![]() |
19.06.2005 22:53 | Tapio Juomukkaharju | ||
Vaivaiset 5 tuntia aikatalustaan jäljessä. No siihen on totuttu ettei lentokoneet koskaan ole aikataulussa. Mutta jos junat kulkevat myöhässä niin siitä aina jaksetaan muistuttaa, siis junien pienetkin minuutti myöhästymiset aihuttavat hirveän kalabaliikin. Johtopäätös: Juna on luotettava liikennöintiväline jonka pienestäkin myöhästymisestä mainitaan, eli junat ovat aikatululuotettavia.(Jos junat olisivat aina myöhässä niin kuka siitä välittäisi)Olisihan totuttu "talon tapaan",eikä siihen kukaan kiiniättisi huomiota. | ||||
![]() |
19.06.2005 22:50 | Mikko Martimo | ||
Eipähän lopu akselit kesken!;) | ||||
![]() |
19.06.2005 22:40 | Sami Hovi | ||
Tämä Vallaisten laiturijäännöskin on nyt kadonnut. | ||||
![]() |
19.06.2005 22:36 | Sami Hovi | ||
Piti käydä itse katsomassa, kun vastausta ei tullut. ;) Siellähän se on edelleen. | ||||
![]() |
19.06.2005 22:28 | Tapio Juomukkaharju | ||
Taaempi virroitin oli käytössä molemmissa vetureissa siihen siti kunnes joku "valopää" keksi että ajolanka kuluu enemmän kun virroittimet ovat lähellä toisiaan. Vaan miten talvella kun on hanget korkeat nietokset, ja virroitin iskee "kuin sata salamaa iskee tulta" niin ei käy kateeksi kuljettajia sillä silloin iskee pimeässä "lumisokeus". | ||||
![]() |
19.06.2005 22:11 | Tapio Juomukkaharju | ||
Veikkaisin että sillä on tekemistä jotenkin jatko- tai liityntä kuljetuksen suhteen, sillä se on Tamperelainen maantiekuljetus yhtiö, muuta yhtymäkohtaa ei käsittääkseni ole.(On erikoisunut nimenomaan erikoiskuljetuksiin)Mutta tämä on vain arvaus, ei Fakta tieto ,siis tarralle ei kuljetusliikkeelle! | ||||
![]() |
19.06.2005 22:06 | Sami Hovi | ||
Turha tätä arvuuttelua on pitkittää, kun okeskira antoi alta aikayksikön oikean ja tarkan vastauksen. Hyvin tunnistettu! | ||||
![]() |
19.06.2005 22:00 | Juhani Pirttilahti | ||
Ei ole tämä rantarataa. :) | ||||
![]() |
19.06.2005 21:49 | Mika Nuutinen | ||
Vois olla Savonlinna-Parikkala väliltä,tosin nuo kalliot saaressa ei täsmää mutta tarjotaan sitä.Tasoristeyksen nimestä mitään tietoa. | ||||
![]() |
19.06.2005 21:30 | Jouni Heikniemi | ||
Niin, tämäkin on ihan hyvä pointti. Notkelma jossa rata kulkee on nimittäin viralliselta nimeltään Vallilanlaakso. Olen kyllä itse ajatellut, että tämä ei enää Vallilaa olisi; vieressä oleva Kumpulan kno ja nyttemmin kasvanut Helsingin yliopiston Kumpulan kampus puhuvat nekin Kumpulan puolesta. Mutta sama se. :-) | ||||
![]() |
19.06.2005 21:21 | Kimmo Pyrhönen | ||
Olen tuota nopeutta miettinyt itsekin. Mäkisyyden takia nopeus on usein n. 60 km/h ja autollakin ehtii hyvin ylinopeutta ajamatta muutamaan hyvään kuvauspaikkaan. Tarkkaa tietoa ei kyllä ole. | ||||
![]() |
19.06.2005 20:58 | Valtteri Keski-Säntti | ||
Tai sitten ei... Enpä tiijä. | ||||
![]() |
19.06.2005 20:39 | Valtteri Keski-Säntti | ||
Ervelä. | ||||
![]() |
19.06.2005 20:22 | Juhana Nordlund | ||
Ihan huvin vuoksi otan esiin Tahkoluodon radan. Sielläkin maisemat ovat hieman tuon tapaiset. | ||||
![]() |
19.06.2005 19:57 | Ville Saarelainen | ||
