Kommenttihaku


Kirjoittaja:



Haettava teksti:



Kommentin sijainti:



Kaikki ehdot
Mikä tahansa ehdoista

Kaikki kommentit / Hakutulokset


kuva 29.09.2005 17:27 Juhana Nordlund  
  Ja nythän on liikenteessä myös 6X62:kin.
kuva 29.09.2005 17:23 Topi Lajunen  
  Kaikkien muiden valojen heilahdusviiva näyttää noudattavan samaa käyrää, mutta tuo kirkas keskellä?
kuva 29.09.2005 16:41 Tomi Lapinlampi  
  Jäipä sitten kuvaaja bongaamatta, sillä vaikka majoituin tuohon ensimmäisen kerrostalon ensimmäisen ikkunan taakse, olin juuri tällä hetkellä vaunun toisella puolella tähyilemässä vaunuhallin edustalla puuhailevaa Tve5:ttä :)
kuva 29.09.2005 15:47 Matti Mäntyvaara  
  Laskutaito 5:hän se on. Osallistuin aikoinaan matikankirjan nimikilpailuun ja tarjosin sarjan nimeksi Laskis, mutta eipä jostain syystä kelvannut :-)
kuva 29.09.2005 15:29 Eero Heinonen  
  Jos ei ole romupätkään Siperiaan jo siirretty, niin pitäisi löytyä aidan takaa siitä perinteikkäämältä hylkyjenseisottamisraiteelta.
kuva 29.09.2005 15:28 Juhana Hietaranta  
  Oo, tämähän herättää suorastaan nostalgisia muistoja. Itselläni oli ala-asteella kyseinen matikankirja. Olisiko ollut 5. tai 6. luokalla... :)
kuva 29.09.2005 15:26 Eero Heinonen  
  No jos retki oli vuosipäiväretki, niin toki se silloin oli 27.9.2004. ;)
kuva 29.09.2005 14:27  
  Perjantaina 23.9 maahan ja jo keskiviikkona 28.9 koeajolla Riihimäelle! Tänään vaunu pistäytyi Hämeenlinnassa ja lähti etelään puoliltapäivin.
kuva 29.09.2005 14:18 Valtteri Keski-Säntti  
  Niinpä, ja mikäs se oli? ;)
kuva 29.09.2005 14:02 Lari Nylund  
  Juu, ei siinä mitään. Itse mä tässä itseäni piiskaan;)
kuva 29.09.2005 14:01 Valtteri Keski-Säntti  
  Näyttäisi Laskutaito- sarjan kirjalta. Olisi kiva tietää minkä luokan kirja, jos sattuisi mullakin nenän eteen... ;)
kuva 29.09.2005 13:58 [Tunnus poistettu]  
  tässä on kaiketi joku scanian kuuspönttö...
kuva 29.09.2005 13:32 Elias Murto  
  Ai Juhanako on se bongari, jonka silloin tällöin näkee täällä Jyväskylässä. Tässä samassa paikassa kävin itsekin kuvaamassa viime viikolla.
kuva 29.09.2005 13:30 Kimmo Pyrhönen  
  Eli siis sittenkin asiantuntemattomuutta, tuota oviasiaa en huomannut.
kuva 29.09.2005 13:29 Elias Murto  
  Tuttu paikka ja tuttu junakin. Noiden joidenkin pyttyjunien ohitettua haisee öljyltä jopa sadan metrin päässä radasta.
kuva 29.09.2005 13:14  
  Ilmeisesti tks tarkoittaa kysymyksellään sitä, että mikä oli tarkka päivämäärä tasan vuosi sitten, kun eräs aikakausi päättyi ;)
kuva 29.09.2005 13:06 Pasi Kokkonen  
  Jaa-a. Laki sallii pullovedessä olevan enemmän kaikkea mömmöä ja pöpöä kuin vesijohtovedessä.
kuva 29.09.2005 12:48 Pasi Kokkonen  
  Eipäs kun onnistuu ainakin tuo oikea. Ja taitaa se onnistua vasenkin. Eli numerot on korjattu "oikeiksi" väärään järjestykseen.
