Kommenttihaku


Kirjoittaja:



Haettava teksti:



Kommentin sijainti:



Kaikki ehdot
Mikä tahansa ehdoista

Kaikki kommentit / Hakutulokset


kuva 08.10.2005 12:21 [Tunnus poistettu]  
  Hui mitkä pölyt!
kuva 08.10.2005 12:15 [Tunnus poistettu]  
  Puiset kiskot :).
kuva 08.10.2005 12:13 Joona-Mikko Salo  
  Kohtahan ei saa enää tavaraakaan lähetettyä, jos nämä muuttuvat IC:ksi. IC:n perään vaan matkatavaravaunu.
kuva 08.10.2005 12:11 [Tunnus poistettu]  
  xDxD
kuva 08.10.2005 11:57 Otto Tuomainen  
  Tuo on juuri se uudehko Starckjohann Steelin raide.
kuva 08.10.2005 11:44 [Tunnus poistettu]  
  Ehä mä ny niitä kironnu! joku hempon italialaisvaakku ne kiros... En mä! Mähän vaan kattelen niiden menoo!
kuva 08.10.2005 10:39 Lari Åhman  
  Aivan niin, pääsi minullakin menemään jostain syystä nuo Rk:t ja Rkt:t sekaisin... :P
kuva 08.10.2005 10:33 Eero Heinonen  
  IC-junissahan käytetään Rx- ja Rk-vaunuja, jo pelkästään sen takia, että Rkt:n suurinnopeus on 140km/h, lukuunottamatta vaunua 23840. Kun siniset junat, joissa Rkt:ta käytetään, vähenevät myös huonoimmat yksilöt, se on aivan tavallista ja luonnollista.
kuva 08.10.2005 10:29 Eero Heinonen  
  Mitäpä jos muita Rk-vaunuja ei ole ollut tarjolla?
kuva 08.10.2005 10:26 Lari Åhman  
  No eihän noita Rx:iä ole tähänkään asti riittänyt jokaiseen IC:hen, joissa Rkt:ta siis on käytetty. Ellei sitten niiden maalaus etene, tuon yhden Rk:n lisäksi?
kuva 08.10.2005 10:23 Ville Peurala  
  Tätä kuvaa kun katsoo niin termi "täyteenbuukattu" pääsee pätemään tässä
kuva 08.10.2005 10:22 Eero Heinonen  
  Mitenköhän Rkt-vaunut muka vaikuttavat IC-junien ravintoloihin?
kuva 08.10.2005 10:17 Ville Peurala  
  siis ton mallisella vaunulla en välttämättä samalla
kuva 08.10.2005 10:17 Ville Peurala  
  oon tainnut matkustaa tommosella parikertaa pohjosesta.
kuva 08.10.2005 09:53 Tommi K Hakala  
  Noita vaunuja on toisinaan tuossa parkissa,parhaimmillaan kolmekkin vaunua,lienee johonkin ruuhkahuippuun varattu kun mm. ennen joulunpyhiä siihen ilmestyvät.
kuva 08.10.2005 09:50 Tommi K Hakala  
  ÖÖÖH,taisi toiveikkaasti muotoiltu kommenttini olla hieman liian realistisen oloinen...taitanee mennä KAUAN ennen kuin uusia dieseleitä tilataan.
kuva 08.10.2005 08:48 [Tunnus poistettu]  
  iha hauska kuva...........
kuva 08.10.2005 08:44 Karri Pietikäinen  
  Olen itse käynyt tutustumassa kaikkiin nykyään liikennöiviin ravintolavaunu versioihin...
kuva 08.10.2005 08:34 Kimmo Pyrhönen  
  Jarkolla taitaa olla omistusosuus rautateiden vakoilusatelliittiin, niin hyvin tuo mies kaikkea bongaa... ;-D ;-D
kuva 08.10.2005 08:31 Kimmo Pyrhönen  
  Harvemmin kuvattu loviisalainenhan se sieltä tulee. Oliko tuo sivuraide se uudehko teollisuusraide?
kuva 08.10.2005 08:29 Kimmo Pyrhönen  
  Luoma on varsin perinteisen oloinen seisake. Minäpä aion lähteä Luomaan! Olenko siis luova? (la-aamun kotifilosofiaa) :-)
kuva 08.10.2005 08:26 Kimmo Pyrhönen  
  Hieno syksyinen kuva, minä tykkään. Silta yli tumman veen!
kuva 08.10.2005 08:22 Kimmo Pyrhönen  
