|
|
08.10.2005 20:01 | Lari Nylund | ||
| Airakselan laituri on purettu ainakin verkkoselostuksen mukaan eli Haksi 20-metrisellä on lyhin. | ||||
|
|
08.10.2005 20:01 | Pauli Kyllönen | ||
| Lari ehtikin jo ensiksi mainita mitä ajattelin sanoa mutta joskus näkee jopa kaksikin Edfs vaunua IC52/IC53 rungoissa joten ei ne pelkästään IC2-junissa ole. Toisena junavaihtoehtona voidaan pitää IC50/IC55 jossa voi myös olla Edfs varsinki perjantain ja lauantain junarungoissa, koska ne ovat silloin pisimpiä mitä vedetään nykyisin, IC53/IC52: 15 vaunua, joista kerrostaloja 6 kpl ja IC55/IC50: 13 vaunua, joista kerrostaloja 7 kpl. | ||||
|
|
08.10.2005 19:56 | Lari Nylund | ||
| Ihan kuin PIKO:n pienoisrautatiekuvastosta joskus 80-luvulla. | ||||
|
|
08.10.2005 19:53 | Lari Nylund | ||
| Kaikkien kaappien äiti oli Eift:issä ja CEift:ssä. Onneksi ne lautapenkkiajat ovat ohi. Edfs-vaunuja käytetään myös IC-junissa, joissa ravintolapalvelut ovat järjestetty Rk-vaunulla. Tänään viimeksi sellainen oli IC52:ssa omalla kohdalla. | ||||
|
|
08.10.2005 19:48 | Eero Heinonen | ||
| Edfs vaunuja käytetään IC2-junissa, ja jollei niitä tilattu lisää, niin ei tultane näkemään jatkossakaan. Oikeastaan korjataan edellistä lausuntoa, ei se Rx niin kaappi, ole vaan Edfs ehkä nimenomaisemmin on kaappi. Kaapein on Chfy:n konnarin tila. | ||||
|
|
08.10.2005 19:36 | Jonne Reitti | ||
| Onhan Edfs vaunussakin konnarihytti. | ||||
|
|
08.10.2005 19:36 | [Tunnus poistettu] | ||
| Tos Gblk:s on varmaan kotomaamma lippu, notta Hoonekkeri ei menis vahingos sinne nukkumahan! | ||||
|
|
08.10.2005 19:21 | Simo Porkola | ||
| Kiva nähdä jonkun muunkin ottama kuva Kannuksesta. | ||||
|
|
08.10.2005 19:11 | Lari Nylund | ||
| Tätä on tullut ihmeteltyä, kun ystävällä käyn kylässä tuossa naapurissa. Aivan kauhea rötiskö kaupungin parhaimmilla tonteilla keskustassa. | ||||
|
|
08.10.2005 19:02 | Eija Mari | ||
| Ai että kun kivasti marsu peilaa itseään IC:n kyljestä | ||||
|
|
08.10.2005 19:01 | Eero Heinonen | ||
| Ei EFit(i) nyt sentään mikään tavaravaunu ole! Milläs IC-junissakin kuljetat esimerkiksi polkupyörät, lastenvaunut ja suksipaketit kun niitä on enemmän, kuin ne muutamat polkupyörä häkkyrät / suksitila ja pieni lastenvaunutila vaunuissa Ed(f)s, joita on ainakin nykyisen runkorakenteen mukaan 1 kpl per runko? Pohjoisen junissa P51/P54 on ollut hyvinkin usein varsin täyttä EFit ja EFiti -vaunujen rahtiosastoissa, ja huom. näistä päiväpikureista löytyy kaksi "tavaravaunua". Veikkaisin myös varsin monen kipparin ottavan mielummin kunnon konnarinkopin, kuin Rx-vaunun konnarinkaapin... | ||||
|
|
08.10.2005 18:57 | Risto Hyvärinen | ||
| Siellä ei näyttäisi olevan kovin montaa tekaria käytössä, joten ehkä niillä on jotain muuta käyttöä! Deeveri on näyttänyt olevan siellä sorajunien vedossa jo aika pitkän aikaa ja sitten tämä Saksalainen leimuhitsausauto on myös bongattu Järvenpään nurkilla ennen Mäntsälää. Jvv:n uusi väritys on myös huomioitu, kun ne seisoi aivan meidän työkuntavaunujen vieressä Keravalla, ennen kuin läksivät oikoradalle. Myöhemmin päivällä se bongattiin Kytömaan ja Haarajoen välillä. | ||||
