|
|
29.09.2005 09:01 | Pekka Kerttula | ||
| Aikakone on muuttanut ihmiset läpinäkyviksi. Upea kuvasarja, kiitos! | ||||
|
|
29.09.2005 08:53 | Otto Tuomainen | ||
| Veikkasit oikein. | ||||
|
|
29.09.2005 08:51 | Simo Toikkanen | ||
| Kyllä tuo iso pyttyvaunu VGobo taitaa olla. Menisiköhän veikkaus pahasti pieleen, jos sanoisin, että vaunussa on 8 akselia? | ||||
|
|
29.09.2005 08:48 | Kari Kuusela | ||
| Mikä mahtaa olla tuon neljännen vaunun littera, ei kait se ole Vgobo? | ||||
|
|
29.09.2005 08:32 | Otto Tuomainen | ||
| KooPee, eikös nämä oikeastaan korvaa enemmän JVV-vaunustoja kuin Ttv-vaunuja (ex Dm7)? | ||||
|
|
29.09.2005 08:29 | Otto Tuomainen | ||
| Eikös nämä ole tehty noin 10 vuotta sitten? Jossain Resiinassahan näistä taisi oli juttua. | ||||
|
|
29.09.2005 08:27 | Eija Mari | ||
| Hyvä Eero kun huomioit marsufiilitkin | ||||
|
|
29.09.2005 08:23 | Otto Tuomainen | ||
| Monnin kohdalla on raiteiden välissä pieni pätkä matalaa aitaa. Olisikohan seisake sijainnut juuri siinä? | ||||
|
|
29.09.2005 08:17 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Tavallaan, mutta firma on eri. | ||||
|
|
29.09.2005 08:12 | Pasi Seppälä | ||
| Mulla ei ole ainakaan. Olenkin tässä odotellut, koska Dr16 tulisi linjakäyttöön Kouvolan seudulla. | ||||
|
|
29.09.2005 08:12 | Eija Mari | ||
| Niilalta hieno kuvasarja ja hulppeat tekstit - näitä tarvitaan aamujen iloksi. | ||||
|
|
29.09.2005 08:11 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Heh, puhut asiaa! | ||||
|
|
29.09.2005 07:43 | Eija Mari | ||
| Mulle sopii ainakin nyt kesän peruuttamattomasti mentyä viikonloput jo paremmin eli olen edelleen kiinnostunut. | ||||
|
|
29.09.2005 07:41 | Eija Mari | ||
| Mun mielestä tää taas on silmää hivelevä kuva just sen takia että juna on vain osa kaunista syysmaisemaa. | ||||
|
|
29.09.2005 06:36 | Juha Paulavuo | ||
| Ovatkos nuo korvaamassa Dm seiskoja sähköistyshommissa? | ||||
|
|
29.09.2005 01:14 | Lari Nylund | ||
| m/s Silja Europan kannelta epäilisin? | ||||
|
|
29.09.2005 00:32 | Lari Nylund | ||
| Ideoita tuntuu tulevan monenlaisia. Mä alan näiden pohjalta tekemään jonkinlaista alustavaa suunnitelmaa. Jos kokoonnuttaisi Haapamäelle vasta keväällä, koska siellä on oltu viime aikoina jonkin verran ja kalusto on tullut kuvatuksi useammankin toimesta. Tässä loppuvuoden aikana voisi järjestää jonkinlaisen "tour de Finland"-kiertueen esim. joku viikonloppu. Onko tällaisesta kiinnostuneita? | ||||
|
|
29.09.2005 00:22 | Arto Papunen | ||
| Kohta koko VR katsoo kalustotilanteensa täältä. :) | ||||
|
|
29.09.2005 00:18 | Lari Nylund | ||
| Muisto. | ||||
|
|
29.09.2005 00:16 | Lari Nylund | ||
| Jarkon teletötterö bongaa nämä kuin lintu marjat... Paras keino pysyä ajantasalla kalustotilanteesta on katsoa vaunut.org:ista. | ||||
|
|
29.09.2005 00:05 | Lari Nylund | ||
| Milloinkas tuo pohjoispään kävelysilta on saanut väriä laseihinsa? Mukavan näköinen piristys syksyyn. | ||||
|
|
29.09.2005 00:01 | Lari Nylund | ||
| Kiitos mukavasta palautteesta. Päivä meni enemmän kuin pieleen mm. kameran "sarjatulituksen" toimiessa miten sattuu, saapumiset kuvauspaikoille junien jo mentyä yms. Tämäkin kuva otettiin "sarjatulituksella", joka epäonnistui. Seuraavassa kuvassa veturi ehti jo pois kuvasta. Siksi kone on tässä niin kaukana... | ||||
|
|
28.09.2005 23:58 | Lari Nylund | ||
| Sähköradan rakennustyöt eli ajolankojen laittaminen, niiden korjaaminen yms. | ||||
|
|
28.09.2005 23:07 | Jussi-Pekka Halonen | ||
| Olisiko tuo toinen 2736? | ||||
|
|
28.09.2005 23:03 | Jouni Hytönen | ||
| Joku pikkulintu aamulla taisi laulella... ;) | ||||
|
|
28.09.2005 22:57 | Kimmo Säteri | ||
| Mistä lienee Jouni ssanut moisia päättömiä havaintoja...? :) Olihan siellä Tsendolinon matkustamossa pari tyyppiä, jotka olivat kovin kiinnostuneita tietokoneista. Varsin koeajomainen tilanne siis. | ||||
|
|
28.09.2005 22:57 | Jussi Kortman | ||
| Sattuisko löytymään mitään linja kuvaa Kouvolan suunnalta missä ois Dr16 vetämässä? | ||||
|
|
28.09.2005 22:54 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Perskules, pitäisi tulla tulittamaan tuota 2027:ää, se kun on vältellyt erilaiset kameranlinssini jo kohta 20 vuotta :-( Aika käy vähiin. Toinen linssikarkuri on 2032, mutta eikös se liene jo Hyvinkäällä vaiko jo säilyketölkkeinä Kiinassa? | ||||
