|
|
23.09.2005 23:50 | Otto Tuomainen | ||
| Kyllä. Forcit on tuon mutkan takana. | ||||
|
|
23.09.2005 23:40 | Tero Korkeakoski | ||
| Hankoniemellä. Olisko Dynamiittivaihde takana ja Forcit edessä tai toisinpäin. | ||||
|
|
23.09.2005 23:33 | Perttu Karttunen | ||
| tai Kirkniemi :P | ||||
|
|
23.09.2005 22:59 | Perttu Karttunen | ||
| Sandvikin rata?? | ||||
|
|
23.09.2005 22:58 | Perttu Karttunen | ||
| Jep ja tännepäin olevassa yksikössä lasilinssit, toisessa muoviset | ||||
|
|
23.09.2005 22:41 | Joni Leskinen | ||
| Juu siin on toi "ping ping" ;) Muuten kyllä hieno laitos ja pitkälippaiset Ericssonit. :) | ||||
|
|
23.09.2005 22:10 | Miika Rissanen | ||
| höyryfontti <3 ja ampparivärit puuttuu | ||||
|
|
23.09.2005 21:51 | Olavi Huotari | ||
| No niin. Tänään sain viimeisteltyä sunnuntain Vartiuksen keikan kuvat. 29 niitä kertyi ja löytyvät osoitteesta -> http://noviisi.1g.fi/kuvat/Kon-Var-Kon+18.09.2005/ . Vartiuksen osalta ei mitään järisyttäviä uusia kuvakulmia vaan melko samanlaisia kuin ennenkin pakollisine kömyytyskuvineen. Mutta jos kiinnostaa niin siitä vaan katselemaan. | ||||
|
|
23.09.2005 21:49 | Perttu Karttunen | ||
| Jos arvon kolleegat ihmettelee joidenkin kuvien samankaltaisuutta, johtuu se siitä että yhdessä ollaan pyörittykin pari päivää jo samoilemassa näitä korpiradan syrjäseutuja | ||||
|
|
23.09.2005 21:35 | Teemu Vehkaoja | ||
| Kyllähän tuohon ilmeisesti tulee uusittu kakkosraide (jos mahdollista niin saisivat jatkaa sitä myös kun malmi ei mahdu sivulle). Nelonenhan jäänee raakapuun kuormausraiteeksi, että kolmoselle ei sitten ilmeisesti tule sähköjä ollenkaan. Nykyisillä liikennemäärillä tuo Arolan kolmosraiteen käyttö junaliikenteessä on aika harvinainen tapahtuma. | ||||
|
|
23.09.2005 21:32 | Perttu Karttunen | ||
| Täällä vissiin oli taannoin mainosta issestään, pakko sitten itsekin esitellä itsensä: http://irc-galleria.net/view.php?nick=Kaivosrautatie :) | ||||
|
|
23.09.2005 21:15 | Perttu Karttunen | ||
| Sepäse. Tänään tosin meni ihan normaali T4075. | ||||
|
|
23.09.2005 21:13 | Olli Keski-Rahkonen | ||
| 07:33, mikäli Eija on pitänyt huolta kameran ajassapysymisestä :) | ||||
|
|
23.09.2005 21:06 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Selvä. :) | ||||
|
|
23.09.2005 21:06 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Hieno iltakuva! :) Ettei vaan muuten olisi oikealla Vemppu 2030..? | ||||
|
|
23.09.2005 21:05 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Mihin aikaan tämä kuva on otettu? | ||||
|
|
23.09.2005 18:02 | Niila Heikkilä | ||
| Sateinen keli on tässä antanut hieman patinaa, sillä valo on ollut todella vähissä, joten värit on kuvassa hieman väkisin revitettyjä, eli sen mitä Fujichrome Provia ASA 100 on nähnyt aukolla 19. Valotusaika siinä sekunnin tienoilla, kuten veturitallin tuulipussista ja vasemmassa laidassa kävelevästä vaunumiehestä on havaittavissa. | ||||
|
|
