Kommenttihaku


Kirjoittaja:



Haettava teksti:



Kommentin sijainti:



Kaikki ehdot
Mikä tahansa ehdoista

Kaikki kommentit / Hakutulokset


kuva 01.10.2005 12:28 Teemu Sirkiä  
  Kohta on taas joku veturinkuljettajaraukka pulassa, kun kuvan ottopäivämäärän saa näkymään sekunnin tarkkuudella...
kuva 01.10.2005 12:25 Ari-Pekka Lanne  
  Okei, siis kuituja. Millähän sitten mahtaisikaan olla hakejuna kuormattu..? ;oD
kuva 01.10.2005 12:03 Timo Palokangas  
  Ja selvää kuitua, toisessa vaunussa on "lumppeja"
kuva 01.10.2005 11:57 Timo Palokangas  
  Vai, että tukkijuna sellutehtaalle??? Minusta on paremminkin KUITUA.
kuva 01.10.2005 11:40 Valtteri Keski-Säntti  
  Kannattaisi varmaan hankkia jalusta... ;)
kuva 01.10.2005 11:10  
  ja tuo on tällä hetkellä kait tempereen sarankulmassa saneerattavana....
kuva 01.10.2005 10:25 Eero Heinonen  
  Eipä ole ihan sama paikka.
kuva 01.10.2005 09:35 Eija Mari  
  Niin muuten onkin - enpäs itse edes huomannut tuota.
kuva 01.10.2005 09:31 Valtteri Keski-Säntti  
  Jalka pöydällä..?
kuva 01.10.2005 09:04 Karri Pietikäinen  
  Joo..Onhan tuo päässyt ränsistymään.
kuva 01.10.2005 08:05 Joona Kärkkäinen  
  Ja tässä veturissa on 25-sarjan piippu pitkän nokan puolella.
kuva 01.10.2005 01:24 Jari Kuusinen  
  Tästä oli siis kyse Ilkan etusivun havainnossa...
kuva 30.09.2005 22:37 Ari Palin  
  Näkyykö horisontissa lähestyvän Dr13:n kattoa?
kuva 30.09.2005 21:49 Petri Soronen  
  Tuo Dr13 ilme on jotenkin "hartaan oloinen" kun katse ylöspäin!
kuva 30.09.2005 21:33 Tero Korkeakoski  
  Toivottavasti edes toinen Uao säästetään romuttamiselta. Kyllähän rautatiemuseoon voisi näitä nykyajan vaunujakin säästää, koska mielestäni noin täysin epäonnistunut suunnittelu ansaitsee paikkansa jälkipolvienkin naurettavaksi.
kuva 30.09.2005 21:33 Petri Soronen  
  Oi niitä aikoja kun veturissakin oltiin kahden miehen. Haikeaa!!
kuva 30.09.2005 21:19 Petri Soronen  
  No, minä en vielä eilen tiennyt mikä on Linnunlaulu! Mutta kun olin TET:ssä niin sain selville eräältä "mestarilta"
kuva 30.09.2005 19:49 Antti Busk  
  Nämäkin ovat nyt sitten siirtyneet "taivaallisille rautateille".
kuva 30.09.2005 19:40 Olavi Huotari  
  Ajelin tänään Otanmäen ohi ja paikalla oli enää tuo matala "romuvaunu" ja se oli tuon Uao:n paikalla. Uao ja Hopper oli siirretty pois.
kuva 30.09.2005 18:52 Tuukka Ryyppö  
  Tuostahan tulee ulkonäöllisesti mieleen vanha kunnon Doodlebug :)
kuva 30.09.2005 17:43 [Tunnus poistettu]  
  Tämä oli loppuaikoina mielenkiintoinen Ankka. Vielä 1960-luvun puolessa välissä siinä oli Ankoissa harvemmin tavattu umpinainen laudoista rakennettu korotus hiilibunkkerin ympärillä. Tätä veturia vaihdettiin viimeisinä vuosinaan poikkeuksellisen monta kertaa Iisalmen ja Jyväskylän välillä usein jopa monta kertaa saman vuoden aikana. Iisalmessa sillä ajettiin mm. tavarajunia? Ohenmäkeen. Niinkuin moni muukin sodanaikana isänmaata palvellut veturi tämäkin sai ilmapommituksissa siipeensä. Veturi työskenteli tuolloin Kotkan satamassa. Osui munkin kameran eteen monta kertaa sekä Iisalmessa, että Jyväskylässä vaihtotöitä tehdessään. Tähän Ankkaan ei koskaan vaihdettu sähkövalaistusta.
