|
|
30.09.2005 09:44 | Simo Toikkanen | ||
| Varsin mainiosti nähty tilanne. Pitkä kunnostustyö on tehty, on aika hengähtää ja lähettää muistomerkki ihasteltavaksi maailmalle. | ||||
|
|
30.09.2005 09:11 | [Tunnus poistettu] | ||
| Ja tässä tämä kaunotar (siis taka-alan) työssä Jyväskylässä - https://vaunut.org/kuvasivu.php/5276.html - Lämmittää sydäntä nähdä veturi näin upiana. Edessä ihailemassa myös veturin tähän kuntoon saattaneita tekijöitä? Ja jos tämä pääsee vielä säilytykseen sisä tiloihin niin voiko vanha fani enempää toivoa. Ja nyt tuntuu mukavilta muistoilta ne hyörinäni ympärilläsi ollessasi Tourujoen sillalla vaihtotöissä. | ||||
|
|
30.09.2005 09:10 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Ja taivas on puhkipalanut... | ||||
|
|
30.09.2005 09:08 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Tuli pieni lapsus pään ja sormien välillä, mutta nyt tuo kuvateksti on tarkennettu. | ||||
|
|
30.09.2005 08:59 | [Tunnus poistettu] | ||
| Hauska sattuma. Tuttuja koneita kaikki tyynni. - Neljän raskaan vaihtoveturin kuvaaminen samalla paikkakunnalla aktiiviaikoina olikin jo hankalampi juttu. Samassa kuvassa en muista niitä nähneeni, mutta Seinäjoella onnistuin kuvamaan myös kaikkien näiden neljän vaihtoveturityypin edustajia ajossa tai lämpiminä. Yksi niistä on jopa tässä joukossa Kukko 753. - Kuva antoi mukavia virikkeitä (muuraus?)päivän alulle. | ||||
|
|
30.09.2005 08:56 | Simo Toikkanen | ||
| Kuvassa taitaa esiintyä kuitenkin vain kaikki raskaat vaihtoveturisarjat. Kaikkien raskaiden höyryveturisarjojen kuvaaminen yhdellä kertaa on sangen vaikeata, kun sarjoista Hr2 ja Hr3 ei ole yhtään yksilöä säilynyt, ja Trumaneistakin se ainoa on Suomen Rautatiemuseon hallissa Hyvinkäällä... | ||||
|
|
30.09.2005 08:22 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Tuo on hyvä paikka testata, tuliko jarrut konepajalla kuntoon ;-) | ||||
|
|
30.09.2005 08:10 | Jani Hämäläinen | ||
| vauhdikas | ||||
|
|
30.09.2005 03:13 | Lari Nylund | ||
| Niin no, rajan tuota puolta tässä kuvassa ei edusta kuin veturi ja venäläinen kondduktööri (hänkin VR:n vaatteissa). Kuva on kuitenkin Suomen puolella otettu. | ||||
|
|
30.09.2005 00:39 | Niklas Savinsaari | ||
| Huomattavan tunnelmallinen kuva! | ||||
|
|
30.09.2005 00:30 | Jorma Rauhala | ||
| On tässä ylempänä olevilla raiteillakin yhdellä sähköt. Hyvinkään konepajalle se johtaa. Langattomat ovat muita teollisuusraiteita. Näkyy tämä hyvin vaikkapa ohimenevästä junasta tämä raiteiston alku. | ||||
|
|
30.09.2005 00:22 | Pauli Kyllönen | ||
| Mitkäs raiteet ne tuossa ylempänä ovat ilman sähköä? | ||||
|
|
29.09.2005 23:48 | Teemu Vehkaoja | ||
| Saattas JKV sanoa että "seis sn 35". ;-) | ||||
|
|
29.09.2005 23:16 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Niin, vieläpä 20 vuotta sitten ja niillähän oli oma kapearaideverkkonsakin, miesvoimalla liikkuvia rullavaunuja. | ||||
|
|
29.09.2005 23:12 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Savolaenen vaehtoehto-opaste; suatatpa tuota männä tae olla mänemättä! | ||||
|
|
29.09.2005 22:48 | Miika Rissanen | ||
| juu se on heitetty pasilasta tuonne. | ||||
|
|
29.09.2005 22:44 | Jari Kuusinen | ||