23.09.2005 17:56 | Petri Koskela | ||
| Nämä kulkivat - vai kulkevatko vieläkin - eri raideleveyksillä Espanjan ja muun keskieuroopan välisillä reiteillä. Onnistui siis espanjalaisilta yli 60 vuotta se mikä ei kestä Variotramissa vieläkään, erilliset pyörät siis. (Kuolleet linkit poistettu a.d. 2015) | ||||
|
|
23.09.2005 17:28 | Olavi Huotari | ||
| Onkos tämä nyt sitten se Sukevan vaihderemontin takia kulkeva poikkeusjuna, josta Lari toisen kuvan yhteydessä kertoi? Jos on niin poikkeuksen kesto ja aikataulu kiinnostaisi. | ||||
|
|
23.09.2005 16:13 | Eija Mari | ||
| Tuota tarkoitatko että näinkö sinua? | ||||
|
|
23.09.2005 15:59 | Jukka Markkanen | ||
| Mistä tämän kuvasit? | ||||
|
|
23.09.2005 15:55 | Jukka Markkanen | ||
| Näitkö minua asemalla ;) | ||||
|
|
23.09.2005 15:35 | Niila Heikkilä | ||
| Kainuussa näemmä harrastetaan joka ratapihalla yksijalkaisia portaaleja kahden raiteen sähköistämiseen. Onkos tuossa nyt sitten kakkosraide kokonaan purettuna ja uudelleen rakennettavana? Kuvassa näkyvä olemassaoleva sivuraide vaatisi jo yli-inhimillisen pitkän kääntöorren, tai sitten kuva vääristää mittasuhteita? | ||||
|
|
23.09.2005 13:54 | Tuukka Ryyppö | ||
| Olisiko, että tuossa on yksi kolmesta osasta hajonnut ja se on vaihdettu sitten toiseen? Isommanpuoleisia nuo varaosta venäjänmaalla :) | ||||
|
|
23.09.2005 13:10 | Simo Toikkanen | ||
| Tässä eräs otos iloiselta 1960-luvulta: https://vaunut.org/kuvasivu/11415 | ||||
|
|
23.09.2005 13:07 | Petri Koskela | ||
| Ottakaapa joku Haapamäen kävijä vastaava kuva myös 2071:stä... | ||||
|
|
23.09.2005 12:51 | Ville Vehmaa | ||
| Eikös kaikissa Talgoissa (lukuunottamatta IC-kerrostaloja) ole pyörien kohdalla tuollainen "kapea kohta"? Ja tämähän on Talgo! | ||||
|
|
23.09.2005 11:36 | Sauli Vähäkoski | ||
| Kannattaa olla tarkkana jos käyttää kiveä mittausvälineenä, voi pian osua jonkun päähän :) No tämä on vaan perjantain vitsi .. | ||||
|
|
23.09.2005 10:40 | Teemu Lokka | ||
| Jep, näitä on kiva katella kun menee töihin tuohon kivenheiton päähän kuvauspaikasta... | ||||
|
|
23.09.2005 09:42 | Valtteri Keski-Säntti | ||
| Onhan siinä. :) | ||||
|
|
23.09.2005 09:33 | Sami Matthews | ||
| Eikös Talgon Tango-virityksessä ole vähän samanlainen "kapea" kohta vaunujen välissä? | ||||
|
|
23.09.2005 08:50 | Jukka Pitkänen | ||
| Onpas tosiaan niin pendoa. Kiva "syvyyden" tunne tässä kuvassa. | ||||
|
|
23.09.2005 08:11 | Tatu Lindeman | ||
| :) No laadukkaalla Nokia 3220:llä. | ||||
|
|
23.09.2005 05:28 | Lari Nylund | ||
| Oikealla näkyy Kelan asema-alueen rakennus. | ||||
|
|
23.09.2005 02:47 | Juha Paulavuo | ||
| Tai ainakin pesua... anteeksi taas tyhmyyteni ;), mutta kuinka usein noita "tiskataan"? | ||||
|
|
23.09.2005 02:37 | Juha Paulavuo | ||
| Joita oli vielä muutamia vuosia sitten ruuhkaksi asti Tampereen Naistenlahden voimalaan vievällä radalla turvelastissa. | ||||
|
|
23.09.2005 02:30 | Juha Paulavuo | ||