|
|
28.09.2005 22:49 | Jussi Kortman | ||
| Dv15 2000 olis mukava saada Porvooseen. | ||||
|
|
28.09.2005 22:42 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Komea syysmaisema. Tältä rataosalta ei täällä paljon kuvia olekaan. | ||||
|
|
28.09.2005 22:41 | Jussi Kortman | ||
| Kyllä ja vielä 2 eri Seepraa reilun tunnin sisään on harvinaista tällä radalla. | ||||
|
|
28.09.2005 22:27 | Juha Vuorinen | ||
| Kasimir: Luulenpa, että emme puhu yli 4000e maksavasta vaunuvuokrasta, vaan museokalustolla ajettavasta tilausjunasta miittipaikkaan. Esim. lättäjuna (hpk:n veto-veto-liite-veto) ei olisi kovin kallis, jos mukaan vaan saadaan tarpeeksi porukkaa! Moni olisi varmasti valmis panostamaan 10-20e tällaiseen tarkoitukseen. | ||||
|
|
28.09.2005 22:24 | Jussi Kortman | ||
| Siinähän sitä taas 1862:nen painaa menemään. | ||||
|
|
28.09.2005 22:10 | [Tunnus poistettu] | ||
| Minultakin ääni keväälle. Syksyn viikonloput alkavat olle täyteen buukattuja (mikä on kummallista kun enhän minä koskaan missään käy). | ||||
|
|
28.09.2005 22:01 | Ville Saarelainen | ||
| Viime viikolla 4402 oli jo ajossa ja 4401 huilaili Joensuun varikolla, kenties koulutuskäytössä. Pariajokokeista en tiedä, joskin niidenkään aika ei varmaan enää kaukana ole. | ||||
|
|
28.09.2005 21:59 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Mielummin keväälle, kun syksylle. Olis enemmän miettimisaikaa. Kuka muuten maksais tilausjunan, jos sellaista tulis? Olis kiva saada klubi ja salonkivaunu (ent. A1) niin näkis vähän ent. pressanvaunuunkin sisälle. | ||||
|
|
28.09.2005 21:56 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Taas meni metsään. Minä luulin Laria tummatukkaiseksi ja Anssia vaaleaksi. | ||||
|
|
28.09.2005 21:09 | [Tunnus poistettu] | ||
| Vaunut.org:in parhaita ruskakuvia. | ||||
|
|
28.09.2005 21:08 | Arto Papunen | ||
| Eikös tuo Dv12 ole harvinaisuus Helsingissä päin? | ||||
|
|
28.09.2005 21:00 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Onpa tyylikkään hieno kuva. | ||||
|
|
28.09.2005 20:44 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Mikä olikaan tarkka pvm? | ||||
|
|
28.09.2005 20:37 | Tomi Lapinlampi | ||
| Onkos Jarkolla piilokoju satamassa mistä näitä bongailet vai mistäs tieto uusien saapumisesta tupsahtaa? :) | ||||
|
|
28.09.2005 20:31 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Mistä kannatta kysyä lupa tonne varikolla? (sarjassamme tyhmiä ja ikävystyttäviä kysymyksiä. ) | ||||
|
|
28.09.2005 20:23 | Jouni Hytönen | ||
| Jos tuo tieto pitää paikkansa, niin tehdas pyörii siis tämän junarungon täyttämiseksi viitisen tuntia. | ||||
|
|
28.09.2005 20:18 | Jouni Hytönen | ||
| Kostamuksen katukuvasta löytyy mainos, joka kertoo tehtaan tuottavan 12 tonnia pellettejä minuutissa. Yhden vaunun täyttymiseen menisi siis reilu viisi minuuttia. | ||||
|
|
28.09.2005 20:13 | Jouni Hytönen | ||
| Oli kuulemma tänä aamuna 28.9. ollut jo Oulunkylässä menossa kohti pohjoista. Koeajollako kenties? | ||||
|
|
28.09.2005 20:03 | Oskari Iivarinen | ||
| Mikä on tuon virallinen käyttötarkoitus? | ||||
|
|
28.09.2005 19:59 | Oskari Iivarinen | ||
| Veikkaanpa, että kyseisenä vuonna 2028 sekä ratapiha että kalusto ovat tuolla(kin) todennäköisesti aika lailla erinäköisiä, kuin nyt. | ||||
|
|
28.09.2005 19:24 | [Tunnus poistettu] | ||
| Näinpä minäkin tuon kummituksen kesällä Vaalan asemalla. Laittehen lähempi syyni keskeytyy silloon vihaasten sääskien törkiän hyökkäyksen takia. Aika kummallista muuten, että tuollaasia pitää väsätä samahan aikahan kun VR pistää romuuksi käyttökelepoosta kalustoa. Sellaasta jois on jo moottorit valamihiksi montteerattuna. | ||||
|
|
28.09.2005 19:23 | Lari Nylund | ||
| Tänään näin neljännen tällaisen Mitsubishi Lancer STW Sport 1,6 maantiellä. Mun reissu kulki reitin Ii-Kon-Aro-Ii. Arolassa tein hukkareissun, juna ehti ennen minua. | ||||
|
|
28.09.2005 19:20 | Lari Nylund | ||
| Samainen juna kyseessä. Joo, tuo aikakone tuli koneen mukana ja ajattelin kokeilla. Vaihdetaan (5.9.2028) pois. | ||||