kuva 30.09.2005 17:37 Joona Kärkkäinen  
  Keravan Hv3:n päällä on katos. Enpäs muualla ole nähnyt.
kuva 30.09.2005 17:22 Lari Åhman  
  Äkkiähän nämä tuulen ja sateen piiskatessa, ja talvella pakkasen paukkuessa, taitavat ränsistyä. Mielestäni kaikkein viisainta olisin rakentaa näiden muistomerkkivetureiden päälle edes jonkinlainen katos, mutta taitaa olla "turhaa rahanmenoa" kaupungille... :/
kuva 30.09.2005 17:08 Jouni Hytönen  
  Aina ei voi voittaa... Aravostan enemmän onnistunutta alaosaa kuin pientä onnistunutta taivasta.
kuva 30.09.2005 17:06 Jouni Hytönen  
  Saa nähdä, onko seuraava ehostus vasta taas 10 vuoden kuluttua. Ensimmäinen taisi olla 1984, toinen 1992, tämä 2003-2005...
kuva 30.09.2005 17:01 Jouni Hytönen  
  Tässä taitaa olla vihreät pinnat vielä vuonna 1992 sudittua ruohonvihreää.
kuva 30.09.2005 16:58 Jouni Hytönen  
  Tämä on hauska kuva! Kuvassa olevat pitkän linjan aktiivit tunnistettavissa myös takaapäin. ;)
kuva 30.09.2005 16:55 Jouni Hytönen  
  Tämä lienee T 3461 vaunuista päätellen. Täytyy vielä varmistaa numero omista havainnoista.
kuva 30.09.2005 16:55 Juhana Konttinen  
  Mahtavan näköinen ilmestys Hannikaisenkadulla ollut aamulla :)
kuva 30.09.2005 16:54 Juhana Konttinen  
  Aamulla oli komea sumu, itse ehdin paikalle vasta savuverhon hälvettyä. Hienoa että saatiin tästäkin vaiheesta kuvat. Nythän tuossa alla on kunnon routaeristykset ja betoniperustukset, joten saa Ankka pomppia sydämensä halusta, eikä silti uppoa.
kuva 30.09.2005 16:52 Jouni Hytönen  
  Kaikki värisävytkin ovat nyt varmasti oikeita. Olen kyllä itsekin syyllistynyt ruohonvihreän maalin sutimiseen tuon veturin kylkeen. Joskus yli 10 vuotta sitten oli tällä paikalla talkoot veturin ulkoasun kohentamiseksi ja kaupunki oli ostanut ruohonvihreää maalia. :-/
kuva 30.09.2005 16:49 Jouni Hytönen  
  Ahaa, tämä palautui siis takaisin samalle paikalle.
kuva 30.09.2005 15:44 Ville Räihä  
  on kyllä "hieman" paremman näköinen kuin lähtiessään haapamäelle
kuva 30.09.2005 15:42  
  Kuva vaihdettu isommaksi.
kuva 30.09.2005 15:33  
  Veturi lähti kunnostukseen Haapamäelle 19.08.2003: https://vaunut.org/kuvasivu.php/2882.html
kuva 30.09.2005 15:21 Mikko Ketolainen  
  mulla on just tollainen union pacific pienoisrautatieveturi, tosin se on hiukan kärsineenpi kuin kuvassa oleva, suojakaiteet ovat hajonneet. ostin sen tampereelta vuonna 1990, samoin kolme tavaravaunua ja pienoisrautatien, jossa oli yksi sivuraide. ainoa haitta oli siinä, että veturi oli liian raskas sille radalle, suoralla pätkällä se kulki hyvin, mutta mutkan tullessa kiskot eivät pysyneet kasassa, ois varmaan pitänyt rakentaa se rata jollekin kovalle alustalle, vaikka vanerilevylle.