| Kuvahan esittää kirjaa ts. kuvassa on kirja, tai tarkemmin sanottuna yksi sen aukeama. Kirjaa tai siinä näkyviä kuvia ei siis kopioida tässä tapauksessa tekijänoikeuden vastaisesti näin maalaisjärjellä ajateltuna...!? :o Jos kuva olisi otettu esim. Dv12 2736:n ajopöydällä tai niin, että taustalla näkyisi ko. veturi, muuttuisi kyseisellä tavalla otetun kuvan sisältö jo ratkaisevasti sellaiseksi, ettei aihetta tekijänoikeuden vastaiseen kopiointiin enää olisi havaittavissa! | ||||
|
|
29.09.2005 22:40 | Matti Mäntyvaara | ||
| Yritänpä aamulla muistaa koulussa liittää kirjasta kaikki tiedot alkuperäiseen kuvatekstiin:-) | ||||
|
|
29.09.2005 22:34 | Matti Mäntyvaara | ||
| Opetushallituksen sivoilta poimittua: - - - Niin sanotun sitaattioikeuden nojalla toisen tuottamaa saa lainata eli siteerata. Tämän täytyy olla asiallista kommentointia, ja aika suppeaa. Koko kirjaa ei siis saa siteerata. Siteeraaminen voi olla myös esim. valokuvan tarkastelua, jolloin kyseinen valokuva voidaan liittää vaikkapa kirjoitelmaan.- - - |
||||
|
|
29.09.2005 22:07 | Reijo Salminen | ||
| Onpas nykykoululaisilla kivoja laskutehtäviä kirjoissaan. No silloin kun itse noita opeteltiin, niin oppikirjoja kiinnostavampia oli Edgar B. Schieldropin kirjat 'Tekniikan Ihmeet' vuodelta 1952... Noita selaillessa tuli itse asiassa opeteltua lukemaan. | ||||
|
|
29.09.2005 21:39 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| On kyllä kuvassa paikat niin erilaisia nykyaikaan verrattuna, että ei sano mitään. | ||||
|
|
29.09.2005 21:37 | Pasi Seppälä | ||
| Onkohan kuva otettu vanhan asetinlaitetornin edestä? | ||||
|
|
29.09.2005 21:23 | Olli Keski-Rahkonen | ||
| Ymmärsin kyllä mitä ajoit takaa, kunhan latelin omia mietteitäni tuohon. Tenttiin kun pitäis lukea, kele :) | ||||
|
|
29.09.2005 21:22 | Lari Åhman | ||
| Njoo, onhan siinä nuo kaikki "nykyajan" hilut mukana, mutta kuitenkin, kaipa te ymmärsitte mitä ajoin takaa... :P | ||||
|
|
29.09.2005 21:20 | Olli Keski-Rahkonen | ||
| Alkuperäisyys, niinpäniin.. Hienon näköinen tämä todellakin on "vanhassa" asussa mutta eroaa silti aika paljon 60-luvun alkuperäisestä Deeveristä :) Vapitit, tuplavalonheittimet, sävylasit ja ikkunoiden alumiinireunat, peilit ja merkinantonapit ovat jo ehtineet muuttua neljän vuosikymmenen aikana, puhumattakaan ohjaamosta sisältä. Jokatapauksessa erittäin tunnelmallinen yökuva Larilta! | ||||
|
|
29.09.2005 21:11 | Lari Åhman | ||
| No ei muutakuin äkkiä Siwasta hakemaan pari pakettia! ;) | ||||
|
|
29.09.2005 21:11 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Nämä iltakuvat ovat niin hienoja että... Huh. :) | ||||
|
|
29.09.2005 21:09 | Perttu Karttunen | ||
| Kah. Osallistuukos arvon kolleega keräyskeen, ostetaan tohon veturiin kuskeille pari pakettia presidenttiä! | ||||
|
|
29.09.2005 21:05 | Arto Papunen | ||
| Minä ainakin olen luullut, että kirjoissakin olis tekijänoikeus kuten valokuvissakin... Emmä nyt varma ole... | ||||
|
|
29.09.2005 21:00 | Niila Heikkilä | ||
| On, etenkin tuo siniristilippu piristää kummasti :) | ||||
|
|
29.09.2005 20:58 | Tommy Pelkonen | ||
| Sibbehän se siinä. Kiva nähdän rajan tuotakin puolta | ||||
|
|
29.09.2005 20:49 | Lari Nylund | ||
| Kyllä pojat ainakin sisällä puhuivat Ruotsissa olleensa ja kertoi, että sielläkin oli eräs alan harrastaja ollut aina asemalla. | ||||
|
|
29.09.2005 20:48 | Eija Mari | ||
