|
|
08.10.2005 12:21 | [Tunnus poistettu] | ||
| Hui mitkä pölyt! | ||||
|
|
08.10.2005 12:15 | [Tunnus poistettu] | ||
| Puiset kiskot :). | ||||
|
|
08.10.2005 12:13 | Joona-Mikko Salo | ||
| Kohtahan ei saa enää tavaraakaan lähetettyä, jos nämä muuttuvat IC:ksi. IC:n perään vaan matkatavaravaunu. | ||||
|
|
08.10.2005 12:11 | [Tunnus poistettu] | ||
| xDxD | ||||
|
|
08.10.2005 11:57 | Otto Tuomainen | ||
| Tuo on juuri se uudehko Starckjohann Steelin raide. | ||||
|
|
08.10.2005 11:44 | [Tunnus poistettu] | ||
| Ehä mä ny niitä kironnu! joku hempon italialaisvaakku ne kiros... En mä! Mähän vaan kattelen niiden menoo! | ||||
|
|
08.10.2005 10:39 | Lari Åhman | ||
| Aivan niin, pääsi minullakin menemään jostain syystä nuo Rk:t ja Rkt:t sekaisin... :P | ||||
|
|
08.10.2005 10:33 | Eero Heinonen | ||
| IC-junissahan käytetään Rx- ja Rk-vaunuja, jo pelkästään sen takia, että Rkt:n suurinnopeus on 140km/h, lukuunottamatta vaunua 23840. Kun siniset junat, joissa Rkt:ta käytetään, vähenevät myös huonoimmat yksilöt, se on aivan tavallista ja luonnollista. | ||||
|
|
08.10.2005 10:29 | Eero Heinonen | ||
| Mitäpä jos muita Rk-vaunuja ei ole ollut tarjolla? | ||||
|
|
08.10.2005 10:26 | Lari Åhman | ||
| No eihän noita Rx:iä ole tähänkään asti riittänyt jokaiseen IC:hen, joissa Rkt:ta siis on käytetty. Ellei sitten niiden maalaus etene, tuon yhden Rk:n lisäksi? | ||||
|
|
08.10.2005 10:23 | Ville Peurala | ||
| Tätä kuvaa kun katsoo niin termi "täyteenbuukattu" pääsee pätemään tässä | ||||
|
|
08.10.2005 10:22 | Eero Heinonen | ||
| Mitenköhän Rkt-vaunut muka vaikuttavat IC-junien ravintoloihin? | ||||
|
|
08.10.2005 10:17 | Ville Peurala | ||
| siis ton mallisella vaunulla en välttämättä samalla | ||||
|
|
08.10.2005 10:17 | Ville Peurala | ||
| oon tainnut matkustaa tommosella parikertaa pohjosesta. | ||||
|
|
08.10.2005 09:53 | Tommi K Hakala | ||
| Noita vaunuja on toisinaan tuossa parkissa,parhaimmillaan kolmekkin vaunua,lienee johonkin ruuhkahuippuun varattu kun mm. ennen joulunpyhiä siihen ilmestyvät. | ||||
|
|
08.10.2005 09:50 | Tommi K Hakala | ||
| ÖÖÖH,taisi toiveikkaasti muotoiltu kommenttini olla hieman liian realistisen oloinen...taitanee mennä KAUAN ennen kuin uusia dieseleitä tilataan. | ||||
|
|
08.10.2005 08:48 | [Tunnus poistettu] | ||
| iha hauska kuva........... | ||||
|
|
08.10.2005 08:44 | Karri Pietikäinen | ||
| Olen itse käynyt tutustumassa kaikkiin nykyään liikennöiviin ravintolavaunu versioihin... | ||||
|
|
08.10.2005 08:34 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Jarkolla taitaa olla omistusosuus rautateiden vakoilusatelliittiin, niin hyvin tuo mies kaikkea bongaa... ;-D ;-D | ||||
|
|
08.10.2005 08:31 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Harvemmin kuvattu loviisalainenhan se sieltä tulee. Oliko tuo sivuraide se uudehko teollisuusraide? | ||||
|
|
08.10.2005 08:29 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Luoma on varsin perinteisen oloinen seisake. Minäpä aion lähteä Luomaan! Olenko siis luova? (la-aamun kotifilosofiaa) :-) | ||||
|
|
08.10.2005 08:26 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Hieno syksyinen kuva, minä tykkään. Silta yli tumman veen! | ||||
|
|
