa. :) Vrt. esim kuvat https://vaunut.org/kuvasivu.php/10022.html tai https://vaunut.org/kuvasivu.php/8897.html ja Sr2 https://vaunut.org/kuvasivu.php/16565.html - nämä on ihan selvätsi Marsun sarvet. Tunnistaa mm. tuosta haarukka-alavarresta. Virroitinkeskustelu pääsee taas vauhtiin. :D
kuva 24.10.2005 16:27 Tommy Pelkonen  
  Tuoretta kuvaa: www.ouka.fi/kamera/
kuva 24.10.2005 16:26 Tommy Pelkonen  
  Minun mielestä Oulussa ei ole kyllä yhtään lunta :)
kuva 24.10.2005 16:22 Jussi Kortman  
  Jos olisit ojentanut tukun ruplia niin kuvaukset olis varmaan saanut jatkua. Eikös se auta aina kun itä-naapurin kanssa tekemisissä?
kuva 24.10.2005 16:20 Lari Åhman  
  Kyllä niitä muutoksia paljon tapahtuu, mm. tuo kakkosraide meni remonttiin, portaalit on rakenteilla (ei niin pitkällä kuin Sukevalla), ja pohjoispäästä on 3-raiteen vaihde purettuna. Tuona päivänä oli muuten Murtomäki miehitetyssä käytössä, en tiedä miksi, ehkäpä Tekojen vuoksi vaikka niitä ei näkynytkään.
kuva 24.10.2005 16:16 Lari Åhman  
  Tuli tästä m a h t a v a s t a kuvasarjasta mieleen, että eikös Savon radallakin kulkenut vastaava EP-juna Savonia? Jos tuo lie kulkenut, ei sattuis Tapsalla / kenelläkään muulla olemaan siitä kuvia? Ei, ei kai ole pakko, mutta kysyin vaan, kun näkyy näitä kuvia olevan muualtakin... :/
kuva 24.10.2005 16:05 Lari Åhman  
  Oli tosiaan komea näky tuo 14 vaunuinen kasikymppi, kerkesikö se Kaima edes tarkastaa junaa ennen Lapinlahtea? ;-) Juhani, toki tuo Mäntylahden mäki on "mäki" vielä nykyäänkin dieselvetoisille junille, etenkin aamuinen, 2300 tonninen 2 Dv12 vetoinen T5048 rymyää ~15-20 km/h B-portaalla tuota mäkeä ylös. Lehtikelillä melko mielenkiintoinen, ja onpa siihen joku kone joskus poksahtanutkin.
kuva 24.10.2005 16:04 Juhani Pirttilahti  
  Kyllä nämä "sarvet" on pendolinosta peräisin.
kuva 24.10.2005 16:01 Lari Nylund  
  Kerran vielä https://vaunut.org/kuvasivu.php/15513.html
kuva 24.10.2005 16:01 Lari Nylund  
  Kokkolan ylikäytävä mm. tässä kuvassa:
https://vaunut.org/kuvasivu.php/15513.html.
Yleisin tilanne on, että pohjoisesta junat saapuu raiteelle 1 mikäli muita junia asemalla ei ole. Jos asemalla on matkustajajunien kohtaus saavutaan pohjosesta raiteelle 2 ja etelästä raiteelle 3. Tällöin kaupungin puolelle pääsee laiturin pohjoispäästä etelään menevän junan lähdettyä ja eteläpäästä varovaisuutta noudattaen junan edestä. Tässä kohdassa onkin suurin riski, kun juna lähtee liikkeelle jos veturi on aivan ylikäytävässä "kiinni" ennen liikkeelle lähtöä. Itse varoitan aina asiakkaita etelään menevän junan ensimmäiseltä ovelta, etteivät lähde ylittämään rataa.