  Rkt:n puolesta; missäs muualla löydätte ruokaravintolan tahi baarin, jossa on iki-ihanaa 1970-luvun sisustusta. Vähän oranssia, vähän muovia! Vanhemmat Rkt:t edustavat mainiosti omaa aikaansa ja mainittakoon, että kyllä niitä vastaavan interiöörin omaavia baareja toki löytyy, kunhan ei seuraa nykyistä massaa ja pintaliitäjiä! Olisikohan paikallaan ehkä vielä sinisten aikaan (eli varsin pian) ravintolavaunukierros Suomessa!?
kuva 08.10.2005 08:19 Kimmo Pyrhönen  
  Mainiota, sisäkuviakin asemista. Eipä ole tullut itsekään juuri kuvattua. Sisätiloiltaan asemat ovat paljon muutosherkempiä kuin ulkoiselta olemukseltaan. Ei tämäkään sisältä satavuotiaalta näytä.
kuva 08.10.2005 08:14 Kimmo Pyrhönen  
  Jep, kuvaussuunta vain on eri. Asema sijaitsi tuon opastinporttaalin vieressä näkyvien puiden.
kuva 08.10.2005 05:02 Ilari Eskelinen  
  Jahas... se on vekkikattoisten Rkt-vaunujenkin romutus alkanut. Pitää VR:n kohta tilata lisää ravinteleita, jos meinaa IC-junissa ravintoloita pitää.
kuva 08.10.2005 01:57 Antti Busk  
  Osoitteesta http://www.dm-exp.org/gallery/oulu_mylly/oulu_mylly.html löytyy juttua poikien excursiosta myllyn sisälle.
kuva 08.10.2005 01:04 Jonne Reitti  
  Eikös yhteen EFittiin ole vaihdetty SIGin telit, eli samanlaiset kuin IC vaunuissa, tuo kyllä viittaisi siihen että kyseiset vaunut tullaan mahdollisesti muuttamaan IC liikenteeseen sopiviksi.
kuva 08.10.2005 00:51 Karri Pietikäinen  
  Surullinen on näky...Hiljaiseksi kyllä vetää... :(
kuva 08.10.2005 00:15 Matti Mäntyvaara  
  Kallis, hidas hinaus. Epävarmuus laakereiden kunnosta jne.
kuva 08.10.2005 00:11 Arto Papunen  
  No miksei tätä nyt voinut kiskoilla viedä Suolahteen?
kuva 07.10.2005 23:54 Jouni Ijäs  
  Koskas se Oikorata oikein valmistuu? Deeverillän pääsee jo läpi Hakosillasta Keravalle.
kuva 07.10.2005 23:46 Jukka P. T. Ruuskanen  
  Jep. KCik kuntoon. Vaunut.orgin miitti-talkoot ensi kevääksi!
kuva 07.10.2005 23:39 Kari Paavola  
  Saa kadotakin. Ei tule ikävä. Röttelöt pois maisemia pilaamasta.
kuva 07.10.2005 23:26 Juha Mäkinen  
  Kesällä käydessäni hiekkarannoilla kattelin tuolla olevia vaunuja ja aattelin miksi?? Mä voisin vaikka asua tollasessa jos olis varaa ostaa se ja kunnostaa asunnoksi.. tai jotain. Pelastaa noi pitäs jollain lailla. Kyllä hiljaseks vetää tämä kuva :(
kuva 07.10.2005 23:08 Nikolas Peippo  
  Kyllä ne romuvaunut lisääntyy tuonne äkkiä.. Muutama kuukausi sitten siellä oli vain 10 Eit:tiä ja Rkt 23804... :(
kuva 07.10.2005 23:07 [Tunnus poistettu]  
  (Sitäpaitsi kommentointisysteemissä on bugi, mutta se ei sentään ole VR:n vika...)
kuva 07.10.2005 23:06 [Tunnus poistettu]  
  Tässä yhteydessä sopii ehkä hiukan kitistä: Q: Mikä on IC? A: Pikajuna, jolla matkustamisesta voidaan rahastaa enemmän, koska sen nimessä on IC. Itse asiassa sinisissä on paljon mukavampi matkustaa kuin kerrostaloissa tai Pendoissa. Tilaa ainakin tuntuu olevan enemmän. Minulla oli ilo matkata Hesasta Treelle 51:llä tällä viikolla. Aikatauluun on keinotekoisesti lisätty minuutteja, jottei se olisi kuin IC. Riihimäelle olisi tultu seitsemän (!) minuuttia etuajassa ellei tulo-opastimelle olisi pysähdytty odottelemaan Tolstoin lähtöä. Hämeenlinnassa oltiin pari minuuttia etuajassa. Tampereelle tultiin neljä minuuttia etuajassa. Jos VR haluaa rahastaa nopeammilla yhteyksillä, niiden yhteyksien pitää sitten olla nopeampia! Vähänkään pidemmillä matkoilla IC2 ei tarjoa mitään etua sinisiin verrattuna, päin