08.10.2005 08:22 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Rkt:n puolesta; missäs muualla löydätte ruokaravintolan tahi baarin, jossa on iki-ihanaa 1970-luvun sisustusta. Vähän oranssia, vähän muovia! Vanhemmat Rkt:t edustavat mainiosti omaa aikaansa ja mainittakoon, että kyllä niitä vastaavan interiöörin omaavia baareja toki löytyy, kunhan ei seuraa nykyistä massaa ja pintaliitäjiä! Olisikohan paikallaan ehkä vielä sinisten aikaan (eli varsin pian) ravintolavaunukierros Suomessa!? | ||||
|
|
08.10.2005 08:19 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Mainiota, sisäkuviakin asemista. Eipä ole tullut itsekään juuri kuvattua. Sisätiloiltaan asemat ovat paljon muutosherkempiä kuin ulkoiselta olemukseltaan. Ei tämäkään sisältä satavuotiaalta näytä. | ||||
|
|
08.10.2005 08:14 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Jep, kuvaussuunta vain on eri. Asema sijaitsi tuon opastinporttaalin vieressä näkyvien puiden. | ||||
|
|
08.10.2005 05:02 | Ilari Eskelinen | ||
| Jahas... se on vekkikattoisten Rkt-vaunujenkin romutus alkanut. Pitää VR:n kohta tilata lisää ravinteleita, jos meinaa IC-junissa ravintoloita pitää. | ||||
|
|
08.10.2005 01:57 | Antti Busk | ||
| Osoitteesta http://www.dm-exp.org/gallery/oulu_mylly/oulu_mylly.html löytyy juttua poikien excursiosta myllyn sisälle. | ||||
|
|
08.10.2005 01:04 | Jonne Reitti | ||
| Eikös yhteen EFittiin ole vaihdetty SIGin telit, eli samanlaiset kuin IC vaunuissa, tuo kyllä viittaisi siihen että kyseiset vaunut tullaan mahdollisesti muuttamaan IC liikenteeseen sopiviksi. | ||||
|
|
08.10.2005 00:51 | Karri Pietikäinen | ||
| Surullinen on näky...Hiljaiseksi kyllä vetää... :( | ||||
|
|
08.10.2005 00:15 | Matti Mäntyvaara | ||
| Kallis, hidas hinaus. Epävarmuus laakereiden kunnosta jne. | ||||
|
|
08.10.2005 00:11 | Arto Papunen | ||
| No miksei tätä nyt voinut kiskoilla viedä Suolahteen? | ||||
|
|
07.10.2005 23:54 | Jouni Ijäs | ||
| Koskas se Oikorata oikein valmistuu? Deeverillän pääsee jo läpi Hakosillasta Keravalle. | ||||
|
|
07.10.2005 23:46 | Jukka P. T. Ruuskanen | ||
| Jep. KCik kuntoon. Vaunut.orgin miitti-talkoot ensi kevääksi! | ||||
|
|
07.10.2005 23:39 | Kari Paavola | ||
| Saa kadotakin. Ei tule ikävä. Röttelöt pois maisemia pilaamasta. | ||||
|
|
07.10.2005 23:26 | Juha Mäkinen | ||
| Kesällä käydessäni hiekkarannoilla kattelin tuolla olevia vaunuja ja aattelin miksi?? Mä voisin vaikka asua tollasessa jos olis varaa ostaa se ja kunnostaa asunnoksi.. tai jotain. Pelastaa noi pitäs jollain lailla. Kyllä hiljaseks vetää tämä kuva :( | ||||
|
|
07.10.2005 23:08 | Nikolas Peippo | ||
| Kyllä ne romuvaunut lisääntyy tuonne äkkiä.. Muutama kuukausi sitten siellä oli vain 10 Eit:tiä ja Rkt 23804... :( | ||||
|
|
07.10.2005 23:07 | [Tunnus poistettu] | ||
| (Sitäpaitsi kommentointisysteemissä on bugi, mutta se ei sentään ole VR:n vika...) | ||||
|
|
07.10.2005 23:06 | [Tunnus poistettu] | ||
| Tässä yhteydessä sopii ehkä hiukan kitistä: Q: Mikä on IC? A: Pikajuna, jolla matkustamisesta voidaan rahastaa enemmän, koska sen nimessä on IC. Itse asiassa sinisissä on paljon mukavampi matkustaa kuin kerrostaloissa tai Pendoissa. Tilaa ainakin tuntuu olevan enemmän. Minulla oli ilo matkata Hesasta Treelle 51:llä tällä viikolla. Aikatauluun on keinotekoisesti lisätty minuutteja, jottei se olisi kuin IC. Riihimäelle olisi tultu seitsemän (!) minuuttia etuajassa ellei tulo-opastimelle olisi pysähdytty odottelemaan Tolstoin lähtöä. Hämeenlinnassa oltiin pari minuuttia etuajassa. Tampereelle tultiin neljä minuuttia etuajassa. Jos VR haluaa rahastaa nopeammilla yhteyksillä, niiden yhteyksien pitää sitten olla nopeampia! Vähänkään pidemmillä