|
|
26.09.2005 15:17 | Tuukka Ryyppö | ||
| Hyvin hyvin samannäköinen kapistus kuin Talgon uuden lähiliikennejunan proto yläkerrasta. Ei liene sattumaa :) | ||||
|
|
26.09.2005 15:15 | Tuukka Ryyppö | ||
| Mainosvaunuja on ollut aiemminkin, tässä kuvia: http://www.nettilinja.fi/~ahellman/ratikat/hkimain/mainos.htm | ||||
|
|
26.09.2005 15:09 | Eero Heinonen | ||
| Nykyään keskusvoitelupumppu on konehuoneessa samalla puolella ja toimii sähköisesti. | ||||
|
|
26.09.2005 15:07 | Eero Heinonen | ||
| Eivät ole. | ||||
|
|
26.09.2005 15:05 | Eero Heinonen | ||
| Ehkä ne aikanaan menevät. | ||||
|
|
26.09.2005 15:01 | Eero Heinonen | ||
| Suunniteleeko Jarmo aikatauluja myös tälle sivustolle...;P | ||||
|
|
26.09.2005 14:50 | Eero Heinonen | ||
| Suomen rataverkolla on liikennöitsijöitä moneksi, HMVY:n junat ovat yleensä kuljettajille niin herkullisia, ettei mietään ylimääräistä viihdettä tarvita.;) Lisäksi vetureiden kunnossapidon vastuuhenkilöt pitävät yleensä omat vastuualueensa siisteinä. | ||||
|
|
26.09.2005 14:40 | Esa-Pekka Karvinen | ||
| Toimintaa pyörittää työttömien toimintajärjestö ja kierrätyskeskus, ei hae "kusarin" romulavoilta vaan saa kaikki pyörät lahjoituksena... | ||||
|
|
26.09.2005 11:49 | Perttu Karttunen | ||
| On muuten hauska ilmiö se, kun tuolla tasoristeyksissä kuvaa videokameran kanssa niin autot takuulla odottaa siihen saakka kunnes puomit on ihan ylhäällä. | ||||
|
|
26.09.2005 11:46 | Kasimir Kärkkäinen | ||
| Lyhyt, mutta rankka sadekuuro tulossa. | ||||
|
|
26.09.2005 11:22 | Kari Paavola | ||
| http://www.ess.fi/Article.jsp?article=60258&main=-1&dept=1 | ||||
|
|
26.09.2005 11:21 | Teppo Niemi | ||
| Ja minun mielikuvani oli, että Hakosillassa olimme jo oikealla (eli eteläisellä) raiteella. | ||||
|
|
26.09.2005 10:53 | Toni Aitta | ||
| 23.9 tässä junassa oli A40 rovaniemeltä ouluuun. Oli kuulemma tulossa ouluun säilytettäväksi. | ||||
|
|
26.09.2005 10:50 | Toni Aitta | ||
| Seon kuorma-auto jonka lavalla on iso kompressori. Laittoivat jotain putkee 3 raiteen alle, kun seurasin junaa odotellessa. Menin kuvassa näkyvällä P972:lla. | ||||
|
|
26.09.2005 10:29 | Teppo Niemi | ||
| Aikataulun mukainen Ilmalan ratapihalta lähtöaika oli 10.20, mutta matka Helsingin liikennepaikan rajalle vei uskomattoman paljon aikaa. Järvenpäässä olimme jäljessä taulusta n. 40 min. Tampere Tavaralta (Käytännössä Perkiöstä) jakoimme klo 15 ja Haapamäelle tultiin hieman klo 17 jälkeen. | ||||
|
|
26.09.2005 10:25 | Lasse Härkönen | ||
| Tuossa tuo Itä-Hämeessä ollut ennakkotiedote: http://www.ita-hame.fi/edrumArt.jsp?article=59867 | ||||
|
|
26.09.2005 09:31 | Pekka Kerttula | ||
| Koneen sointuja voi kuunnella kotisivuillani http://pjkerttula.net/sound.html . | ||||
|
|
26.09.2005 09:23 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Auttaisi tieto, mihin päin juna on menossa. Jos pohjoiseen, niin asema todennäköisesti on kuvaajan puolella, mikä taas karsii aika paljon. En uskalla kuitenkaan nyt veikata, mikä muu tämä olisi. | ||||
|
|