| Taitavat olla ensimmäisiä "logo"-ratikoita meillä? Maailmalla noita näkee kyllä. Todella hyvän näköisiä nää on | ||||
|
|
23.09.2005 02:27 | Juha Paulavuo | ||
| Todellinen salonki.... Ei taida oikein sopia kuin junan ekaksi/viimeiseksi vaunuksi. | ||||
|
|
23.09.2005 02:25 | Juha Paulavuo | ||
| Nyt olen kyllä tks:n kanssa täysin eri miletä. IMHO tyylikäs | ||||
|
|
23.09.2005 01:46 | Kimmo Pyrhönen | ||
| Jep. | ||||
|
|
23.09.2005 01:44 | Heidi Saarinen | ||
| Jepjep... Jos auto lähtee händystä sen takia että osuu rotvalliin niin puhutaanko "normaalista" mutkanopeudesta? Ja jos se sen jälkeen kulkee vielä 70 metriä ja _repii_ suhteelliseen raskastekoiseen aitaan 10m ison aukon... Oli se neljäkymppiä, juujuu! *nyökyttelee* | ||||
|
|
23.09.2005 01:21 | Arto Papunen | ||
| Eli ajetaan aina etupää kohti Humppilaa? | ||||
|
|
23.09.2005 00:45 | Jorma Rauhala | ||
| Eipä ole kääntöpöytiä tällä radalla (ollut alunperinkään koskaan) Varastoituna on olemassa lahjoituksena saatu GAS:n Mäntän 12,6 m pituinen kääntöpöytä vuodelta 1886. Alunperin se oli VR:n Kaipiaisten pöytä, ostettu GAS:lle 1947. Siinä oli Mäntässä 1524 mm ja 600 mm kiskot sisäkkäin. Syy että tänne ei tulekaan koskaan pöytää: Huhdinmäki on Suomen jyrkin rautatiemäki eli 23 promillea (nousua/laskua on 23 metriä kilometrillä) eikä sitä pysty ajamaan höyryveturilla kuin piippu ylämäen suunnassa. Toisinpäin mentäessä kattilan vesi pakenisi tulipesän ympäriltä ja olisi olemassa kattilan kuivumisen ja räjähdyksen vaara. Siispä ei GAS:n pöytää koskaan tänne tulla kasaamaan. Mutta voisikos sen jonnekin muualle antaa? Alunperin JR:n liikenteen aikaan Huhdinmäki oli 16 promillea, mutta kun tämä osuus on uudelleen rakennettu kertaalleen puretun tilalle, uusi tasoristeysprofiili vaati museoradalle tiukempaa lukua. | ||||
|
|
23.09.2005 00:05 | Mikko Mäntymäki | ||
| Näköjään nelosen päikkäri, sama kone 2561 jatkaa nelosen yötä... | ||||
|
|
23.09.2005 00:02 | Mikko Mäntymäki | ||
| Mikä oli junan numero? Itse veikkaan että T3057. | ||||
|
|
23.09.2005 00:00 | Mikko Mäntymäki | ||
| Siinä olisi harrastajalle oikein aitiopaikka, mutta itse haluaisin ikkunat perkiö yläpihalle. | ||||
|
|
22.09.2005 23:36 | Arto Papunen | ||
| Onko Jokioinen-Humppila välillä kääntöpöytiä missään vai ajetaanko välillä perä edellä? | ||||
|
|
22.09.2005 23:11 | Pauli Kyllönen | ||
| Mikäs auto tuolla taustalla on keskellä laituria? | ||||
|
|
22.09.2005 23:06 | |||
| se ihana sami kakkonen vielä parhaassa värissä. hienoin. | ||||
|
|
22.09.2005 23:05 | |||
| mielestäni erittäin hienot kokomainokset. on mainostoimiston suunnittelija onnistunut harvinaisen komiasti | ||||
|
|
22.09.2005 22:39 | Ari Palin | ||
| Joo, siellähän näyttäisi olevan kiskotkin. Kun katsoo tarkkaan kuvan vasenta reunaa, näyttäisi Pikkalan (Båtvikin) raiteen tällä puolella olevan se vanha rantaradan penkkakin (kaartaa poispäin Pikkalan raiteesta). | ||||