kuva 24.10.2005 15:57 Lari Åhman  
  Mahtava kuvasarja Niklas, ei voi kieltää! Eipä taida vielä tämä Deeveri hooneljää polttimokseen ottaa... :-)
kuva 24.10.2005 15:54 Lari Nylund  
  Kokkolassa on max. 2 matkustajajunaa asemalla samaan aikaa eli on varmasti katsottu tämän hetkisen ratkaisun riittävän. Lisäksi kaikki matkustajajunat ovat pysähdysjunia eli vaaratilanteiden mahdollisuus on suhteellisen pieni, vaikka se onkin olemassa. Tämä kuvahan on tosin Pännäisistä.
kuva 24.10.2005 15:41 Arto Papunen  
  Mikseiköhän Kokkolaan ole rakennettu alikulkua tms. Asemalla on kuitenkin monia junia yhtäaikaa useana hetkenä.
kuva 24.10.2005 15:37 Lari Nylund  
  Jos sääennusteita uskoo ja miksi emme uskoisi, niin loppuviikosta Janne Tulkki saa aihetta laulaa "tulvii pohjanmaa".
kuva 24.10.2005 15:34 Petri Soronen  
  *Komia joo
kuva 24.10.2005 15:33 Petri Soronen  
  Onpa Kokkolassa lunta. Oulussa vaan n. 1cm. Koimia joo!
kuva 24.10.2005 15:29 Eija Mari  
  Mulla nyt on vaan kerta kaikkiaan niin huono onni. Melkein voisi lyödä vetoa että laittavat pian rantaradallekin pelkkiä susia. Enää en uskallakaan kertoa minä päivinä matkustan ;-)
kuva 24.10.2005 15:28 Leo Männistö  
  Pitäähä se nyt morjestaa nii että näkyy ku oli jo vähän hämärää =)
kuva 24.10.2005 15:22 Lari Nylund  
  Eilen Kuopion reissulla lunta oli Siilinjärven paikkeilla, tänään Kokkolassa ja Pännäisissä. Talvi tekee tuloaan. Oulussa on ihan syksy ja Iissä ei oikein tiedetä olisiko talvi vai syksy.
kuva 24.10.2005 15:19 Lari Nylund  
  Mä en muista Sr1:stä olleen P54:ssä viime aikoina kuin yhtenä päivänä ja miten Sinä Emppu juuri silloin satuit kyytiin?
kuva 24.10.2005 15:17 Eija Mari  
  Ihailtiin tässä yhdessä työkavereiden kanssa ekaa oikeaa talvikuvaa, jee!
kuva 24.10.2005 15:16 Lari Nylund  
  Jossain tuolla 13 vaunun kyydissä on myös allekirjoittanut tarkastamassa lippuja.
kuva 24.10.2005 15:16 Eija Mari  
  Onko teillä pohjoisessa jo nyt näin paljon lunta meillä on vielä melkein kesä ;-)
kuva 24.10.2005 15:11 Eija Mari  
  Hups mikä moka multa - voi marsu raukkaa kun menettänyt miehuutensa ;-)
kuva 24.10.2005 15:06 Petri Liedes  
  Nämä sarvet on kyllä Marsu-uroksen eikä Pendon!
kuva 24.10.2005 15:04 Arttu Kosonen  
  Ohhoh, tuossa veturien säilytysraiteella (vai mikä se nyt on...) on erittäin harvoin Sr2! Melkein aina siinä on 2xSr1...
kuva 24.10.2005 14:27 [Tunnus poistettu]  
  Niin, en tiedä josko suvuton lisääntyminen on tylsää kun ei ole kokemusta. Epäilisin, että jossain Keski- tai Etelä-Euroopassa on pendolinokuningatar, jonka munista näitä putkahtelee niin suuria määriä, että osa yksilöistä joutuu vaeltamaan näinkin kauas pohjoiseen etsimään omaa reviiriä.
kuva 24.10.2005 14:24 [Tunnus poistettu]  
  Kasimir: 51, 171 ja 43 lienevät vielä sinisiä Yöjunien lisäksi)?
kuva 24.10.2005 13:57 Katja Rämö  
  Oho, äipän nurkilla ollut taas yöllisiä hiippareita... ;) Voisitte ottaa tämänhetkisiä kuvia tuosta samasta paikasta jotta näen miten äipällä ja isäpuolella remontti edistyy.. =) Hieno kuva, upea taivas!