Sitähän ne yrittää. Niistä pitää tehdä tarjouskilpailu, mutta halvinta ei toki ole pakko ottaa, vaan sopivat perustelut keksimällä voi valita haluamansa vaihtoehdon. Sama juttu uusien henkilövaunujen kanssa, joita hallitus patistaa hankkimaan samoin Talgolta. Nyt pitäisi vaan toimia ripeästi, ennenkuin Talgon tyhjähkö tilauskirja sulkeutuu lopullisesti. | ||||
![]() |
19.06.2005 19:29 | Lari Åhman | ||
Ja voinpa mainita vaikka 3100:n, jossa on vielä 160 laatta, eikä pelkkä laatta vaan se myös kulkee sen vielä. | ||||
![]() |
19.06.2005 19:16 | Teemu Lokka | ||
eikös talgo22 ole vaihtoehtona, jota hallitus suosittaa, uusiksi lähijuniksi? | ||||
![]() |
19.06.2005 19:14 | Teemu Lokka | ||
mistäs tuollanen tarra tuohon on ilmaantunut? | ||||
![]() |
19.06.2005 18:53 | Perttu Karttunen | ||
Jossainpäin rantabaanaa... olisko bähän ennen karjaata | ||||
![]() |
19.06.2005 18:51 | Perttu Karttunen | ||
Hmm. Maisema sopisi melkein Enosta kivenheitto joensuuhun päin :) mutta sillä kohdalla tasoristeystä ei ole ja järvikin on pienempi kuin tässä kuvassa... | ||||
![]() |
19.06.2005 18:30 | Miika Rissanen | ||
ihanan vanhanaikasen näkönen tääkin tyyli on... | ||||
![]() |
19.06.2005 18:26 | Miika Rissanen | ||
toisaalta tätä puutarha-aluetta kutsutaan muistaakseni Vallilan siirtolapuutarhaksi... | ||||
![]() |
19.06.2005 17:52 | Valtteri Keski-Säntti | ||
Kas kas, taas sitä on päästy kuvaan. Olisi varmaan pitänyt valita toinen pääty - tätä kun näköjään kuvailtiin enemmän... ;^) | ||||
![]() |
19.06.2005 17:47 | Ville Saarelainen | ||
Kas, kuuluisa raitapaitainen näkyy tässäkin! :-) N e ä nkö väärin, vai palaako tuossa myös punavalot? | ||||
![]() |
19.06.2005 16:17 | [Tunnus poistettu] | ||
Joo, toi oli multa todella typerä kommentti, sori siitä. Mutta kun täällä .orgissa painaa tai hosuu vahingossakin tota lähetä nappia, niin se on sitten siinä. Milläs poistelet kommentteja tai korjaat kirjoitus- tai linkkivirheet, saati että jos kirjottelee joskus jotain epäasiallista, niin eipä niitä sitten millään napsita veks. Tämä asia on nyt kuitenkin puolestani halki, poikki ja pinoon ja kuopattu. | ||||
![]() |
19.06.2005 15:50 | Joona Kärkkäinen | ||
Tai uunissa olevassa sardiinipurkissa meinas happi loppua kesken. :) | ||||
![]() |
19.06.2005 13:30 | Valtteri Keski-Säntti | ||
Jostain Karjaa-Hanko väliltä... :) Ja kuvahan on aivan mahtva. | ||||
![]() |
19.06.2005 13:27 | Olli Keski-Rahkonen | ||
Sanotaan vielä Morseimenkari varmuuden vuoksi, tiehän menee mantereen ja Hangonsaaren välillä radan eteläpuolella. | ||||
![]() |
19.06.2005 13:24 | Olli Keski-Rahkonen | ||
Ei hajuakaan, mutta veikataan nyt Hangonsaarta. | ||||
![]() |
19.06.2005 11:48 | Valtteri Keski-Säntti | ||
Hyvin sanottu. Olo oli tosiaan vähän kuin sardiinipurkisa... ;) | ||||
![]() |
19.06.2005 11:14 | [Tunnus poistettu] | ||
Aika tiivis tunnelma, siellä on ihmiset kuin sardiinit säilykepurkissa :). | ||||
![]() |
19.06.2005 10:07 | Jukka Voudinmäki | ||
En tiedä, että Heinolassa olisi koskaan ollut Hevossaari-nimistä liikennepaikkaa, siis ainakaan virallisesti VR:n kirjoissa. Korjatkoon ja täydentäköön se, joka tietää asian paremmin. Samanniminen seisake on kylläkin ollut olemassa (n. km:llä 237), mutta ihan eri puolella Suomea, Pöytyän kunnassa, Turku-Toijala -radalla välillä Aura-Kyrö. | ||||
![]() |
19.06.2005 08:44 | Jouni Heikniemi | ||