|
|
08.10.2005 18:48 | Eero Heinonen | ||
| Toisaalta hyvinhän tuo juna on siellä ennenkin tekareilla liikkunut, mutta jos tekarille on tullut pipi niin asia on ymmärettävissä. Samoin Deeveriä käytettiin, kun sepeliä haettiin Hakkilasta. Tänään tuli havainnoitua rataa, Jvv 9 oli tehnyt comebackin. Enäänhän ei kai ole mikään uutinen, että se on maalattu, mutta yksi vaunu on myös saanut melkoisen kokoisen sinisen VR-rata-plakaatin kylkeen, jossa lukee käsittääkseni "Radat sähköistää ja turvalaitteet rakentaa VR-Rata oy Sähkörakennuskeskus". Sitä se kilpailu teettää. Mutta Jvv-vaunuston maalaus sinällään on jo suuri kulttuuriteko ja antaa jatkuvuuden toivoa vaunustolle. Lisäksi näkyi Tte, Tka7 + 3*Oc* betonipöllilastissa, sepelijuna, saksalainen Etvlh:n korvike ja stabilisaattori. | ||||
|
|
08.10.2005 18:46 | Lari Nylund | ||
| Onpas tuttu maisema. Kolme kertaa viimeisen kahden vuoden aikana olen Sydneyssä vieraillut ja kaikki ihmettelee tämän monorailin tarpeellisuutta. Paikalliset eivät sitä juurikaan käytä, mutta onneksi turisteja kaupungissa riittää. Joo, ehdottomasti lisää kuvia täältä. No worries, Mate! | ||||
|
|
08.10.2005 18:43 | [Tunnus poistettu] | ||
| Tämmöisiin leikkimielisiin skaboihin kantsis varmaan laittaa kuvan alustekstiin. "Vanhat parrat" venttais vähän aikaa ja antais nuoremmille ensin arvaus- tai tietomahdollisuuden. - Jos oikeita vastauksia ei ala tulla niin siten vasta avaisivat sanaisen arkkunsa. | ||||
|
|
08.10.2005 18:42 | Tero Kovanen | ||
| YES YES pjh...osuit naulan kantaan!!! VR:n ydinliiketoimintaa on juuri ihmisten(pomojenkin) kuljettaminen paikasta A paikkaan B ja saada korvaus siitä.....oikeassa olet!!! ja suurin osa matkoistahan varmaan lähtee tai alkaakin helsingistä, niinkuin sanoit..:-) Mutta kait sitä tavaraa pitäis kuljettaa suurempia määriä, että se olis kannattavaa, tyhjän tavaravaunun vetäminen eio liene kovin järkevää?? | ||||
|
|
08.10.2005 18:34 | [Tunnus poistettu] | ||
| Mäkin voisin jossain vaiheessa (tehdä oman osuuteni! ja) kaivaa näistä sekä Dm4:stä värikuvia 1960-luvun lopulta junan kanssa linjalla. | ||||
|
|
08.10.2005 18:30 | Risto Hyvärinen | ||
| Ristikytkentäteline, ennen kuin muut "rojut" tuli sisään. | ||||
|
|
08.10.2005 18:25 | Otto Tuomainen | ||
| Kiitojunavaunustot, Dm3 ja Dm4. | ||||
|
|
08.10.2005 18:18 | Tommi K Hakala | ||
| Ja komeasti värikuvana,ei taida netistä näistä liikaa olla kuvia.Olikos tämäntyylistä harmaa-punainen-keltainen väritystä muissa VR:n laitteissa? | ||||
|
|
08.10.2005 18:13 | Risto Hyvärinen | ||
| Juttu on kyllä niin, että niitä romutetaan pääasiassa siksi, että niihin ei löydy enää varaosia ja WC:t pitäisi varustaa Evacilla! Uusiminen tulee liian kalliiksi ja vasta VR "pakotettiin" itsensä pääministerin toimesta tilaamaan uusia vaunuja Talgolta. | ||||
|
|
08.10.2005 18:00 | Tapio Keränen | ||