26.09.2005 08:06 | Tapio Keränen | ||
| Muistinkohan paikan väärin: kävisikö Voikoski? | ||||
|
|
26.09.2005 04:42 | Pentti Yli-Karjanmaa | ||
| Kyllä pyöräkerta nousi samalla irti (löysälle) kiskosta. Pikkuisen Mobiilia pyörän ja kiskon väliin. Pyörähtää nytkähtäen, suhteellisen helposti! | ||||
|
|
26.09.2005 00:44 | Otto Tuomainen | ||
| Noiden Vok-vaunujen mukana tulee kyllä aika paljon rautalankaa kuten tässä https://vaunut.org/kuvasivu.php/16281.html kuvassakin näkyy. | ||||
|
|
26.09.2005 00:42 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Onnea korkki, eiköhän tuo Huru vielä liikuskele rataverkolla, niin pääset isommallakin porukalla mukaan! | ||||
|
|
26.09.2005 00:40 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Kuva ja koko kuvasarja on tosin aivan mahtavaa katseltavaa... | ||||
|
|
26.09.2005 00:39 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Olen monesti sanonut, ettei kuvaajan kanssa kannattaisi inttää, mutta kuva ei ole Haukivuorelta! | ||||
|
|
26.09.2005 00:37 | Otto Tuomainen | ||
| Tavarajuna voisi olla 2038. | ||||
|
|
26.09.2005 00:36 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Toisaalta, juurikin hyvä näin. Marsu ja Huru ovat harvoin samassa kuvassa ja etenkin Ilmalassa. | ||||
|
|
26.09.2005 00:34 | [Tunnus poistettu] | ||
| Jaa, en käy kiistelemään kun en tullut kirjoitelleeksi muistiinpanoja. Minulle jäi mielikuva, että oikealle palattiin vasta oikoradan vaihteiden kieppeillä, mutta vanhan pää on niin hatara... | ||||
|
|
26.09.2005 00:31 | Otto Tuomainen | ||
| Eikös se palannut oikealle jo Tommolassa... | ||||
|
|
26.09.2005 00:29 | [Tunnus poistettu] | ||
| Siltä varalta, että perverssit yksityiskohdat ei-mukanaolleita sttuvat kiinnostamaan: 503 ohjattiin Järvelässä pohjoiselle (vasemmalle) raiteelle ja jonkin ajan kuluttua 73 ohitti sen eteläistä raidetta. 503 palasi oikealle Hakosillassa ja pian vastaan tuli tavarajuna, jonka numero ei ole tiedossani. | ||||
|
|
26.09.2005 00:28 | Reijo Salminen | ||
| Aapiipaalle, ainakin minulle annettiin ymmärtää, että tuo taaempi pyöräsatsi on 'yhtä murua' ja etumainen on jotenkin jousitettu. Keulan ratkaisua en älynnyt mennä tutkimaan. Stokerista on kanssa kuva, tosin ei mikään pulitzerin palkinnon arvoinen. | ||||
|
|
26.09.2005 00:23 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Jaettu ykkössija tätä retkeä koskettavista kuvateksteistä, ehdottomasti! | ||||
|
|
26.09.2005 00:16 | Ville Saarelainen | ||
| Tämä veturi on varmaankin varustettu stokerilla? Voi muussa tapauksessa olla lämmittäjälle aika kova pala purtavaksi. | ||||
|
|
26.09.2005 00:15 | Reijo Salminen | ||
| Onnittelut korkille! Ehkä jonain päivänä ajatte vaikka samanlaisella junalla tästä yli, tai vaikkapa höyryllä... | ||||
|
|
26.09.2005 00:12 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Aijai, Huru varsin perinteisen oloisella radalla, tosin ei perinteisellä rataosalla. | ||||
|
|
26.09.2005 00:11 | Reijo Salminen | ||