kuva 29.09.2005 12:47 Pasi Kokkonen  
  Siinä mielessä kyllä, mutta teknisesti tuon kuvan teko ei onnistu pelkästään peilaamalla.
kuva 29.09.2005 12:24 Jouni Hytönen  
  Eivätkös nuo molemmat ole peilikuvia? Ovet väärällä puolella.
kuva 29.09.2005 12:23 [Tunnus poistettu]  
  Lari: En suinkaan tarkoittanut moittia kuvaa enkä nimenomaan sinun kameraasi. Kuvahan on upea! Yleisesti ottaen vain kannattaa olla varovainen ei-kameratehtaiden kameroiden (HP, Samsung, Sony) kanssa.
kuva 29.09.2005 12:23 Jouni Hytönen  
  Vapiti on peilikuva myös.
kuva 29.09.2005 12:22 Pasi Kokkonen  
  Vaatii tuo kuitenkin vissiin vähän enemmän tekemistä, kun deeverin takaseinä vasemmasta kuvasta on ovellinen, eli vaihdettu oikeapuoleisen kuvan kanssa ristiin. Onkos Vapitin sylinterit oikealla puolella? :) Pelkästään peilaamallahan tuota ei voi tehdä.
kuva 29.09.2005 12:22 Jouni Hytönen  
  Radan länsipuolella on melkein radassa kiinni pikku perunakellari. Monni oli siitä ehkä alle 100 m etelään. Kyllä siinä minusta näkyy vielä laiturin jäänteitä.
kuva 29.09.2005 12:20 Jouni Hytönen  
  010 on varattu Kaliningradille.
kuva 29.09.2005 12:19 Jouni Hytönen  
  Punastun. Hiljaista on ollut. Istumavaunut (62-95 p) ovat 3-alkuisia.
kuva 29.09.2005 12:12 Jouni Hytönen  
  Heh, ei ole aikaa ottaa kunnollisia kuvia, joudutaan kikkailemaan peilikuvilla. :)
kuva 29.09.2005 12:11 Pauli Kyllönen  
  Hieno kuva Lari tämä on vaikket olekkaan saanut ihan läheltä kuvaa.
kuva 29.09.2005 12:11 Jouni Hytönen  
  Keljonkangas II:ta jatkettiin 1990-luvun alussa, joten nykyinen pituus on noin 233 m. Toki tuo 193 m on oikean kalliotunnelin pituus. ;)
kuva 29.09.2005 11:58 Samu Sirkiä  
  Olisko käynyt niin että olen joutunut kuvatuksi Efitin ovella tätä kuvaa ottaessa: https://vaunut.org/kuvasivu.php/17012.html?kuvaus=&paikka=&tyyppi=0&kuvaaja=230&x=
kuva 29.09.2005 11:47 Kimmo Pyrhönen  
  Olisikohan se bongattavissa aidan takaa?
kuva 29.09.2005 11:33 Eero Heinonen  
  Mikä pvm?
kuva 29.09.2005 11:31 Eero Heinonen  
  Deeveri on harvinainen Hesan suunnalla, jos se on liikenteessä, mutta sorvattavana ei niinkään mikään erikoisuus. 2032 on toistaiseksi epäsäilyketölkkinä pajalla.
kuva 29.09.2005 11:30 Lari Nylund  
  Mailimittari?
kuva 29.09.2005 11:27 Lari Nylund  
  Kyllä tuo kamera toimii ihan hyvin. Se vika taitaa löytyä siitä nappia painavasta henkilöstä, joka ei osaa ajoittaa ensimmäistä painallusta oikein.
kuva 29.09.2005 11:18 Olli Keski-Rahkonen  
  Joo ihan samaa mietin tossa, ja tosiaan tällä puolen pitäisi näkyä ohjaamon ovi.
kuva 29.09.2005 11:17 Pekka Kerttula  
  Ohjaamokopin ovistahan näkee, onko se peilikuva. Taitaa olla?
kuva 29.09.2005 11:17 [Tunnus poistettu]  
  Kameran jalkaa hipaistu vahingossa kuvattaessa vai mistä nuo hauskat viivaleikit? Totuus voi usein nimittäin olla tarua (jälkikäsittelyä) ihmeellisempää?