| Sulla on reippaasti parempi tuntemus kuin mulla. Nyt on alkanut 3 vuosi junamatkailua rantaradalla - tosin vain maanantaisiin susirajan tuolle puolen ja torstaina takaisin. Uhkana on jatkaa mahdollisesti vuoteen 2010 | ||||
|
|
29.09.2005 20:46 | Lari Nylund | ||
| Kyllä sielläkin kuormaus-/purkulaiturimuutoksia on tulossa. Tosin eikös siellä hoideta homma vielä tänä päivänä vaunun avulla? | ||||
|
|
29.09.2005 20:45 | Lari Nylund | ||
| Osuiko mun rantaratatietämys oikeaan? Tuota rataa tuli 90-luvun puolessa välissä sahattua jopa 70 kertaa yhden kesäloman aikana, niin aika tutuiksi on paikat päässeet. | ||||
|
|
29.09.2005 20:45 | Tommy Pelkonen | ||
| Mielummin värivalinnat. Näin syksyllä vaaleaan pintaan tarttuu tosi nopeasti lika. Saisi pestä Oulussa ja Helsingissä. | ||||
|
|
29.09.2005 20:43 | Eija Mari | ||
| Ja nyt kuvatekstikin on muutettu. | ||||
|
|
29.09.2005 20:43 | Tommi K Hakala | ||
| Minkähänlaisia muutoksia nämä uudet punavalkoiset "litterahirviö" autovaunut vaativat tampereella? | ||||
|
|
29.09.2005 20:42 | Eija Mari | ||
| Joo mulla noi aamut maanantaisin on hiukka sumussa ennen4 kahvikupillista. Lari on ihan oikeassa ja ei siis hävinnyt rahojaan. En silti suosittele harrastamaan uhkapelejä ;D | ||||
|
|
29.09.2005 20:41 | Lari Nylund | ||
| Syy kaivamiselle löytyy täältä: http://www.vr.fi/yhtyma/uutis.html . "VR ottaa joulukuun alussa käyttöön uudet autovaunut Turun ja Tampereen autojunareiteillä". | ||||
|
|
29.09.2005 20:40 | Lasse Härkönen | ||
| Junakalustoa kannattaisi ehkä pestä useammin kuin pari kertaa vuodessa. Tai sitten miettiä värivälintoja hieman tarkemmin. | ||||
|
|
29.09.2005 20:38 | Tommy Pelkonen | ||
| Siis se osoite: https://vaunut.org/kuvasivu.php/17115.html | ||||
|
|
29.09.2005 20:38 | Lari Nylund | ||
| Turku, rautatieasema? On maisemat muuttuneet;) Laittaisin rahat likoon Perniön peltojen puolesta. | ||||
|
|
29.09.2005 20:37 | Tommy Pelkonen | ||
| Siinä lukee jotensakki näin: "Terveiset Stadiin T:Idiootit" tai sinnepäin :) | ||||
|
|
29.09.2005 20:36 | Tommy Pelkonen | ||
| Olisiko Ilmalassa poijjaat hivenen turhautuneet tähän vekottimeen? ;) vaunut.org/kuvasivu.php/17115.html?pvm=29.09.2005&kuvaaja=280&x= Tähänkin pendoon on kirjoitettu jotain. > "Terveiset Stadiin" | ||||
|
|
29.09.2005 20:35 | Jorma Rauhala | ||
| KMT: Mikäs tämmöisen kuvan julkaisemisen kieltäisi? Tämähän käy hyvästä kirja-arvostelusta. Vai tarkoititko, että kun Dv:lle on annettu totuuden vastainen numero, niin sellaisen julkaiseminen olisi kiellettyä? | ||||
|
|
29.09.2005 20:32 | Tommi K Hakala | ||
| Mikäs mainos tuohon kylkeen on tekstattu,hyi olkoon... | ||||
|
|
29.09.2005 20:30 | Jorma Rauhala | ||
| Eikös tämä Eltel Networks Oy:n "moottorijuna" ollut Ruotsissakin sähköratatöissä (1435 mm). Tekivät jotain uutta tuskaista valtion pikarataosuutta eteläisiin maakuntiin. "Moottorivaunun" nimi Lina (ruots.) = Lanka (suom.) | ||||
|
|
29.09.2005 19:44 | Tommi K Hakala | ||
| No selvisihän se,ja tuolta toiselta puolen on jo lohkareita irroitettukkin... | ||||
|
|
29.09.2005 19:40 | Tapio Juomukkaharju | ||
| Veturissa on nivel ja kaksi erillistä höyrykoneistoa ja pannu on pitkä ja jäykkä. Olen jostain taivaskanavalta tulleessa dokkarissa nähnyt miten toimii, siis hyvin. | ||||
|
|
29.09.2005 19:34 | Lari Nylund | ||
| Kyllä se minäkin hetken hieroin silmiäni kun näin sen. Ensimmäinen ajatus oli, että tavarajunasta on jätetty vaunuja. | ||||