Canon EOS 20D. | ||||
![]() |
19.06.2005 01:13 | Janne Ridanpää | ||
Toisaalta ainakin nykyisin liikennepaikka Heinola alkaa vasta Hevossaaren radan yhtymiskohdan jälkeen, ja muistelen, että Hevossaari-niminen liikennepaikka olisi joskus ollut. Viisaammat selventäkööt tässäkin asiassa. | ||||
![]() |
19.06.2005 00:13 | |||
reijo_s lle : Käytiin Ridanpään Jannen kanssa tällä kuvausreissulla myös Hevossaaressa ja epäilen tokkopa siellä olisi koskaan ollut mitään liikennepaikkoja. Ja nyt rata on todella surullisessa kunnossa, todellista viidakkoa ;-( | ||||
![]() |
18.06.2005 22:21 | [Tunnus poistettu] | ||
Käytännöllinen siirrettävä laituri! | ||||
![]() |
18.06.2005 20:19 | Simo Toikkanen | ||
Tällä KOEV 999005:llä on tarkoitus testata vain junan kulkuominaisuuksia. Koeajojunaa ei ole tarkoitettu matkustamiseen lainkaan. Junan nivelkohdissahan on yksittäisakselit ja kaksikerroksiset ylikulut. Yksittäisakseleita junan nivelkohdissa Talgo on käyttänyt jo mm. DB:llä käytössä olevissa ICN-junarungoissa. Sen sijaan kaksikerroksiset ylikulut ovat uutta, mikä mahdollistaa matalalattiarakenteen koko junan läpi. Lehdistötiedote rakentamispäätöksestä: http://www.talgo.fi/aosa/uutiset/Lehdistotiedote_26_05_2004.pdf | ||||
![]() |
18.06.2005 20:14 | Ville Räihä | ||
Kiitos tiedosta | ||||
![]() |
18.06.2005 19:56 | Miiro Lindfors | ||
Paitsi että tuossa Mikon kuvassa ei Aku ole surullinen vaan joutuu ponnistelemaan pahan kysymyksen parissa voitettuaan tietokilpailun ja ollessaan viimeisestä vastauksestaan pökkyrässä. | ||||
![]() |
18.06.2005 19:41 | Miiro Lindfors | ||
Mutta eikös tässä pitänut päästä noista ovista kulkemaan ihan vapaasti ylä -ja alakerrassa? Tuossahan ei näyttäisi olevan ovia ensinkään. | ||||
![]() |
18.06.2005 19:36 | Miiro Lindfors | ||
Jaa-a. En oikein tiedä, kumpi sopii tuolle mallille paremmin, tuo lippismalli vai perinteisempi. Ehkä perinteisempi juuri sen perinteisyyden takia :) | ||||
![]() |
18.06.2005 19:35 | Miiro Lindfors | ||
Tuolta takaahan kurkistaa yksi lätänvärinen pakettiauto, taitaa olla Mersu, ensiksi kuvittelin Fordiksi. | ||||
![]() |
18.06.2005 19:20 | Jukka Markkanen | ||
Tuo musta ukkospilvi oli tääläkin ja painui kuopioon (tai siis ei varmaan sama :~)) | ||||
![]() |
18.06.2005 19:04 | [Tunnus poistettu] | ||
Nynny ei välitä vastata kysymysten tarkennukseen, vaikka itse viilaa pilkkua sen minkä ehtii. Eli, mikä rahayksikkö? | ||||
![]() |
18.06.2005 18:54 | Otto Vesterinen | ||
Mikäs näiden junien nopeus tällä Haapamäen baanalla on? | ||||
![]() |
18.06.2005 18:35 | [Tunnus poistettu] | ||
Kommenttien perseestäolevaisuus. | ||||
![]() |
18.06.2005 16:44 | [Tunnus poistettu] | ||
Niin oli 71/72, välillä oli 81/82 ja nyt 281/84. | ||||
![]() |
18.06.2005 16:42 | Juhani Pirttilahti | ||
Ei noita tarvis muokata edes. Tuon 160 km/h kyltin voi kuvata vaikka 3112:sta. | ||||
![]() |
18.06.2005 14:43 | Olli Keski-Rahkonen | ||
Ei oltu sentäs laskumäessä, mutta mäen molemmin puolin tuli mentyä :) | ||||
![]() |
18.06.2005 14:27 | Tero Korkeakoski | ||
Silloin kun meikäläinen tuolla "taisteli" niin "ratapiha" (raide) jatkui sotilasalueen sisälle autovarikolle saakka. | ||||
![]() |
18.06.2005 14:20 | Jukka Markkanen | ||
Heh ;) |