| Jussi tunnisti paikan oitis! Hyvä Jussi! | ||||
|
|
08.10.2005 17:54 | [Tunnus poistettu] | ||
| Herttoniemi. | ||||
|
|
08.10.2005 17:50 | Tommi K Hakala | ||
| Ei kai nuo Taimn-vaunut ole rumutukseen menossa? | ||||
|
|
08.10.2005 17:45 | Kari Kuusela | ||
| Veturi seisoo muistomerkkinä Windhoekin päärautatieaseman edessä? Linkki http://www.locopage.net/afr-pics.htm (Namibia). | ||||
|
|
08.10.2005 17:33 | Risto Hyvärinen | ||
| Oikoradalla on pyörinyt ennen 2737, joka läksi sieltä johonkin Riihimäen suuntaan ja tämä tuli tilalle. Sepelijuna painaa jotain 1000 tonnia, joten ei ehkä tule oikein hyvin Tekarin perässä, kun siellä on aikamoisia mäkiä. Nuo veturien vaihdot tapahtui Kytömaalla näet aivan nenän edessä! |
||||
|
|
08.10.2005 17:18 | [Tunnus poistettu] | ||
| totta. | ||||
|
|
08.10.2005 17:13 | Kari Kuusela | ||
| Ja raideleveyshän on kolme jalkaa kuusi tuumaa eli 1067mm... | ||||
|
|
08.10.2005 17:06 | Ville Väisänen | ||
| Kyllä se kokonaan näkyy? | ||||
|
|
08.10.2005 17:03 | [Tunnus poistettu] | ||
| Tero. minä olen usein lähettänyt junassa matkatavaraa, jolle matkatavaravaunu on ollut oikein sopiva paikka. Nykyisinhän se ei enää ole mahdollista. Ei ole VR:n ydinliiketoimintaa... niinpä niin, VR:n ydinliiketoimintaa on kuljettaa pikkupomo Helsinkiin ison pomon luo. Pthyi. | ||||
|
|
08.10.2005 16:56 | [Tunnus poistettu] | ||
| Kiitos tästä kuvasta, Tapio! Täähän on minun koodiveturini :-) | ||||
|
|
08.10.2005 16:52 | [Tunnus poistettu] | ||
| Jonos toisena oleva pullahuru näyttääs olevan paljo paremmas maalis kuin tämä eka. Ja eikös se ole just tämä 1953 joka siellä edelleen maatuu. No vastaanpa ite, ettäpä ei oiu vaan pullahuru (pulahuru ;^)) nro 1950 on se "säästyny" yksilö. Tuota pullahurua ei kyllä takuulla ole muotoollut Kaj Frank, on se sen verran rumankomia peli! | ||||
|
|
08.10.2005 16:46 | [Tunnus poistettu] | ||
| Terolta uhohtuu muutama tärkee juttu. Kilpailu vapautuu ja ehkä joku toinen taho olis ehkä kiinnostunut kuskailemaan meitä köyhäsuomalaisia näilllä verovaroilla ostetuilla "romuilla". Mahdollisuus kilpailuun pitäisi säilyttää säästämällä siniset, ovathan ne kuitenkin vielä suhteellisen käypää kalustoa. Ja ehkäpä me köyhäsuomalaisetkin haluaisimme nauttia kaffimme oikeassa ravintolavaunussa nykyisen sijasta. | ||||
|
|
08.10.2005 16:38 | Tero Kovanen | ||
| otetaan mielummin sekin tavaratila ihmisten käyttöön.. | ||||
|
|
08.10.2005 16:38 | Tero Kovanen | ||
| kuinka usein itse lähetät junassa tavaraa, joka tarvitsee tavaravaunun? et varmaan kovin usein...arvelen että puolukkaämpäreiden lähettäminen ei kuulu enää VR:n ydinliiketoimintaan niinkuin 1960-luvulla :-) | ||||
|
|
08.10.2005 16:37 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Ohhoh, kaikki Lentävät Sudet jonossa! | ||||
|
|
08.10.2005 16:33 | Tero Kovanen | ||
| olisko uusi tekniikka ájanu jo ohi 50-luvun tekniikasta..eikös nämä 70-luvulla ole jo romutettu?? | ||||
|
|
08.10.2005 16:26 | [Tunnus poistettu] | ||