vastoin: ravintola puuttuu. Koko eriväristen vaunujen hömpötys on vain keino nostaa lippujen hintoja kun ne nyt on sidottu vaunujen väriin. Pendo? Itä-Suomen Pendot ajavat pikajunien aikatauluilla. Palvelutasossa ei ole mitään, mikä oikeuttaisi huomattavasti kalliimmat liput. Okei, jos Kajaaniin pääsee tunnin nopeammin kuin pikajunalla, hyväksyn kalliimman lipun. Entäs sähköt? Rovaniemen yhteyksien kehuttiin nopeutuvan kun sähkötys valmistui? Nopeutuiko? Kyllä, vajaat viisi minuuttia parhaimmillaan - toisaalta osa junista hidastui muutamia minuutteja. Toki on monella tapaa parempi, että päästään ajamaan sähkövoimalla, mutta voisi sitä silkkaa valehtelua mainoksissa sentään koettaa välttää!
Prk!
kuva 07.10.2005 22:50 [Tunnus poistettu]  
  Luvalla sanoen: nämä seisomapöydät yöjunien ravintolavaunuissa ovat kyllä pahempaa kuin pirun keksintö! Kun vääntäytyy inhimillisesti katsoen ihan liian aikaisin aamukahville, sitä nyt *vähintään' haluaisi juoda sen kahvin istuen! Kyllähän näissä pikaoluen voi käydä hörppäämässä. (Ilmankos yöjunien matkustajamäärät vähenevät ja savonradan yöliikenne loppuu.)
kuva 07.10.2005 22:46 Arto Papunen  
  Täytyy toivoa, että niihin uusiin kakskerrosvaunuihin tulee matkatavaraosasto ainakin.
kuva 07.10.2005 22:18 Reijo Salminen  
  Tässä kuvassa kiinnitti huomion tuo hieno hitsaussauma tuossa poikkirakenteessa. Selvästi on mietitty ennenkuin on alettu töihin, ja työn laatu on ainakin tästä kulmasta erittäin hyvää.
kuva 07.10.2005 22:17 Marko Anttila  
  Kyllä Kainastoa voi reilusti kutsua asemaksi. Se oli pariinkin otteeseen V luokan asema, välillä taas pysäkki ja jonkun aikaa myös laiturivaihde (1960-luvulla).
kuva 07.10.2005 22:12 Reijo Salminen  
  Voisiko joku höyrykoneet paremmin tunteva kertoa että minkälaisesta ketjureaktiosta on kyse kun tällälailla lähtee lähes koko veturi kuuta kiertävälle radalle? Onko niin että kun ylimmät tuliputket jäävät veden pinnan yläpuolelle, ne sulavat ja siitä sitten mennään ja lujaa?
kuva 07.10.2005 22:10 Lari Åhman  
  Niitähän ne...
kuva 07.10.2005 22:04 Antti Vimpari  
  Nuo mahtaa olla romutukseen meneviä vaunuja, ei kai ne muuten tuolla lojuisi?
kuva 07.10.2005 21:54 Lari Åhman  
  Tekasta puhti loppunut kun on Deeveri laitettu tuota vetämään? ;-) Mukava kuva, ei siinä mitään!
kuva 07.10.2005 21:53 Lari Åhman  
  Voi voi, kovin on lohduton näky, tuokin 23107 ja ilmeisesti Eiu:kin käyty jo sotkemassa. On se kumma kun joillakin ei ole mitään järjellisempää tekemistä... :(
kuva 07.10.2005 21:22 Jari Kuusinen  
  Eiu 27067 löytyy muuten tällä hetkellä Mäntyluodon romuletkasta, tai siis toisesta niistä!
kuva 07.10.2005 21:05 Eija Mari  
  Tuotako sinä silloin tarkoitit - selvispä sekin nyt. Aiemminhan sitä on ollut vaikeampi huomata kun edessä oli aina aamulla se Ugin pönttöjuna ja iltapäivällä se juna jolla tulin Turkuun. Mutta tosiaan mun huomiokyvyssä on huomattava puute.
kuva 07.10.2005 21:01 Sami Hovi  
  Sumuista oli tuona aamuna vähän idempänäkin: https://vaunut.org/kuvasivu.php/17192.html
kuva 07.10.2005 20:41 Jari Kuusinen  
  No nyt Emppu onnistui viimeinkin kuvaamaan huomaamattaan kuvan https://vaunut.org/kuvasivu.php/14203 yhteydessä mainitun jatkoroikkaseppeleellä varustetun hautaristin! ;)