matkoilla IC2 ei tarjoa mitään etua sinisiin verrattuna, päin vastoin: ravintola puuttuu. Koko eriväristen vaunujen hömpötys on vain keino nostaa lippujen hintoja kun ne nyt on sidottu vaunujen väriin. Pendo? Itä-Suomen Pendot ajavat pikajunien aikatauluilla. Palvelutasossa ei ole mitään, mikä oikeuttaisi huomattavasti kalliimmat liput. Okei, jos Kajaaniin pääsee tunnin nopeammin kuin pikajunalla, hyväksyn kalliimman lipun. Entäs sähköt? Rovaniemen yhteyksien kehuttiin nopeutuvan kun sähkötys valmistui? Nopeutuiko? Kyllä, vajaat viisi minuuttia parhaimmillaan - toisaalta osa junista hidastui muutamia minuutteja. Toki on monella tapaa parempi, että päästään ajamaan sähkövoimalla, mutta voisi sitä silkkaa valehtelua mainoksissa sentään koettaa välttää! Prk! |
||||
|
|
07.10.2005 22:50 | [Tunnus poistettu] | ||
| Luvalla sanoen: nämä seisomapöydät yöjunien ravintolavaunuissa ovat kyllä pahempaa kuin pirun keksintö! Kun vääntäytyy inhimillisesti katsoen ihan liian aikaisin aamukahville, sitä nyt *vähintään' haluaisi juoda sen kahvin istuen! Kyllähän näissä pikaoluen voi käydä hörppäämässä. (Ilmankos yöjunien matkustajamäärät vähenevät ja savonradan yöliikenne loppuu.) | ||||
|
|
07.10.2005 22:46 | Arto Papunen | ||
| Täytyy toivoa, että niihin uusiin kakskerrosvaunuihin tulee matkatavaraosasto ainakin. | ||||
|
|
07.10.2005 22:18 | Reijo Salminen | ||
| Tässä kuvassa kiinnitti huomion tuo hieno hitsaussauma tuossa poikkirakenteessa. Selvästi on mietitty ennenkuin on alettu töihin, ja työn laatu on ainakin tästä kulmasta erittäin hyvää. | ||||
|
|
07.10.2005 22:17 | Marko Anttila | ||
| Kyllä Kainastoa voi reilusti kutsua asemaksi. Se oli pariinkin otteeseen V luokan asema, välillä taas pysäkki ja jonkun aikaa myös laiturivaihde (1960-luvulla). | ||||
|
|
07.10.2005 22:12 | Reijo Salminen | ||
| Voisiko joku höyrykoneet paremmin tunteva kertoa että minkälaisesta ketjureaktiosta on kyse kun tällälailla lähtee lähes koko veturi kuuta kiertävälle radalle? Onko niin että kun ylimmät tuliputket jäävät veden pinnan yläpuolelle, ne sulavat ja siitä sitten mennään ja lujaa? | ||||
|
|
07.10.2005 22:10 | Lari Åhman | ||
| Niitähän ne... | ||||
|
|
07.10.2005 22:04 | Antti Vimpari | ||
| Nuo mahtaa olla romutukseen meneviä vaunuja, ei kai ne muuten tuolla lojuisi? | ||||
|
|
07.10.2005 21:54 | Lari Åhman | ||
| Tekasta puhti loppunut kun on Deeveri laitettu tuota vetämään? ;-) Mukava kuva, ei siinä mitään! | ||||
|
|
07.10.2005 21:53 | Lari Åhman | ||
| Voi voi, kovin on lohduton näky, tuokin 23107 ja ilmeisesti Eiu:kin käyty jo sotkemassa. On se kumma kun joillakin ei ole mitään järjellisempää tekemistä... :( | ||||
|
|
07.10.2005 21:22 | Jari Kuusinen | ||
| Eiu 27067 löytyy muuten tällä hetkellä Mäntyluodon romuletkasta, tai siis toisesta niistä! | ||||
|
|
07.10.2005 21:05 | Eija Mari | ||
| Tuotako sinä silloin tarkoitit - selvispä sekin nyt. Aiemminhan sitä on ollut vaikeampi huomata kun edessä oli aina aamulla se Ugin pönttöjuna ja iltapäivällä se juna jolla tulin Turkuun. Mutta tosiaan mun huomiokyvyssä on huomattava puute. | ||||
|
|
07.10.2005 21:01 | Sami Hovi | ||
| Sumuista oli tuona aamuna vähän idempänäkin: https://vaunut.org/kuvasivu.php/17192.html | ||||
|
|
07.10.2005 20:41 | Jari Kuusinen | ||
| No nyt Emppu onnistui viimeinkin kuvaamaan huomaamattaan kuvan https://vaunut.org/kuvasivu.php/14203 yhteydessä mainitun jatkoroikkaseppeleellä varustetun hautaristin! ;) | ||||