| No voihan nekin laittaa ajokuntoon. Ja kysymys kuuluukin mitä VIKAA siinä on. EI miksi se pitäisi saada ajoon. | ||||
|
|
08.10.2005 16:24 | Tero Kovanen | ||
| ja romutuksesta.....eikös yleensä vanhoista käyttökelvottomista autoistakin luovuta pois, eikä kasata nurkkiin ruostumaan...no romun ja krääsänkerääjistä on tietysti monta esimerkkiä.. | ||||
|
|
08.10.2005 16:22 | Tero Kovanen | ||
| Minkähän takia VR:n PITÄISI kuljettaa "köyhäsuomessa" muutamaa matkustajaa jollain ravintolavaunuletkalla? Eiköhän sieltä "köyhäsuomesta" ole jo kaupatkin hävinneet ja linja-autotkin kovaa vauhtia häviämässä..ja johtunnee varmaan siitä ettei siellä ole ketään....vai muuttaako ihmiset sen mukaan maaseudulle että sinne pääsee junalla tai linja-autolla, vaikka ei töitäkään olisi tarjolla!!!! | ||||
|
|
08.10.2005 15:45 | [Tunnus poistettu] | ||
| Kyllä VR:llä on todella puput pöksyys (ja ehkä vähän muutakin joka tuoksahtaa ikävästi) kun näiren romutuksella piretähän tälläästä kiirusta. Näähän sopis kun nenä päähän ns köyhäsuomen kulkimiksi. Ei jummarra VR:ää, eihän se enää edes ole kiinnostunut köyhäsuomalaisten kuskailusta, joten mitäs näiren myyminen VR:ää haittaas, mutta romuks vaan. Eruskunnan pitääs jo puuttua asiaan kovalla kärellä. Ärsyttää tuollaanen hölömläästen homma! | ||||
|
|
08.10.2005 15:41 | Otto Tuomainen | ||
| Aika nuorenahan nämä hylättiin... | ||||
|
|
08.10.2005 15:34 | [Tunnus poistettu] | ||
| Kiitti Reijo mielenkiintoisesta kuvasta! Jaa´ha. Sieltähän putkahti odottamatta pieni Climax. - Odotin jotain suurta Erien tai Virginian tapaista triplexiä? - Mahtoiko näitä isoja kolmella vetopyöräsatsilla varustettuja vetureita lainkaan jäädä jälkipolville? - Tämän tyylisiä vetureita käytettiin niinkuin hyvin tiedämme paljon mm. tukkiradoilla. | ||||
|
|
08.10.2005 15:34 | Lari Åhman | ||
| Eiköhän nämä ihan samalla perusteella kuin Dv15:et eli iän ja kunnon perusteella? | ||||
|
|
08.10.2005 15:32 | Kari Kuusela | ||
| Tarkennan arvaustani; GE U18C1... Teliin liitetyllä juoksuakselilla on laskettu akselipainoa joten veturi on suunniteltu ilmeisen kevytkiskoisille radoille. Etelä-Afrikan rautatiet lienevät varsin laadukkaita joten uskon yhä kuvan olevan Namibiasta, mutta vaihdan kaupungin Swakopmundiin... | ||||
|
|
08.10.2005 15:30 | Laura Kuuppo | ||
| Mitäs varten nää romutettiin? | ||||
|
|
08.10.2005 13:31 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| No miksi ihmeessä se 2241 pitäisi saada ajokntoon kun 2216 on jo..? Esim Hr11, Dm8/9 tai tämä Dv11 voisi olla mielenkiintoisempi kunnostuskuhde koska niitähän ei ole enää yhtään ajokunnossa. | ||||
|
|
08.10.2005 12:31 | [Tunnus poistettu] | ||
| mutta mitä vikaa 2241 sisältää kun ei ole ajokuntoinen? | ||||
|
|
08.10.2005 12:30 | [Tunnus poistettu] | ||
| tästä päättelin että laatikko on muusina: http://www.seisake.net/kuva.php?tiedosto=dv11_1.jpg | ||||
|
|
08.10.2005 12:27 | [Tunnus poistettu] | ||
| Tarkoitin Toijalan hurua... | ||||
|
|
08.10.2005 12:21 | [Tunnus poistettu] | ||
| Hui mitkä pölyt! | ||||