kuva 24.10.2005 13:52 Katja Rämö  
  Kiva katsella lapsuudenmaisemia täältä pohjosesta käsin...
kuva 24.10.2005 13:40 Tapio Muurinen  
  Tuo kahden tunnin alitus Helsingistä Tampereelle oli Huru-vedolla hyvä saavutus - myyntivaltti, keskinopeus 94 km/t. Lapponia (P57) lähti Helsingistä arkisin klo 16.00 ja oli Oulussa 23.29. Oli komean näköistä, kun Huru laukotti parastaan pitkin Pohjanmaan lakeuksia. EP:t oli tarkoitettu lähinnä kiireisille salkkuihmisille. Tavallinen kansa vältteli niitä ainakin lyhyiemmillä matkoilla pakollisten "kalliiden" paikkalippujen takia. Pyrittiin eurooppalaisuuteen. Nyt ollaan sitten sitä IC:n myötä
kuva 24.10.2005 13:15 Valtteri Keski-Säntti  
  Lahdessa oli ainakin kesällä 2004 tuollainen juliste, jossa oli Marsuja mutta Suden värityksessä. :)
kuva 24.10.2005 12:48  
  Nuohan eivät ole ajolankoja..
kuva 24.10.2005 12:46 Eija Mari  
  Siispä pendoilla on tosi synkkä elämä kun en ole (ainakaan vielä) tavannut naaraita. Niinpä niiden täytyy lisääntyä suvuttomasti. Ja edelleen siis dieselit ovat naaraita kun niillä ei ole sarvia?! Hyvä on lopetan tämän viisastelun ja syvennyn eläkkeiden ihmeellisen maailmaan - taitaa sopia mulle paremmin.
kuva 24.10.2005 12:43 [Tunnus poistettu]  
  Perttu: Minä en kyllä ymmärrä miksi junan pitää näyttää lentokoneelta, josta on riisuttu siivet. Sekä sisältä että ulkoa.
kuva 24.10.2005 12:37 [Tunnus poistettu]  
  Eikös ihan värittömässä vaatetuksessa käyskentely ratavarrassa ole pikkuisen krouvia, saattaa joku herkkähipiäinen tätihenkilö jopa kannella virkavallalle?
kuva 24.10.2005 12:34 [Tunnus poistettu]  
  Emppu: naarailla ei ole sarvia.
kuva 24.10.2005 12:32 Olli Keski-Rahkonen  
  Eipähän jääneet. Vaunut käytiin hakemassa pois kesällä ennen radan lakkautusta.
kuva 24.10.2005 12:18 Marko Anttila  
  Ehkä tylsän näköinen juna, mutta mukavan vaiheittaisen kuvasarjan olet ottanut. Ja jotain muutoksia Murtomäellä taitaa tapahtua sähköistyksen myötä?
kuva 24.10.2005 11:13 Mika Hakala  
  tämä onkin nyt sit lakkautettu ja sinne jäävät
kuva 24.10.2005 10:40 Eija Mari  
  Totta ihmeessä siinä nyt on marsu terveisin yksi vähintäänkin katkera duunari etelästä
kuva 24.10.2005 10:39 Eija Mari  
  Ja veturien kuvatkin ovat susien sijasta marsuja - siitä iso plussa!
kuva 24.10.2005 10:37 Eija Mari  
  Noitahan minä olenkin jo muutamana viikkona ihmetellyt - kn aina satun tuolla reunalla istuksimaan
kuva 24.10.2005 10:36 Kasimir Kärkkäinen  
  Sinisillä mentiin Helsingistä Tampereelle ja takaisin vielä vuoden 2000 jälkeen. Enää ei taida niitä yhteyksiä olla enää. Tai on, mutta IC2-junina ja pendolinoina.
kuva 24.10.2005 10:35 Eija Mari  
  Hupsista savon sydänmailla on jo talvi
kuva 24.10.2005 10:33 Eija Mari  
  Olen samaa mieltä Tervon kanssa - minstakin näyttää pyörät olevan alas päin. Maisema on tosi hieno