kuva 29.09.2005 11:12 Kimmo Pyrhönen  
  Nyt on trombi iskenyt Oton tarkkailumökkiin ja heittänyt sen pääradan varteen... ;-D
kuva 29.09.2005 11:12 Olli Keski-Rahkonen  
  Veikkaisin että Deeverin nokkakuva on jouduttu kääntämään peilikuvaksi ja numerot on sitten vain korjattu noin.
kuva 29.09.2005 11:11 Kimmo Pyrhönen  
  Kukahan on kirjan kuvituksen tehnyt. Täytyy olla joku harrastusmielinen, miksi muuten moinen numerokikkailu. Deevereitä tunteva voisi kertoa, onko tuossa vain suoraan vaihdettu 27:n ja 36:n paikkaa keskenään? Tunnisteena voi käyttää puskinlevyn raidoitusta, itse en voi muistaa enkä jaksa katsoa kuvista, millainen se on 2736:ssa.
kuva 29.09.2005 11:03 Kimmo Pyrhönen  
  Niin, totta turiset. Keltaiset Tte:t korvasivat Ttv:t.
kuva 29.09.2005 10:32 Ville Räihä  
  onko kenellä tietoa muista Jkl-Äki välillä kulkevista tavarajunista? (aikatauluja)
kuva 29.09.2005 09:59 Kari Kuusela  
  No kiitos, nyt selvis.. Venäläisistä vaunuista on siis turha etsiä vaunun litteran kertovia kyrilisiä kirjaimia. Vaunusarjat erotetaan toisistaan numerointiin perustuvalla järjestelmällä ja kirjainlitteraa käyttävät vain suomalaiset erottaaksen vaunusarjat toisistaan yhdysliikenteessä.
kuva 29.09.2005 09:58 Markku Pesonen  
  Keljonkankaan tunnelitkin ovat väärässä järjestyksessä.
kuva 29.09.2005 09:58 Ari-Pekka Lanne  
  Ne on sitten ovetkin vaihtaneet puolia näissä 3600-sarjan Deevereissä... =oD
kuva 29.09.2005 09:50 Simo Toikkanen  
  Hieno kuvasarja Niilalta taas kerran. Mielestäni mainion erilainen näkemys lauantain Huru-ajelusta, "perinteisiä" rautatiekuvauksen kirjoittamattomia sääntöjä on hyvä välillä pöyhiä.
kuva 29.09.2005 09:40 Simo Toikkanen  
  Joko Jouni on tarkistanut loput numerokoodit, minkälaisia rautatie- ja vaunutyyppikoodeja on ollut käytössä?
kuva 29.09.2005 09:36 Simo Toikkanen  
  Sama littera niillä täällä Suomen puolella on, ilmeisesti laiskuuden vuoksi on alettu kirjoittamaan venäläisvaunujen litteroiden toinen kirjain pienellä. Toinen kirjain on sama kuin suomalaisten litteroiden ensimmäinen, iso kirjain, ja määrittää samalla tavalla vaunun tyyppiä. Tässä: V=venäläinen, Gob=säiliövaunu, o=telivaunu. Vastaavasti venäläinen 2. luokan makuuvaunu on VEm: V=venäläinen, E=toisen luokan vaunu, m=makuuvaunu. Saa tarkentaa, jos tuossa on jokin pielessä. Venäläistavaravaunujen "oikea", rajantakainen littera lienee numerosarjan kolme ensimmäistä numeroa. Henkilövaunut ovat asia erikseen, niistä hieman täällä: https://vaunut.org/kuvasivu.php/4790
kuva 29.09.2005 09:21 Kari Kuusela  
  Neliakselinen pyttyvaunu on siis Vgobo ja kahdeksanakselinen VGobo?
kuva 29.09.2005 09:08 [Tunnus poistettu]  
  Samsung? Varkoaa elektroniikkatehtaiden kameroita!