kuva 30.09.2005 14:23 Eija Mari  
  On totisesti upea - olishan se tunnelmaa kun noita vielä kulkisi kaupallisessakin liikenteessä
kuva 30.09.2005 14:10 Juhana Konttinen  
  Komea oli kyllä maalin kiilto. Toivoa sopii että vanhus saa levätä rauhassa.
kuva 30.09.2005 14:09 Juhana Konttinen  
  Eiköhän bongareita voi useampiakin bongata, mutta miksei minuakin joskus.
kuva 30.09.2005 13:24 [Tunnus poistettu]  
  Tämä kuva on sinällään aivan ihana. Haaveilin (tai oikeammin toivoin) vastaavaa siinä onnistumatta. - Näiden (neljän vaihtokoneen) kunniaksi yritän kaivaa Seinäjoelta vastaavasti samalla paikkakunnalla neljän eri sarjan höyryvaihtokonetta työssä.
kuva 30.09.2005 13:11 Jani Tuominen  
  Noh, nyt meni on tonne väliin. Siis näyttää pienoisrautatieltä
kuva 30.09.2005 13:11 Jani Tuominen  
  Näyttää on pienoisrautatieltä.
kuva 30.09.2005 13:05 Kimmo Pyrhönen  
  Korjasin kuvatekstiä taas! Enkä enää ota ryhmäkuvia vetureista! (vitsi)
kuva 30.09.2005 12:59 [Tunnus poistettu]  
  Jos kuvataan KAIKKI raskaan sarjan vaihtoveturit samaan kuvaan niin silloin siinä täytyisi olla myös Vr4. (Tämä ihan vain omana mielipiteenäni). Molempia sarjoja Vr4:iä ja Vr5:siä oli samaan aikaan liikenteessä ja erosivat toisistaan kuin yö ja päivä. Kuuluisa amerikkalainen rautatiekuvaaja Ron Ziel (tehnyt mm. 11 rautatiekirjaa)ihmetteli aikoinaan (Suomessa käydessään) onko tuo Vr5 todella muutettu heidän satulatankkikoneestaan - Mun parhaat muistikuvat Vr4:stä on, kun Mulli työnsi voimakkaasti savuten pitkää tavaravaunujonoa Pasilan laskumäen yli toukokuussa 1952. Kuljettaja kurkotti pitkälle ulos ikkunasta yrittäessään nähdä jotain savun lävitse. Seurasin tapahtumaa nykyisen Hakamäentien sillan kohdalla radan itäpuolella.
kuva 30.09.2005 12:55 Jorma Rauhala  
  Seuraava kysymys: milloinkahan ovien käyttö lopetettiin? Ovillahan oli kaiketi tarkoitus suojata tunnelin jäätymistä talviaikaan...
kuva 30.09.2005 12:46 Tero Korkeakoski  
  Raide on pikkuisen parempikuntoisen näköinen kuin Isokankaan varikon raide. Käyttöä silti taitaa olla yhtä vähän...
kuva 30.09.2005 12:35 Jukka Voudinmäki  
  Resiina 1994-3 sanoo, että 1970-luvulla. Tarkempikin ajankohta löytynee varmaan jostain tietolähteestä.
kuva 30.09.2005 12:26 Kimmo Pyrhönen  
  Kyllähän tämä oli mahtava paikka, kuten jo aiempien tässä otettujen kuvien kohdalla kehuskelin. Mutta muistaisiko tai tietäisikö joku, milloin tuota tunnelia suojanneet ovet poistettiin?
kuva 30.09.2005 12:22 Mika T. Polamo  
  Haluaako joku siitä linjavaihteestakin kuvan? Vaikka vain vaihteen vuoksi.
kuva 30.09.2005 12:20 Kimmo Pyrhönen  
  Toivottavasti säilyisi töhryiltä!!
kuva 30.09.2005 12:19 Kimmo Pyrhönen  
  Noh, toisaalta Vr5 kyllä edustaa entistä Vr4:ääkin, siitähän nuo ovat muutettu.