| Väentungos kuvastaa amerikkalaista kertakäyttökulttuuria - näyttely oli osana messuja, ja lähes kukaan ei tullut tänne messualueen perukalle näitä kuninkaita katsomaan. Toisaalta se on kuvausmielessä hyvä juttu, mutta jostainhan heidän on ylläpitokustannuksetkin raavittava. Olivat aika hämmästyneitä kun sanoin että tulin tänne suomesta nimenomaan tätä katsomaan. Juttelimme siitä, miltä on mahtanut tuntua ja näyttää kun tämä on lähtenyt vetämään raskasta junaa... | ||||
|
|
26.09.2005 00:09 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Myös oma harmitukseni oli äärimmäisen suuri, sillä olin tuon päivän kiinni työssä ja vieläpä Helsingissäkin, mutta aikataulut eivät osuneet millään muotoa yhteen :'-( | ||||
|
|
26.09.2005 00:04 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Onpahan taas tyylikäs kuva!!! Syksyn ja voiman tunnelmaa! | ||||
|
|
26.09.2005 00:00 | Teemu Lokka | ||
| Eipä vissiin koskaan tätä ennen tuosta olla hurulla menty??? | ||||
|
|
26.09.2005 00:00 | Anssi Tammi | ||
| Tossahan on siis "sarana" tuolla etupäässä, jotta se pääsee kääntyyn. Olis muuten aika vaikee mennä kaarteissa yhtenä pötkönä! | ||||
|
|
25.09.2005 23:52 | Juhani Pirttilahti | ||
| Heittää joo. Korjattu.. | ||||
|
|
25.09.2005 23:50 | Otto Tuomainen | ||
| Tuo taitaa olla Starckjohann Steelin raide? | ||||
|
|
25.09.2005 23:39 | Joni Leskinen | ||
| Juu Viinikan ratapiha Hatanpäällä. Ja Ericssonin vehkeet :) | ||||
|
|
25.09.2005 23:37 | Tero Korkeakoski | ||
| Niimpä, olisi ollut hienoa päästä mukaan mutta oli sen verran esteitä että en päässyt (se kaksi päivää vanha este nukkuu jo yläkerrassa ;) | ||||
|
|
25.09.2005 23:35 | Tero Korkeakoski | ||
| Niimpä joo taitaa ollakin. Se on niin kevyttä että saa tehtyä kukkupäisiä kuormia toisin kuin Kostamuksen pellettijunissa. Raaheenhan ei tarvitse koksia viedä, koska terästehtaalla on oma koksaamo mutta Tornion terästehdas sitä tarvitsee. Ja kertoo muuten jotain nykysuomesta että on halvempaa tuoda sitä venäjältä kuin ostaa toiselta firmalta sadan kilometrin päästä... | ||||
|
|
25.09.2005 23:30 | Reijo Salminen | ||
| Voi kuinka silmä lepää näissä Hurukuvissa Heinolan radalta. Olisinpa voinut olla mukana. | ||||
|
|
25.09.2005 23:30 | Ari Palin | ||
| Kuvien päivämäärä taitaa heittää päivällä. | ||||
|
|
25.09.2005 23:27 | Tero Korkeakoski | ||
| Mihinkäs tuo vasemmalle kaartava raide menee? | ||||
|
|
25.09.2005 23:08 | Juha Vuorinen | ||
| Tarkistetaan sitä kokoonpanoa! 2216+22799+22763+23513+22797+9822. | ||||
|
|
25.09.2005 23:07 | Janne Määttä | ||
| Kuvassa myös jotain oleellista sivuston kannalta. | ||||
|
|
25.09.2005 22:57 | Olli Keski-Rahkonen | ||
| Tulee halvemmaksi rakentaa vähän pidempi silta kun purkaa vanha ja rakentaa uusi hieman pidempi, eli tätäkin siltaa joskus aikoinaan rakennettaessa on otettu huomioon moottorietien toisen ajoradan varaus. Lohjalla uuden moottoritienpätkän alittaessa Hangon radan on myös otettu käyttöön tällainen varaus 70-luvulla rakennetun betonisillan alitse. | ||||
|
|
25.09.2005 22:53 | Juha Vuorinen | ||
| "strait from fiftiis" sanois Lontoolainen.. | ||||